مهاجرت با تمکن مالیمهاجرت تحصیلیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه برای اخذ شهروندی آلمان اقدام کنم

بسیاری از افرادی که برای مهاجرت به یک کشور دیگر اقدام می‌کنند در پی این هستند که پس از گذشت مدتی از مهاجرت خود برای اخذ اقامت دائم و شهروندی آن کشور اقدام نموده و آن را دریافت کنند و به صورت دائمی زندگی خود را در کشور مقصد ادامه دهند.

اخذ شهروندی آلمان به روش‌های مختلفی ممکن است و افراد متقاضی می‌توانند با توجه به شرایط و وضعیت خود برای آن درخواست دهند و اقدام نمایند.

با توجه به اینکه کشور آلمان از کشورهای اروپایی بسیار پیشرفته و رشدیافته محسوب می‌شود، می‌توان بیان کرد که اخذ شهروندی آن برای افرادی که از طریق کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت نموده‌اند یک هدف مناسب محسوب می‌شود و می‌توانند بر اساس آن اقداماتی انجام دهند که شانس خود را بالا ببرند.

با توجه به اینکه اخذ شهروندی دارای مراحل و شرایط خاصی است و افراد تحت وضعیت خاصی می‌توانند آن را دریافت کنند می‌توان بیان کرد که اطلاع از جزئیات آن بسیار مهم و ضروری است و به همین منظور این مطلب را آماده نموده‌ایم تا تمامی جزئیات مربوط به آن را بیان کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

شهروندی آلمان

۱

درباره اخذ شهروندی آلمان

اخذ شهروندی هر کشوری به این منظور است که افراد متقاضی می‌توانند در آن کشور به صورت دائم اقامت داشته و از مزایای شهروندی در آن کشور استفاده کنند.

با توجه به اینکه اتحادیه اروپا مزایای بسیار خوبی را برای شهروندان خود در نظر گرفته است و افراد مهاجر می‌توانند از طریق اخذ شهروندی در یکی از کشورهای اروپایی آن را به دست آورند و از مزایا بهره‌مند شوند، این مسئله اولویت و انتخاب بسیاری از افراد محسوب می‌شود.

از مزایای شهروندی اروپا می‌توان به امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی به آسان‌ترین شکل ممکن و بدون نیاز به ویزا اشاره کرد و همچنین آن‌ها می‌توانند از فرصت‌های شغلی و تحصیلی مختلف استفاده نموده و در واقع بهترین مزایا را برای خود به ارمغان آورند.

به طور سالانه بسیاری از افراد در پی این هستند که بتوانند شهروندی آلمان را دریافت نموده و همراه با خانواده خود یا به تنهایی در این کشور زندگی کنند.

اخذ شهروندی آلمان از روش‌های مختلفی ممکن است و افرادی که مهاجرت تحصیلی یا کاری یا حتی مهاجرت از طریق تمکن مالی به آلمان داشته‌اند می‌توانند پس از گذشت مدتی با طی کردن مراحل مربوطه و ارائه مدارک مورد نیاز شهروندی این کشور را دریافت نمایند.

شرایط اخذ شهروندی

اخذ شهروندی آلمان نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که فرد متقاضی می‌تواند با توجه به آن اقدام کرده و به شکل درست و دقیقی روند آن را انجام دهد تا در کمترین زمان ممکن آن را دریافت نماید.

از شرایط اخذ شهروندی آلمان می‌توان به این اشاره کرد که فرد متقاضی باید دارای اقامت در آلمان بوده و مدتی را در این کشور اقامت داشته باشد و از طریق ویزای کوتاه مدت خود برای اخذ اقامت دائم استفاده نماید و درخواست دهد.

او همچنین باید شرایط دیگری را مانند عدم سوءنیت، حسن رفتار، تمکن مالی برای ادامه زندگی و غیره را داشته باشد و آن را اثبات نماید و تمامی مدارک را نیز به صورت کامل و درست ارائه کند.

افراد متقاضی برای اطلاع از روند و شرایط مربوط به اخذ شهروندی آلمان می‌توانند از طریق یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره اقدام نموده و مراحل مربوط به آن را طی کنند و در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهند.

اخذ شهروندی و مدارک لازم برای آن

همانطور که بیان شد برای اخذ شهروندی آلمان مدارک خاصی مورد نیاز است و مراحل خاصی نیز باید طی شود تا فرد متقاضی بتواند درخواست خود را ارائه دهد.

همچنین اخذ تابعیت و شهروندی آلمان نیازمند دارا بودن مدارکی است که سفارت آن‌ها را از فرد متقاضی دریافت می‌کند و باید در مدت زمان مشخصی آن را به سفارت اعطا کند.

شما می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز را از سفارت به صورت دقیق به دست آورید و با توجه به آن نسبت به آماده‌سازی اقدام کنید اما  در حالت کلی از مدارک مورد نیاز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و غیره
  • پاسپورت فرد متقاضی
  • شرکت در آزمون تابعیت و قبولی در آن
  • دارا بودن مهارت زبان آلمانی و مدرک آن
  • گواهی ازدواج در صورت تاهل
  •  گواهی اثبات تمکن مالی

شما همچنین می‌توانید از کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی برای اطلاع از نحوه مهاجرت یا مدارک مربوط به آن استفاده نموده و در کمترین زمان ممکن آن را انجام دهید.

اخذ شهروندی آلمان

۲

تفاوت شهروندی و اقامت دائم آلمان

اخذ شهروندی آلمان دارای روش‌های مختلفی است و هر فردی با توجه به شرایط خود می‌تواند برای دریافت آن اقدام نموده و بهترین انتخاب را داشته باشد.

بسیاری از افرادی که به آلمان و کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند در پی این هستند که بهترین روش اخذ شهروندی آلمان و کشورهای دیگر چیست و معمولا این مفهوم را با اقامت دائم آلمان یکسان می‌پندارند.

در این مطلب نیز بیان گشت که شهروندی آلمان و اقامت دائم این کشور با هم متفاوت هستند و هر فردی که اقامت دائم آلمان را دریافت می‌کند شهروند این کشور محسوب نمی‌شود و در واقع مزایای شهروندی را نخواهد داشت.

دریافت اقامت دائم آلمان ۵ سال پس از اقامت فرد در این کشور ممکن است و می‌تواند به صورت دائمی آن را دریافت کند و پس از گذشت ۳ سال و در مجموع ۸ سال اقامت قانونی در آلمان، او می‌تواند برای اخذ عنوان شهروند آلمان درخواست دهد و از حقوق مربوط به شهروندان آلمانی برخوردار شود.

بنابراین مثلا در اقامت دائم آلمان امکان دریافت پاسپورت آلمانی وجود ندارد و این از حقوق شهروندان محسوب می‌شود و در صورتی که دارای حسن رفتار و ویژگی‌های مورد قبول باشند می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

اقامت آلمان و مزایا و معایب آن

اقامت در آلمان و زندگی به صورت همیشگی در این کشور مزایا و معایبی دارد و مثل هر کشور دیگری باید توسط فرد متقاضی مورد بررسی قرار گیرد تا به بهترین شکل ممکن فرد متقاضی بتواند تصمیم بگیرد.

در حالت کلی زندگی و اقامت دائم آلمان دارای مزایا و معایب خاصی است که فرد متقاضی می‌تواند بر اساس آن تصمیم نهایی خود را در رابطه با تمایل یا عدم تمایل برای اقامت در آن کشور بگیرد.

از مزایای زندگی در آلمان می‌توان به آزادی مذهب و عقیده، استفاده از مزایای پاسپورت آلمانی و رفت و آمد به تمامی کشورهای اروپایی به آسان‌ترین شکل ممکن، کار و تحصیل در باکیفیت‌ترین حالت ممکن همراه با مزایای آن، بازنشستگی در آلمان و استفاده از مزایای آن، آزادی بیان و استفاده از امکانات رفاهی مختلف و غیره استفاده کرد.

نکته قابل توجه این است که فرد متقاضی می‌تواند با ارائه ویزای همراه آلمان امکان مهاجرت همسر و فرزند خود را نیز فراهم نموده و آن‌ها نیز از این طریق امکان کار و تحصیل در آلمان را داشته باشند.

از معایب اقامت دائم در آلمان و زندگی در آن کشور نیز می‌توان به دوری این کشور از ایران، سختی زبان آلمانی و دریافت مدرک پیش از مهاجرت و ارتباط با زبان و فرهنگ آلمانی پس از مهاجرت، غربت و تنهایی در کنار مردمی با فرهنگ جدید، سختی در پرداخت هزینه‌ها و غیره اشاره کرد.

بنابراین مهاجرت به آلمان بسته به شرایط خود فرد متقاضی می‌تواند مناسب و یا سخت و طاقت‌فرسا باشد و فرد مهاجر تصمیم بگیرد پس از اتمام مهلت اقامت خود به کشور بازگردد.

بهترین راه برای اینکه ببینید مزایا و معایب اقامت در آلمان چه چیزهایی هستند و آیا این کشور برای زندگی و اقامت دائم مناسب است یا خیر، این است که از کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی بهره ببرید و یا از تجربیات افراد دیگر و جستجو در اینترنت استفاده کنید.

نکات مهم مربوط به اقامت دائم آلمان

  • مدت زمان لازم برای اقامت در آلمان و درخواست اقامت دائم بسته به نوع مهاجرت فرد متفاوت است و مثلا در مهاجرت تحصیلی فرد متقاضی باید ویزای کاری بگیرد و پس از آن برای اقامت دائم درخواست دهد.
  • شرایط دریافت اقامت آلمان نیز در روش‌های مختلف آن متفاوت است و مثلا در صورتی که فرد متقاضی دارای مدرک تحصیلی از آلمان باشد مدت اقامت متوالی او برای دریافت اقامت دائم به ۶ سال و در صورتی که در شرایط عادی باشد ۸ سال باید باشد.
  • اقامت دائم در آلمان با اخذ تابعیت این کشور متفاوت است و معمولا پس از گذشت مدتی از اقامت دائم، فرد متقاضی می‌تواند برای اخذ تابعیت و پاسپورت کشور مورد نظر خود اقدام کند که در این مطلب بیان خواهد شد.
  • فرد متقاضی اخذ شهروندی آلمان باید در نظر داشته باشد که در مدت اقامت خود در این کشور حسن رفتار داشته باشد و در واقع امتیازات وی باعث شود که برای اطای شهروندی مورد قبول قرار گیرد.

درباره شهروندی آلمان

۳

روش‌های مهاجرت و اقامت دائم در آلمان

همانطور که همه ما می‌دانیم برای برای مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد و افراد متقاضی می‌توانند بر اساس شرایط و ویژگی‌های خود برای مهاجرت از طریق آن‌ها اقدام کنند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان و مهاجرت کاری به آلمان از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین روش‌هایی هستند که افراد متقاضی می‌توانند برای مهاجرت از طریق آن‌ها اقدام کرده و پس از آن تابعیت دائم این کشور را اخذ کند.

افرادی که روش‌های مختلفی را برای مهاجرت به آلمان انتخاب می‌نمایند در پی این هستند که پس از گذشت چند سال از اقامت خود برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند و آن را به دست آورند تا به صورت دائم و همیشگی در این کشور زندگی کنند.

اخذ تابعیت از طریق روش‌های مختلف ممکن است و افراد می‌توانند برای آن اقدام کنند و باید با توجه به هر روشی که انتخاب می‌کنند مراحل را به درستی انجام داده و پیش ببرند.

اخذ تابعیت از طریق مهاجرت تحصیلی

افراد متقاضی می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی تابعیت و اقامت دائم آلمان را نیز به دست آورند. در واقع با توجه به اینکه مهاجرت تحصیلی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان می‌باشد می‌توان گفت که بسیاری از افراد نیز برای اخذ اقامت دائم و تابعیت از این طریق اقدام می‌کنند.

اخذ تابعیت آلمان و پاسپورت این کشور از طریق مهاجرت تحصیلی به شکل آسان‌تری انجام می‌گیرد و به همین منظور افرادی که می‌خواهند بهترین روش مهاجرت به آلمان را انتخاب کنند به نظر می‌رسد که معمولا مهاجرت تحصیلی را ترجیح می‌دهند.

فردی که مهاجرت تحصیلی به آلمان انجام داده است می‌تواند پس از اتمام تحصیل خود برای پیدا کردن شغل اقدام نموده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و پس از گذشت ۶ سال از اقامتشان در آلمان به صورت متوالی برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

بنابراین افرادی که مهاجرت تحصیلی به آلمان را انجام می‌دهند می‌توانند پس از اتمام مدت تحصیل خود تا ۱۸ ماه برای پیدا کردن شغل اقدام نموده و پس از آن مدت بیشتری برای اقامت فرصت داشته باشند و پس از گذشت ۶ سال اقامت به صورت متوالی در آلمان برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

نکته قابل توجه این است که مدت اقامت متوالی برای افرادی که از طریق مهاجرت تحصیلی برای اقامت‌ دائم در آلمان اقدام می‌کنند و مدرک تحصیلی خود را در این کشور اخذ کرده‌اند کمتر است و در حالت عادی باید ۸ سال باشد.

درباره اخذ شهروندی آلمان

تابعیت از طریق مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به آلمان یکی از گزینه‌هایی است که افراد متقاضی ترجیح می‌دهند از طریق آن مهاجرت خود را انجام داده و به کسب درآمد و مزایای مربوط به آن بپردازند.

مهاجرت کاری به آلمان باعث می‌شود که بتوانید در این کشور اقامت داشته و زندگی جدیدی را آغاز کنید. با توجه به اینکه مهاجرت کاری به آلمان از طریق دریافت جاب آفر و غیره باعث ایجاد فرصت‌های گوناگونی برای افراد متقاضی می‌شود، بسیاری از افراد این روش را انتخاب می‌کنند تا به شکل آسان و کم‌هزینه‌ای به آلمان مهاجرت کنند.

تابعیت از طریق مهاجرت کاری به این صورت است که فرد متقاضی پس از ۵ سال اقامت و اشتغال در کشور آلمان به صورت متوالی می‌تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نموده و پس از گذشت سه سال از اقامت دائم، برای اخذ تابعیت و شهروندی اقدام کند.

بنابراین اخذ شهروندی آلمان از طریق مهاجرت کاری حدود ۸ سال طول می‌کشد و این ۸ سال باید به صورت متوالی و پیوسته باشد.

اقامت دائم از راه مهاجرت با تمکن مالی

مهاجرت با تمکن مالی به آلمان یا هر کشور اروپایی و آمریکایی دیگری باعث می‌شود که فرد متقاضی بتواند به شکل آسان‌تری در یک کشور جدید زندگی خود را آغاز نموده و پس از مدتی اقامت دائم این کشور را داشته باشد.

مهاجرت با تمکن مالی به کشور آلمان نیز ممکن است و فرد متقاضی می‌تواند همراه با همسر و فرزندان خود به این کشور مهاجرت کند و فرصت‌های جدیدی را از این طریق به ارمغان آورد.

این روش مهاجرت مانند روش‌های دیگر آن دارای مزایا و معایبی می‌باشد اما در حالت کلی نسبت به مهاجرت کاری یا تحصیلی شرایط آسان‌تری دارد و به این شکل نیست که فرد نیازمند دارا بودن رزومه علمی یا کاری قوی باشد یا در واقع بخواهد مدرک زبان آلمانی با نمره بالایی را دریافت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا