مهاجرت کاری

چگونه مهاجرت کاری به آلمان انجام دهم

کشور آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که در بسیاری از زمینه‌ها به پیشرفت چشمگیری دست یافته است و شرایط بسیار خوبی را در زندگی و کار و تحصیل برای شهروندان خود فراهم می‌نماید.

با توجه به اینکه کشور آلمان بسیار پیشرفته است و فرصت‌های بسیار خوبی را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد، انتخاب بسیاری از افراد برای مهاجرت محسوب شده و سعی می‌کنند تا با مهاجرت به این کشور سطح بالایی از زیست را تجربه کنند.

مهاجرت کاری به آلمان از انواع روش‌های مهاجرت به این کشور محسوب شده که فرد متقاضی می‌تواند از این طریق در آن کشور به آغاز یک زندگی جدید و کسب درآمد بپردازد و یا حتی پس از مدتی برای دریافت تابعیت و اقامت دائم در این کشور اقدام کند.

مهاجرت کاری به آلمان شرایط و نکات خاص خود را دارا می‌باشد و به این صورت نیست که هرکسی بتواند برای انجام آن اقدام کند. در این مطلب تمامی مسائل مربوط به ان را مورد بررسی قرار داده و مطالعه می‌کنیم.

مهاجرت کاری به آلمان

۱

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که مورد توجه افراد متخصص و فارغ‌التحصیلان قرار می‌گیرد و می‌توانند از طریق آن در رشته‌ای که تحصیل کرده‌اند و تخصص دارند مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند.

کشور آلمان در طی سال‌های اخیر با رشد و شکوفایی اقتصادی همراه بوده و توانسته است که شرایط خوبی را برای متقاضیان ایجاد کند. به همین منظور بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور اقدام نموده و زندگی جدید خود را به تنهایی یا همراه با خانواده در آلمان آغاز کنند.

مهاجرت تحصیلی به آلمان و مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و غیره از انواع روش‌های آن هستند و یکی از مهم‌ترین‌های آن نیز مهاجرت کاری به آلمان محسوب می‌شود که به صورت سالانه متقاضیان زیادی دارد.

مهاجرت کاری به آلمان شرایط خاصی دارد و مراحل خاصی برای انجام آن باید طی شود و به همین منظور برای تمامی افراد مناسب نیست و فقط افرادی که دارای تخصص یا مدرک علمی معتبر و مفیدی هستند می‌توانند از طریق آن مهاجرت خود را انجام دهند.

در حالت کلی با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار کم است و نیاز به نیروی کار جوان در این کشور روزافزون است و ثبات اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد، به نظر می‌رسد که تمایل افراد برای مهاجرت کاری به این کشور افزایش پیدا می‌کند.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کار

برای مهاجرت کاری به آلمان فرد متقاضی باید شرایط خاصی را دارا باشد و بتواند آن‌ها را احراز کند. از مهم‌ترین شرایط مربوط به مهاجرت کاری به آلمان این است که فرد متقاضی جاب آفر داشته باشد.

با توجه به اینکه روش‌های مهاجرت کاری به آلمان خود دارای انواع مختلفی می‌باشد می‌توان گفت که هر فردی با توجه به نوعی که انتخاب کرده است باید برای دریافت ویزای کاری مدنظر خود اقدام کند.

در این قسمت برخی از شرایط مورد نیاز به صورت کلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای مثال در رابطه با سن فرد متقاضی باید بیان کرد که اگر ۱۸ تا ۴۵ سال باشد شانس او را برای دریافت ویزا افزایش می‌دهد.

یا مثلا دارا بودن مدرک زبان و تحصیلی با اعتبار زیاد و نمرات بالا برای فرد امتیاز محسوب می‌شود و می‌تواند از این طریق ویزای کاری خود را در سریع‌ترین حالت ممکن به درست آورد.

در بسیاری از روش‌های مهاجرت کاری به آلمان دارا بودن جاب آفر الزامی است و فرد متقاضی باید بتواند آن را از یک کارفرمای آلمانی به صورت رسمی دریافت نموده و پس از آن برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام کند.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به آلمان

برای مهاجرت کاری به آلمان مدارک مختلفی مورد نیاز هستند که هرکدام را فرد متقاضی باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را به شکل درست و کامل ارائه دهد.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به آلمان عبارت‌اند از:

  • جاب آفر فرد متقاضی و قرارداد کاری وی که به صورت دقیق و معتبر وضع شده است در صورت لزوم وجود جاب آفر.
  • دو قطعه عکس پرسنلی در ابعادی که سفارت آلمان اعلام می‌نماید.
  • گواهی عدم سوءپیشینه فرد که نشان‌دهنده مجرم نبودن و حسن رفتار وی بوده باشد.
  • نامه‌ای که در آن فرد اهداف و برنامه‌های مهاجرت خود را به صورت دقیق شرح داده باشد.
  • گواهی تمکن مالی با توجه به نوع مهاجرت.
  • پاسپورت دارای اعتبار و کپی آن.
  • مدارک شناسایی مورد نیاز که از سوی سفارت به صورت دقیق اعلام می‌گردد.
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا به صورت کامل.
  • رزومه تحصیلی و کاری فرد متقاضی.
  • فرم درخواست ویزا که به صورت کامل و دقیق پر شده باشد.
  • اسناد محل سکونت در آلمان، بیمه و غیره.

برای اطلاع از دیگر مدارک مورد نیاز می‌توانید از طریق یک مشاور مهاجرتی خبره و یا کسب اطلاعات از طریق سفارت اقدام کنید و تمامی مدارک را به صورت کامل آماده کنید.

درباره مهاجرت کاری به آلمان

۲

انواع ویزای کاری آلمان و ویژگی‌های آن

برای مهاجرت کاری به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد و افراد متقاضی می‌توانند با توجه به شرایط و موقعیت خود نوع ویزای کاری مورد نظرشان را انتخاب کنند و بر اساس آن شرایط مهاجرت را در نظر گرفته و مدارک لازم را تهیه کنند.

انواع ویزاهای کاری آلمان به بلوکارت، فریلنسری، ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر، Ausbildung، Au Pair and Internship، برنامه انتقال درون شرکتی و ویزای کار تقسیم می‌شوند.

در این قسمت تمامی ویزاهای کاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم و جزئیات هرکدام را بیان می‌کنیم تا افراد متقاضی بتوانند به شکل درست و دقیق برای دریافت هرکدام اقدام کنند.

ویزای خوداشتغالی و فریلنسری

ویزای فریلنسری و خوداشتغالی که معادل آن Self-employed and Freelancer می‌باشد، نوعی ویزا است که فرد متقاضی می‌تواند با سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در کشور آلمان آن را به دست آورده و به کسب درآمد بپردازد.

برای دریافت این نوع ویزا فرد متقاضی باید ثابت کند که دارای تخصص در یک زمینه کاربردی می‌باشد و می‌تواند در شکوفایی اقتصاد آلمان نقشی داشته باشد و مشغول به کار شود.

بنابراین فرد متقاضی باید دارای بیزینس پلن، سابقه کاری مرتبط با حوزه‌ای که قصد فعالیت در آن را دارد و سرمایه مورد نیاز و غیره باشد و در صورت دریافت آن می‌تواند به صورت خوداشتغالی کار کرده و یا فریلنسری انجام دهد و پس از مدتی در صورت تمایل ویزای خود را تمدید کرده و تابعیت دائم آلمان را دریافت کند.

بلوکارت آلمان و اشتغال از طریق آن

با استفاده از بلوکارت آلمان مي‌توانید در این کشور به زندگی و کار مشغول شوید و مجوز رسمی داشته باشید. برای دریافت این کارت باید جاب آفر از یک کارفرمای رسمی آلمانی داشته باشید و حقوق و دستمزد شما نیز با توجه به آن شغل حداقل ۵۶.۸۰۰ یورو در سال برای مشاغل عادی و ۴۴.۳۰۴ یورو برای مشاغلی که در آن‌ها کمبود نیروی کار وجود دارد باشد.

افرادی که موفق به دریافت این کارت می‌شوند و شرایط آن را دارند می‌توانند پس از گذشت مدتی که می‌تواند حدود ۲۰ تا ۳۵ ماه باشد برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. این مدت با توجه به شرایط فرد معین می‌شود و می‌تواند مثلا ۲۱ ماه یا ۳۳ ماه باشد.

بنابراین افرادی که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند و جاب آفر از کارفرمای آلمانی دارند می‌توانند برای دریافت این کارت اقدام نموده و از این طریق مهاجرت خود را انجام دهند و تا ۳ ماه پس از اتمام قرارداد کاری نیز در این کشور بمانند.

برنامه انتقال درون شرکتی

این برنامه انتقال درون شرکتی انتخاب بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت کاری به آلمان و کشورهای اروپایی دیگر را دارند و ترجیح می‌دهند که از این طریق در یکی دیگر از شعب شرکتی که در آن مشغول به کار هستند فعالیت کنند و پس از گذشت مدتی اقامت خود را دائمی کنند.

برنامه انتقال درون شرکتی مخصوص شرکت‌هایی است که به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کنند و دارای شعبه‌های دیگری در کشورهای دیگر در سراسر جهان هستند.

بنابراین در صورتی که یکی از موقعیت‌های مدیریتی یا نیروی کار متخصص را در شرکت داشته باشید می‌توانید با استفاده از ICT Cart به کشور مورد نظر خود مهاجرت نموده و از این طریق اجازه اقامت و کار در کشور اروپایی مورد نظر خود را پیدا کنید.

مهاجرت با ویزای جست و جوی کار

یکی دیگر از انواع ویزاهای کاری ویزای جست و جوی کار یا Jobseeker Visa است که فرد متقاضی با دارا شدن این ویزا می‌تواند به آلمان مهاجرت کرده و در مدت ۶ ماه برای خود کار پیدا کند.

این نوع ویزا از معدود مدل‌های ویزای کاری آلمان است که برای دریافت آن نیازی به دارا بودن جاب آفر نیست و فرد متقاضی می‌تواند بدون جاب آفر آلمان به مهاجرت کاری خود را انجام دهد و پس از آن شغل مورد نظر خود را پیدا کند.

برای دریافت ویزای جست و جوی کار، مدارک خاصی نیاز نیست و فرد متقاضی می‌تواند با دارا بودن رزومه کاری و مدارک تحصیلی معتبر و اثبات تمکن مالی و مدرک زبان آلمانی برای دریافت آن اقدام کند.

نحوه مهاجرت کاری به آلمان

ویزای کار آلمان و نحوه دریافت آن

این ویزا برای افرادی است که نمی‌خواهند روش خاصی را برای مهاجرت انتخاب نموده و در واقع به صورت تخصصی این اقدام را انجام دهند.

آن‌ها می‌توانند با دریافت جاب آفر آلمان از سوی یک کارفرمای المانی و ارائه دیگر مدارک لازم برای دریافت این نوع ویزا اقدام نموده و آن را دریافت کنند.

در حالت کلی افراد متقاضی با دارا بودن سابقه کار مرتبط و مفید، مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی و مدارک تحصیلی خود می‌توانند آن را دریافت نمایند.

 ویزای Au Pair and Internship

شرایط این ویزا شاید برای شما عجیب به نظر برسد! این نوع ویزای کاری با دیگر انواع آن تفاوتی دارد و در واقع شرایط خاصی برای آن وجود دارد. این نوع ویزا برای افراد زیر ۲۷ سال است که به یادگیری زبان و فرهنگ جدید علاقه دارند و از این طریق فرصتی برای آنان به وجود می‌آید.

افرادی که موفق به دریافت این ویزا می‌شوند در خانه یک خانواده آلمانی اقامت می‌گیرند و در تمام مدت زمان اقامت خود وظیفه دارند که به آن خانواده کمک کنند و در ازای آن غذا، دستمزد و اقامت رایگان می‌گیرند.

بنابراین دریافت این ویزا فرصتی برای یادگیری زبان آلمانی در محیط، تغییر مدل ویزا و دریافت اقامت دائم توسط فرد می‌باشد و می‌توانند از فرصت‌های جدیدی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود استفاده کنند.

 ویزای کاری Ausbildung

این نوع ویزای کاری به این شکل است که فرد متقاضی می‌تواند در برخی از دوره‌هایی که مهارت‌محور هستند شرکت نموده و پس از پایان دوره به اشتغال و کسب درآمد بپردازد.

نکته قابل توجه درباره این ویزا این است که در دوره مهارت‌آموزی و تحصیل نیز به شما حقوق داده می‌شود و پس از آن نیز می‌توانید درآمد خود را از طریق تخصص به دست اورید.

این برنامه بیشتر مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد و فرد متقاضی با دارا بودن دیپلم، مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی مورد نیاز می‌تواند برای دریافت آن اقدام نماید و حداقل سن او نیز باید ۱۷ سال باشد.

۳

نحوه دریافت جاب آفر آلمان

برای بسیاری از روش‌هایی که جهت مهاجرت کاری به آلمان ذکر کردیم، دارا بودن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی بسیار مهم است و در واقع لازم و ضروری محسوب می‌شود.

برای دریافت جاب آفر آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد که بهترین آن اقدام از طریق سایت‌های کاریابی آلمانی می‌باشد و با قرار دادن رزومه و اطلاعات خود می‌توانید برای کارفرمای آلمانی درخواست خود را ارسال نموده و مهاجرت کاری به آلمان انجام دهید.

شما همچنین می‌توانید از طریق بسترهای بین‌المللی مانند لینکدین اقدام کنید و با کارفرمایان آلمانی در ارتباط قرار گیرید. همچنین می‌توانید از طریق موسسه‌های کاریابی آلمان در ایران، بانک مشاغل و غیره نیز کار مرتبط با تخصص خود را پیدا کنید.

چگونگی مهاجرت کاری به آلمان

انتخاب بهترین نوع مهاجرت کاری چگونه است؟

انتخاب بهترین نوع مهاجرت کاری به آلمان به این صورت است که فرد متقاضی می‌تواند شرایط مربوط به هرکدام را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط و وضعیت خود بهترین نوع را انتخاب کند.

برای مثال اگر فرد متقاضی دارای سن کمی باشد و مهارت خاصی نیز نداشته باشد می‌تواند به عنوان اوپر به آلمان مهاجرت نموده و از این طریق اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

اما مثلا اگر فردی دارای تخصص و مهارت‌های لازم باشد می‌تواند از طریق برنامه انتقال درون شرکتی یا ویزای کاری عادی که نیازمند دارا بودن جاب آفر است و شرایط دیگر ندارد اقدام کند.

بنابراین شما می‌توانید با جست و جو و کسب اطلاعات از افراد دارای تجربه برای انتخاب بهترین روش مهاجرت کاری اقدام نموده و یا از مشاوره و کمک‌های یک وکیل مهاجرتی باتجربه استفاده کنید و به بهترین شکل ممکن مهاجرت کاری به آلمان را پیش بگیرید.

هزینه مهاجرت کاری به آلمان

هزینه مهاجرت کاری دو دسته هزینه‌های مربوط به تمکن مالی مورد نیاز و هزینه‌های روند آن که مربوط به اخذ ویزا و غیره است، می‌باشد.

این هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارند و شاید به همین مقداری که بیان می‌شود محدود نشوند و برای هر شخص با توجه به روش مهاجرت او کمتر یا بیشتر باشد.

برای مثال در ویزای کاری Ausbildung فرد متقاضی باید ۸۶۳ یورو تمکن مالی داشته باشد و در ویزای جستجوی کار ۷۲۰ یورو و در ویزای کاری موقت ۸۵۳ یورو و این را با توجه به موجودی حساب‌های خود در ایران اثبات نماید.

این هزینه اصلی است که فرد باید دارا بودن آن را اثبات کند اما در انجام روند مهاجرت کاری باید هزینه‌های دیگری از جمله صدور مجوز اقامت، صدور ویزا، صدور بلوکارت و غیره را نیز پرداخت کند که هرکدام توسط سفارت به فرد متقاضی اعلام می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا