مهاجرت کاریمهاجرت تحصیلی

چگونه کار در کانادا پیدا کنم

پیدا کردن کار در کانادا از مسائلی است که بسیاری از افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند با آن مواجه می‌شوند و در پی آن هستند که بتوانند از یک راه کسب درآمد کرده و هزینه‌های زندگی خود را بپردازند.

در واقع پیدا کردن کار در کانادا به منظور تسهیل زندگی در آن کشور و یا تقویت ارتباطات اجتماعی می‌باشد. همچنین فرد می‌تواند با کار کردن و یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی، تجربیات خود را افزایش دهد و رزومه قوی‌تری برای آینده داشته باشد.

نوشته های مشابه

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور کانادا اندک است و بسیاری از افراد موفق به کاریابی در آن کشور می‌شوند، می‌توان بیان نمود که انگیزه افراد از این طریق افزایش پیدا می‌کند و برای مهاجرت به کانادا تلاش می‌کنند.

در این مطلب نحوه پیدا کردن کار در کانادا با توجه به مهاجرت‌های کاری، تحصیلی و انواع دیگر مهاجرت مورد بررسی قرار گرفته است و مزایا و معایب هرکدام بررسی می‌شوند.

کار در کانادا

۱

درباره کار در کانادا

کشور کانادا برای بسیاری از افراد به خصوص در چند سال اخیر به عنوان کشور فرصت‌ها شناخته می‌شود. به این منظور که افراد می‌توانند برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آن درخواست دهند و در صورت پذیرفته شدن اقدام به تحصیل کنند و در واقع این کشور برای ارتقاء‌ سطح علمی خود در جهان از ورود آنان استقبال می‌کند.

در کنار آن با توجه به شکوفایی اقتصاد این کشور می‌توان بیان کرد که بسیاری از افراد پس از تحصیل می‌توانند شغل مرتبط با رشته خود را یافته و زندگی باکیفیتی را از این طریق آغاز کنند.

پیدا کردن کار در کانادا برای افرادی که با ویزای کاری یا تمکن مالی به این کشور سفر کرده‌اند نیز مسئله بزرگی است و همه افراد در پی آن هستند که بتوانند با توجه به تخصص خود در کانادا کار پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

یکی دیگر از برتری‌های کشور کانادا در این حوزه در رابطه با کاریابی افراد دارای ویزای همراه کانادا می‌باشد که از این طریق می‌توانند هر کاری را بدون محدودیت ساعت کار در هفته انتخاب نموده و در آن مشغول شوند.

بنابراین پیدا کردن کار در کانادا به عوامل مختلفی از جمله نوع ویزا و مهاجرت و غیره بستگی دارد که هر فرد می‌تواند در رابطه با نحوه آن اطلاعات کسب کرده و بهترین انتخاب را داشته باشد.

نحوه پیدا کردن کار در کانادا

پیدا کردن کار در کانادا در حالت کلی به دو قسمت تقسیم می‌شود. یکی برای شخصی که به کانادا مهاجرت نکرده و قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارد و دیگری برای کسی که مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا مهاجرت با تمکن مالی به کانادا انجام داده است و در این دسته روش‌های دیگر نیز قرار می‌گیرند.

پیدا کردن کار در کانادا برای شخصی که به کانادا مهاجرت نکرده است به چند روش ممکن است که عبارت‌اند از دریافت جاب آفر کانادا، ویزای خوداشتغالی، ویزای کار پس از تحصیل، برنامه مهاجرت استانی و برنامه مهاجرت فدرال و برنامه انتقال درون شرکتی.

در واقع افراد با این روش‌ها می‌توانند اقامت دائم یا موقت کانادا را دریافت کنند و از این طریق به کانادا مهاجرت کنند.

  1. مهاجرت با جاب آفر کانادا به این صورت است که فرد متقاضی در بسترهای مختلف مربوط به کاریابی درخواست خود را ثبت کرده و با توجه به تخصص و رشته خود موقعیت‌های شغلی مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از اینکه از سوی کارفرمایان کانادایی به وی جاب آفر یا پیشنهاد کاری ارائه شد، می‌تواند برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام نموده و روند مهاجرت خود را آغاز کند.
  2. مهاجرت با ویزای خوداشتغالی نیز به این صورت است که فرد می‌تواند با توجه به فعالیت خود در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری ویزای کاری کانادا دریافت نموده و از این طریق برای مهاجرت اقدام کنند. برای دریافت ویزای کانادا از طریق خوداشتغالی نیاز است که فرد دارای سابقه کاری حداقل ۲ سال باشد و بتواند نمره ۳۵ از ۱۰۰ را در سیستم استیازبندی مربوطه کسب نماید.
  3. برنامه انتقال درون شرکتی نیز به این شکل است که به مدیران این امکان را می‌دهد که کسب و کار خود را به کشور کانادا انتقال داده و از این طریق، خودشان نیز به این کشور مهاجرت کنند. مزیت این روش این است که نیازی برای وجود مدرک زبان و غیره برای مدیر کسب و کار وجود ندارد و به این ترتیب مهاجرت وی راحت‌تر می‌شود.
  4. برنامه مهاجرت استانی نیز به این ترتیب است که دولت کانادا این امکان را برای کارفرمایان فراهم کرده است که بتوانند در استان‌های مختلف کانادا با توجه به نیازهای شغلی و فرصت‌های موجود و نیاز به نیروی کار متخصص، از سراسر جهان نیروی کار مورد نظر خود را جذب نموده و از این طریق امکان مهاجرت کاری آنان را فراهم نمایند.
  5. ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا نیز به این صورت دریافت می‌شود که فرد می‌تواند پس از اتمام تحصیل خود در کانادا، تا حداکثر ۶ ماه برای یافتن کار اقدام نموده و پس از آن نیز برای دریافت ویزای کاری اقدام نماید. این روش از جمله روش‌های پس از مهاجرت محسوب مي‌شود و به این صورت نیست فرد بتواند از کشور خود برای دریافت ویزای کاری پس از تحصیل اقدام کند.
  6. آخرین روش نیز مهاجرت کاری از طریق برنامه فدرال است که بسیاری از افراد برای مهاجرت کاری به کانادا از آن استفاده می‌نمایند و می‌توانند از روش‌های اسکیل ترید و اسکیل ورکر برای مهاجرت از طریق آن استفاده کنند.

برای مهاجرت کاری از طریق برنامه اسکیل ورکر نیاز است که کارگر یا فرد متخصص متقاضی کار دارای حداقل ۱ سال سابقه کار در شغل‌های سطح A یا B لیست ناک کانادا باشد و به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی نیز تسلط داشته باشد و مدرک وی در آن زبان با نمره حداقل ۷ CLB باشد.

مهاجرت کاری با اسکیل ترید نیز تقریبا شرایطی مانند اسکیل ورکر را دارد و به این صورت است که نیروهای متخصص مشاغل سطح B می‌توانند ویزای شغلی کانادا را از طریق شرکت در سیستم امتیازبندی دریافت کنند و با دارا بودن مدرک زبان با نمره حداقل ۴ یا ۵ CLB برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام نمایند.

درباره کار در کانادا

یافتن کار در کنار تحصیل

تا این قسمت در رابطه با نحوه پیدا کردن کار برای مهاجرت کاری به کانادا صحبت کردیم. در حالت کلی پیدا کردن کار در کانادا برای افرادی که مهاجرت به کانادا را انجام داده‌اند حالت‌های مختلفی دارد که یکی از حالت‌های آن برای شخصی است که مهاجرت تحصیلی به کانادا انجام داده و در آن کشور به عنوان دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شناخته می‌شود.

فردی که به عنوان دانشجو در کانادا اقامت دارد و دارای ویزای دانشجویی است، می‌تواند در کنار تحصیل خود کار کند و در واقع کمک هزینه‌ای برای شهره دانشگاه و غیره داشته باشد. البته این امکان برای دانشجویان در کانادا از هفته‌ای ۲۰ ساعت بیشتر نیست و در مواقع تعطیلات بین ترم‌های تحصیلی امکان کار برای آن‌ها بیشتر می‌شود و حتی به ۴۰ ساعت هم می‌رسد.

دانشجویان می‌توانند برای یافتن کار در کانادا به صورت حضوری اقدام نمایند و یا از طریق سایت‌های مربوطه برای پیدا کردن کار درخواست دهند. در واقع بسیاری از مجموعه‌ها و صاحبان مشاغل هستند که از آن‌ها برای انجام کارهای پاره‌وقت و غیره استفاده می‌کنند و در برابر آن مبلغی را به صورت ماهانه مي‌پردازند.

بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند که کار در کنار تحصیل خود را مرتبط با رشته دانشگاهی‌شان انتخاب نمایند که در این صورت باعث کسب تجربه بیشتر در رابطه با همان رشته برای‌شان می‌شود.

دانشجویان در کانادا همچنین می‌توانند در پیدا کردن شغل از طریق دانشگاه نیز اقدام کنند چرا که بسیاری از دانشگاه‌ها این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کنند که بتوانند شغل‌های پاره‌وقت در دانشگاه‌ را نیز داشته باشند و در کارهای اداری و به عنوان دستیار استاد و غیره فعالیت نمایند.

۲

راه‌اندازی کسب و کار پس از مهاجرت به کانادا

اکثر متقاضیان مهاجرت به کانادا به این می‌اندیشند که پس از مهاجرت، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند تا از این طریق بتوانند بیشترین سود را به دست آورده و اقامت دائم نیز دریافت کنند.

راه‌اندازی کسب و کار در کانادا می‌تواند از طریق ثبت شرکت باشد و فردی که دارای ایده استارتاپی است نیز توانایی این را خواهد داشت که ایده خود را ثبت نموده و از این طریق برای پیشرفت کاری ر کانادا اقدام نماید و حتی با دریافت مجوزهای لازم، نیروی کار خارجی استخدام کند و به بهترین شکل ممکن به اقتصاد کانادا نیز کمک کند.

همچنین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به صورت فریلنسری مشغول به کار شوند و به همین منظور می‌توان گفت که کسب و کار خودشان را راه‌اندازی می‌کنند و هیچ کارفرمایی برای آن‌ها وجود ندارد و از طریق پلتفرم‌های مخصوص فریلنسرها به کار خود ادامه داده و کسب درامد می‌کنند.

میزان حقوق و دستمزد مشاغل مختلف

میزان حقوق و دستمزد در کانادا نیز مانند همه کشورها به شغل و تخصص فرد بستگی دارد و به این صورت است که بابت مشاغل تخصصی‌تر، حقوق بیشتری پرداخت می‌شود و افرادی که کارهای غیرتخصصی دارند حقوق کمتری نیز دریافت می‌کنند.

برای مثال پزشکال در کانادا دارای حقوق و مزایای زیادی هستند که یک کارگر ساده از آن‌ها برخوردار نیست و می‌توانند هزینه زندگی و غیره خود را به راحتی پرداخت نمایند و سطح زندگی بهتری داشته باشند.

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که میانگین حقوق و درآمد افراد در کانادا ۵۲ هزار دلار به صورت سالانه می‌باشد و با توجه به تخصص آن‌ها و شغلی که انتخاب می‌کنند، متفاوت تلقی می‌شود.

بنابراین افراد می‌توانند با توجه به موقعیت و تخصص خود در بین فرصت‌های شغلی در کانادا جست و جو کرده و بهترین فرصت شغلی را با بیشترین حقوق و مزایا انتخاب نمایند و با توجه به آن برای کار در کانادا اقدام کنند.

یافتن کار در کانادا

مالیات بر درآمد چقدر است؟

مالیات بر درآمد کانادا بر اساس حقوق و درآمد فرد متفاوت است و نرخ آن تفاوت خواهد داشت. به این معنا که افراد با درآمد ۴۸ هزار دلار در سال یا کمتر باید ۱۵ درصد مالیات دهند و افراد با درآمد ۴۸ تا ۹۷ هزار دلار در سال مشمول مالیات ۲۰ درصد و از ۹۷ تا ۱۵۰ هزار دلار ۲۹ درصد و از ۱۵۰ تا ۲۱۴ هزار دلار در سال نیز مشمول مالیات ۲۶ درصد می‌شوند.

افراد برای درآمد بیش از ۲۱۴ هزار دلار نیز باشد ۳۳ درصد مالیات بپردازند. بنابراین هر فردی می‌تواند با توجه به میزان درآمد سالانه خود مالیات را محاسبه نموده و آن را به دولت کانادا پرداخت نماید چرا که عدم پرداخت آن به منزله فرار مالیاتی می‌باشد.

۳

مزایا و معایب کار در کانادا

کار کردن در هر کشوری دارای مزایا و معایب خاصی است که افراد متقاضی با در نظر گرفتن آن‌ها تصمیم می‌گیرند که کار در آن کشور را بپذیرند یا خیر.

بنابراین کار در کانادا نیز مانند هر کشور دیگری دارای مزایا و معایب است که کارجویان باید پیش از اقدام، آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

بهترین روش برای تحلیل مزایا و معایب کار در کانادا دریافت مشاوره از یک فرد متخصص کاریابی در کانادا است که از این طریق فرد متقاضی می‌تواند بررسس نماید که مهاجرت کاری به کانادا و یا یافتن شغل در آن کشور برای وی مناسب است یا خیر.

مزایای شغلی

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کانادا بسیار کم است و طبق آخرین آمار به ۶.۵ درصد می‌رسد، می‌توان بیان کرد که فرد متقاضی می‌تواند فرصت‌های شغلی گوناگونی داشته باشد و از طریق آن برای کسب درآمد اقدام کند.

مزیت کاریابی در کانادا این است که فرد متقاضی، شغل مرتبط با رشته تحصیلی و تخصص خود را پیدا کرده و با توجه به آن برای ارتقا سطح زندگی خود و به دست آوردن چیزهایی که می‌خواهد اقدام می‌کند.

بنابراین درست است که کاریابی در کانادا با مشکلاتی هم همراه می‌باشد اما می‌توان بیان کرد که  شخصی که در کانادا کار می‌کند می‌تواند پس از مدتی رفاه و آرامش را در آن کشور تجربه نماید و به همین منظور این مقوله دارای طرفدارانی می‌باشد.

حقوق و مزایای نسبتا خوب که با آن‌ها فرد می‌تواند به خوبی زندگی خود را اداره کرده و سطح بالایی داشته باشد نیز از مزایای کاریابی در کانادا هستند که افراد متقاضی را به وجد می‌آورد.

کار در کانادا چگونه است

معایب کار در کانادا

یافتن کار در کانادا دارای معایبی هم می‌باشد که بسیاری از افراد به دلیل وجود آن‌ها از اقدام برای کار در کانادا صرف نظر می‌کنند. از معایب کار در کانادا می‌توان به دوری از خانواده و سختی مهاجرت و تنهایی اشاره کرد که به همین منظور بسیاری از افراد از مهاجرت کاری به کانادا سر باز می‌زنند چرا که احتمال رد درخواست ویزای همراه کانادا نیز برای آن‌ها وجود دارد.

یکی دیگر از معایب کار در کانادا مالیات‌های سنگین بر درآمد است که البته مالیات بر درآمد تقریبا ر تمامی کشورها وجود دارد و باعث می‌شود که اقتصاد آن کشور به سطحی از تعادل برسد.

همچنین کسانی که برای کاریابی در کانادا اقدام می‌کنند باید توانایی صحبت به زبان انگلیسی و کار کردن با این زبان را داشته باشند که برای بسیاری از افراد سخت و مشکل است و به همین منظور بسیاری از افراد از مهاجرت کاری به کانادا پشیمان مي‌شوند.

در حالت کلی می‌توان بیان نمود که هر فردی با توجه به شرایط خاص خود می‌تواند مناسب بودن یا نبودن کار در کانادا را برای خود بسنجد و در صورتی که کار در کانادا برای وی دارای مزیت‌های فراوانی باشد برای آن به طرق مختلف اقدام نماید و در آن کشور کسب درآمد کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا