مهاجرت با تمکن مالیمهاجرت تحصیلیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه برای مهاجرت به آلمان اقدام کنم

کشور آلمان در طی سال‌های اخیر از لحاظ علمی و غیره کشور قدرتمندی محسوب شده و انتخاب بسیاری از افراد برای مهاجرت محسوب می‌شود. مهاجرت به آلمان دارای روش‌های مختلفی است که افراد با توجه به شرایط و وضعیت خود آن را انتخاب می‌نمایند.

با توجه به اینکه سطح زندگی در آلمان بالاتر از ایران است و شرایط بسیار خوبی برای مهاجران از این طریق به وجود می‌آید، می‌توان بیان کرد که بسیاری از افراد می‌توانند با خیال راحت برای زندگی در این کشور اقدام نموده و فرصت‌های جدید و مناسبی را برای خود به ارمغان آورند.

این کشور دارای بازار کار مناسب، دانشگاه‌های عالی با مدارک معتبر، رشد اقتصادی بسیار خوب و امکانات جذابی می‌باشد که تمامی این موارد باعث می‌شوند تا فرد بتواند آن را برای اولویت مهاجرت خود قرار دهد و از این طریق دارای ارتباطات بین‌المللی باشد.

انواع مهاجرت به این کشور ممکن است و افراد پس از گذشت چند سال می‌توانند تابعیت آلمان را نیز دریافت نموده و از مزایای شهروندی آن نیز استفاده کنند و به شکل راحت‌تری در کشورهای اروپایی رفت و آمد داشته باشند.

در این مطلب سعی داریم تا انواع روش‌های مهاجرت به آلمان را مورد بررسی قرار داده و بیان کنیم که شرایط و نکات مربوط به هرکدام به چه صورت می‌باشد و افراد متقاضی چگونه می‌توانند برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند.

مهاجرت به آلمان

۱

درباره مهاجرت به آلمان

کشور آلمان دارای ۱۶ ایالت است و حدود ۸۳ میلیون نفر نیز جمعیت دارد و برلین، هامبورگ، فرانکفورت و مونیخ از شهرهای بزرگ این کشور محسوب می‌شوند.

این کشور در رتبه نهمین کشور پربازدید جهان قرار دارد و به دلیل اینکه دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی می‌باشد، مورد توجه بسیاری از افراد واقع می‌شود و هرساله برای مهاجرت یا سفر تفریحی آن را انتخاب می‌کنند.

این کشور برنامه‌های مختلفی را نیز برای مهاجرپذیری در نظر گرفته است و افراد متقاضی می‌توانند برای انواع روش‌های مهاجرت به آلمان درخواست دهند و با توجه به شرایط خود آن را انتخاب نمایند.

در واقع در کنار مهاجرت به کانادا یا ترکیه و برخی کشورهای دیگرف کشور آلمان نیز با توجه به شرایطی که دارد مقصد بسیار جذابی برای ایرانیان محسوب می‌شود و در پی آن هستند که برای مهاجرت به آلمان اپلای نموده و شانس خود را امتحان کنند.

افرادی که مهاجرت به آلمان را انتخاب می‌کنند و تصمیم می‌گیرند تا زندگی جدید خود را در این کشور آغاز کنند، اهداف مختلفی دارند و در حالت کلی با این کار می‌توانند با بازار جهانی و فرصت‌های بین‌المللی در ارتباط قرار گرفته و پس از اخذ شهروندی، از مزایای شهروندی اروپا نیز استفاده کنند.

در طی سال‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه کمتری برای مهاجرت به آلمان در نظر گرفته شده است و به همین منظور تعداد افرادی که برای دریافت ویزای این کشور اقدام می‌کنند روزافزون شده است.

بنابراین با توجه به مزایای کشور آلمان پیشرفته بودن آن از هر لحاظ به نظر می‌رسد که برای آغاز یک زندگی جدید و باکیفیت مقصد مناسبی باشد و مورد توجه قرار گیرد.

شرایط مهاجرت به آلمان چیست؟

برای مهاجرت به آلمان باید در ابتدا بهترین روش با توجه به شرایط و وضعیت خود را انتخاب نمایید و پس از آن به صورت دقیق و تخصصی در نظر بگیرید که شرایط مهاجرت به آلمان چیست و هر فردی چگونه می‌تواند برای مهاجرت به این کشور اقدام نماید.

در حالت کلی از مهم‌ترین شرایط لازم برای مهاجرت به آلمان در هر روشی می‌توان به دارا بودن تمکن مالی اشاره کرد و فرد متقاضی در صورت داشتن تمکن مالی می‌تواند برای مهاجرت به آلمان اقدام نموده و روش مناسب خود را انتخاب کند.

برای مثال در مهاجرت تحصیلی فرد متقاضی باید نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را دریافت کند و یا در مهاجرت کاری باید جاب آفر داشته باشد تا بتواند به شکل درستی درخواست خود را ارائه داده و همچنین درخواست وی مورد پذیرش قرار گیرد.

در تمام روش‌های مهاجرت به آلمان می‌توان بیان کرد که فرد متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح مورد نیاز باشد و این مورد نیز از مهم‌ترین شرایط آن محسوب می‌شود.

بنابراین می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق و صحیح در رابطه با انواع راه‌های مهاجرت به آلمان از طریق جست و جو در اینترنت اقدام نموده و یا با کمک مشاور و وکیل مهاجرتی خبره، پاسخ پرسش‌های خود را به دست آورید و از شرایط مهاجرت به آلمان به صورت دقیق مطلع شوید.

مدارک لازم برای مهاجرت

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان به نوع و روش مهاجرت نیز بستگی دارد اما در حالت کلی می‌توان بیان کرد که برخی از مدارک مورد نیاز آن عبارت‌اند از:

  • مدرک زبان آلمانی در سطح مورد نظر
  • مدرک تمکن مالی مورد نیاز
  • رزومه کاری به صورت دقیق
  • رزومه تحصیلی در مهاجرت تحصیلی با ریزنمرات
  • مدارک شناسایی شخصی به همراه کپی مدارک مورد نیاز
  • عکس پرسنلی مورد تایید سفارت
  • انگیزه نامه از مهاجرت در صورت نیاز
  • انجام پرداخت‌های دولتی و اعطای رسید آن‌ها
  • مدرک پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • پاسپورت معتبر و کپی آن

بنابراین مدارک مورد نیاز به صورت دقیق باید توسط خود فرد مورد بررسی قرار گیرند چرا که در هر نوع مهاجرت مدارک دیگر نیز باید اعطا شود. برای مثال در مهاجرت کاری فرد متقاضی باید نامه جاب آفر خود را نیز ارائه دهد.

مهاجرت به آلمان چگونه است

۲

انواع روش‌های مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی وجود دارد و می‌توان گفت که دولت آلمان به منظور تسهیل روند مهاجرت افراد، انواع روش‌ها را برای آنان در نظر گرفته است که با توجه به شرایط خود بهترین راه را انتخاب نموده و نسبت به مهاجرت مبادرت ورزند.

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه و در مقاطع عالی را دارند باید در نظر داشته باشند که مهاجرت تحصیلی می‌تواند روش بسیار خوبی برای آن‌ها محسوب شود و با این روش می‌توانند با هزینه کمتری به آلمان مهاجرت کنند و پس از مدتی اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

یا برای مثال افرادی که تخصص در زمینه‌های مورد نیاز بازار کار آلمان را دارند می‌توانند برای مهاجرت کاری اپلای نموده و با دریافت جاب آفر و غیره به این کشور مهاجرت نمایند.

بنابراین شما می‌توانید انواع روش‌های مهاجرت به آلمان را مورد بررسی قرار داده و از جزئیات شرایط هرکدام اطلاع پیدا کنید و پس از آن برای مهاجرت از طریق آن اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، کشور آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌نمایند چرا که اخذ پذیرش از آن نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر آسان‌تر بوده و همچنین مدارک اعطایی از سوی آن دارای اعتبار بین‌المللی زیادی هستند.

بنابراین به طور سالانه بسیاری از افراد برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل اقدام نموده و به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد آن را انجام می‌دهند.

تحصیل در آلمان در دانشگاه‌های مختلف این کشور صورت می‌گیرد و فرد متقاضی می‌تواند در ابتدا تمامی دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط خود بهترین آن را انتخاب نماید و برای اخذ پذیرش از آن اقدام کند.

در حالت کلی کشور آلمان از لحاظ سطح و کیفیت تحصیل در درجه بالایی قرار دارد و به همین منظور می‌توان گفت که بسیاری از دانشجویان برتر نیز این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

برای مهاجرت تحصیلی به آلمان امکان دریافت بورسیه نیز وجود دارد و همچنین می‌توان گفت که برخی از دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل رایگان را نیز برای دانشجویان و افراد متقاضی فراهم کرده‌اند.

مهاجرت به آلمان از طریق کار

کار در یک کشور دیگر علاوه بر اینکه می‌تواند تجربه هیجان‌انگیزی باشد و باعث شود که فرد با فرهنگ و زبان آن کشور آشنا شود، باعث می‌شود که بتواند از این طریق درآمد زیادی به دست آورده و زندگی باکیفیتی را برای خود بسازد.

مهاجرت به آلمان از طریق کار گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که دارای تخصص در زمینه‌ای می‌باشد و می‌تواند از طریق آن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی دریافت کند.

با توجه به رشد اقتصادی و فرصت‌های شغلی مناسب موجود در آلمان، مهاجرت کاری به این کشور اولویت بسیاری از افراد است که قصد مهاجرت کاری دارند و تلاش می‌کنند تا از این طریق به تنهایی یا به همراه خانواده به آلمان بروند.

دریافت جاب آفر از آلمان می‌تواند از طریق بسترهای کاریابی معروفی مانند لینکدین انجام گیرد و فرد متقاضی با قرار دادن رزومه کاری خود و سوابق دیگر، شانس خود را برای دریافت پیشنهاد کاری امتحان کند.

نحوه مهاجرت به آلمان

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

به طور سالانه بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم می‌گیرند که به منظور اخذ سود بیشتر و حتی شهروندی یک کشور دیگر، سرمایه گذاری خود را در کشورهای صنعتی و پیشرفته انجام دهند تا بهترین فرصت‌ها برای آن‌ها به وجود آید.

تجربه سرمایه گذاری درست و دقیق بسیاری از افراد در آلمان نشان داده است که با توجه به بستر اقتصادی پیشرفته این کشور و رشد اقتصادی آن در طی سال‌های اخیر، گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و بسیاری از افراد از این طریق سود زیادی به دست آورده‌اند.

سرمایه گذاری در آلمان می‌تواند از طریق ثبت شرکت انجام گیرد و فرد متقاضی درخواست ثبت شرکت خود را ارائه داده و بر اساس تجربه و رزومه کاری خود اقدام به ثبت شرکت در حوزه تخصصی‌اش نماید و پس از مدتی برای اخذ تابعیت دائم آلمان نیز درخواست دهد.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج نیز ممکن است و افراد متقاضی باید تمامی شرایط را مورد بررسی قرار داده تا بتوانند موفق به اخذ شهروندی از طریق همسر خود در آلمان شوند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد در طی سال‌های اخیر سعی کرده‌اند تا از این روش مهاجرت سودجویی نموده و با ازدواج صوری تابعیت و شهروندی کشورهای دیگر را دریافت کنند، می‌توان گفت که بسیاری از کشورها سختگیری‌هایی را برای مهاجرت از طریق ازدواج اعمال می‌کنند که باید توسط فرد متقاضی در نظر گرفته شود.

برای اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج، ازدواج شما باید به صورت رسمی ثبت شده باشد و همچنین دارای حداقل مدرک A1 زبان آلمانی باشید و مدرک آن را نیز دریافت نموده باشید.

همچنین باید درآمد کافی برای تامین هزینه‌های زندگی یک زوج در آلمان اثبات شوند و دیگر مدارک مورد نیاز به صورت دقیق به اداره مهاجرت اعطا شوند.

۳

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

مهاجرت به هر کشوری دارای مزایا و معایب خاصی است که افراد باید پیش از تصمیم برای مهاجرت آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و پس از آن تصمیم نهایی خود را بگیرند.

مهاجرت به آلمان از نظر دوری به ایران دارای معایبی است که افراد مهاجر نمی‌توانند به راحتی بین این دو کشور رفت و آمد داشته باشند و به همین منظور فرد مهاجر شاید در مدت‌ زمان کوتاهی نتواند برای دیدار با خانواده به ایران سفر کند.

یکی دیگر از معایب آن سختی زبان آلمانی است که باعث می‌شود بسیاری از افراد نسبت به فراگیری آن پشیمان شوند و با توجه به اینکه دارا بودن مدرک این زبان برای مهاجرت به آلمان لازم است، از تصمیم خود صرف نظر نموده و کشور دیگری را انتخاب کنند.

درباره مهاجرت به آلمان

نکات مربوط به مهاجرت به آلمان

  • در مهاجرت به آلمان مانند هر کشور دیگری باید در نظر گرفته شود که تمامی مراحل به صورت درست و دقیق طی شده و مدارک لازم نیز به درستی تهیه و اعطا شوند تا ویزای آلمان به سریع‌ترین حالت ممکن به فرد متقاضی اعطا گردد.
  • برای مهاجرت کاری به آلمان دارا بودن جاب آفر از یک کارفرمای آلمانی بسیار مهم است و در صورتی که فرد دارای پیشنهاد شغلی نباشد نمی‌تواند برای مهاجرت کاری اقدام کند.
  • شرایط دانشگاه‌های آلمان برای اخذ پذیرش و غیره متفاوت است و پیش از ارائه درخواست برای دریافت جاب آفر و پرداخت اپلیکیشن فی باید در نظر داشته باشید که دانشگاه با توجه به شرایط شما و غیره مناسب می‌باشد.
  • اخذ وکیل مهاجرتی برای انجام مراحل آن و کسب اطلاعات در رابطه با نحوه مهاجرت بسیار لازم و ضروری است و بهتر است که برای انجام کارهای مهاجرت خود در سریع‌ترین حالت ممکن با یک وکیل مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گیرید.

کدام شهر را برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنیم؟

کشور آلمان دارای شهرهایی است که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند با در نظر گرفتن ویژگی‌های گوناگون، شهر مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

شهرهایی مانند برلین، مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ و دوسلدورف برخی از محبوب‌ترین شهرهای آن هستند که افراد متقاضی می‌توانند در رابطه با هرکدام از آن‌ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و پس از آن بهترین انتخاب را داشته باشند.

استفاده از کمک‌ها و مشاوره‌های یک وکیل و مشاور مهاجرتی باعث می‌شود که بتوانید در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن شهر و روش مهاجرت خود را انتخاب نموده و برای انجام آن اقدام کنید.

شما می‌توانید با استفاده از این پلتفرم وکیل مهاجرتی خود را با توجه به سوابق و ویژگی‌های وی انتخاب نموده و در هر ساعتی از شبانه‌روز با او در ارتباط قرار گیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا