مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه با ویزای سرمایه گذاری در کانادا مهاجرت کنم

مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای آن کشور به طرق مختلفی ممکن است و افراد با توجه به تخصص و مدرک تحصیلی‌شان برای اخذ ویزا و اقامت دائم یا موقت، اقدام می‌کنند.

مهاجرت با ویزای کاری به کانادا و تحصیلی و استارتاپ و غیره از انواع آن هستند که در مقالات پیشین مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در این مطلب مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری در کانادا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویزای سرمایه گذاری در کانادا از روش‌های گوناگونی قابل اخذ است اما شرایط خاص خود را دارد و به این صورت نیست که هر شخصی بتواند آن را دریافت نماید.

۱

ویزای سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

ویزای سرمایه گذاری در کانادا نوعی ویزا است که فرد با استفاده از آن می‌تواند در کشور کانادا سرمایه گذاری کرده و از این طریق در آن کشور اقامت دائم یا موقت داشته باشد.

با توجه به اینکه کشور کانادا از لحاظ اقتصادی بسیار شکوفا می‌باشد و فساد و رکود در آن بسیار کم است، به نظر می‌رسد که به صورت سالانه افراد زیادی تمایل به سرمایه‌گذاری در آن کشور داشته باشند.

دولت کانادا به همین منظور برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است تا سرمایه گذاران مفید را به سوی کشور کانادا جذب کند و اقتصاد آن را بیش از پیش شکوفا نماید. در این روش مهاجرت به کانادا، افراد می‌توانند به همراه کل خانواده به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم دریافت کنند.

با توجه به اینکه تحریم‌های زیادی علیه کشور ایران اعمال شده و هر ساله اعمال می‌شود، می‌توان بیان نمود که سرمایه گذاری در این کشور با ریسک‌های زیادی همراه است و شاید به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در جایی به کار گیرند که کمترین خطر را برای آن‌ها داشته باشد و بتوانند به راحتی با بازار جهانی در ارتباط بوده و کسب سود کنند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا

اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا همانند ویزاهای دیگر، نیازمند دارا بودن مدرک زبان است. به همین منظور در قدم اول باید برای اخذ مدرک زبان مورد نیاز اقدام نمایید.

در حالت کلی شرایط دریافت این نوع ویزا، با توجه به نوع برنامه انتخابی و روشی که از طریق آن قصد مهاجرت به کانادا را دارید متفاوت است.

برای مثال باید در نظر داشته باشید که روش مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا نیازمند چه نوع مدرک تحصیلی می‌باشد چرا که برخی از آن‌ها نیازمند لیسانس هستند.

همچنین اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار دارید باید اثبات کنید که قبلا این کار را انجام داده و در آن موفق بوده‌اید تا بتوانید ویزای سرمایه‌گذاری را دریافت کنید. بنابراین در هر برنامه‌ای، باید بتوانید به صورت تخصصی نیازمندی‌های آن را فراهم کرده و مدارک و شواهد لازم را به دست آورید.

شرایط جدید اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری تا پیش از این شرایط متفاوتی داشت و در سال ۲۰۲۲ موارد جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است.

اخذ اقامت با توجه به شرایط جدید به صورت مستقیم پس از دریافت ویزای سرمایه گذاری ممکن نیست و لازم است که فرد پس از دریافت ویزای سرمایه گذاری در کانادا، به مدت ۲ سال در آن ایالت حضور داشته باشد و پس از اینکه به صورت مرتب گزارش کسب و کار خود را به اداره مهاجرت و اداره ایالتی اعطا کرد، می‌تواند اقامت دائم اخذ نماید.

لازم به ذکر است که نیاز نیست فرد در این دو سال کسب و کار سوددهی را اداره نماید اما لازم است که به صورت مرتب گزارش کار اعطا نماید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که ترک ایالت مورد نظر در آن دو سال و سفر به ایران باعث می‌شود که اخذ اقامت سخت‌تر شود و با مشکلات بیشتری مواجه گردد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری

اخذ ویزا در هر نوعی که باشد نیازمند دارا بودن مدارک و شرایط خاصی است که فرد باید آن‌ها را داشته باشد. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا نیز برخی مدارک لازم هستند که عبارت‌اند از:

  • سند ملکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پاسپورت معتبر با توجه به زمان صدور ویزا
  • جواز کسب یا سهام شرکت در دو سال اخیر
  • اثبات تمکن مالی با گردش حساب ۴ سال اخیر
  • گواهی آزمایشات پزشکی که با توجه به کشور منتخب، متفاوت است
۲

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا با توجه به اینکه این کشور مثل ایران دارای تورم نیست و فرد سرمایه‌گذار تا حدودی از ثبات اقتصادی و سود اطمینان خواهد داشت، برای اکثر مردم دارای ارجحیت است و از آن استقبال می‌کنند.

علاوه بر این، امکان دریافت پاسپورت کانادایی و اقامت دائم در کانادا باعث می‌شود که افراد، علاقه زیادی به مهاجرت به این کشور داشته باشند.

مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری

مدرک زبان و نمره‌ای که برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری مورد نیاز است، با توجه به روش منتخب برای سرمایه‌گذاری متفاوت است.

در حالت کلی می‌توان بیان نمود که برای واجد شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری شدن، نمره آیلتس جنرال حدودا ۵ لازم است اما باز هم نمی‌توان گفت که برای همه موقعیت‌ها یکسان است.

بنابراین هر فردی پیش از اقدام برای دریافت ویزا، باید مدرک زبان مورد نیاز را نیز به دست آورد و پس از آن اقدام کند تا در کمترین زمان ممکن بتواند اقامت و ویزای سرمایه گذاری در کانادا را دریافت نماید.

معایب سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کشور کانادا در کنار مزایای بسیار زیاد، معایب گوناگونی نیز دارد که در واقع باید مورد توجه قرار داد.

مهاجرت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در کانادا با سختی‌هایی همراه است و دولت کانادا محدودیت‌ها و ضوابطی را برای آن در نظر می‌گیرد تا امکان تخلف وجود نداشته باشد یا به حداقل برسد.

یکی دیگر از معایب، دوری مسافت و سختی رفت و آمد بین ایران و کانادا است و باعث می‌شود افرادی که نیاز به رفت و آمد زیاد بین این دو کشور دارند، از سرمایه گذاری منصرف شوند.

در کنار آن می‌توان به محدود بودن روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشور کانادا اشاره کرد که با توجه به آن، افراد سرمایه‌گذار، انتخاب کشورهای دیگر را برای سرمایه گذاری ترجیح می‌دهند.

همچنین کشور کانادا دارای روش خودحمایتی نیست و این در حالی است که اکثر کشورهای اروپایی از این مزیت نیز برخوردار هستند.

ویزای سرمایه گذاری کانادا چیست

مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

در این مطلب تمامی شرایط و نکات مربوط به اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. در حالت کلی می‌توان بیان نمود که افراد برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا در بسیاری از مواقع نیاز به دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با آن دارند و این باعث می‌شود که در کمترین زمان ممکن بتوانند ویزای سرمایه گذاری در کانادا را دریافت نمایند.

بنابراین در حالت کلی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا نیاز به دریافت مدرک زبان مورد نیاز و دیگر مدارک و غیره می‌باشد. پس از آن، فرد می‌تواند با توجه به بیانات مشاور خود مراحل را پیش گیرد و برای اخذ ویزای سرمایه گذاری اقدام کند.

۳

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کانادا به روش‌های مختلفی ممکن می‌باشد. در واقع افراد مختلف با توجه به اینکه چگونه قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند، یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌نمایند.

سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی، استارت‌آپ، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید بیزینس و غیره ممکن است و شخص سرمایه‌گذار برای انتخاب روش مخیر است. در ادامه برخی از این روش‌ها و توضیحات و نکات مربوط به آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

دریافت ویزای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی نیز ممکن است و اگر فرد، دارای تجربه کاری کافی و سرمایه و ایده سازنده باشد، می‌تواند از این طریق برای دریافت ویزای سرمایه گذاری اقدام کند.

ویزای سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی دارای شرایط خاصی می‌باشد. برای مثال اگر شخصی موفق به دریافت این ویزا شود، پس از مهاجرت تا دو سال زمان دارد که ثابت نماید کارآفرینی وی به اقتصاد کانادا کمک کرده و نقشی در رشد اقتصاد آن کشور داشته است.

در غیر این صورت، فرد نمی‌تواند کار خود را ادامه دهد و دولت کانادا نیز اقدام به مصادره اموال وی خواهد نمود.

همچنین لازم به ذکر است که فرد برای کارآفرینی باید حداقل ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد و بتواند تا حد کافی نسبت به کسب و کاری که قصد راه‌اندازی آن را دارد، به آن دولت و اداره مربوطه اطمینان دهد.

ویزای سرمایه گذاری از طریق استارت آپ

با توجه به اینکه در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ بسیاری از افراد توانسته‌اند از طریق استارت آپ به کانادا مهاجرت کنند  و اقامت دائم دریافت کنند، این روش نیز همچنان مورد استقبال قرار می‌گیرد و افرادی که قصد مهاجرت دارند، این را مورد توجه قرار می‌دهند.

این روش یکی از بهترین و جدیدترین شیوه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری به کانادا است و افرادی که قصد راه‌اندازی استارت آپ و کسب و کار جدید در حوزه‌های گوناگون به خصوص تکنولوژی را دارا هستند، می‌توانند آن را انتخاب نمایند.

این استارت آپ و ایده عموما باید به اقتصاد کانادا کمک کند و باعث رشد آن گردد. با این روشی که اداره مهاجرت کانادا برای مهاجرپذیری در نظر گرفته است، بسیاری از افراد که دارای ایده‌های جدید و سازنده هستند، به سوی این کشور جذب می‌شوند.

برای این کار، لازم است کهفرد ایده خود را به یکی از سرمایه‌گذاران مورد تایید ارائه دهد (لازم نیست که خود شخص، سرمایه‌گذار نیز باشد.) پس از آن باید طرح وی مورد تایید یکی از شرکت‌های معتبر قرار گیرد و درخواست اقامت دائم در کانادا را ارائه نماید.

چیستی ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی

دریافت ویزای self-employed یا خوداشتغالی نیز ممکن است و افراد می‌توانند تحت شرایطی آن را دریافت نمایند و از طریق آن در کانادا اقامت کنند.

برای دریافت این ویزا که روشی برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در کانادا نیز محسوب می‌شود، فرد باید دارای حداقل ۲ سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فرهنگی و هنری باشد و توانایی بالایی برای انجام آن در کشور کانادا داشته باشد.

همچنین باید توانایی مالی به اندازه زندگی ۶ ماه در کانادا را داشته باشد و حداقل نمره سیستم امتیازبندی خوداشتغالی را دریافت کند.

ویزای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

این نوع مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا به این صورت است که شما اقدام به ثبت یک شرکت یا واحد تجاری در کشور کانادا می‌نمایید و پس از ثبت، به اداره مربوطه در کشور کانادا اطلاع می‌دهید که حضورتان در شرکت یا واحد تجاری برای مدیریت و نظارت ضروری است.

به این نوع ویزا owner operator نیز گفته می‌شود و از طریق این اقدام می‌توانید با دریافت تاییدیه از اداره کانادا نامه LMIA دریافت کنید که مربوط به توانایی استخدام نیروی خارجی و غیره می‌باشد.

پس از آن می‌توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایید و در صورت تایید و اخذ ویزا، با خانواده به کاناد مهاجرت کنید. نکته لازم به ذکر این است که شما نمی‌توانید پس از مهاجرت به کانادا به انجام کار دیگری مشغول شوید و باید اداره همان واحد تجاری را بر عهده بگیرید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استانی

یکی از برنامه‌هایی که باعث می‌شود افراد بتوانند به شکل راحت‌تری به کانادا از طریق سرمایه گذاری مهاجرت کنند، برنامه سرمایه گذاری استانی است.

افراد می‌توانند با توجه به شرایط مختلف استان‌ها، آن‌ها را انتخاب نموده و به شکل راحت‌تری ویزای سرمایه گذاری در کانادا را دریافت کنند.

برای اخذ ویزا از طریق این برنامه‌ها، نیاز است که کسب و کار مورد نیاز و مناسب آن منطقه را راه‌اندازی نموده و پس از آن اقدام نمایید. افرادی که از طریق برنامه سرمایه گذاری استانی به کانادا مهاجرت می‌کنند، می‌توانند همراه با خانواده خود اقامت دائم را دریافت نمایند.

۴

حوزه‌های مناسب برای سرمایه گذاری در کانادا

همانطور که بیان شد، کشور کانادا در پی این است که ایده‌های سرمایه گذاری مربوط به حوزه‌های تکنولوژی و جدید را جذب نماید و به همین منظور اگر قصد سرمایه‌گذاری در کشور کانادا و اخذ ویزا از این طریق را داشته باشید، بهتر است که در زمینه فناوری‌های نوین و غیره اقدام نمایید تا در اولویت قرار گیرید.

حوزه‌هایی مثل تولید پیشرفته و غیره در زمینه‌هایی مثل روباتیک، فناوری اطلاعات و غیره نیز مناسب هستند و حتی فرد می‌تواند ایده سرمایه‌گذاری در زمینه سرگرمی و رسانه داشته باشد.

صنعت کشاورزی و تولید مواد غذایی در کانادا نیز با توجه به اینکه از طریق منابع طبیعی فراوان آن کشور انجام می‌شود، بهتر است که با بهترین فناوری و کمترین هزینه انجام شود به همین منظور سرمایه گذاری در این زمینه نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

حوزه سرگرمی و رسانه نیز با توجه به اینکه کانادا در آن بسیار پرقدرت عمل کرده و پیشرفت زیادی کرده است، برای سرمایه گذاری مناسب به نظر می‌رسد و اگر قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید، می‌توانید در حوزه بازی‌های ویدئویی و غیره اقدام نمایید.

زمینه‌های مربوط به علوم زیستی مثل داروسازی و فناوری پزشکی نیز در کانادا رو به پیشرفت هستند و با توجه به اینکه به صورت روزانه متخصصان این حوزه رو به رشد هستند، می‌توانید این شاخه‌ها را نیز برای سرمایه گذاری در کانادا در نظر داشته باشید.

همه چیز درباره ویزای سرمایه گذاری کانادا

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا

مبلغ سرمایه گذاری در کانادا با توجه به ایالت و استان متفاوت است و نمی‌توان بیان کرد که یک حداقل مبلغ مشخصی وجود دارد.

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که سرمایه گذاری در کانادا نسبت به کشورهای دیگر نیازمند سرمایه کمتری است و به همین دلیل افراد مختلف آن را برای سرمایه گذاری و مهاجرت از این طریق انتخاب می‌کنند.

مثلا در شهر وینی پگ که در مرکز استان منیتوبا قرار دارد، مبلغ سرمایه گذاری باید ۲۵۰ هزار دلار کانادا باشد اما اگر شخصی بخواهد در شهرهای اطراف وینی پگ سرمایه گذاری نماید، مبلغ کمتری نیاز است.

بنابراین می‌توان بیان کرد که در کانادا نیز مانند هر کشور دیگری در جهان برای سرمایه گذاری مبلغ یکسانی نیاز نیست و فرد با توجه به اینکه کدام شهر و ایالت را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کند، مبلغ متفاوتی را نیز می‌پردازد.

با این اوصاف نتیجه می‌گیریم که افراد با مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کانادا نیز می‌توانند برای سرمایه گذاری اقدام کنند و در استان‌ها و شهرهای کوچک‌تر کانادا سرمایه‌گذاری نمایند.

اگر فردی تا ۳۵۰ هزار دلار کانادا نیز بتواند برای سرمایه گذاری قرار دهد، می‌تواند در بسترهای بهتری سرمایه گذاری کند تا بیشتری میزان سود را به دست آورد.

در نهایت قابل بیان است که حوزه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا گوناگون هستند و مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری به روش‌های گوناگونی ممکن است که در این مطلب بیان نشدند و شما با دریافت مشاوره مهاجرت از سوی فرد متخصص و آگاه، می‌توانید مهاجرت و اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در کانادا را امکان‌پذیر نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا