عمومی

نحوه شکایت از اداره پست

اداره پست یکی از مهم ترین سازمان­ های دولتی است که هر روزه تعداد زیادی از انواع بسته­ ها اعم از نامه و وسایل و تجهیزات مختلف را به اقصی نقاط کشور ارسال می­ کند.

با توجه به حجم فراوان مرسولات این اداره، وجود شکایات و نارضایتی افرادی که از خدمات آن بهره مند می­ شوند، دور از ذهن نیست. این شکایات همگی منجر به شکایت از اداره پست می شود.

نوشته های مشابه

سوالی که مطرح می­ شود این است که در صورت تاخیر در تحویل مرسوله به مقصد، مفقود شدن بسته پستی به هر علت، خرابی یا آسیب فیزیکی وارد شده به مرسوله و اتفاقاتی از این دست، شخص فرستنده و یا گیرنده چه راهی پیش رو خواهند داشت؟ آیا امکان پیگیری و یا شکایت از اداره پست وجود دارد؟

در ادامه به توضیح این بحث و راهکارهای پیش بینی شده توسط وکیل دادگستری در این زمینه خواهیم پرداخت.

پیگیری وضعیت مرسوله های پستی

فرستنده یا گیرنده بسته پستی می ­تواند با وارد شدن به سایت https://eop.post.ir وارد شده و با وارد کردن نام و نام خانوادگی، شماره رهگیری پستی و شماره شناسایی (مخصوص اتباع خارجی) از وضعیت بسته پستی خود باخبر شود.

همچنین چنانچه قبلا شکایتی را ثبت نموده اید از همین قسمت می توانید نسبت به وضعیت شکایت خود آگاهی یابید.

شماره رهگیری پستی در بالای صفحه رسید کاغذی پستی در سمت چپ درج شده است؛ همچنین در برخی موارد این شماره پیگیری برای شما پیامک خواهد شد.

شکایت از پست

پیگیری وضعیت عدم وصول مرسولات ثبتی

در صورتی که مرسولات ثبتی شما به دستتان نرسید، برای پیگیری این امر باید به دفاتر پستی مراجعه کرده و پس از ارائه قبض خود، از متصدی مربوطه تقاضای فرم مطالبه نمایید.

پس از تکمیل فرم مطالبه نامه، بر روی آن تمبر چسبانده می شود و سپس این فرم به واحد ذی ربط (مبادله یا مقصد) ارسال می گردد تا وضعیت آن مشخص شود.

برای راهنمایی جهت تکمیل فرم مربوطه به صحیح ترین نحو ممکن می توانید از وکیل تلفنی در بنیاد وکلا کمک بگیرید.

بیشترین موارد شکایت از اداره پست

مطابق آمارهایی که به طور مرتب و در فواصل معین توسط شرکت پست منتشر می شود، بیشترین آمار ثبت شکایت ها از این اداره، شامل موارد زیر می باشند:

  1. شکایات مرتبط با پست پیشتاز (تاخیر در ارسال یا دریافت بسته)
  2. شکایات مرتبط با مفقودی بسته
  3. شکایات مرتبط با آسیب فیزیکی محتویات داخل بسته های پستی

مرجع رسیدگی به شکایات پستی

بنا بر اظهار صریح اداره پست که در قسمت سامانه پاسخگویی این سایت درج شده است: «شرکت ملی پست ایران، خود را متعهد به توزیع سریع و دقیق مرسولات مشتریان می داند؛ بسته­ های پستی به طور متوسط، حداکثر تا ۷۲ ساعت به مقصد می رسند».

بنابراین چنانچه بیش از ۷۲ ساعت از ارسال بسته شما می­ گذرد، می ­توانید از طریق همین قسمت با وارد کردن اطلاعات خود از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، کد مدرک شناسایی (برای اتباع خارجی) و شماره مرسوله، شکایت خود را ثبت نمایید و شرحی از درخواست خود را در قسمت مربوطه درج کنید.

بنابراین با توجه به نکته فوق، شکایات و پیگیری مشکلات باید از طریق خود اداره پست انجام شود.

نحوه شکایت از پست

شکایت پستی خود را چگونه مطرح کنیم؟

برای ثبت شکایت از اداره پست و یا هر یک از خدمات و سرویس های آن، چندین روش پیش بینی شده و مشتریان اداره پست می توانند با توجه به شرایط خود، یکی از این روش ها را انتخاب کنند:

  1. تماس با مرکز پاسخگویی شرکت پست از طریق شماره تلفن ۸۴۴۷۰۰۰۰
  2. مراجعه به سایت eop.post.ir و ثبت شکایت و مشکلات از طریق سامانه هوشمند شرکت پست که در این سایت، پیش بینی شده است.
  3. مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات
  4. تماس با تلفن گویای ۱۹۵
  5. در مواردی نیز مشاهده شده است که برخی افراد با توجه به عدم نتیجه گیری در شکایات و پیگیری مسائل خود، شکایت خود را در سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرده اند.

نحوه پاسخگویی شرکت پست به شکایات

شرکت پست خود را موظف به پاسخگویی شکایات افراد ظرف مدت ۸ تا ۲۴ ساعت می داند.

کارمندان مربوطه، با فرد شاکی تماس گرفته، زوایای مختلف موضوع را بررسی کرده و در اسرع وقت و به طور مقتضی پیگیری خواهند نمود.

شما می توانید همزمان در کنار پیگیری وضعیت مرسولات خود سوالات مبهم پیش آمده را در لحظه و به صورت برخط از وکیل آنلاین بنیاد وکلا جویا شوید.

نتیجه نهایی پیگیری مرسولات پستی و ثبتی

  • چنانچه شکایت شخص در ارتباط با تاخیر بسته باشد، پس از پیگیری های به عمل آمده توسط شرکت پست از واحد مربوطه، بسته در اولین فرصت برای گیرنده ارسال خواهد شد.
  • چنانچه بسته مورد نظر مفقود شده باشد، از سوی اداره پست غرامت پرداخته خواهد شد. در مورد امانات پستی بیمه شده، شرکت پست طبق فاکتور مشتری یا تشخیص کارشناسان مربوطه، جبران خسارت خواهد نمود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و گفتگو با کارشناسان ما وقت مشاوره حقوقی خود رو همین حالا رزرو فرمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

‫۷۳ دیدگاه ها

  1. بسته پستی من از مقصد شیراز به تهران با ادرس دقیق و کد پستی و شماره ارسال شده وکدپیگیری داده شده بهم ولی از ۱۶ اسفند تا الان منطقهومن تهران هروی منطقه ۱۶ پستی هست الان بسته من منطقه ۱۹ پستی تهران رفته رنگم به ۱۹۳ زدم میگن لیبل اشتباه شده فرستنده من تمام عکس بسته پستی رو فرستاد ک از طرف هون اشتباهی نشده الان بسته من به مبلغ ۶۰۰ هزار تومن گم شده ثبت صکایتم کردم دفعه اولم نیست از این شرکت خرید میکنم ۴ ساله خرید میکنم الان هیچ کس مسئولیت قبول نمیکنه تو خدا بگید چیکار کنم

    1. سلام برای منم این اتفاق افتاده ۲۴ اسفند از ابادان برام یک بسته ارسال کردن که با سند داخل بسته من قراردادی به مبلغ ۳میلیارد با خریدارم نوشته بودم ولی بسته من هنوز به دستم نرسیده امروز ۷ فروردین شده و قرارداد فروشم هم کنسل کرده خریدار الان من این خسارت ۳میلیاردی از کی باید بگیرم .پست پیشتاز یا بهتره بگیم پست پستاز

  2. پست شیراز یه تلفنم جواب نمیدن! یه بار تو تابستون ۱۴۰۲ بستمو نفرستادن و گفتن خونه نبودی درحالی که اون روز کلا خونه بودم نه زنگ خونه رو زدن نه به شماره تلفنم تماس گرفتن و من هیچوقت رنگ اون بسته رو ندیدم هرچی هم تماس گرفتم جواب ندادن بیخیال شدم، الان دوباره همین اتفاق افتاده قرار بود دیروز بسته برسه و توی سایت رهگیری نوشتن نامه رسان اومده خونه نبودید!! هرچی زنگ میزنم جواب نمیدن خب آخه حروم خورا اگه میخواستیم برا هر بسته بریم اداره پست که میرفتیم حضوری خریدمونو میکردیم پول پست هم نمیدادیم! الهی هرچی از این راه در میارید و مردم رو عذاب میدید بشه سرطان تو جون خودتون و عزیزاتون الهی لعنت به پدر مادرتون حرومیا

    1. اینکار رو همه جا انجام میدن،من تهرانم،بسته منو با ده رو تاخیر آوردن منهم خونه بودم ولی تو حیاط نکرده بهم زنگ بزنه،مرجوع شده پست و کمتر از ۲۴ ساعت مرجوع شده مبدا😳بعد که پیگیر شدم میگن دستور قضایی دارن برای جلوگیری از تعرض به نوامیس مردم مامور نمیتونه زنگ بزنه،اتفاقی مامورو دیدم،فیلم دوربینو که تا دم در اومده رو نشونش دادم،دردش پول تلفن‌های به مشتری بود که یه پولی بهش دادم قرار شد هر بسته ای که میاره رو بده سرایداری اونهم توجیه شد💁

  3. خراسان شمالی اسفراین برای یه احراز سکونت یه ماه می پیچونن واقعا باعث تأسف این اداره و کارمندان این شهرستان از ضریب هوشی بسیار پایین برخوردارن واقعا جای تأسف داره

    1. سلام یک مشت دزد جمع شدن توی چاپارخانه هر شهر.همین اتفاقکه برای من افتاد.اما زوددر اقدام کردم.بسته رو بدون پاکت تحویلم دادند.درخواست تحویل پاکت رو کردم ندادند.میخوام شکایت کنم تا سر بقیه این بلا رو نیارند.

      1. سلان وقت بخیر تو اعلام موقعیت مرسوله زده ب گیرنده تحویل داده شدع اما بدست من نرسیده چجوری باید پیگیری کنم؟

  4. خیلی خیلی بی مسئولیتین این همه شکایت شده هیچ جوابی داده نشده ، من از بوشهر نوتلا سفارش دادم که برام ارزونتر بشه (کارم شیرینی پزیه)وقتی به دستم رسید شکسته بود ،با اینکه بسته بندیشم خوب بود بقیه چیزایی هم که فرستاده بودن له شده بود و برادرم دیده بود که بسته ها همینطور روی زمین ولو بوده و هرجا شکایت کردم خبری از پیگیری شکایتم نشد ، دوباره سفارشش دادم و دیدم اینبار در کاغذی بستم باز شده بود من از کجا بدونم که ازش استفاده نکرده باشن و یا جاش چیز دیگه نریخته باشن انقدر عصبانیم که حد نداره وقتی هیچ جا هم جوابگو نیستین پس لعنت بهتون امیدوارم خیرشو نبینین انقدر بی مسئولیتین ، یه نفر گفت موقع تحویل بسته هارو باز کنید که اصلا پستچی یک لحظه صبر نمیکنه و میره چی میشه بهتون گفت ایشالا که خیر نبینین

  5. اداره پست لواسانات به من زنگ زده میگه ۲۰۰ تومن هزینه ارسال بسته شما به درب منزل میشه!! تازه به من میگه بیا سر راه بگیر ازم!!! داریم مگه!!!!!! پدر مارو دراورده!!!
    پاسپورت منو دو ماه نگه داشت آخر زنگ زد بیا ببرش!!

  6. امان از اداره پست اشتهارد. ما در شهرک صنعتی اشتهارد هستیم ایشان اصلا بسته را نمی اورند.خدا شاهده یک پستچی مخصوص شهرک صنعتی گذاشته اند ولی اقا در کمال وقاحت میگه با کارت ملی بیاید از اداره تحویل بگیرید . از طرفی همکاران ما دکه میروند تحویل بگیرد بسته را نمیدهد. بسته های ما بعد از رسیدن به اینجا چهارپنج روز معطل میشود تا با بدبختی تحویل بگیریم . این بار مارا تهدید کرد بسته رو برگشت میزنم یا میندازم دور! یکی به دادما برسه ازدست این جمالی . اینها حقوق حرام میگیرن . ما پول پست میدیم باید استرس و زجر هم بکشیم خدا نگذره از تو جمالی

  7. سلام ،اداره پست ايذه گندترين وآشغال ترين كاركنان رو داره تلفن كه اصلا جوابگو نيستن فقط گذاشتن دكور وخاك بخره،پستچى هاش كه تنبل و بى مسووليت هستن ،بسته پستى رو تحويل ميگيرن تو سامانه رهگيرى به دروغ هرچى دلشون ميخاد ثبت ميكنن وقتى كارهاى شخصى شون تموم شد سرفرصت تحويل ميدن وقتى هم اعتراض مي كنيم اونا شاكى ميشن و طلبكار ،واقعا اين حقوقى كه مى گيرن تو گلوشون گير كنه و حلال نيس ،خدا ازشون نگذره،همه ى مردم از دستشون شاكى شدن

    1. اداره پست سیرجان هم مزخرفه خودت باید پیگیری کنی بری اداره پست تا بستتو تحویل بگیری اصلا چیزی به عنوان مامور پستی ندارن

  8. واقعا متاسفم پست تالش بسته اشتباه به یه ادرس میفرستی بعد مفقود میکنی هزینه بسته هم قبول نمیکنی متاسفم براتون

  9. یکبار نشده مامور پست شهرستان گچساران یه مرسوله رو بیاره دم خونه…جدا حقوقی که میگیرن از خون سگ نجس تره

  10. سلام. واقعا این چه وضعش هست. این مامورهای پست ارومیه یه مشت آدم مفت خور و دروغگو هستن که میرن خیابونا پرسه میزنن بسته های مردم رو به دستشون نمیرسونن به دروغ هم میگن بردیم خونه نبودن. واقعا شرم آوره چرا به وضعیت پست ارومیه رسیدگی نمیکنن.به کحا باید شکایت کنیم نه کارمندای داخل پست و نه مامورهاشون هیچکدوم کاری ازدستشون برنمیاد. نمیدونم چجوری دول مفت از گلوشون پایین میره. هیچکس هم رسیدگی نمیکنه

  11. بستم نیاوردن شکایت کردم دیروز بهم زنگ زدم بستت دست نامه رسانه میاره اما تا امروز خبری نیست همش دروغ خدا ازتون نگذره الهی اون اداره پست آتیش بگیره

  12. سلام وقت بخیر من چندوقت پیش از طرف چند نفر کلاه بردار باهام تماس گرفته شد ی سیم کارت برام فرستادن،قبل دریافت مرسوله متوجه شدم ک کلاه برداریه و بسته رو دریافت نکردم،اما متاسفانه با برخورد بد پستچی مواجه شدم و تهدید کردن ک اگ تحویل نگیرم وارد لیست سیاه اداره پست میشم میخواستم بدونم این گفته صحت داره؟چون من انلاین شاپ دارم هر روز بسته هایی رو از اداره پست دریافت میکنم بابت این موضوع خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدین

  13. برای من روز ۱۴آذر پیامک آمد که بسته شما(گواهینامه رانندگی) روز ۱۶آذر تحویل پست شد که این خود جای تعجب دارد ولی تا امروز که ۲۵آذر است هنوز به دستم نرسیده است.

  14. چه مقام مسئول بی سوادی شخصی به اسم احسان اکبری رو در اداره پست ایلام به عنوان نامه رسان استخدام کرده. آنقدر سهل انگار و بی شخصیت و دروغگو. رفته توی سایت نوشته بسته پستی آوردم منزل نبودن. در حالی که مثل عقاب پنجره رو باز گذاشتم چشمم به در بوده. خواهرم هم بسته پستی چند روز پیش داشت مجبور شد خودش بره بگیره. این تنبل به درد لای جرز میخوره. فقط دلم میخواد حضوری گیرش بیارم تا خداشو بیارم جلوی چشماش. هیچ چیز سر جای خودش نیست. شدن سهل انگار، دروغگو، بی وجدان. کدوم مقام احمقی هم هست که بهش شکایت کنی. شهر هرت. بی قانون.

    1. حالم از ماموران پست ایرانشهر بهم میخوره همشون آشغال گوه بی خانواده خدا ازتون نگدره حالا چه شکایت بکنی چه نه چه فایده ی داره همه مثل هم هستن اصلا رسیدگی ندارن اون پولی که میگیرین سرطان بشه به جونتون به دروغ میگن پسته بردیم دم در خونه کسی نبوده یا چند روز گه میدارن تا خودشون برن پیگیر بشن رفتارشون درست نیست من که هیچ وقت نمیبخشمشون هیچ وقت برن به درک برن جهنم برن بمیرن برن زیر خاک همونقدر که عصبی بودم همونقدر بد حرف زدم من بد نیستم ولی کاری کردن که اینجوری حرف بارشون کنم

      1. بسته من پاره شده یکی از چیزاهای که داخلش بود برداشتن از سوئد برام فرستاده بودن دارو بود برا پدرم حالا چیکار کنم به کجا شکایت کنم

      2. بسته ۹ ملیونی خرید کردم هنوز بعد دوهفته خبری ازش نیست جوابم که نمیدن یعنی لعنت به این مملکت و ادمای کثافتش بلا نسبت مردم بیچاره

  15. بسته ی من در تاریخ ۱۳ آذر به پست تحویل داده شده و الان که ۲۲ آذر هست هنوز به دستم نرسیده هر چقدر هم پیگیری میکنم کسی جوابگو نیست.۱۹۳ که برای شکایته همش سرکاریه.۲۰ دقیقه پشت خط نگهت میدارن آخر سر هم کارشناساشون جواب نمیدن که خدا ازشون نگذره.الان ما باید یقیه ی کی رو بگیریم؟از طریق ۱۹۵ از پست شکایت کردم اما هیچ جوابی بهم ندادن همش ازت میخوان صبور باشی تا هر وقت عشقشون کشید بهت خبر بدن که هنوز بعد از ۱۰ روز دلشون نمیخواد جواب شکایتم رو بدن.اون پولی که میگیرن بابت حقوق که کار مردم رو راه بندازن حرومشون بشه

  16. سلام .
    بسته ارسالی با پست پیشتاز دقیقا ۷روز هست توی اداره پست شهر مقصد (واحد تجزیه و مبادلات استان) گیر کرده و ارسال هم نمیکنن از سایت اداره پست ثبت شکایت کردم نوشتن وارد اداره پست شده منتظر نامه رسان باشید
    من چجوری شکایت کنم علیه اداره پست؟

  17. سلام وقتتون بخیر چرا واقعاداداره پست ها این کارهارو میکنن بسته من پست پیشتاز بود و. ارسال شده پست ورامین الان ۵ روز توی اداره پست و دست مامور نامه رسان ایمان منصوری ولی وقتی میری وضعیت بسته رو میبینی میگه نامه رسان ب مخل رفته و گیرنده نبود والا اونقدر بی وجدان شدن ک راحت دروغ میگن وظیفه نامه رسان اصلا وقتی گیرنده هم نبود تمای باهاش بگیرن پس اوم شماره تماس روی بسته واسه چی میزنن کلا اداره پست ها خیلی ب وجدان و بی مسولیت هستن حداقل پولی ک میگیرید حلا باشه نه حرم خدا ازتون نگذره

  18. من نمی‌دونم کجا باید شکایت بکنم من هر سال دو‌ کیلو پست به ایران میفرستم کادو تولد خواهرایم و اجناس هم نه تجاری نه جنبه فروش دارد کفش بدون جعبه و از حراجی ها می‌خرم و سه تا کفش کلا ۵۰ دلار هم نمی‌شود . ولی حدود سی پوند پول پست میدم که بیشتر به جیب پست ایران می‌رود .و پست هم بابت آوردن پست مقداری پول می‌گیرد خوب اون درسته ایاب ذهاب است . ولی اینبار نوشتن قیمت کالا ۷۰ حال نمی‌دونم ۷۰ منظور ۷۰ دلار بوده و قیمت کل بسته ۱۹۹۷ یک میلیون نهصد و نود هفت هزار تومان که پست چی برای اون هم که پول میخواسته یعنی حدود چهل تا پنجاه دلار اضافی که از پول کفش ها هم ‌‌پست هم گرانتر است . من نمی‌دونم این چه قانونی است که حساب کتاب ندارد و‌رییس پست هم شماره حساب خودش را می‌دهد که به این شماره پول را پرداخت باید بکنید ؟ اینطور باشد دیگه کسی اطمینان نمیکند چیزی به ایران ارسال بکند . برای دو‌کیلو‌کلی پول پست بدهی بعد دو‌برابر قیمت اجناس از تو جریمه بگیرند !!!
    واقعا شده کسی شکایت بکند و‌کسی حامی مردم باشد تا دولت

    1. خدا ازتون نگذره اداره پست پهره بلوچستان دو هفته بسته منو نگه داشتن که چی بشه آخه خدانشناسا اگه قراره بیایم پست تحویل بگیریم چرا سفارشمونو درب منزل میزنیم که رفت آدم نکنیم بعضی سفارشات من خوردنی و آرایشی انقد نگه می‌دارید خراب میشه خبر مرگتون چرا نمیارد خب چرا باید بمونه تا به شکایت برسه گرچه شکایتم بکنی نتیجه نمیگیری بسته من هنوز نیاوردن این دنیا دستم بسته ولی اون دنیا تقاص پس میدین هیچ وقت نمیبخشمتون حتی اگه جلو چشمم تیکه تیکتون کنن هزار بار آشتون بزنن دلم بحالتون نمیسوزه

  19. کارتن بسته بندی شده سالم تحویل پست ملارد دادم و از اداره پست ارومیه کارتن پاره شده همراه با خسارت محتویات تحویل گرفتن.
    چه رفتارهایی با این بسته های پستی می کنن فقط خدا می داند. اداره پست کشور پیشنهاد می کنم حتماً در انتخاب کارکنانش بخصوص ترخیص و تحویل مرسوله دقت کند تا آبروی چند ساله اش با کارکنان نالایقش از بین نرود.

    1. متاسفانه منم اهل ارومیه ام و همیشه با اداره پست به مشکل برمیخورم نمیدونم برای چی انقدر مشتری رو ازار میدن بسته ام ۵ روزه رسیده اداره پست ارومیه و هنوز بهم تحویل داده نشده با اداره تماس میگیرم گوشیو برمیدارن میزارن رو میز که اشغال باشه دیگه واقعا شورشو در آوردن بنظرم دیگه هیچ اداره پستی در ایران هیچکجای ایران درست کار نمیکنه همش مردم رو ازار میدن و از وقتشون سواستفاده میکنن

    2. این چه مدلیه،من از ۲ دی ماه منتظر رسید بسته پستی ام،رفتم داخل سایت کد رهگیری زدم نوشته تحویل گیرنده داده شده یعنی چی این دروغ؟؟؟؟درصورتی که هیچ بسته ای تحویل من داده نشده؟؟؟؟؟تازه ارسال من با پست پیشتاز بود!!!لطفا رسیدگی کنید،آدم به غلط کردن میندازید

  20. ظرف يكسال گذشته دو سه مرتبه كار پستي برام پيش اومد(منطقه ۱۴ كاشاني – شهرزيبا). نميارن. فقط ثبت ميشه كه مأمور پست اومد. نبوديد… باجه هاي معطله پست با صف هاي طولاني همه روزه دقيقأ گوياي اين كثافت كاري هاست. هيچ كس پاسخگو نيست!!!…

    1. من یک ماهه ۳تا لباس سفارش دادم ۲دوتاش فرداش رسیده سومیه۱ماهه قراره بیاد تازه یکبار اومده برگشت خورده رفتم اداره پست پیگیر شدم میگن مامور پست بیشعور اشتباه زده و اصلا نتوسته ادرسو پیداکنه دوباره الان فرستادن کد رهگیری میزنم چند روزه تو یه تاریخ مونده زنگ زدم سوال میکنم میگن بلک فرایدی هستش شلوغه بابا من قبله این شلوغیا سفارش دادم اصلاخیلی بی مسئولیت هیتن یه نفرم تو اونجا نیست نظارتی داشته باشه فقط بلدن پولو بگیرن دیگه درقبال بسته و پست هیچ قانونی وجود نداره

  21. سلام از۲۱مهر بسته من رسیده پست منطقه ۹مشهد هنوز خبری نشده دستم نرسیده امروز۱۹ابان هست چراکم کاری میکنن هیچ کس پیگیری نمیکنه

  22. سلام ۴تا بسته ام پست رفتم میگن پیدا میکنیم میاریم ۵روزه هنوز پیدا نکردن میگن ۱۰م حقوق میدن کسی وای نمیسته میره تکلیف من چی اکثرا بسته کارتن بازبه کی بریم بگیم منک یه معلول جنگی هستم نمیتونم به ان صورت برم بیام چرا مملکت ما اینجوری شده حسنعلی امامی ۰۹۱۰۴۹۵۴۱۰۹

  23. تیپاکس درسته زیاد می گیره ولی دمش گرم و نوش جانش . دیروز ثبت سفارش کردم بسته فرداش دستم رسید اما پست ۱۲ روزه هنوز از تهران قراره بیاد قزوین که نیومده . هزینه های پست هم که بردین بالا دیگع چی میخواید . بابا یه بازرس نیس به این پست های مخصوصا شهرستان ها نگاه کنن . من از اقبالیه ی قزوین دارم میگم یکی بیاد وضع اینجا رو درست کنه . یه نفر فقط پشت سیستم دارن که اونم روزای آخر خدمتش هستش و نکش شده و نفس شو به زور میکشه هر یه نفرو نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه زمان مب بره راه بندازه . به والله افتضاح هستش اینجا . به داد مردم اینجا برسین هر روز بحث هستش

  24. بابا این چه وضعی هستش آخه طرف بنده خدا سفارش منو فرداش ثبت کرده تو پست تهران . الان ۱۲ روزه قراره از تهران بیاد قزوین هنوز هم نیومده . به خدا پیاده می رفتم ازش می گرفتم تا به حال گرفته بودم و اومده بودم. از این ور کارمندای گشاد پست قزوین زنگ می زنن بيا اداره پست بسته تو ببر . اگه قرار باشه من بیام ببرم پس شما اونجا چی‌کار می کنین و من پول واسه چی میدم. از اون ور تا ساعت ۱۲ هر نیم ساعت یه نفر رو راه می اندازه و میخواد ۱۲ برسه که بعد اون حق شیفت بگیره . به خدا که افتضاح هستش افتضاح

  25. مسخره شو در آوردن بسته من رسیده تو سیستم نگاه کرده الان میگه نیست اون ورع اینجا خلاصه پیش ریس شون هم رفتم جوابی نگرفتم شکایت میکنم چند روزه همش اداره پست برو بیا بسسسه دیگه

  26. اطلاعات دروغ در سامانه ثبت می کنند. در حالی که خود مامور میگه بسته رو از اداره هنوز تحویل نگرفته و فردا به دستمون میرسه تو سامانه ثبت میشه که گیرنده در خانه حاضر نبوده.

  27. سلام
    من از شهرواروميه اين پيام رو ميزارم،بسته ي من نه روزه دست پستچي هست دوبارهم به اداره پست رفتم نه بسته رو ميدن نه شماره تملس پستچي رو تكليف چيه
    چرا مردموسركارميزارن

  28. باسلام من از شهربابل.این پیغام و بهتون میدم.خواستم بگم مملکت صاحب نداره.هیچ کسی بالا سر اداره پست شهرمون‌نیست.بسته‌‌ایی برای من آمد.ک یک پیراهن.یکی‌از فوتبالیست‌های مطرح ایران بود.ک برای من فرستاده بود.قیمت این پیراهن بیشتر۱۰۰ملیون ارزش داشت.بگذریم.حرف من اینه.وقتی آمدن درب منزل‌مون.وکسی خونه‌مون‌نبود.بسته‌رو باز کردن.و موقعی‌تحویل.پیراهن‌و دادن دست‌کم.ک من خودم رفتم اداره پست گرفتم.دعوای شدیدی افتادم داخل اداره پست .الآنم شکایت کردم.تاآخرشم پاس وای‌میستم.بیخیال نمیشم.حتی اگه کلی هزینه برام دربرداشته باشه.باید بهشون بفهمونم امانتداری یعنی چی.خواستم از اقایونی ک مشغول هستن.بخوام.ک این رفتار اولین‌بار نیست.منم اولین‌نفرویا آخرین نفر نخواهم‌بود

  29. من ماهشهر هستم تمام بسته‌هارو یا جسبشو‌ باز میکنن‌و یا از زیر جعبرو پاره میکنن که ببینن چی داخلش هست

  30. یکهفته است منتظر بسته پستی هستم که از قضا برا دریافتش کلی هم عجله داشتم مامور پست زنگ زد به من گفتم من خونه نیستم اگه سخته بیارید برا من تا جایی که هستم میام ازتون میگیرم ناگفته نماند فاصله من تا خونم شاید در حد ۵ دقیقه باشه گفت نه نمیاره قرار شد برم بگیرم ازشون که دیگه گوشیشو جواب نداد و از اون روز عصر تا چهار روز بعدش که تعطیل بود خاموش بود . روز یکشنبه مراجعه کردم اداره پست همه منو به هم پاس دادن که نمیدونن کجاست بالاخره بسته من پیدا نشد و من دست از پا درازتر از اداره پست امدم بیرون بعد کلی تلفن و پیگیری امروز به من میگن برگشت خورده! خوب لامصبا من که اینهمه امدم رفتم زنگ زدم هیچی ، شماره من رو بسته بود چرا یه زنگ نزدید
    یه دفعه دیگه هم بسته تا پست رسید ولی هیچ وقت دست من نرسید و گفتن تحویل داده شده در صورتی کسی حتی در خونه ما هم نیومده بود
    مسخره ترین و بی مسئولیت ترین اداره اداره پسته

    1. من ۲۷ شهریور برام بسته با پست پیشتاز ارسال شده از تهران به مشهد
      بعد از دو هفته !!!!!! رسیده به مرکز پست ناحیه ۹ مشهد سامانه پیگیری قطع شده یک روز کامل بعد فرداش رفتم اون اداره مزخرف گفتن پستچی دوبار اومده نبودین !!!!!!! در صورتی که تو اون هفته همیشه خونه بودیم همیشه حتی زنگ هم نزده پستچی به مسئول ش می‌گم حداقل برگشت نمیزدی بی انصاف میگه پستچی نیاورده چرا خودت نیومدی ار اینجا بگیری !! گفتم من علم غیب نداشتم بسته کجاست وقتی سامانه‌تون قطعه سایتتون بالا نمیاد از طرفی پس وظیفه شما چیه اینجا !!! پول پست رو گرفتی بعد من باید خودم بیام اداره پست بسته‌ام رو بگیرم یک زنگ نزدین بی انصافا بگین بسته‌ات اومده !!!بعد دوهفته الافی برگشت زدن کتابمو به تهران کتابی که من برای یک استاد بزرگ سفارش داده بودم و آبروم رفت پیشش 🙈🙈🙈 خدا لعنت کنه شون

  31. اکثر کارمندان دولت دزد هستند، دزدی فقط این نیست که از دیوار کسی بالا بری (اون خیلی شرفش بیشتره چون علنا میگه مواظب باشین من دزدم)، یک دقیقه از کارت بزنی دزدیه، چه یه استاد دانشگاه باشی چه یه پستچی

  32. شورشو در اوردن. بسته رو دم در نمیبرن از سر خیخابون گزارش میکنن که خونه حضور نداشتن.
    بسه هایی هم که میرسه دست ادم قوطی هاشون له شدن چون موندن زیر لاستیک های بارزی که پست جابجا میکنه. حتی گاهی بسته های گوچیک گم و گور میشن بین لاستکا بعد چند روز میبینن عه یدونه بسته مونده. باید پست رو تحریم کرد تا حساب کار بیاد دستشون

  33. واسم زده ۶ صبح مراجعه مردم کسی تحویل نگرفت؛ آخه ۶ صبح کجا بوده؟! در حالیکه اصلا کسی هم نیومده… بدتر از اون ماه پیش یه سیم‌کارت گرفتم مامور زده تحویل داده شده در حالیکه اصلا بسته ای به دستم نرسیده از هر کی میپرسم کسی نیست بگه به کی داده چی کار کرده اصلا تو پست خراب شده چخبره بدترین سرویس دهی و شرکت ملی پست داره

  34. سلام. مامور پست چی اصلا بسته پستی رو نمیاره تحویل بده نه زنگ در میزنن نه با شماره تماسی که گذاشتن تماس میگیرن فقط میزنن پست پی مراجعه کرده و وی در منزل نبوده و سر این قضیه هم نمیشه ثبت شکایت کرد و کاملا ناراضی هستم نمیتونم پاشم برم پست تحویل بگیرم.

    1. مثل اینکه اعتصاب کردن نامه رسان ها ، شعبه منطقه پستی شهرری هم توی تیر ماه قولقوله بود، اکثرا بخاطر نیاوردن بسته پستی….ملت آمده بودند و عصبی از پست و پستچی ها ولی چون زورشان چون بهش نمیرسه و کارشان گیرش است ، واسه هم دیگه زرنگی درمیارن در نوبت صف تحویل گرفتن از باجه های مرسولات معطله

  35. کارمند پست بنام علی اصغر جودکی بسیار بی ادبانه با ما صحبت کرد و تهدید میکنه اگر تا ۳ دقیقه جلوی درب نباشید کالا را برگشت میزنم اونم وقتی ما طبقه سوم هستیم و برای پایین آمدن و آماده شدن حداقل ۵ دقیقه وقت لازم هست چون بعد از تایم اداری ساعت ۷/۵ شب که منتظر پست نبودیم آمدند، و خیلی خیلی بی ادبانه صحبت کردند لطفا روی رفتار کارمندان پست نظارت داشته باشید واقعا قصد شکایت از رفتار زشت این آقا را دارم

  36. با سلام این چندمین بار است که نامه رسان ها به خلاف در سامانه ثبت میکنند که به محل گیرنده مراجعه کرده اند و در محل حضور نداشته و در نهایت مرسوله را به واحد مرسوله های معطله تحویل میدهند. اگر واقعا در کارشان صداقت دارند چرا وقتی به قول خودشان مراجعه میکندد یک تماس ساده با گیرنده نمیگیرند که حضور دارید یا خیر. مشخص است که اصلا مراجعه نکردند و این مساله من را به شدت ناراضی کرده است.
    درد اصلی انجاست که همین شکایت را در سیستم شکایات پست ثبت میکنم و انتظار پیگیری دارم اما فقط یک جمله جواب مینویسند که باید برای دریافت مرسوله خود به پست مراجعه کنید.
    خب عزیزم خودم میدونم مرسوله م تحویل اونجا شده و باید باز هم بکوبم برم از اونجا بگیرمش.
    من انتظار دارم شما مساله رو پیگیری کنید نه اینکه صورت مساله پاک کنید.

    1. سلام ، بعد از یک هفته از سپردن مرسوله پستی به اداره پست چیزی دست ما را نگرفته ، از بخش شکایت شرح حال می فرستم می گویند صبور باشید ، ۳ روز بعد دوباره شگایت ارسال می کنم باز می گویند حتما بدستتون می رسه در حالیکه در سایت نشان می دهد که توی این ۱۰ روز یکجا مانده و هیچ تغییر وضعیتی نداده ، می خواهم بگویم که آن بخش شکایت هم بدرد عمه اشون می خوره، واقعا متاسفم که یک جای آباد و درست توی این مملکت باقی نمانده.

      1. دقیقا من شکایت کردم ک بسته بدستم نرسیده اما زده تحویل داده شد.کارشناس میاد جواب میده بسته به گیرنده تحویل داده شد.پست هم خدارو شکر اصلا جواب تلفن رو نمیده حداقل چهارتا حرف بهشون بزنم دلم آروم شه.

  37. من نمیدونم این نامه رسان ها از کی پول انعام و عیدی میگرین . من تو تبریز اندیشه میشینم نامه اوردن از بچه ها خواستن انعام و عیدی بدن این سومین بار این نامه رسان پول میگیره به اداره زنگ میزنم میگم میگه شما ندین من تو خونه نیستم که ندم خانومه بلخره خجالت میکشه میده ولی اصلا گدای معلومه عادت کردن من هزینه پست دادم یدونه هم باید به نامه رسان هرینه بدیم یه نفر نیس به اینا برسه

  38. اداره شرکت پست و کارکنان شرکت پست به بدترین ضعیف ترین وضع ممکن کارمیکنن خدمت رسانی اسم خودشونم گذاشتن شرکت پست ادم مرسوله شو با وانت جابه جا کنه زودترمیرسه دست گیرنده وقتی بسته میرسه اصلا بخودشون زحمت نمیدن بیارن مرسوله به ادرس نشونی فکری بحال این وضع بی نظمی اشفتگی اداره پست بکنید

  39. سلام چطوری رسیدگی میکنید این اداره پست نه کد رهگیری مرسوله داده و نه بسته پستی به مقصد رسونده اونم پرونده دادگاهی که موجب شده الان نرسیدن پرونده به دست دادگاه به برادرم ۱۱ سال زندان صادر بشه کی پاسخ این گندکاریو میده چه کسی بیاین ببینید چطوری زندگیمونو به آتیش کشیدن

  40. روی بسته ای که برای مشتری ارسال کردم با تاکید نوشته ام شکستنی اونم چند جاش…بعد تو دوربین مشتری دیده نامه رسان بسته رو پرت کرد یه لگد هم بهش زد چرا اینقدر کثیفن بعضیا ؟

  41. مامور پست اصلا به محل گیرنده نمیره میزنه نبودن و یا گیرنده شناسایی نشد
    و خیلی گستاخانه و بی ادبانه جواب تماس میدن

  42. الان یک ماهه که نتونستم از اداره پست تاییدیه سامانه سخا رو بگیرم.دروغ میگن.ادم رو میپیچونن.به ادرس مراجعه نمیکنن وقتی هم که چند بار خودم رفتم پست میگن فردا رمز رو بفرست رو گوشی پست چی تایید میکنه با وجود چند بار انجام اینکار باز هم متاسفانه .فقط مردم ازاری بجای مردم سالاری

    1. سلاو ۱۸ ماه است بسته ام گم شده هنوز خسارات هم ندادن در ضمن یک سوم پول جنس منو گفتن میدن الان ۱۸ هم هم گذشته باز باید همان پول پرداخت بشه این ظلم نیست خدایش امروز۱۷/۱۲/۱۴۰۱رفتم پست مرکزی آقای رحیمی هم دروغ بهم گفت هم رفتارش نادرست بود با صدای بلند با من حرف زد

    2. اداره شرکت پست و کارکنان شرکت پست به بدترین ضعیف ترین وضع ممکن کارمیکنن خدمت رسانی اسم خودشونم گذاشتن شرکت پست ادم مرسوله شو با وانت جابه جا کنه زودترمیرسه دست گیرنده وقتی بسته میرسه اصلا بخودشون زحمت نمیدن بیارن مرسوله به ادرس نشونی فکری بحال این وضع بی نظمی اشفتگی اداره پست بکنید

      1. یک هفته پیش برام از تهران پست ارسال کردنگفتن ۳روز الی۴روز به دستت میرسه الان۷روز هنوز از تهران ارسال نشده بیشرفا من دارم ۳روز دیگه میرم خارج من لازم اش دارم دستم نرسه بد بخت میشم بی چاره تون میکنم

  43. نامه رسان ها موتوری سعادت آباد اگه بابت بسته پول بدی سریع میارن وگرنه باید روال قانونی طی شه…نمیدونم چرا باید هر پاکت ۵۰هزار پول بگیره بعد نیم ساعته هم میارن..بعد اعتراض میکنی میگن هر غلطی میکنی بکن من پدرت در میارم…این نامه رسانه ..بزرگترها چی میشن

    1. البته از ماست که برماست…واسه کارت سوخت پول دادن به نامه رسان چه صیغه بود دیگه…دارین کامل میشین

        1. سلام
          پستچی شهرستان قروه استان کردستا بسته هارو جلو در نمیاره میگه خودتون بیاید اداره پست تحویل بگیریدمن صبح ها سرکارم نمیتونم‌برم اداره پست باید بسته یه ماه بمونه تا من یه مرخصی بگیرم برم بسته رو از اداره پست بگیرم مگه هزینه که پرداخت میکنم برا تحویل درب منزل نیست؟؟؟؟؟

    2. اداره شرکت پست و کارکنان شرکت پست به بدترین ضعیف ترین وضع ممکن کارمیکنن خدمت رسانی اسم خودشونم گذاشتن شرکت پست ادم مرسوله شو با وانت جابه جا کنه زودترمیرسه دست گیرنده وقتی دست نامه رسان میرسه اصلا بخودشون زحمت نمیدن بیارن مرسوله به ادرس نشونی فکری بحال این وضع بی نظمی اشفتگی اداره پست بکنید

  44. سلام مدت ۲۲ روزه بسته ای از قم به بلوچستان ارسال کرده ام خبری نیست گفتن حدود یکهفته ای میرسه ولی تلفن هم جوابگو نیستن

    1. سلام
      اداره پست سراوان هم اصلا بسته رو تحویل نمیدن باورتون میشه طلبکار طلبکار اومده میگه ی ماه بستتونو نیومدین نبردین خب ما چرا درب منزل میزنیم ک بیایم اونجا بگیریم پس اون پولی ک میگیرن برای چیه وظیفه شماست ک ناراضی نباشیم ازتون و با برخورد بدون چیکار کنیم ب کجا شکایت کنیم ک رسیدگی بشه واقعا

  45. مشکل در دریافت مرسوله یا بسته بندی و مفقودی آن جزو مشکلات عادی این اداره هستش . ولی فلاکتی که جدیداً دامنگیر اداره پست شده . ارگانی که همگان به ان اعتماد و اطمینان دارندو با خیال راحت هر بسته ای را به انها میسپارند . ولی چندیست که این اداره همه سابقه درخشان خودش را فدای همکاری و واسطه شدن با شرکتهای کالاه برداری شده که از اعتماد به مامور پست دارن از مردم دزدی میکنن و اجناس تقلبی را به مردم میفرشن کالاهای که با انچه تبلیغ کردن متفاوت است و مامور پست تا پول ان را نگیرد بسته را تحویل نمیدهد که مشتری ار درست بودن ان مطمعن شود و به واسطه اینکه پست اورده اعتماد میکند و بعدا با مراجعه به شماره تلفن و ادرس فرستنده که بروی برگه پستی نوشته شده میفهمد که اعتماد و اطمینانی که به این ارگان داشته فدای دوریال اجرتی شده که پست از این کلاهبردان میگیرد شده ..!! واقعا متاسفم که همجای دونیا سعی بر مشتری مداری است ولی اینجا ……!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا