مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه برای مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه اقدام کنم

بسیاری از افراد که دارای سرمایه مازاد هستند، به این می‌اندیشند که از این سرمایه خود به بهترین شکل ممکن استفاده نموده و از طریق آن به کسب درآمد و سود نیز بپردازند.

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد و سود است و به همین ترتیب بسیاری از افراد از آن استفاده می‌نمایند و از این طریق با بازار جهانی نیز در ارتباط قرار می‌گیرند.

مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به فرانسه است که افراد از طریق آن می‌توانند به کسب سود و درآمد پرداخته و با فرصت‌های بین‌المللی در ارتباط قرار گیرند.

به دلیل اینکه به طور سالانه بسیار یاز افراد برای مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه اقدام می‌نمایند، در این مطلب تمامی مسائل مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده و بیان می‌کنیم.

مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه

۱

درباره مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و غیره است و به همین منظور بسیاری از افراد از سراسر جهان برای مهاجرت به آن اقدام نموده و راه‌های مختلفی را برای آن انتخاب می‌کنند.

راه‌های مهاجرت به فرانسه مختلف هستند و در واقع هر فردی با توجه به شرایط خود آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و بهترین راه مهاجرت به فرانسه را انتخاب می‌نماید.

کشور فرانسه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر مانند ایتالیا دارای وضعیت اقتصادی بهتری است و به همین منظور بسیاری از افراد به طور سالانه برای مهاجرت کاری به فرانسه یا مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه اقدام می‌نمایند که از این طریق امکان ارتباط با بازار جهانی و فرصت‌های بین‌المللی وجود دارد و می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه می‌تواند از راه‌های مختلفی صورت گیرد و  افراد متقاضی نیز می‌توانند برای انجام آن با یک وکیل یا مشاور حقوقی در ارتباط قرار گرفته و به بهترین شکل ممکن آن را انجام دهند.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

برای انجام مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه دارا بودن شرایط لازم، مورد نیاز است و فرد متقاضی باید آن را در نظر بگیرد و با توجه به آن برای مهاجرت خود اقدام کند.

از مهم‌ترین شرایط مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه این است که فرد متقاضی دارای سرمایه کافی مورد نیاز برای انجام این روش مهاجرت بوده و بتواند آن را اثبات کند و گواهی مورد نیاز خود را دریافت نماید.

همچنین فرد متقاضی باید قصد سرمایه گذاری تجاری در فرانسه را دارا بوده و بتواند آن را اثبات کند. فرد متقاضی مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه همچنین در صورتی که قصدی برای انجام سرمایه گذاری به تنهایی را نداشته باشد باید شرکتی را در کشور فرانسه پیدا کند که تقاضای سرمایه گذاری وی را بپذیرند و بتواند مالکیت قسمتی از سهام را برعهده بگیرد.

فرد متقاضی سرمایه گذاری در فرانسه همچنین باید به سرمایه گذاری برای حداقل ۴ سال متعهد بوده و برای حداقل ۳۰۰ هزار یورو، توانایی سرمایه گذاری داشته باشد.

سرمایه گذاری در فرانسه نیازمند دارا بودن شرایط دیگری نیز می‌باشد که باید توسط فرد متقاضی به صورت دقیق و درست مورد بررسی قرار گیرد.

مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه و مدارک آن

برای مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه، فرد متقاضی باید مدارک مورد نیاز را نیز به سفارت مربوطه ارائه کند و از این طریق مهم‌ترین مراحل مربوط ب آن را طی نماید.

از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه فرم درخواست ویزای سرمایه‌گذاری که به ویزای بلندمدت شناخته می‌شود و فرد باید آن را به صورت دقیق و درست پر کند.
  • پاسپورت دارای اعتبار فرد متقاضی به همراه اعضایی که قصد مهاجرت با آ‌ن‌ها را دارد.
  • مدارک شناسایی لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری.
  • سه عکس استاندارد در ابعاد اعلامی از سوی سفارت.
  • اثبات وضعیت تاهل و مدارک لازم برای آن.
  • گواهی اثبات تمکن مالی به مقدار مورد نیاز.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با یک فرد دارای تجربه در زمینه مهاجرت و یا از طریق مراجعه به سفارت مربوطه اقدام نموده و به طور درست و دقیق اقدام کنید.

درباره مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه

۲

راه‌های مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه

به دلیل اینکه به طور سالانه بسیاری از افراد برای مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه اقدام می‌کنند و برای انجام آن تمایل دارند، می‌توان بیان نمود که راه‌های مختلفی برای انجام آن در نظر گرفته شده است و افراد متقاضی می‌توانند با توجه به شرایط خود بهترین روش را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

هرکدام از این روش‌ها، ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند و به همین ترتیب قابل بررسی هستند. از انواع روش‌های مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه می‌توان به انتخاب طرح خودحمایتی، خرید اوراق قرضه، کارآفرینی و غیره اشاره کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که مهم‌ترین نکته مهاجرت از طریق هرکدام از روش‌ها این است که فرد متقاضی دارای تمکن مالی مناسب برای سرمایه گذاری در فرانسه باشد و آن را نیز اثبات نماید.

طرح خودحمایتی و سرمایه گذاری

طرح خودحمایتی، یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به هر کشوری است که افراد از طریق آن می‌توانند برای دریافت اقامت و تابعیت خود اقدام کنند و به همراه خانواده خود مهاجرت کنند.

برای انجام این کار و انتخاب این روش، باید طرح‌های خودحمایتی در فرانسه مورد بررسی قرار گیرند و فرد باید تمکن مالی مورد نیاز را اثبات نماید و همچنین در نظر بگیرد که دارایی و حقوق او در ایران، برای زندگی در فرانسه با توجه به مقداری که برای آن لازم است کافی باشد و آن را اثبات نماید.

این روش معایب خاص خود را دارد. مانند اینکه فرد متقاضی نمی‌تواند تا زمان اخذ اقامت دائم خود، در کشور فرانسه کار کند و شاید اخذ اقامت دائم وی تا ۵ سال نیز طول بکشد.

قابل بیان است که در طرح خودحمایتی و مهاجرت از طریق آن، سن فرد، مدرک زبان و بسیاری از شرایط سختی که به دلیل آن‌ها افراد از مهاجرت خود صرف‌نظر می‌کنند وجود ندارد و وجود آن‌ها برای دریافت ویزا، مورد نیاز نیست.

انجام مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه

کارآفرینی در فرانسه و مهاجرت

کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که بسیاری از افراد از طریق آن سعی می‌کنند راه مهاجرت خود به کشور مورد نظر را ایجاد نموده و پس از آن نیز با توجه به ایده مدنظر خود برای کسب درآمد اقدام کنند.

مهاجرت از طریق کارآفرینی، با ثبت شرکت و یا راه‌اندازی کسب و کار ممکن است که هرکدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و می‌توان برای انجام آن‌ها اقدام نمود.

دارا بودن ایده کار مناسب و قابل قبول توسط مسئولان مربوطه در کشور فرانسه یکی از مهم‌ترین شرایط مربوط به این روش مهاجرت است و فرد متقاضی باید آن را در نظر بگیرد.

در صورت مهاجرت از طریق کارآفرینی در فرانسه، باید در نظر داشته باشید که تمام سود و ضرر و ریسک‌های این کسب و کار نیز متوجه شما و شرکا خواهد بود و باید آن را بپذیرید.

همچنین لازم به ذکر است که برای سرمایه گذاری از طریق استارتاپ، فرد متقاضی باید حداقل ۳۰۰ هزار یورو برای راه‌اندازی استارتاپ خود دارا بوده و آن را نیز ثابت کند.

سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه

خرید اوراق قرضه یکی از راه‌های سرمایه گذاری در فرانسه است که نسبت به برخی روش‌های دیگر دارای نکات خاص خود می‌باشد و هزینه بیشتری نیز دارد.

برای خرید اوراق قرضه در فرانسه، فرد متقاضی باید حداقل ۱۰ میلیون دلار برای خرید اوراق قرضه دارا باشد و هزینه کند تا موفق به مهاجرت از این طریق شود.

نکته قابل بیان در رابطه با این نوع مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه این است که سرمایه گذاری از طریق آن منجر به دریافت اقامت دائم فرانسه نمی‌شود و فرد متقاضی برخلاف روش‌های دیگر پس از گذشت چند سال شانس زیادی برای دریافت اقامت دائم نخواهد داشت.

در کنار این روش‌ها که می‌توانند توسط افراد متقاضی مورد بررسی قرار گیرند، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک نیز وجود دارد که بسیاری از افراد به علت آسانی آن برای مهاجرت از طریق آن اقدام می‌نمایند.

شما همچنین می‌توانید با کمک یک وکیل یا مشاور حقوقی خبره، بهترین روش مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه را انتخاب نموده و بر اساس آن مهاجرت کنید.

۳

مزایا و معایب سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاری در فرانسه دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد که فرد متقاضی باید آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و در واقع ببیند که انجام آن به نفع او می‌باشد یا خیر.

سرمایه گذاری در فرانسه یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های مهاجرت محسوب می‌شود که علاوه بر اینکه فرد متقاضی امکان مهاجرت به همراه خانواده خود را خواهد داشت، دارا بودن مدرک زبان نیز برای آن الزامی در نظر گرفته نمی‌شود و می‌توان بدون مدرک زبان برای انجام آن اقدام کرد.

دریافت اقامت دائم نیز از طریق سرمایه گذاری در فرانسه آسان‌تر از روش‌های دیگر است و در بسیاری از موارد، افراد متقاضی موفق به دریافت آن می‌شوند.

دریافت اقامت دائم فرانسه از طریق سرمایه گاری نیز باعث می‌شود که فرد بتواند از مزایای شهروندی اتحادیه اروپا استفاده کند. برای مثال می‌تواند برای ۱۰ سال، اقامت اقتصادی داشته باشد، به ۱۲۷ کشور حوزه شنگن سفر کند، به امکانات بهداشتی، آموزشی و غیره دسترسی داشته باشد و تابعیت فرانسه را نیز به همراه خانواده خود دریافت کند.

از معایب مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه نیز می‌توان به این اشاره کرد که انجام آن نیازمند دارا بودن تمکن مالی و هزینه زیادی است که فرد باید آن را اثبات نماید و به همین منظور بسیاری از افراد از انجام آن صرف نظر می‌کنند.

یکی دیگر از معایب آن این است که در برخی از روش‌های آن، فرد در مدت اقامت خود، اجازه کار در فرانسه را نخواهد داشت و به همین منظور نمی‌تواند کسب درآمد کند و محدودیت‌هایی از این قبیل شامل وی می‌شود.

چگونه مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه انجام دهم

اقامت دائم در فرانسه با سرمایه گذاری

بسیاری از افرادی که برای مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه اقدام می‌کنند، به این می‌اندیشند که از این طریق اقامت دائم خود را دریافت نموده و زندگی جدیدی را در کشور فرانسه آغاز کنند.

در واقع زندگی در فرانسه از طریق مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه یکی از بهترین روش‌های مهاجرت است که افراد از طریق آن می‌توانند به شکل آسانی برای مهاجرت خود اقدام کنند و انجام آن نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر آسان‌تر است.

فرد متقاضی دریافت اقامت دائم فرانسه نمی‌تواند از ابتدای مهاجرت خود اقدام کند و به همین منظور قابل بیان است که در ابتدا یک اقامت ۳ ساله به او اعطا می‌شود و پس از گذشت ۵ سال نیز می‌تواند برای دریافت اقامت دائم خود اقدام نموده و در صورتی که شرایط وی مورد قبول قرار گیرد، مجوز اقامت دائم وی صادر می‌شود.

فرد متقاضی دریافت اقامت دائم، امکان دریافت آن همراه با خانواده خود را نیز خواهد داشت و به همین ترتیب می‌تواند از مزایای شهروندی اتحادیه اروپا نیز استفاده کند.

از مزایای شهروندی اروپا می‌توان به امکان سفر بین کشورهای اتحادیه بدون نیاز به دارا بودن ویزا و استفاده از بیمه و خدمات درمانی و مزایای دیگر اشاره کرد.

نکات مربوط به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

  • ویزای سرمایه گذاری در فرانسه که برای مهاجرت افراد صادر می‌شود، ویزای سرمایه گذاری تجاری نامیده می‌شود و بسیاری از افراد از سراسر جهان به عنوان راهی برای مهاجرت از آن استفاده می‌نمایند.
  • در صورتی که مدت اقامت در نظر گرفته شده برای فرد سرمایه گذار کمتر از یک سال باشد، می تواند برای دریافت اقامت با مدت طولانی با علامت Pasteport Talent اقدام کند و پس از ان نیز برای دریافت اقامت ۴ ساله اقدام نماید.
  • همسر و فرزندان فرد سرمایه‌گذار به صورت کاملا خودکار می‌توانند ویزای فرانسه را دریافت کنند و نیاز به انجام سرمایه گذاری اضافه برای دریافت آن نیست.
  • ارائه مدارک به صورت کامل و انجام مراحل مورد نیاز به صورت کامل از مهم‌ترین نکات مربوط به مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه است و در صورت دارا بودن آن‌ها فرد متقاضی می‌تواند به شکل سریع برای مهاجرت خود اقدام کند.
  • سرمایه گذاری در فرانسه از طریق خرید ملک در فرانسه نیز ممکن است و با سرمایه حداقل ۹۰ هزار یورو می‌توان این کار را انجام داد.
  • سرمایه گذاری در فرانسه با بسیاری از روش‌های آن، نیاز و الزامی برای حضور خود فرد سرمایه گذار ایجاد نمی‌کند و می‌تواند به صورت غیرحضوری نیز این سرمایه‌گذاری و کارهای مربوط به آن را انجام دهد.
  • سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت سرمایه گذاری به فرانسه با توجه به روش مورد نظر متفاوت است و فرد باید پیش از انتخاب روش مورد نظر خود، آن را نیز مورد بررسی قرار دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا