مهاجرت تحصیلیمهاجرت با تمکن مالیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه بین مهاجرت به آلمان یا کانادا انتخاب کنم

مهاجرت به آلمان یا کانادا با توجه به اینکه این دو کشور دارای شرایط مشابهی هستند و در واقع تمایل به مهاجرت به هردوی آن‌ها زیاد است باعث می‌شود که افراد متقاضی دچار دوگانگی شوند و نتوانند بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

مهاجرت به آلمان یا کانادا شرایط متفاوتی را برای فرد متقاضی ایجاد می‌کند و هرکدام شاید مزایا و معایب گوناگونی را برای او داشته باشند. مهاجرت به آلمان یا کانادا باعث می‌شود که فرصت‌های جدیدی پیش روی فرد قرار گیرند و بتواند به بهترین شکل ممکن زندگی خود را ادامه دهد.

یکی از بهترین روش‌هایی که باعث می‌شود بتوانید بهترین کشور را بین آلمان یا کانادا برای مهاجرت انتخاب کنید استفاده از کمک‌های مشاور یا وکیل مهاجرتی است که در واقع می‌تواند با علم و تجربه خود به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی نموده و بگوید که در واقع کدام کشور برای مهاجرت با توجه به شرایط شما مناسب‌تر می‌باشد.

در این مطلب سعی داریم تا درباره انتخاب مهاجرت به آلمان یا کانادا بررسی‌هایی را انجام داده و مطالبی را بیان کنیم تا شما بتوانید بر اساس آن تصمیم‌گیری نموده و کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مهاجرت به آلمان یا کانادا

۱

مهاجرت به آلمان یا کانادا چگونه است؟

مهاجرت به آلمان یا کانادا از مواردی است که بسیاری از افراد در پی آن دچار دوگانگی می‌شوند و در واقع به این می‌اندیشند که کدام کشور برای مهاجرت بهتر است و می‌توانند از طریق آن بسیاری از اهداف خود را از مهاجرت، محقق سازند.

مهاجرت به آلمان یا کانادا می‌تواند از جوانب مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. پیش‌تر در مطالب دیگر انواع روش‌ها و مسائل مربوط به مهاجرت به آلمان و مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار دادیم و هرکدام را به صورت دقیق و جداگانه بررسی کردیم.

در این مطلب این دو کشور را مقایسه می‌کنیم و در واقع بیان می‌کنیم که بهترین کشور برای مهاجرت کدام گزینه می‌باشد و هر فردی چگونه می‌تواند پس از بررسی این دو گزینه مقصد مهاجرت خود را انتخاب کند.

در رابطه با کشورهای آلمان و کانادا نیز می‌توان بیان کرد که کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و در واقع از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند با فرصت‌های جدیدی مواجه می‌شوند.

کشور آلمان نیز از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی بوده و نرخ مهاجرت به آن و تلاش برای دریافت شهروندی آلمان نیز به طور سالانه بالا می‌رود و بسیاری از افراد تمایل به زندگی در این کشور دارند تا بتوانند از شهروندی اتحادیه اروپا نیز استفاده کنند.

درباره مهاجرت به آلمان یا کانادا

روش‌های مهاجرت به آلمان و کانادا

برای مهاجرت به آلمان یا کانادا روش های مختلفی وجود دارد و هر فردی می‌تواند بر اساس شرایط خود بهترین روش را انتخاب نموده و با توجه به آن مهاجرت خود را انجام دهد.

انواع روش‌ها برای مهاجرت به آلمان یا کانادا به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری یا مهاجرت از طریق تمکن مالی تقسیم می‌شود و فرد متقاضی می‌تواند با توجه به شرایط خود آن را انتخاب نماید.

مهاجرت به آلمان از راه تحصیل برای کسانی مناسب است که قصد دارند تحصیلات عالی خود را ادامه داده و مدارک تحصیلی معتبر از بهترین دانشگاه‌های دنیا دریافت کنند و به علم آموزری بپردازند.

مهاجرت کاری به آلمان یا کانادا نیز انتخاب بسیاری از افرادی است که قصد دارند زندگی خود را در آن کشورها ادامه داده و تابعیت بگیرند. برای مهاجرت کاری به این کشورها نیاز است که فرد متقاضی پس از انتخاب مقصد، نسبت به دریافت جاب آفر اقدام کند.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این دو کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر کمتر است و رونق اقتصادی بسیار خوب است، به نظر می‌رسد که افراد متقاضی می‌توانند با توجه به توانایی و تخصص خود برای دریافت پیشنهاد شغلی اقدام نموده و یا با توجه به برنامه‌هایی که این دو کشور به منظور جذب نیروی کار در نظر گرفته‌اند، برای مهاجرت کاری به کانادا یا مهاجرت کاری به آلمان اقدام نمایند.

یکی دیگر از روش‌ها سرمایه گذاری است که در هر دو کشور ممکن بوده و فرد متقاضی می‌تواند بر اساس آن به راحتی و همراه با خانواده خود به کانادا یا آلمان مهاجرت نماید.

سرمایه گذاری در کانادا به این شکل است که فرد می‌تواند از طریق ثبت شرکت در کانادا یا خرید ملک در کانادا ویزای سرمایه گذاری را دریافت نموده و همراه با خانواده خود پس از طی شدن مراحل مربوطه به این کشور مهاجرت کند و پس از گذشت چند سال تابعیت آن را دریافت کند.

این روش از آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کشورهای آلمان یا کانادا است چرا که برای مدرک زبان، نمره بالایی درخواست نمی‌شود و یا فرد نیاز به دریافت جاب آفر یا پذیرش از دانشگاه ندارد.

بنابراین برای مهاجرت به آلمان یا کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید تمام آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید و از کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی نیز استفاده کنید.

مهاجرت به آلمان یا کانادا چگونه است

شرایط مهاجرت به هر دو کشور

برای مهاجرت به آلمان یا کانادا شرایط مختلفی وجود دارد که در انواع مهاجرت متفاوت است و به این شکل نیست که همه روش‌های مهاجرت دارای شرایط یکسان باشند.

برای مثال در رابطه با مهاجرت کاری به کانادا شایان ذکر است که برنامه‌های مختلفی از جانب دولت کانادا در نظر گرفته شده است مانند اکسپرس اینتری کانادا و افراد متقاضی می‌توانند پس از بررسی دقیق برای مهاجرت از طریق آن اقدام کنند. فرد متقاضی برای مهاجرت کاری به آلمان باید جاب آفر دریافت کند که شرایط آن نسبت به دیگر برنامه‌های مهاجرت متفاوت است و باید در نظر داشته باشد تا موفق به دریافت آن شود.

مهاجرت به آلمان یا کانادا همچنین شرایط خاصی را برای فرد مهاجر در نظر می‌گیرد که در واقع به سیاست‌های همان کشور مربوط است. برای مثال میزان تمکن مالی مورد نیاز، مدرک زبان و نوع آن (که برای مهاجرت به کانادا باید انگلیسی باشد و برای مهاجرت به آلمان، آلمانی) یا هدف از مهاجرت و عوامل تاثیرگذار در پذیرش فرد.

شما می‌توانید در رابطه با شرایط مهاجرت به آلمان یا کانادا از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره اطلاعات لازم را به دست آورده و به صورت دقیق و درست نسبت به آن اقدام نمایید.

۲

کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

کشورهای آلمان یا کانادا انتخاب بسیاری از افرادی هستند که قصد مهاجرت دارند تا بتوانند با فرصت‌های جدیدی رو به رو شده و مزایای گوناگونی را به دست آورند.

با توجه به اینکه مهاجرت به هرکدام از این کشورها دارای مزایا و معایب خاصی است و ویژگی‌های خاص خود را دارد، می‌توان بیان کرد که هر شخصی با توجه به شرایط خود می‌تواند بهترین کشور را انتخاب نموده و راه مهاجرت خود را نیز انتخاب نماید.

کشورهای آلمان و کانادا هرکدام به تنهایی کشورهای پیشرفته و قوی محسوب می‌شوند و شما پیش از انتخاب بین آن‌ها باید در نظر بگیرید که هدفتان از مهاجرت چیست و کدام کشور در نهایت برای شما بهتر است.

برای مثال در رابطه با شرایط آب و هوایی قابل بیان است که کشور کانادا در اکثر مواقع سال در سرما قرار دارد و کشور آلمان دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است و در حالت کلی آب و هوای معتدل دارد.

یا برای مثال در رابطه با زبان رسمی این کشورها می‌توان بیان کرد که با توجه به جهانی بودن زبان انگلیسی و اینکه بسیاری از افراد به این زبان تکلم می‌کنند، ترجبح بسیاری از افراد این است که به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند و در صورتی که زبان آلمانی را بلد نباشند، کشور کانادا برای آن‌ها گزینه بهتری محسوب می‌شود.

بنابراین انتخاب بین کشورهای آلمان یا کانادا برای مهاجرت و اینکه کدام کشور برای انجام آن بهتر است کاملا به شرایط و خود فرد بستگی دارد و همچنین می‌تواند برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از کمک افراد باتجربه استفاده نماید.

تفاوت مهاجرت به آلمان یا کانادا

کشورهای آلمان و کانادا از لحاظ زندگی و مهاجرت دارای شرایط متفاوتی هستند و در واقع شرایط متفاوتی را برای افراد مهاجر به وجود می‌آورند. از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو کشور می‌توان به اعتبار پاسپورت و تابعیت اشاره کرد که فردی که دارای تابعیت آلمان است از مزایای شهروندی اتحادیه اروپا بهره‌مند می‌شود و می‌تواند در کشورهای این حوزه به راحتی سفر کند.

در حالت کلی هر دوی این کشورها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و غیره کاملا پیشرفته محسوب می‌شوند و به طور سالانه در حال رشد و شکوفایی هستند اما می‌توان گفت که کشور آلمان از لحاظ اقتصادی از کانادا پیشرفته‌تر است و از قوی‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

از دیگر تفاوت‌ها نیز می‌توان به زبان و فرهنگ اشاره کرد. در حالت کلی زبان آلمانی از سخت‌ترین زبان‌ها محسوب می‌شود و یادگیری آن نیز برای افراد مختلف دشوار می‌باشد. در مقابل آن زبان انگلیسی آسان‌تر است و به صورت رایج‌تری تکلم می‌شود.

در رابطه با فرهنگ نیز با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان کشور کانادا مهاجر هستند و این کشور از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود، می‌توان گفت که مشکلات نژادپرستی و غیره در آن وجود ندارد و فرد مهاجر به بهترین شکل ممکن می‌تواند زندگی جدید خود را آغاز نماید.

در مقابل به نظر می‌رسد که مشکلات مربوط به نژادپرستی در کشورهای آمریکایی و اروپایی هنوز به طور کامل حل نشده است و برخی افراد متاسفانه تجربیات بدی در این زمینه داشته‌اند و باعث آزار آن‌ها پس از مهاجرت شده است.

چگونگی مهاجرت به آلمان یا کانادا

۳

نکات مربوط به مهاجرت به کشورهای آلمان و کانادا

  • کشورهای آلمان یا کانادا هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و شرایط زندگی در آن‌ها متفاوت است، این شرایط مسائلی مانند آب و هوا، فرهنگ، مراکز تفریحی، تحصیلی و غیره را در بر می‌گیرد که متقاضیان پیش از اقدام برای مهاجرت باید آن را در نظر بگیرند.
  • روند اخذ ویزای همراه در کشورهای آلمان و کانادا یکسان است اما در کشور آلمان ویزای همراه نیست و در واقع ویزای اتحاد خانواده به فرد اعطا می‌شود و برخی مسائل مربوط به آن نسبت به ویزای همراه کانادا متفاوت است اما افراد متقاضی در هر دوی آن‌ها می‌توانند پس از گذشت چند سال برای دریافت تابعیت آلمان یا کانادا نیز اقدام کنند.
  • تحصیل در آلمان در اکثر دانشگاه‌ها به صورت رایگان است و از فرد دانشجو شهریه اخذ نمی‌شود اما در دانشگاه‌های کانادا به این صورت نیست و تعداد دانشگاه‌های رایگان آن کمتر هستند.
  • اخذ بورسیه تحصیلی در کشورهای آلمان و کانادا ممکن است و بورسیه تحصیلی آلمان در اکثر مقاطع امکان اخذ است و حتی هزینه زندگی فرد را در بسیاری از انواع آن پوشش می‌دهد.
  • بورسیه‌های تحصیلی کانادا بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و برای مثال بورسیه ونیر کانادا به صورت ماهانه مبلغی را برای هزینه زندگی فرد علاوه بر شهریه دانشگاه به او اعطا می‌کند.

اخذ کمک از وکیل مهاجرتی برای انتخاب مقصد

با توجه به مطالبی که بیان شد متوجه شدیم که انتخاب مقصد مهاجرت از چالش‌های آن محسوب می‌شود و با توجه به اینکه هر کشوری دارای ویژگی‌های خاص خود است و مزایا و معایب خاصی دارد می‌توان گفت که بسیاری از افراد به راحتی نمی‌توانند مقصد خود را انتخاب نمایند.

انتخاب مقصد مهاجرت می‌تواند از طریق جست و جو در اینترنت و یا استفاده از تجربه افراد دیگر و یا استفاده از مشاوره و کمک‌های یک وکیل مهاجرتی انجام گیرد. در واقع اخذ کمک از وکیل مطمئن‌ترین راه است و فرد خبره به خوبی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

یک وکیل مهاجرتی می‌تواند در مسئله مهاجرت به آلمان یا کانادا شما را راهنمایی کرده و ویژگی‌های مهاجرت به هرکدام را به صورت دقیق بیان کند و به همین ترتیب شما می‌توانید مقصد مهاجرت خود را انتخاب نموده و دیگر مراحل آن را انجام دهید.

استفاده از کمک و مشاوره وکیل و مشاور مهاجرتی قابل اعتماد باعث می‌شود که شما بتوانید تمام مراحل و روند مهاجرت خود را نیز به کمک وی انجام داده و در واقع پاسخ سوالات خود را تا آخرین مرحله مهاجرت از وی بپرسید.

با توجه به اینکه داشتن اطلاعات کافی درباره روند مهاجرت باعث می‌شود تا بتوانید به شکل سریع‌تری آن را پیش ببرید و ویزا دریافت کنید، به نظر می‌رسد که استفاده از کمک وکیل مهاجرتی که آگاه به روند آن است بسیار مناسب باشد چرا که باعث می‌شود فرد متقاضی در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا