مهاجرت کاری

چگونه برای مهاجرت کاری به ایتالیا اقدام کنم

کشور ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در طی سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و با توجه به شرایط خوبی که برای زندگی در آن وجود دارد، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

به طور سالانه بسیاری از افراد در سراسر جهان برای مهاجرت به ایتالیا اقدام می‌کنند و با توجه به شرایط خود راه‌های گوناگونی را انتخاب می‌نمایند.

مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به ایتالیا از پرمخاطب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور هستند که بسیاری از افراد برای مهاجرت از طریق آن‌ها اقدام نموده و موفق به دریافت ویزای کاری ایتالیا می‌شوند.

مهاجرت کاری به ایتالیا دارای مزایا و معایبی است که هر فردی می‌تواند با توجه شرایط و ویژگی‌های خود برای انجام یا عدم انجام آن اقدام نموده و جهت مهاجرت یا عدم مهاجرت از این طریق تصمیم بگیرد.

در این مطلب تمامی مسائل مربوط  به مهاجرت کاری به ایتالیا را مورد بررسی قرار داده و بیان می‌کنیم که کدام روش‌های برای آن مناسب هستند و بهترین انتخاب برای مهاجرت به ایتالیا چیست.

درباره مهاجرت کاری به ایتالیا

۱

درباره مهاجرت کاری به ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که از لحاظ رشد اقتصادی در رتبه ۸ قرار دارد و از پرجمعیت‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و پایتخت آن نیز شهر رم می‌باشد.

به طور سالانه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی تصمیم به مهاجرت به این کشور می‌گیرند که از این طریق زندگی جدید خود را آغاز کنند و به کار و تحصیل مشغول شوند.

مهاجرت کاری به ایتالیا یکی از پرمخاطب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که از طریق آن افراد متقاضی می‌توانند برای کسب درآمد و فعالیت در کشور ایتالیا اقدام نموده و از این طریق موفق به دریافت اقامت دائم ایتالیا شوند.

در حالت کلی با توجه به اینکه کشور ایتالیا دارای نرخ بیکاری ۱۰ درصد است و این نرخ به صورتی است که رکود اقتصادی در این کشور ایجاد شده و تا حدودی مشکل کاریابی در آن وجود دارد، مهاجرت کاری به ایتالیا گزینه مناسبی نیست و بهتر است که افراد از روش‌های دیگر برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند.

کار در ایتالیا به این صورت نیست که نیاز باشد فرد متقاضی از ابتدا برای کار در ایتالیا اقدام کند بلکه فرد می‌تواند در ابتدا برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام نموده و پس از اتمام تحصیل خود، برای پیدا کردن شغل اقدام کند و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل نماید.

شرایط مهاجرت کاری

مهاجرت کاری نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که فرد متقاضی باید آن را در نظر داشته باشد. با توجه به اینکه بیان کردیم نرخ بیکاری در ایتالیا زیاد است، فردی که برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام می‌کند باید دارای تخصص‌هایی باشد که در این کشور نیاز است و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

از دیگر شرایط آن می‌توان به دارا بودن جاب آفر اشاره کرد که باید از یک کارفرمای رسمی ایتالیایی دریافت شود تا معتبر باشد و مورد قبول قرار گیرد.

از دیگر شرایط آن نیز می‌توان به سن فرد اشاره کرد که باید بالای ۱۸ سال باشد تا بتواند برای کار در ایتالیا مشغول شود و همچنین بهتر است که به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشد.

البته مهاجرت کاری به ایتالیا با زبان انگلیسی نیز ممکن است اما بهتر است که فرد توانایی تکلم به زبان ایتالیایی هم داشته باشد تا بتواند در موقعیت‌های اجتماعی مختلف نیز با دیگران در ارتباط قرار گیرد.

از دیگر شرایط مشغول به کار شدن در ایتالیا در بسیاری از مشاغل تخصصی که نیازمند دارا بودن توانایی و تخصص خاصی می‌باشد، می‌توان به دارا بودن مدرک دانشگاهی اشاره کرد که در این صورت شانس فرد نیز برای مهاجرت کاری به ایتالیا افزایش پیدا می‌کند.

مهاجرت کاری به ایتالیا و مدارک لازم برای آن

برای مهاجرت کاری به ایتالیا و یا مهاجرت به هر روش دیگری به این کشور، ارائه مدارک خاصی لازم و مورد نیاز است و فرد متقاضی باید آن را در نظر داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن برای مهاجرت اقدام نموده و در مدت زمان کمی ویزای خود را دریافت کند.

در حالت کلی برای مهاجرت کاری به ایتالیا و دریافت ویزای کاری این کشور مدارکی که در ذیل آمده مورد نیاز هستند:

  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • نامه جاب آفر از کارفرمای ایتالیایی
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا
  • گواهی ازدواج فرد متقاضی در صورت تاهل
  • تکمیل فرم ویزای کاری به صورت دقیق و کامل
  • اثبات محل اقامت در ایتالیا و ارائه گواهی آن
  • رزومه کاری فرد متقاضی
  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی به صورت ترجمه‌شده و دقیق
  • عکس در ابعادی که از سوی سفارت اعلام می‌گردد
  • گواهی پزشکی و بیمه درمانی فرد متقاضی

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق و کامل در رابطه با مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری ایتالیا با یک وکیل مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و به صورت درست و دقیق برای آن اقدام کنید.

نحوه مهاجرت کاری به ایتالیا

۲

نحوه مهاجرت کاری به ایتالیا

برای بسیاری از افرادی که در پی مهاجرت به کشورهای دیگر هستند این پرسش پیش می‌آید که چگونه می‌توانند برای مهاجرت به ایتالیا اقدام نموده و بهترین روش را برای انجام آن انتخاب کنند.

مهاجرت به ایتالیا به روش‌های مختلفی قابل انجام است و هر شخصی با توجه به اهداف خود از مهاجرت و برنامه‌هایی که برای آن دارد می‌تواند برای مهاجرت به ایتالیا اقدام نموده و زندگی جدید خود را در این کشور آغاز کند.

مهاجرت کاری به ایتالیا و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا از پرمخاطب‌ترین روش‌هایی هستند که بسیاری از افراد به طور سالانه آن را انتخاب می‌نمایند. مهاجرت کاری به ایتالیا برای برخی افراد مناسب می‌باشد.

برای مهاجرت کاری به ایتالیا نیاز است که افراد متقاضی در ابتدا در پلتفرم‌های کاریابی در ایتالیا و یا بسترهای بین‌المللی جست و جو نموده و شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و برای کارفرمایان ایتالیایی رزومه کاری و مدارک لازم را ارسال کنند و در صورت لزوم، مصاحبه انجام دهند.

در صورتی که درخواست آن‌ها مورد قبول قرار گیرد و جاب آفر دریافت کنند می‌توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که افراد می‌توانند از طریق برنامه خوداشتغالی نیز برای مهاجرت کاری اقدام نموده که در این صورت به جاب آفر نیاز نخواهند داشت.

پس از آن باید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند و به سفارت مربوطه مراجعه کنند و فرم درخواست دریافت ویزای کاری را پر کنند و مدارک لازم را نیز به صورت درست و دقیق و کامل به سفارت اعطا کنند.

در صورتی که درخواست آن‌ها مورد قبول واقع شود و نقصی در مدارک و غیره وجود نداشته باشد، ویزای کاری برای فرد متقاضی صادر می‌شود و می‌تواند مهاجرت خود را انجام دهد.

نکات مربوط به مهاجرت کاری

  • مهاجرت کاری به ایتالیا می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت گیرد و هر فردی می‌تواند با توجه به میزان سرمایه و شرایط و تخصص کاری خود برای مهاجرت اقدام نموده و ویزای خود را دریافت کند.
  • مشاغلی که برای مهاجرت کاری به ایتالیا مناسب هستند و افراد می‌توانند از طریق آن‌ها شانس دریافت ویزای خود را بالا ببرند، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند و افراد می‌توانند از طریق سایت‌های ایتالیایی و یا وکلای مهاجرتی در این حوزه اطلاعات کسب کنند.
  • برای دریافت جاب آفر از کشور ایتالیا امروزه بسترهای مختلفی در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند با توجه به تخصص و توانایی خود در بین مشاغل مختلف شغل مناسب خود را انتخاب نموده و برای آن درخواست دهند.

یافتن شغل در ایتالیا با ویزای شنگن

یافتن شغل در ایتالیا با ویزای شنگن یکی از روش‌های پیدا کردن شغل و مهاجرت کاری به ایتالیا می‌باشد که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد و با توجه به آن مهاجرت خود را انجام می‌دهند.

در واقع اخذ ویزای شنگن و سفر توریستی به حوزه کشورهای اتحادیه اروپا خود به تنهایی دارای سختی‌هایی می‌باشد و به طور سالانه برای صدور آن محدودیت وجود دارد و مدارک و شرایط خاصی نیز برای دریافت آن باید وجود داشته باشد.

به همین منظور اگر فردی قصد داشته باشد که تنها به خاطر پیدا کردن شغل در ایتالیا ویزای شنگن دریافت کند، روش مناسبی برای آن محسوب نمی‌شود و می‌تواند این کار را از طریق پلتفرم‌های آنلاین و از طریق اینترنت انجام دهد.

یافتن شغل در ایتالیا با ویزای شنگن به منظور حتمی بودن شانس دریافت شغل و امکان اخذ ویزای کاری نیست و به همین منظور به همه افراد پیشنهاد نمی‌شود و بهترین گزینه برای مهاجرت کاری به ایتالیا و اخذ جاب آفر، استفاده از کمک‌ها و مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی خبره در این زمینه می‌باشد که شانس را برای دریافت ویزای کاری و آغاز زندگی از این طریق در ایتالیا افزایش می‌دهد.

۳

چه مشاغلی برای مهاجرت کاری به ایتالیا مناسب هستند؟

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور ایتالیا حدود ۱۰.۲ می‌باشد بسیاری از افرادی که برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام می‌نمایند در نظر می‌گیرند که چه مشاغلی برای مهاجرت به این کشور بهتر است و در واقع نیروی کار در آن‌ها جذب می‌شود و فرد متقاضی می‌تواند در آن تخصص به دست آورد.

برای مهاجرت کاری به ایتالیا برخی از مشاغل بیشتر مورد نیاز هستند و در واقع کارفرمایان ایتالیایی مجوز و نیاز برای کسب نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا را دارند و به همین منظور شانس افراد برای اخذ ویزا نیز بیشتر است.

در حالت کلی از مشاغلی که برای مهاجرت به ایتالیا مناسب و مورد نیاز هستند می‌توان به مددکار، متخصص شبکه، معمار برجسته، مدیر فروش، انیمیشن‌ساز، مشاغل مربوط به طراحی گرافیک، برنامه‌نویسی و غیره اشاره کرد.

از حیطه‌های شغلی که امروزه در کشور ایتالیا با کمبود نیروی کار مواجه هستند و در واقع افراد متقاضی می‌توانند برای پیدا کردن شغل در آن‌ها امید داشته باشند نیز می‌توان به ریاضیات، آموزش و پرورش، حوزه کامپیوتر و الکترونیک و مهندسی مکانیک و تکنولوژی اشاره کرد.

البته قابل توجه است که این نیازمندی به صورت سالانه تغییر می‌کند و شما می‌توانید در رابطه با مناسب‌ترین شغل برای اپلای جهت مهاجرت کاری به ایتالیا با یک وکیل مهاجرتی یا مشاور خبره و آگاه در ارتباط قرار گرفته و پرسش‌های خود را مطرح کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهید.

چگونگی مهاجرت کاری به ایتالیا

میزان حقوق در ایتالیا به چه مقدار است؟

میزن حقوق هر فرد در ایتالیا بسته به کار و حتی شهری که در آن به کار مشغول شده است متفاوت می‌باشد و نمی‌توان رقم دقیقی را برای آن در نظر گرفت.

در حالت کلی دستمزد و حقوق در ایتالیا نسبت به کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا کمتر است و حداقل حقوقی که معمولا در نظر گرفته می‌شود، ۷ یورو در ساعت می‌باشد.

بنابراین همانطور که بیان شد، حقوق و مزایای هر شخص در ایتالیا با توجه به شغل او مشخص می‌شود و برای مثال، یک مهندس نرم‌افزار در ایتالیا ماهانه حدود ۲۶۵۰۰ یورو دریافت می‌کند و حقوق یک پزشک نیز حدود ۸۴۰۰۰ یورو می‌باشد.

در مقایسه با کشورهای دیگر نیز قابل بیان است که مثلا یک استاد ارشد در ایتالیا ماهانه ۲۵۰۰ یورو دریافت می‌کند و این درحالی است که در آمریکا حدود ۳۷۰۰ یورو و در انگلیس ۳۸۰۰ یورو دریافت می‌نماید.

در حالت کلی می‌توان گفت که حداقل حقوق در پایتخت ایتالیا که شهر رم می‌باشد حدود ۱۴۰۰ یورو در ماه است و به همین منظور این مبلغ در شهرهای دیگر امکان کاهش نیز دارد.

مهاجرت کاری به ایتالیا چگونه است

اقامت دائم در ایتالیا با ویزای کاری

بسیاری از افراد، مهاجرت کاری به ایتالیا را فرصتی برای اقامت دائم در این کشور می‌دانند و سعی می‌کنند تا از این طریق به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت نموده و به صورت دائمی اقامت داشته باشند.

به همین منظور این پرسش برای آن‌ها پیش می‌آید که آیا اخذ اقامت دائم از طریق کار در ایتالیا و دریافت ویزای کاری ممکن است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بیان نمود که افراد در ابتدا می‌توانند از طریق ویزای کاری ایتالیا حدود ۱ سال اقامت در ایتالیا داشته باشند.

افراد متقاضی می‌توانند پس از مدتی مدت اقامت خود را تمدید نموده و پس از آن نیز برای دریافت اقامت دائم ایتالیا درخواست دهند. با توجه به پیچیدگی مسائل حقوقی و شرایط مربوط به دریافت اقامت دائم ایتالیا از طریق ویزای کاری یا انواع ویزاهای دیگر، پیشنهاد می‌شود که افراد متقاضی از طریق مشاور یا وکلای مهاجرتی خبره برای اخذ اطلاعات در رابطه با آن اقدام نموده و به شکل درستی برای آن اقدام کنند و در کمترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت نمایند.

شما می‌توانید از طریق این بستر برای اخذ اطلاعات مربوطه اقدام نموده و همچنین با وکلا و مشاوران مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گیرید و بهترین وکیل را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا