مهاجرت تحصیلیمهاجرت با تمکن مالیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه ویزای همراه آلمان بگیرم

کشور آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود و با توجه به پیشرفتی که در زمینه صنایع و غیره داشته است می‌توان گفت که فرصت‌های جدید و جذابی را نیز برای مهاجران و شهروندان خود فراهم می‌کند و از این طریق می‌توانند شرایط بسیار خوبی را با پیشرفته فراوان تجربه کنند.

مهاجرت به آلمان انتخاب بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت و آغاز یک زندگی جدید در کشور دیگری را دارند و در واقع می‌توان گفت که از لحاظ سطح زندگی و غیره می‌تواند بسیار مناسب باشد و باعث شود که افراد زندگی باکیفیتی را آغاز کنند.

دریافت ویزای همراه آلمان دغدغه بسیاری از افرادی است که به این کشور مهاجرت نموده و سعی دارند تا راهی برای مهاجرت و اقامت اعضای خانواده خود نیز فراهم کنند.

با توجه به اینکه مهاجرت به آلمان و کشورهای دیگر از طرق مختلفی ممکن است و افراد می‌توانند با توجه به وضعیت خود بهترین راه مهاجرت را انتخاب کنند، می‌توان بیان نمود که دریافت ویزای همراه آلمان نیز از در روش‌های مختلف مهاجرت امکان‌پذیر است.

به دلیل اینکه در طی سال‌های اخیر استقبال زیادی از این نوع ویزا و دریافت آن صورت گرفته است در این مطلب سعی داریم تا تمامی مسائل مربوط به ان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و شرایط آن را بیان کنیم.

ویزای همراه آلمان

۱

درباره ویزای همراه آلمان

ویزای همراه آلمان و یا هر کشور دیگری باعث می‌شود که فرد متقاضی بتواند به شکل آسان‌تری شرایط مهاجرت همسر، فرزندان و یا پدر و مادر خود را فراهم نموده و آن‌ها نیز در کنار وی زندگی جدیدی را آغاز کنند.

اخذ ویزای همراه آلمان صرفا برای مهاجرت خانواده نیست و می‌تواند برای سفر و اقامت بلندمدت آن‌ها باشد چرا که در حالت عادی اخذ ویزای توریستی با محدودیت اقامت همراه است و فرد دارای ویزا نمی‌تواند از مدت زمان معینی بیشتر در آلمان اقامت داشته باشد اما با ویزای همراه این مدت زمان افزایش پیدا می‌کند.

با دریافت ویزای همراه، افراد می‌توانند از برخی مزایای بسیار خوب نیز بهره‌مند شوند. برای مثال در بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره، دارنده ویزای همراه این امکان را دارد که مشغول به کار شود و در آن کشوری که به آن مهاجرت کرده است کسب درآمد کند.

دریافت ویزای همراه توسط افرادی که به آلمان مهاجرت می‌کنند ممکن است و می‌توانند آن را در مدت زمان کمی با طی کردن مراحل مربوطه و پرداخت هزینه‌ها و غیره دریافت کنند.

شرایط دریافت ویزای همراه

دریافت ویزای همراه آلمان در حالت کلی باید توسط فردی انجام گیرد که به کشور دیگری مهاجرت کرده و موفق به اخذ ویزای آن کشور شده است. بنابراین افراد متقاضی باید در نظر داشته باشند که یکی از همسر، فرزندان و یا پدر و مادر ‌ان‌ها در کشور مقصد اقامت داشته و وی در آنجا اقامت داشته باشد.

دریافت ویزای همراه آلمان توسط فردی که مهاجرت کرده است نیازمند دارا بودن شرایط خاصی نیست و فرد با دارا بودن ویزای کاری، تحصیلی و غیره می‌تواند برای انجام آن اقدام نماید.

بنابراین از مهم‌ترین شرایط مربوط به دریافت ویزای همراه آلمان می‌توان به دارا بودن ویزای این کشور در هر نوع آن اشاره کرد و افراد متقاضی می‌توانند با ارائه درخواست خود ویزای همراه را برای اعضای خانواده بگیرند.

البته شایان توجه است که شرایطی از جمله تمکن مالی و عدم سوءپیشینه و رفتار برای دریافت آن لازم است و فرد متقاضی باید آن‌ها را در نظر داشته باشد.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در این روند سعی در سودجویی از این طریق را داشته‌اند نیز می‌توان گفت که برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای همراه در طی چند سال اخیر سختگیری‌هایی اعمال شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه توسط شهروند

برای دریافت ویزای همراه آلمان توسط شهروند و مقیم این کشور باید شرایطی وجود داشته باشد و فرد متقاضی بتواند آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و به شکل صحیح ارائه دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه آلمان با توجه به نوع مهاجرت فرد یا دارا بودن شهروندی و غیره با یکدیگر دارای تفاوت جزئی است و هر فردی می‌تواند با مراجعه به سفارت آلمان از مدارک مورد نیاز به صورت دقیق اطلاع پیدا کند.

از مدارک مورد نیاز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • در صورت دریافت آن برای همسر، گواهی ازدواج رسمی ترجمه شده به آلمانی
  • مدرک زبان آلمانی در سطح مورد نیاز حداقل A1
  • شناسنامه و پاسپورت فرد درخواست دهنده در صورتی که دارای تابعیت آلمان باشد
  • در صورت فقدان تابعیت آلمان، ارائه مدرک اقامت قانونی در این کشور
  • ارائه مدارک شناسایی فردی که ویزای همراه برای او صادر می‌شود
  • ارائه مدارک تمکن مالی فرد که به اندازه هر تعداد افرادی باشد که قصد دریافت ویزای همراه دارند

بنابراین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با مدارک مورد نیاز به صورت دقیق و کامل از کمک یک وکیل مهاجرتی استفاده نموده و یا با مراجعه به سفارت و ارائه درخواست، اطلاعات لازم را به دست آورید.

دریافت ویزای همراه آلمان

۲

نحوه دریافت ویزای همراه آلمان

در ابتدا باید فرد متقاضی شرایط اقامت خود را به تایید برساند و این کار را در سه ماه اول بدو ورود خود انجام دهد. پس از آن باید به سفارت و یا کنسولگری آلمان مراجعه نموده و با کسب اطلاعات در رابطه با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه آلمان و اخذ فرم مراحل اولیه را طی کند.

پس از آن باید فرم را به صورت دقیق پر کرده و مدارک لازم را نیز به شکل صحیح اماده نموده و ارائه دهد. پس از آن باید مدارک لازم را به کارگزاری ویزامتریک ارائه داده و آن‌ها آن را برای سفارت آلمان ارسال می‌کنند.

پس از آن باید برای مصاحبه آماده شود و در تاریخی که توسط سفارت آلمان معین می‌شود حضور پیدا کند و پاسخ سوالاتی که از وی پرسیده می‌شود را ارائه دهد.

برخی مراحل جزئی دیگر را نیز باید طی کند تا بتواند به شکل درست و دقیقی مراحل را پیش برده و در کمترین زمان ممکن ویزای همراه دریافت کند.

نکات مربوط به ویزای همراه

  • دریافت ویزای همراه آلمان برای خواهر و برادر و اعضای درجه دو نیز ممکن است اما باید دلیل موجهی برای دریافت آن وجود داشته باشد و فرد بتواند آن را اثبات کند تا شانس خود را برای دریافت ویزای همراه برای آنان افزایش دهد.
  • دارا بودن تمکن مالی از شرایط مهم و لازم دریافت ویزای همراه است و فرد باید آن را به ازای افرادی که مهاجرت می‌کنند اثبات نماید.
  • ارائه مدارک، حضور در مصاحبه و انجام آن باید در وقت معین صورت گیرد و فرد متقاضی آن را به شکل دقیقی رعایت کند.
  • فردی که از طریق ویزای همراه آلمان به این کشور مهاجرت نموده است می‌تواند تحت شرایطی به فعالیت اقتصادی و کسب درآمد بپردازد که در ادامه بیان خواهد شد.
  • برای قبولی درخواست اخذ ویزای همراه آلمان، باید مدتی از اقامت فرد متقاضی گذشته باشد و پس از آن درخواست خود را مطرح کند. این مدت زمان معمولا از ۹۰ تا ۳۶۵ روز است که شاید با توجه به وضعیت متفاوت فرد متقاضی مدت زمان دیگری مشخص شود.

آیا کار در آلمان با ویزای همراه ممکن است؟

با توجه به اینکه اخذ ویزای همراه آلمان به معنای توان دارا شدن اقامت بلندمدت‌تری در این کشور می‌باشد، برای بسیاری از افراد این پرسش پیش می‌آید که آیا می‌توانند از این طریق در آلمان به کسب درآمد و کار بپردازند یا خیر و شرایط آن به چه صورت می‌باشد.

کار در آلمان با ویزای همراه آلمان ممکن است و فردی که از این طریق در آلمان مهاجرت دارد باید برخی از نکات را در نظر بگیرد. فردی که برای وی ویزای همراه ارسال کرده باید به عنوان یک فرد ماهر یا محقق در این کشور باشد و یا دارای مجوز اقامت و اشتغال در آلمان باشد و یا بلوکارت آلمان یا اروپا را داشته باشد.

در این صورت فرد بزرگسالی که از طریق ویزای همراه در آلمان اقامت دارد می‌تواند برای اخذ شغل و فعالیت در حوزه تخصصی خود اقدام نموده و به صورت قانونی به کسب درآمد بپردازد.

اخذ ویزای همراه آلمان

۳

انواع ویزای همراه آلمان با توجه به مهاجرت

ویزای همراه آلمان توسط افراد مختلفی قابل دریافت است که نوع و روش مهاجرت هرکدام می‌تواند متفاوت باشد و باید در نظر داشته باشند که حدود ۹۰ تا ۳۶۵ روز بسته به میزانی که از سوی اداره مهاجرت مشخص می‌شود گذشته باشد.

برای مثال در مهاجرت تحصیلی به آلمان نیز فرد متقاضی می‌تواند پس از گذشت مدتی برای دریافت ویزای همراه اقدام نموده و با خانواده خود زندگی جدیدی را آغاز نماید.

به همین ترتیب در مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق تمکن مالی و ازدواج و غیره نیز فرد می‌تواند برای دریافت ویزای همراه آلمان درخواست داده و مهاجرت خود را انجام دهد.

در حالت کلی می‌توان گفت که دریافت ویزای همراه در مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری خواهان بیشتری دارد و افراد زیادی در پی اخذ آن برای خانواده خود می‌باشند.

در برخی روش‌های‌ دیگر مهاجرت مانند مهاجرت با تمکن مالی، بسیاری از افراد همراه با خانواده خود اقدام می‌کنند و به همین منظور نیازی به دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده خود نخواهند داشت مگر اینکه به این صورت نبوده باشد.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای همراه آلمان هستند؟

ویزای همراه آلمان برای همه افراد خانواده یا اقوام فرد مهاجر نیست و فرد مقیم آلمان نمی‌تواند برای دریافت آن برای تمام اقدام و اعضای خانواده درخواست دهد.

در حالت کلی افراد واجد شرایط عبارت‌اند از همسر فرد متقاضی، والدین، فرزندان زیر ۱۸ سال و سایر اعضا در شرایط خاص که در ادامه به شکل دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • والدین: این امکان برای والدین فرد مقیم آلمان وجود دارد و آسان‌تر شدن شرایط آن با توجه به این است که والدین فرد دارای تمکن مالی اداره زندگی نباشند و یا فرزند دیگری برای مراقبت از آن‌ها نباشد و توسط هیچ فرزندی هزینه‌های زندگی آن‌ها پرداخت نشود یا امکان آن را نداشته باشند.
  • فرزندان زیر ۱۸ سال: برای فرزندان تا ۱۶ سال به راحتی می‌توانند درخواست ویزای همراه آلمان ارائه دهند و اقامت فرزند خود را بگیرند. در رابطه با فرزندان ۱۶-۱۸ سال قابل بیان است که فرزند آن‌ها باید مجرد باشد و مهارت تکلم به زبان آلمانی را تا حد قابل قبولی داشته باشد و بتواند آن را اثبات کند.

همچنین در صورتی که مادر و پدر فرد از یکدیگر جدا شده باشند، اخذ ویزای همراه برای فرزند فقط برای کسی که دارای حق حضانت است ممکن است و اگر فرد مقیم آلمان حضانت فرزند را نداشته باشد نمی‌تواند ویزای همراه برای وی دریافت کند.

  • همسر: فرد مقیم آلمان می‌تواند برای همسر خود که ازدواج آن‌ها به صورت رسمی ثبت شده باشد درخواست دریافت ویزای همراه دهد و از این طریق امکان مهاجرت وی را فراهم سازد.

شایان ذکر است که همسر فرد متقاضی باید دارای مهارت صحب به زبان آلمانی باشد و سن وی بالای ۱۸ سال باشد. در صورتی که فرد مقیم آلمان، پیش‌تر برای همسر سابق خود ویزای همراه گرفته باشد نمی‌تواند این کار را مجددا انجام دهد و همسر او باید از راه دیگری اقدام کند.

  • دیگر اعضای خانواده: بسیاری از افراد گمان می‌کنند که فقط برای همسر و فرزندان و والدین امکان اخذ ویزای همراه آلمان وجود دارد اما قابل بیان است که تحت شرایطی امکان دریافت آن برای اعضای دیگر خانواده نیز ممکن است.

افرادی مانند خواهر و برادر، خواهرزاده و برادرزاده، خاله، دایی و غیره نیز ممکن است و فقط باید شرایط آن وجود داشته باشد. برای مثال اگر فرد متقاضی بتواند اثبات کند که یکی از این افراد نیازمند اخذ خدمات درمانی به صورت بلندمدت از کشور آلمان است و این امر ضروری می‌باشد، می‌تواند برای وی ویزای همراه بگیرد.

بنابراین بسته به مورد خاص و مشکلی که وجود دارد فرد مقیم آلمان می‌تواند بررسی نموده و در صورت امکان، برای دریافت ویزای همراه اقدام کند.

همه چیز درباره ویزای همراه آلمان

۴

اخذ ویزای همراه آلمان و دریافت مشاوره از وکیل

بسیاری از افرادی که قصد پیوستن به عضوی از خانواده خود در آلمان را دارند و یا مقیم این کشور هستند و می‌خواهند ویزای همراه دریافت کنند، در طی کردن روند خود با مشکلات و سوالاتی مواجه شده و سعی می‌کنند با برقراری ارتباط از یک فرد آگاه و خبره به امور مهاجرتی مشکلات خود را حل کنند.

به همین منظور این امکان برای افراد وجود دارد که از کمک و مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی استفاده نمایند و پاسخ سوالات خود را به صورت دقیق و تخصصی به دست آورند و سعی کنند بهترین انتخاب‌ها را در روند اخذ ویزای همراه داشته باشند.

دریافت مشاوره از وکیل یا مشاور مهاجرتی باعث می‌شود که بتوانید در کمترین زمان ممکن ویزای همراه را اخذ نموده و تمامی مراحل را به درستی طی کنید و شانس خود را برای دریافت آن افزایش دهید.

شما می‌توانید با استفاده از این بستر که تعداد زیادی وکیل قابل اعتماد در آن فعالیت دارند و در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی شما هستند برای دریافت مشاوره اقدام نمایید و با خیال راحت پاسخ پرسش‌های خود را به دست آورید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا