مهاجرت با تمکن مالیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاریویزا

چگونه ویزای توریستی ایتالیا بگیرم

بسیاری از افرادی که قصد سفر به یک کشور خارجی را پیدا می‌کنند به این می‌اندیشند که زیباترین و غنی‌ترین فرهنگ‌ها را مورد بازدید قرار دهند و بتوانند علاوه بر تجربیات جدید، تاریخ و علوم آن کشور را نیز مورد مطالعه و بررسی نیز قرار دهند.

دریافت ویزای توریستی ایتالیا و سفر توریستی به این کشور مورد پذیرش و استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد و در واقع سعی می‌کنند که از این طریق، علاوه بر ایتالیا کشورهای دیگر اروپایی را نیز بازدید نمایند.

کشور ایتالیا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی می‌باشد و همچنین فرهنگ و تاریخ بسیار غنی دارد و بسیاری از افراد به دلایل مختلفی تمایل به سفر و حتی مهاجرت به آن را پیدا می‌کنند.

با توجه به اینکه اخذ ویزای توریستی ایتالیا دارای سختی‌های خاص خود می‌باشد، این مطلب را آماده نموده‌ایم که هر فردی بتواند با در نظر گرفتن نکات و مسائل مربوط به آن اقدام نموده و ویزای توریستی خود را دریافت نماید.

ویزای توریستی ایتالیا

۱

درباره ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا یکی از ویزاهایی است که با توجه به اینکه این کشور در حوزه کشورهای شنگن محسوب می‌شود، دریافت آن نیازمند دارا بودن شراط خاصی است و فرد متقاضی باید نکات مربوط به آن را رعایت نماید.

ویزای توریستی ایتالیا نسبت به ویزای توریستی کشورهای اروپایی دیگر به شکل راحت‌تری قابل اخذ است و در واقع فرد متقاضی با دارا بودن شرایط آن می‌تواند برای آن اقدام نموده و با طی کردن مراحل مربوطه آن را دریافت کند.

دریافت ویزای توریستی ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر حوزه شنگن احتمال ریجکتی کمتری دارد و به همین منظور تمایل افراد برای اخذ آن افزایش پیدا می‌کند.

اخذ ویزای توریستی ایتالیا و شرایط آن

اخذ ویزای توریستی ایتالیا نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که فرد باید آن‌ها را به صورت دقیق در نظر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین شرایط، دارا بودن تمکن مالی است که فرد باید آن را ثابت کند تا بتواند برای آن اقدام کند.

این مبلغ به یورو به فرد اعلام می‌شود که ممکن است در زمان‌های مختلف، مقدار متفاوتی را داشته باشد اما در حالت کلی در زمان نگارش این مطلب، تمکن مالی مورد نیاز حدود ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد که از حساب‌های بانکی فرد برآورد می‌شود و گردش حساب نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گردش حساب نیز در ۳ ماه اخیر فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در واقع تعداد تراکنش‌های فرد به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورتی که فرد این اطلاعات را به صورت غلط ارائه دهد، درخواست وی برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا رد می‌شود.

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا یکی دیگر از شرایطی که دارا بودن آن باعث می‌شود فرد بتواند شانس خود را برای دریافت آن افزایش دهد، این است که تاریخچه سفری مناسب داشته باشد و این به این معنا است که پیش‌تر به یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و حتی کشورهای خارجی دیگر سفر کرده باشد.

بنابراین شما می‌توانید با اخذ اطلاعات لازم از یک وکیل مهاجرتی خبره نسبت به شرایط دریافت ویزای توریستی اقدام نموده و آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا، فرد متقاضی باید مدارک مورد نیاز را نیز آماده نموده و با توجه به ‌آن‌ها برای دریافت ویزا اقدام نماید و به صورت کامل آن را به سفارت و مسئولان مربوطه ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز در این زمینه برای دریافت ویزای توریستی انواع مختلفی را شامل می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم اشاره کرد:

  • اسناد ملکی به طول کامل و به صورت ترجمه شده
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما در صورت پذیرفته شدن درخواست
  • یک قطعه عکس در ابعادی که از سوی سفارت درخواست می‌شود
  • پاسپورت دارای اعتبار حداقل ۶ ماه
  • گواهی اشتغال به کار و مدارک مورد نیاز دیگر
  • فرم درخواست ویزای توریستی که به صورت دقیق و صحیح تکمیل شده باشد
  • بیمه مسافرتی فرد و مدرک آن
  • ارائه برنامه سفر که شامل مواردی مثل تاریخ آن، اطلاعات هتل، اطلاعات پرواز و غیره می‌باشد
  • گواهی تاریخچه سفرهای پیشین فرد و دعوت‌نامه وی در صورت دارا بودن

نکته قابل توجه این است که فرد متقاضی باید تمامی این مدارک را به صورت ترجمه شده از سوی دارالترجمه ارائه دهد و همه آن‌ها به صورت صحیح و معتبر ارائه گردند.

برای اخذ اطلاعات کامل در رابطه با مدارک مورد نیاز دریافت ویزای توریستی می‌توانید از مشاوره حقوقی و مهاجرتی مشاوران خبره و تجربه افراد مختلف در این زمینه و یا حتی از طریق خود سفارت اقدام نمایید.

درباره ویزای توریستی ایتالیا

۲

مراحل دریافت ویزای توریستی ایتالیا

برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا فرد متقاضی باید مراحل آن را مورد بررسی قرار داده و ببیند که چگونه می‌تواند در کمترین زمان ممکن ویزای توریستی ایتالیا را دریافت کند.

اولین مرحله اخذ ویزای توریستی ایتالیا این است که فرد متقاضی وقت سفارت رزرو کند و در موعدی که به وی اعطا می‌شود برای ثبت درخواست خود اقدام نماید.

پس از اینکه در آن موعد اقدام کرد، باید فرم مربوط به دریافت ویزای توریستی ایتالیا را دریافت نموده و آن را با اطلاعات درست و دقیق پر کند و سپس به همراه مدارک لازم به سفارت اعطا کند.

ممکن است که پیش از قبول یا رد درخواست فرد متقاضی، وقت مصاحبه برای او تعیین شود و نیاز به اخذ مصاحبه برای وی باشد که باید در همان زمانی که از سوی سفارت به وی اعلام می‌گردد، به آن مکان مراجعه نموده و مراحل نهایی ثبت درخواست خود را انجام دهد.

شما می‌توانید برای انجام تمامی مراحل به صورت درست و دقیق و حتی کسب اطلاعات در رابطه با اینکه در مصاحبه چه چیزهایی می‌توانید بگویید، با یک وکیل یا مشاور مهاجرتی مشورت نموده و به صورت دقیق و با آگاهی کامل اقدام کنید.

دریافت ویزای توریستی و نکات مربوط به آن

  • تا پیش از خرداد ۱۴۰۱، افراد برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا، باید کارت واکسن، گواهی بهبود کرونا و تست منفی pcr را ارائه می‌دادند و در بدو ورود به این کشور نیز در مدت مشخصی قرنطینه می‌شدند که از آن تاریخ به بعد، این موضوع منحل شده و می‌توانند بدون نیاز به رعایت این شرایط برای آن اقدام کنند.
  • برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا، فرد متقاضی حتما باید وقت سفارت را رزرو نماید و مراحل را به درستی انجام دهد. در غیر این صورت در مدت زمان کمی موفق به دریافت ویزای خود نمی‌شود.
  • ارائه مدارک مورد نیاز یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به دریافت ویزای توریستی ایتالیا است که فرد باید آن را در نظر گرفته و به صورت دقیق آن را ارائه دهد.
  • دارا بودن دعوت‌نامه و تاریخچه سفری، شانس فرد را برای دریافت ویزای توریستی افزایش می‌دهد و به این ترتیب می‌تواند با احتمال بیشتری ویزا بگیرد.
  • در کنار اینکه در مدارک اخذ ویزای توریستی ایتالیا، دارا بودن گواهی تمکن مالی لازم است، دریافت خود ویزا و مراحل مربوط به آن نیز نیازمند پرداخت هزینه است که فرد متقاضی باید آن‌ها را در نظر بگیرد.
  • تعیین وقت مصاحبه برای دریافت ویزای توریستی شامل همه افراد متقاضی نمی‌شود و فرد باید منتظر بماندکه در صورت نیاز از سوی سفارت به وی اعلام شود.
  • فردی که قصد دریافت ویزای شنگن اروپا و سفر به ایتالیا و غیره را دارد حتی برای فرزندان خود نیز در هر سنی باید اقدام کند و شرایط آن‌ها را اعلام نموده تا مورد بررسی قرار گیرد.

هزینه ویزای توریستی ایتالیا چقدر است؟

همانطور که بیان شد، دریافت ویزای توریستی ایتالیا و مراحل مربوط به آن نیازمند پرداخت هزینه است که فرد باید تمام آن‌ها را پرداخت نموده و در نظر بگیرد.

برای مثال از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا می‌توان به گواهی تمکن مالی اشاره کرد که باید به مقدار مشخصی که به یورو اعلام می‌شود را فرد دارا باشد و آن را اثبات نماید.

در حالت کلی خود ویزای توریستی ایتالیا نیز هزینه دارد و فرد متقاضی باید ۴۰۰ یورو به ازای هر نفر برای آن پرداخت کند که البته ۲۰۰ یوروی آن در ابتدای کار و ۲۰۰ یوروی باقی مانده، پس از اینکه درخواست ویزای فرد مورد قبول قرار گرفت از وی اخذ می‌شود و باید آن را پرداخت کند.

در مراحل اخذ ویزای توریستی نیز نیاز است که افراد متقاضی مبلغی را به سفارت بپردازند که حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ یورو بسته به نوع وقت سفارت فرد متفاوت می‌باشد.

در حین انجام مراحل نیز برخی هزینه‌ها قابل پرداخت هستند و باید توسط فرد متقاضی در نظر گرفته شوند و به صورت دقیق پرداخت گردند.

درباره اخذ ویزای توریستی ایتالیا

۳

سفر به کشورهای اروپایی با ویزای شنگن

ویزای توریستی ایتالیا همانطور که بیان شد همان ویزای شنگن می‌باشد که ایرانیان با دریافت آن می‌توانند به مدت ۹۰ روز در ۲۶ کشور حوزه اروپا سفر کرده و به صورت کوتاه مدت اقامت داشته باشند.

کشور ایتالیا کشوری پیشرفته با نرخ بیکاری بالا است که بیشتر منافع اقتصادی آن از طریق گردشگری تامین می‌شود و واحد پولی آن نیز یورو است و جزو اتحادیه اروپا به حساب می‌آید.

به همین منظور فردی که موفق به دریافت ویزای شنگن می‌شود، بسته به نوع ویزایی که دریافت می‌کند امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی را نیز خواهد داشت.

ویزای شنگن جهت سفر توریستی به اروپا از طریق کشور ایتالیا به شکل آسان‌تری صادر می‌شود و در واقع احتمال پذیرش درخواست فرد برای دریافت ویزا بیشتر خواهد بود و می‌تواند از این طریق آن ویزا را دریافت نماید.

مشاوره‌های وکیل مهاجرتی برای دریافت ویزا

بسیاری از افرادی که قصد سفر و یا مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند، ترجیح می‌دهند که از کمک افراد باتجربه در این زمینه استفاده نموده تا به بهترین شکل ممکن روند آن را پیش ببرند و در کمترین زمان ممکن سفر و مهاجرت خود را انجام دهند.

به همین منظور افراد متقاضی می‌توانند برای سفر به ایتالیا و دریافت ویزای توریستی ایتالیا اقدام نموده و با کمک یک وکیل مهاجرتی آن را دریافت نمایند.

نکته قابل توجه این است که وکلا و مشاوران خبره از قوانین و حقوقی که در رابطه با اخذ انواع ویزاها وجود دارد اطلاع دارند و به همین منظور می‌توانند برای دریافت ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را یاری نمایند و بهترین راهکار را ارائه دهند.

بنابراین اگر قصد مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره را دارید و یا می‌خواهید به این کشور سفر توریستی داشته باشید، می‌توانید با کمک‌های یک وکیل مهاجرتی و مشاور خبره برای آن اقدام نموده و پرسش‌ها و مشکلات خود را مطرح نمایید.

دریافت ویزای توریستی ایتالیا چگونه است

اخذ ویزای توریستی ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟

در حالت کلی با توجه به اینکه صدور ویزای شنگن برای ایرانیان با مشکلاتی مواجه است و محدودیت‌هایی برای آن اعمال گشته است، به نظر می‌رسد که اقدام برای اخذ آن در روزهای نزدیک به موعد سفر و غیره تصمیم مناسبی نباشد و فرد متقاضی باید هر چه زودتر برای دریافت آن اقدام کند.

در حالت کلی صدور و ارائه ویزای توریستی ایتالیا می‌تواند از ۱۵ تا ۶۰ روز طول بکشد که در واقع متفاوت بودن آن بسته به وضعیت فرد متقاضی گوناگون است و مثلا اگر نقصی در مدارک فرد وجود داشته باشد و یا یکی از مراحل را به اشتباه طی نموده باشد، باید آن را اصلاح کند و این مسائل باعث می‌شوند که درخواست وی به تعویق بیفتد.

بنابراین اگر تمامی مراحل را به کمک مشاور خود به درستی طی نموده و مدارک را به صورت کامل و صحیح ارائه دهید، می‌توانید ظرف ۱۵ روز ویزای توریستی ایتالیا را دریافت نموده و از طریق آن امکان مهاجرت به کشورهای دیگر را در حوزه اروپا فراهم کنید.

تمدید ویزای تویستی ایتالیا از چه طریقی ممکن است؟

بسیاری از افرادی که برای سفر به ایتالیا اقدام می‌کنند، به این می‌اندیشند که امکان تمدید ویزای توریستی ایتالیا و حتی اخذ اقامت دائم این کشور از این طریق هست یا خیر و چگونه انجام می‌شود.

در حالت کلی فردی که ویزای توریستی ایتالیا را دریافت می‌کند می‌تواند تا ۹۰ روز در طول ۶ ماه از سال در کشورهای این حوزه سفر نموده و اقامت کوتاه مدت داشته باشد. در رابطه با اینکه امکان تمدید این مدت زمان وجود دارد یا خیر، قابل بیان است که در موارد خاص ممکن می‌باشد و مثلا اگر نیاز به افزایش طول دوره درمان برای بیمار باشد و یا اتفاق غیرمنتظره‌ای که از طریق ان افراد مجبور شوند به اقامت خود در ایتالیا ادامه دهند بیفتد، می‌تواند برای آن اقدام کند.

همچنین در صورتی که فرد در مدت اقامت خود در ایتالیا کسب و کاری پیدا کند و یا راه‌اندازی نماید، می‌تواند برای افزایش اقامت خود اقدام نموده و حتی نوع ویزای خود را تغییر دهد که بسته به وضعیت هر شخصی متفاوت می‌باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا