مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان اقدام کنم

با توجه به اینکه کشور آلمان یکی از قطب‌های بسیار مهم و پیشرفته علم و صنعت در اروپا محسوب می‌شود، می‌توان بیان کرد که اولویت بسیاری از افراد برای مهاجرت نیز به حساب می‌آید و سعی می‌کنند از روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان با توجه به اینکه بسیاری از افراد در سراسر جهان تمایل پیدا می‌کنند برای کسب سود و آغاز زندگی بهتر در یک کشور دیگر سرمایه گذاری انجام دهند، گزینه مناسبی برای مهاجرت محسوب می‌شود و فرد متقاضی می‌تواند پس از گذشت چند سال برای دریافت شهروندی آلمان اقدام نمایند.

افرادی که مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان را انجام می‌دهند می‌توانند شرایط مهاجرت همسر و فرزندان خود را نیز به شکل راحتی فراهم نموده و شرایط زندگی خوبی را برای آن‌ها ایجاد کنند.

به دلیل اینکه مهاجرت به آلمان دارای متقاضیان زیادی است و برخی از آنان تمایل به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان را دارند این مطلب را تهیه نموده‌ایم و تمام نکات مربوط به آن را بیان می‌کنیم.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا

۱

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان

آلمان مرکز پررونق صنعت، تولید و مهندسی است و بسیاری از افراد در سراسر جهان آن را به عنوان یکی از نیروگاه‌های اصلی اقتصادی اروپا می‎‌شناسند.

با ترکیب تجارت و مهاجرت، این کشور از اتباع خارجی کارآفرین دعوت می‌کند تا در یک صندوق توسعه منطقه‌ای سرمایه گذاری کنند و به همین ترتیب مقیم دائم آلمان شوند. به همین منظور مفهوم مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان بسیار پرمخاطب شده است.

کل هزینه سرمایه مورد نیاز با احتساب همه کارمزدها به ۳۶۰۰۰۰ یورو می‌رسد. اقامت دائم پس از ۳ سال مجوز اقامت موقت برای متقاضی اصلی و ۵ سال برای افراد تحت تکفل صادر می‌شود. پس از ۸ سال اقامت در آلمان، ساکنین می‌توانند برای اخذ شهروندی آلمان درخواست دهند.

علاوه بر اقتصاد پررونق، آلمان به ساکنان خود استاندارد بسیار بالایی از زندگی، تحصیل رایگان در بسیاری از معتبرترین مدارس و دانشگاه‌های اروپا، خدمات بهداشتی مدرن و مقرون به صرفه و زیرساخت‌های مسافرتی بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

در طول سال‌ها، آلمان به دلیل حمایت فعالانه از جوامع چندفرهنگی مختلف در سراسر کشور، شهرت زیادی را به دست آورده و  به مکانی خوش‌آمد و موفق برای سرمایه‌گذاران خارج از کشور تبدیل شده است.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان از روش‌های مهاجرت به این کشور است که به دلیل آسانی، مزایا و سودآور بودن، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

یکی از دلایل محبوبیت این روش مهاجرت این است که افراد متقاضی می‌توانند به روش آسان‌تری نسبت به مهاجرت تحصیلی یا کاری زندگی جدید خود را آغاز نموده و به کسب درآمد نیز بپردازند.

بنابراین شرایط خاصی برای مهاجرت از این طریق نیاز نیست و فقط کافی است که فرد متقاضی مدارک را به صورت صحیح به اداره مهاجرت و سفارت ارائه دهد و همچنین مراحل را به درستی طی کند و پس از آن برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان اقدام کند.

نکته قابل توجه این است که دارا بودن تمکن مالی کافی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان از مهم‌ترین شرایط انجام مهاجرت است و فرد متقاضی باید آن را اثبات نماید و همچنین مدرک زبان آلمانی مورد نیاز برای مهاجرت را داشته باشد.

مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان و نکات آن

  • فرد متقاضی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان باید دارای سرمایه مورد نیاز باشد و در غیر این صورت نمی‌تواند روند مهاجرت خود را به شکل دقیق و درستی انجام دهد.
  • با توجه به ارزش پاسپورت آلمان و مزایای مهاجرت به این کشور به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد تمایل به مهاجرت به این کشور را دارا هستند و از راحت‌ترین روش‌‌ها برای انجام آن استقبال می‌کنند.
  • افرادی که مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان را انجام می‌دهند می‌توانند پس از گذشت حدود ۸ سال برای دریافت شهروندی این کشور نیز اقدام کنند.
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری معمولا با ثبت شرکت است و فرد متقاضی باید تمامی انواع شرکت‌ها را مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط خود بهترین نوع آن را برای ثبت و راه‌اندازی انتخاب کند.

نحوه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا

۲

 برنامه‌های مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان

در حالت کلی همانطور که می‌دانید پاسپورت آلمانی یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان محسوب می‌شود. افرادی که دارای شهروندی آلمان و پاسپورت این کشور هستند از دسترسی بدون ویزا به ۱۸۹ کشور برخوردار می‌باشند.

در حالی که آلمان برنامه ویزای خاصی برای سرمایه گذاران ندارد، قانون اقامت آلمان به سرمایه گذاران خارجی اجازه می‌دهد تا برای یک مجوز اقامت ملی سه ساله اقدام کنند.

سرمایه گذاران موظف هستند یا شرکت خود را تأسیس کنند یا مبلغ قابل توجهی را در یک شرکت آلمانی سرمایه گذاری کنند. روند تشکیل و ثبت شرکت حدود سه تا چهار هفته طول می‌کشد.

روند درخواست ویزای سرمایه گذاری نیز حدود سه ماه طول می‌کشد. حداقل شرط سرمایه گذاری وجود ندارد، اما حداقل شرط برای سرمایه ثبتی یک شرکت وجود دارد که ۲۵۰۰۰ یورو تعیین شده است.

دارندگان ویزا می‌توانند مجوز اقامت سه ساله دریافت کنند که پس از اینکه متقاضیان موفقیت کسب و کار خود را ثابت کنند، می‌تواند به مجوز اقامت دائم تمدید شود.

همسر و فرزندان زیر سن قانونی نیز می‌توانند برای اجازه‌ اقامت در آلمان به صورت خانوادگی درخواست دهند که به آن‌ها مزایایی می‌دهد که سایر انواع ویزا ندارند.

اخذ شهروندی آلمان با سرمایه گذاری

اگرچه آلمان برنامه CBI ارائه نمی‌دهد، متقاضیان موفق اقامت می‌توانند پس از حداقل هشت سال اقامت در آلمان، تابعیت و پاسپورت اتحادیه اروپا را دریافت کنند. این مدت را می‌توان به هفت سال پس از اتمام موفقیت آمیز دوره ادغام یا حتی به شش سال با خدمات ادغام ویژه کاهش داد.

در این قسمت نحوه درخواست را بررسی می‌کنیم. در حالت کلی درخواست مجوز اقامت به منظور خوداشتغالی توسط مقامات محلی خارجی‌ها و اتاق بازرگانی ارزیابی می‌شود.

متقاضیان باید نشان دهند که فعالیت‌های تجاری پیشنهادی می‌تواند تاثیر اقتصادی مثبتی داشته باشد و تامین مالی کسب و کار تضمین شده است. طرح‌های تجاری، مدارک اثبات تمکن مالی، قراردادهای کاری مدیران با مشخصات حقوق، مدارک ثبت کسب و کار و گزیده‌ای از ثبت تجاری باید ارائه شود.

بسته به سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌هایی که درخواست‌ به آن‌ها ارسال می‌شود، رسیدگی به درخواست حدود دو تا سه ماه طول می‌کشد.

بنابراین اخذ تابعیت و شهروندی آلمان دارای مزیت‌های گوناگونی می‌باشد و فرد دارای تابعیت، اجازه دسترسی بدون ویزا به ۱۸۹ کشور از جمله ۲۶ کشور شینگن را دارا است و به همین منظور به طور سالانه بسیاری از افراد در پی مهاجرت به آلمان از طریق روش‌های مختلف می‌باشند.

در رابطه با ویژگی‌های خود کشور آلمان می‌توان گفت که از نظر استراتژیک در مرکز اروپا قرار دارد و قدرت اقتصادی این قاره است. آلمان از زیرساخت‌های اقتصادی قوی و باثبات برخوردار است. این کشور یکی از صادرکنندگان پیشرو و چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است.

شرایط اخذ اقامت آلمان و پاسپورت این کشور

متقاضی اصلی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد، سابقه کیفری نداشته باشد و ممکن است همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال تحت تکفل خود را نیز برای اخذ اقامت در درخواست مورد توجه قرار دهد.

پس از درخواست فرد متقاضی ویزای اقامت موقت در ابتدا اعطا می‌شود، با ویژگی‌ای برای درخواست اقامت دائم پس از سه سال برای متقاضی اصلی و پنج سال برای سایر اعضای خانواده.

اگرچه این برنامه تابعیت مستقیم از طریق سرمایه گذاری را ارائه نمی‌دهد، اما اعضای خانواده می‌توانند پس از ۸ سال اقامت، درخواست ثانویه برای شهروندی آلمان را ارائه دهند، مشروط بر اینکه به مدت ۸ سال به طور دائم در آلمان اقامت داشته باشند و آزمون زبان آلمانی را گذرانده باشند.

همانطور که بیان شد پاسپورت آلمانی در یکی از بالاترین رتبه‌بندی گذرنامه‌ها در جهان قرار دارد و دارنده آن را قادر می‌سازد تا در هر نقطه از اتحادیه اروپا زندگی، کار یا تحصیل کند.

درباره مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا

۳

جایگزین گلدن ویزا در آلمان و همه چیز درباره آن

طرح اعطای گلدن ویزا در حالت کلی به سرمایه گذاران خارجی وعده گذرنامه دوم را در ازای سرمایه گذاری قابل توجه می‌دهد. این طرح‌ها معمولاً در مدت زمان کمی به نتیجه می‌رسند و بسیاری از کشورها در صورتی که فرد متقاضی فقط چند روز را در کشور مورد نظر خود سپری کند، شهروندی را ارائه می‌دهند.

با این وجود، کشور آلمان برخلاف بسیاری از کشورها طرح گلدن ویزا ندارد و کشور آلمان یک برنامه سرمایه گذاری ارائه می‌دهد که می‌تواند در کمتر از شش سال اقامت به شهروندی آلمان منجر شود.

برای استفاده از این برنامه، باید برای دریافت ویزای خوداشتغالی جهت ورود به کشور و راه اندازی سرمایه گذاری تجاری خود اقدام کنید که پیش‌تر نیز در رابطه با آن توضیح داده‌ایم.

عوامل تاثیرگذار بر قبولی درخواست سرمایه گذاری در آلمان

فردی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان را دارد باید درخواست خود را برای سرمایه گذاری ارائه دهد و طرحی را برای سرمایه گذاری خود در نظر بگیرد که معمولا به شکل کسب و کار می‌باشد و این کسب و کار باید دارای ویژگی‌هایی از جمله موارد ذیل باشد:

  • تاثیر مثبت بر اقتصاد آلمان داشته باشد
  • یک تقاضای اقتصادی یا منطقه‌ای در آلمان را برآورده کند.
  • حداقل پنج موقعیت شغلی تمام وقت و دائمی ایجاد می‌کند و افراد می‌توانند برای آن فعالیت کنند.

علاوه بر این، خود فرد متقاضی سرمایه گذاری باید شرایط زیر را نیز داشته باشد:

  • او باید بالغ باشد.
  • نباید دارای سابقه جنایی باشد.
  • فرد متقاضی باید در زمینه کسب و کاری که ایجاد می‌کند تجربه داشته باشد.
  • او باید وجوه را از طریق سرمایه سهام یا تعهد وام تضمین نماید.

در واقع برای اینکه بتوانید به شکل آسانی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان را انجام دهید بهتر است که از کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی استفاده نموده و به شکل صحیح و درستی مراحل را پیش ببرید.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

در حالت کلی افرادی که قصد مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا یا کشورهای دیگر را دارند برای آن‌ها حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری مشخص می‌شود و می‌توانند بر اساس آن اقدام کنند.

بنابراین برخلاف شرایط مربوط به گلدن ویزا، هیچ حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آلمان وجود ندارد که شما با توجه به آن واجد شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری آلمان شوید.

با این حال، معمولا توصیه می‌شود حداقل ۳۶۰۰۰۰ یورو سرمایه گذاری کنید و حتی بیشتر به همراه خود داشته باشید. این به مقامات آلمانی ثابت می‌کند که شما می‌توانید معیارهای سرمایه گذاری مشخص شده (تاثیر مثبت، نیاز اقتصادی، موقعیت‌های شغلی و غیره) را برآورده کنید.

شما می‌توانید سه سال پس از سرمایه گذاری خود اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم، باید به طور مداوم (حداقل نیمی از سال) در آلمان زندگی کنید و ثابت کنید که آلمان اقامتگاه اصلی شماست.

چگونگی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا

۴

چه نوع شرکتی برای سرمایه گذاری در آلمان مناسب است؟

سوالی که برای بسیاری از افراد در روند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان پیش می‌آید این است که چه مدل شرکتی برای سرمایه گذاری در آلمان مناسب‌تر است و افراد متقاضی می‌توانند از طریق آن به بهترین شکل ممکن روند مهاجرت را پیش ببرند.

در حالت کلی اگر در پی ثبت شرکت خود هستید، بسیار مهم است که از الزامات قانونی مربوط به شرکت‌های آلمانی پیروی کنید و شرکت را به درستی تأسیس کنید. این الزامات با توجه به نوع شرکتی که ثبت می‌کنید متفاوت است.

یک فرم شرکت محبوب برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان GmbH، معادل یک شرکت با مسئولیت محدود در بسیاری از کشورهای دیگر.

GmbHیک شرکت با مسئولیت محدود و یک شخص حقوقی مجزا از کارآفرین است. ثبت کردن یک GmbH بیش از سایر مدل‌های شرکت‌های تجاری هزینه دارد.

از سوی دیگر، از آنجایی که شرکت شما باید یک نیاز منطقه‌ای را پوشش دهد و از منافع اقتصادی برخوردار باشد، شرکت‌های GmbH از اعتبار و قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار هستند. این اعتبار در طول فرآیند درخواست به نفع شما خواهد بود.

GmbH می‌تواند دارایی‌هایی مانند املاک و مستغلات را داشته باشد. راه اندازی یک شرکت حداقل به یک سهامدار و سرمایه اولیه ۲۵.۰۰ یورو نیاز دارد.

لطفاً توجه داشته باشید که هنگام راه‌اندازی GmbH، حداقل ۲۵ درصد سهم نقدی و کل مشارکت غیرنقدی (در صورت لزوم) باید قبل از ثبت نام پرداخت شود. GmbH ها باید در دفتر ثبت تجاری مناسب ثبت شوند و اساسنامه نیز باید تنظیم شود.

بنابراین این نوع شرکت با مسئولیت محدود انتخاب بسیاری از افراد برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می‌باشد و می‌توانند برای ثبت آن با توجه به جزئیات بیان‌شده اقدام نمایند.

انتخاب وکیل مهاجرتی برای مهاجرت سرمایه گذاری

بسیاری از افرادی که روش مهاجرت خود را انتخاب می‌کنند در قدم بعدی به این می‌اندیشند که چگونه می‌توان در کمترین زمان ممکن روند مهاجرت را انجام داد و مراحل را به خوبی طی کرد.

به همین منظور انتخاب وکیل مهاجرتی برای انجام روند مهاجرت باعث می‌شود که افراد متقاضی بتوانند مراحل مهاجرت خود را به خوبی طی کرده و در کمترین زمان ممکن مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان را انجام دهند.

فردی که قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارد می‌تواند با وکلای مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و در رابطه با تمامی جزئیات آن اطلاعات لازم را به دست آورد و پس از آن اقدام نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا