مهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه ویزای کارآفرینی کانادا دریافت کنم

مهاجرت به کانادا به علت اینکه این کشور دارای شرایط بسیار خوبی برای مهاجران است و از این طریق می‌توانند زندگی جدیدی را آغاز کنند، بسیار مورد توجه واقع می‌شود و افراد مختلف در پی آن هستند که با توجه به شرایط خود، بهترین راه مهاجرت به کانادا را پیدا کنند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و مهاجرت با ویزای کارآفرینی کانادا و یا مهاجرت کاری به کانادا و غیره از انواع روش‌هایی هستند که افراد متقاضی مهاجرت به کانادا می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و روند مربوط به آن را به شکل دقیق پیگیری نمایند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن ویزای کانادا دریافت کنند.

در حالت کلی این روش مهاجرت به کانادا مناسب کسانی است که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار در کانادا را دارند و می‌توانند سودمند بودن آن برای اقتصاد کانادا را در طول دو سال پس از راه اندازی استارتاپ خود اثبات نمایند و از این طریق مدت اقامت خود را دائمی کنند.

مهاجرت با ویزای کارآفرینی کانادا یکی از زیرمجموعه‌های مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا است که در این مطلب قصد داریم تا به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و جزئیات آن را بیان کنیم.

ویزای کارآفرینی کانادا

۱

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا چگونه است؟

مهاجرت با ویزای کارآفرینی کانادا آرزوی کسانی است که تمایل به راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در یک کشور دیگر را دارند و می‌خواهند از این طریق به کسب درآمد و اخذ اقامت دائم آن کشور دست پیدا کنند.

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا نیاز به مراجعه حضوری به کنسولگری کانادا را ندارد و می‌تواند به صورت غیرحضوری و آنلاین دریافت شود. به همین منظور می‌توانید درخواست خود برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا را به صورت آنلاین ارسال نمایید و منتظر قبول یا رد آن بمانید.

ارائه مدارک به صورت صحیح و درست از ملزومات ارائه درخواست ویزای کارآفرینی است و در حالت کلی می‌توان بیان کرد که استفاده از مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی خبره و باتجربه در زمینه مهاجرت، می‌تواند به شما را در همه زمینه‌ها یاری رساند و باعث شود که به سریع‌ترین شکل ممکن به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید.

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی

فردی که تمایل به دریافت ویزای کارآفرینی و مهاجرت به کانادا از طریق آن را دارد باید در نظر داشته باشد که تمامی شرایط دریافت ویزای کارآفرینی را داشته باشد و واجد صلاحیت و شرایط مورد نظر باشد.

فرد متقاضی دریافت این نوع ویزا باید توانایی مدیریت کسب و کار را داشته باشد و از آن مهم‌تر، دارای ایده جدیدی باشد که با استفاده از آن کارآفرینی بتواند به اقتصاد کانادا نیز کمک کند تا واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا شود.

همچنین باید سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار را نیز داشته باشد و بتواند تمکن مالی خود را در این زمینه اثبات کند. یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای کارآفرینی کانادا این است که فرد متقاضی باید شرکتی را با مشخصات و آدرس و تلفن مشخصی راه‌اندازی کند و یک نفر را که با او نسبت فامیلی ندارد به استخدام شرکت در آورد.

نکته شایان توجه این است که فرد متقاضی دریافت ویزای کارآفرینی تا ۲ الی ۳ سال فرصت خواهد داشت که کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و وضعیت آن را مشخص کند و در صورتی که نتواند کسب و کار خود را راه‌اندازی کند و یا سوددهی داشته باشد و ورشکسته شود ویزای کارآفرینی وی باطل خواهد شد.

برای اطلاع از دیگر شرایط دریافت ویزای کارآفرینی می‌توانید با یک وکیل مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و پرسش‌ها و مسائل خود را با وی در میان بگذارید و به بهترین شکل ممکن برای مهاجرت با ویزای کارآفرینی کانادا اقدام کنید

مدارک لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی

مدارک لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا بسته به نوع و ایالت منتخب دارای تفاوت‌های جزئی است اما در این قسمت برخی از مدارک مهم مورد نیاز را مورد بررسی قرار می‌دهیم که عبارت‌اند از:

  • مدرک زبان معتبر فرد که دارای حداقل نمره مورد نیاز برای دریافت ویزای کارآفرینی باشد. این مدرک می‌تواند برای زبان فرانسوی نیز باشد که در برخی استان‌ها مورد قبول واقع می‌شود.
  • بیزینس پلن و طرح کسب و کار که به صورت دقیق و با جزئیات کامل روند آن را در چند سال آینده ترسیم کند و از سوی سازمان مربوطه در کشور کانادا مورد قبول واقع شود.
  • مدارک شخصی مربوطه و همچنین رزومه کاری که نشان‌دهنده سوابق مدیریت مجموعه و کسب و کار باشد.
  • مدرک تحصیلی کارآفرین به صورت ترجمه شده (ترجمه مدارک باید از سوی یک مجموعه خاص و دارالترجمه رسمی انجام شود که بدون هرگونه ایرادی در ترجمه باشد)
  • گواهی تمکن مالی و مدرکی که نشان‌دهنده دارا بودن سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری باشد.

معمولا در روند صدور ویزای کارآفرینی کانادا این مرحله وجود دارد که از فرد متقاضی، مصاحبه حضوری صورت گیرد و به همین منظور باید در تاریخ مقرر به سفارت مراجعه کرده و به پرسش‌های مامور مربوطه پاسخ دهد که این از مهم‌ترین و نهایی‌ترین مراحل اخذ ویزای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

درباره ویزای کارآفرینی کانادا

۲

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی در استان‌های مختلف کانادا

فرد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی می‌تواند استان‌های مختلف کانادا را برای مهاجرت انتخاب کرده و پس از اینکه ویزای کارآفرینی برای وی صادر شد به استان مورد نظر خود مهاجرت کند و کسب و کار خود را راه‌اندازی نماید.

به همین منظور شرایط مختلفی برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا در استان‌های مختلف این کشور در نظر گرفته شده است که با توجه به استان منتخب خود باید شرایط مختلف را در نظر بگیرید.

برای مثال در برخی از استان‌های کانادا که دارای جمعیت و اهمیت کمتر هستند راه‌اندازی کسب و کار نیاز به هزینه زیادی ندارد و در برخی استان‌های مهم آن کشور باید هزینه بیشتری برای راه‌اندازی کسب و کارها اعطا شود.

همچنین آغاز فعالیت و ثبت شرکت در آن دارای شرایط و سختی‌های بیشتری است که فرد کارآفرین باید آن را در نظر داشته باشد و برای اطلاع از جزئیات دقیق آن از تجربیات افراد دیگر و یا یک وکیل مهاجرتی استفاده نماید.

در ادامه برخی از استان‌هایی را که برای راه‌اندازی کسب و کار محبوبیت بیشتری دارند و در حالت کلی بسیاری از افراد آن‌ها را انتخاب می‌کنند مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکته قابل توجه این است که برای اطلاع از شرایط تمام استان‌های کانادا باید به جستجو در رابطه با جزئیات بیشتر هر ایالت و استان بپردازید.

برنامه کارآفرینی استان کبک

با توجه به اینکه استان کبک از استان‌های پرجمعیت و طرفدار در کانادا است می‌توان بیان کرد که گزینه اول بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری و راه‌اندازی کسب و کار محسوب می‌شود و آن را انتخاب می‌کنند.

به دلیل پرجمعیت و مهم بودن کبک، سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب و کار نیز در آن زیاد است و حدود ۹۰۰ هزار دلار کانادا باید برای آن وجود داشته باشد.

شرایط دیگری مانند سن فرد، تحصیلات، مهارت زبان‌های خارجی و همچنین سابقه مدیریتی عوامل تاثیرگذار در مهاجرت با برنامه کارآفرینی کبک هستند و مثلا اگر فرد دارای سابقه مدیریتی ۲ تا ۵ سال باشد برای وی امتیاز محسوب می‌شود.

در برنامه کارآفرینی این استان و بسیاری از استان‌های دیگر امکان شراکت با همسر نیز وجود دارد که افراد مختلف این کار را برای کم شدن مالیات و برخورداری از مزایای مختلف دیگر انجام می‌دهند.

شرایط برنامه کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

شرایط برنامه کارآفرینی در بریتیش کلمبیا و راه‌اندازی کسب و کار در این استان به دلیل اینکه دارای مالیات پایین است هزینه کمتری دارد و فرد ایده‌پرداز و کارآفرین می‌تواند با هزینه کمتری کسب و کار را راه‌اندازی کند.

همچنین به دلیل اینکه تشویق‌هایی از سوی سازمان بریتیش کلمبیا صورت می‌گیرد و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید را مورد حمایت قرار می‌دهد بسیاری از افراد به سوی این استان برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت و غیره سوق داده می‌شوند.

علاوه بر این، پس از اینکه کسب و کار خود را راه‌اندازی کردند می‌توانند در این استان اقامت داشته و پس از گذشت مدتی اقامت دائم دریافت کنند.

برای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا حتی این امکان وجود دارد که پیش از راه‌اندازی کسب و کار خود بتوانید به این استان سفر کرده و شرایط راه‌اندازی کسب و کار و غیره را در این استان مورد بررسی قرار دهید.

بنابراین حمایت‌های سازمان مهاجرتی این استان و همچنین امکانات رفاهی و اقتصاد  پررونق این منطقه باعث می‌شود که بسیاری از افراد تمایل به راه اندازی کسب و کار خود در این استان را داشته باشند.

در نهایت استان مناسب برای سرمایه گذاری و کارآفرینی را باید از طریق دریافت مشاوره از وکیل مهاجرتی و یا استفاده از تجربیات افراد مختلف و جست و جو در اینترنت انتخاب نمایید.

همه چیز درباره ویزای کارآفرینی کانادا

۳

استخدام نیروی کار خارجی با برنامه کارآفرینی

افرادی که از طریق برنامه کارآفرینی به کانادا مهاجرت می‌کنند باید در نظر داشته باشند که مجوز لازم برای استخدام نیروی کار خارجی را نیز دریافت کنند و از این طریق بتوانند نیروی کار خارجی استخدام نمایند.

بنابراین افرادی که از طریق ویزای کارآفرینی کانادا به آن کشور مهاجرت می‌کنند و ثبت شرکت و مراحل دیگر را انجام می‌دهند، در حالت کلی می‌توانند نیروی کار خود را از کشورهای دیگر انتخاب کنند و آن‌ها را استخدام نمایند.

استخدام نیروی کار خارجی در برنامه کارآفرینی و مهاجرت با ویزای کارآفرینی کانادا باعث می‌شود که به کمبود نیروی کار در کانادا نیز رسیدگی شود. البته قابل توجه است که دولت کانادا این امکان را در صورتی فراهم می‌کند که نیروی کار داخلی پاسخگوی نیازها نباشد و نتوان نیازها به نیروی کار خارجی را از این طریق برطرف کرد.

مزایا و معایب دریافت ویزای کارآفرینی

از مزایای مهاجرت با ویزای کارآفرینی به کانادا می‌توان به این اشاره کرد که با توجه به شکوفایی اقتصاد کانادا، فرد کارآفرین فرصت کسب درآمد عالی و رونق کسب و کار خود را پیدا می‌کند و می‌تواند از این طریق حتی اقدام به راه‌اندازی شعب گوناگون در کشورهای دیگر نماید.

مهاجرت با ویزای کارآفرینی کانادا همچنین باعث می‌شود که فرد بتواند روابط تجاری خود را در شکل گسترده‌تری اعمال کند و در واقع در سراسر جهان دارای شرکای تجاری باشد و ارتباط تجاری خود را حفظ کند.

راه‌اندازی کسب و کار در کانادا نیازمند دارا بودن سرمایه هنگفتی نیست و همچنین می‌توان بیان کرد که دولت کانادا از بسیاری از کسب و کارها حمایت می‌کند و به همین منظور سرمایه‌ای را در اختیارشان قرار می‌دهد و یا شرایط را برای آن‌ها مطلوب می‌سازد.

یکی دیگر از مزایای آن نیز این است که فرد متقاضی می‌تواند با خانواده خود به کانادا مهاجرت کرده و در واقع هنگام ارائه درخواست برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی، برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست ویزا ارائه کند و با هم به کانادا مهاجرت کنند.

همسر فرد کارآفرین می‌تواند در کانادا آغاز به کار کرده و فرزند وی نیز به تحصیل خود ادامه دهد و ویزای تحصیلی دریافت کند و در کانادا اقامت داشته باشد.

از معایب آن نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که فرد دارنده ویزای کارآفرینی کانادا، اقامت دائم آن کشور را دریافت نمی‌کند و پس از گذشت مدتی از آغاز فعالیت کسب و کار می‌تواند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهد.

همچنین زیاد بودن هزینه شروع فعالیت کسب و کارها و راه‌اندازی  آن در برخی شهرهای مهم از دیگر معایب آن محسوب می‌شود که باعث می‌شود بسیاری از افراد از قصد خود برای مهاجرت از این طریق صرف نظر کنند.

ویزای کارآفرینی کانادا چیست

۴

سرمایه لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

سرمایه لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا و ثبت شرکت و آغاز فعالیت کسب و کار، برای همه استان‌های کانادا یکسان نیست و می‌توان بیان کرد که با توجه به هر استانی سرمایه مورد نیاز متفاوت است و پیش از اقدام برای دریافت ویزا باید آن را از طریق سفارت و یا وکیل مهاجرتی خود مورد بررسی قرار دهید.

عوامل مختلفی در میزان سرمایه برای ویزای کارآفرینی کانادا تاثیرگذار هستند که از آن می‌توان به استان و ایالت منتخب، نوع کسب و کار فرد، امکانات مورد نیاز برای راه‌اندازی و دارا بودن یا نبودن شریک اشاره کرد.

بنابراین با وجود این عوامل نمی‌توان به صورت دقیق سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار و دریافت ویزای کارآفرینی در کانادا را تخمین زد اما می‌توان بیان نمود که هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط خود و استفاده از تجارت و مشاوره‌های یک وکیل خبره و باتجربه نسبت به میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا اقدام نماید.

نکات مربوط به ویزای کارآفرینی

  • فردی که برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا درخواست می‌دهد باید مالکیت بیزینس را برعهده داشته باشد و یا دست کم شریک آن محسوب شود.
  • گواهی عدم سوءپیشینه متقاضی از موارد الزامی است و افراد دارای سوءپیشینه نمی‌توانند این نوع ویزا را دریافت نمایند.
  • در صورتی که در مراحل صدور ویزا نیاز به مصاحبه از سوی سفارت باشد، باید در تاریخ و زمان مقرر به سفارت مراجعه کرده و برگه پرینت شده اطلاع‌رسانی و مدارک مورد نیاز دیگر را نیز به همراه داشته باشید.
  • سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب و کار در هر استان و ایالتی متفاوت است و می‌توان بیان کرد که برای برآورد حدود آن در هر موقعیتی باید جست و جو و پرسش از افراد خبره صورت گیرد.
  • ایده فرد برای کارآفرینی در ابتدا باید از سوی اداره مربوطه در کانادا مورد تایید قرار گیرد و آن را مورد قبول قرار دهند تا از این طریق فرد مجوز راه‌اندازی کسب و کار را به دست آورد.
  • مدارک لازم برای صدور ویزای کارآفرینی کانادا باید به صورت دقیق به سفارت مربوطه ارائه شوند و هرگونه اشتباه در مدارک باعث تاخیر در روند اخذ ویزا می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا