مهاجرت کاری

چگونه جاب آفر ایتالیا بگیرم

بسیاری از افراد به طور سالانه برای مهاجرت کاری به ایتالیا و کشورهای دیگر اقدام می‌کنند و به همین منظور در نظر می‌گیرند که بهترین روش مهاجرت کاری به کشور مورد نظر ‌آن‌ها چیست و چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای مهاجرت کاری به ایتالیا راه‌های مختلفی وجود دارد که هر شخصی می‌تواند با توجه به شرایط خود آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و بهترین را انتخاب کند و با توجه به شرایط خود اقدام کند.

مهاجرت کاری با دریافت جاب آفر ایتالیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت کاری است که باعث می‌شود فرد متقاضی بتواند به خوبی مهاجرت نموده و پس از مهاجرت نیز سختی کمتری از لحاظ پیدا کردن شغل و غیره داشته باشد.

در این مطلب سعی داریم تا مسائل مربوط به جاب آفر ایتالیا و نحوه دریافت آن و مهاجرت از طریق آن را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که هر فردی چگونه می‌تواند به بهترین شکل ممکن از آن استفاده نماید.

جاب آفر ایتالیا

۱

درباره جاب آفر ایتالیا

جاب آفر ایتالیا یا پیشنهاد شغلی این کشور، برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند و می‌خواهند از این طریق زندگی جدیدی را در ایتالیا آغاز نموده و حتی به همراه خانواده خود اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

جاب آفر ایتالیا از روش‌های مختلفی قابل دریافت است و امروزه بسترهای گوناگونی برای دریافت آن ایجاد شده که هر شخصی با توجه به هدف و مهارت‌های خود می‌تواند از آن‌ها استفاده نموده و شغل مورد نظر خود را پیدا کند.

با توجه به اینکه کشور ایتالیا از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و اقتصاد شکوفایی نیز دارد، بسیاری از افراد از سراسر جهان نیز برای مهاجرت به آن تمایل پیدا می‌کنند و نکته قابل بیان این است که برخلاف شکوفایی اقتصاد و مناسب بودن این کشور برای زندگی، می‌توان گفت که ایتالیا دارای نرخ بیکاری نسبتا بالایی است و بسیاری از مردم خود این کشور نیز در کاریابی دچار مشکل هستند.

بنابراین می‌توان گفت که مهاجرت کاری به ایتالیا گزینه مناسبی برای مهاجرت به این کشور محسوب نمی‌شود و بهتر است که افراد در صورت امکان، از روش‌های دیگر برای مهاجرت استفاده نمایند.

شرایط دریافت جاب آفر

برای دریافت جاب آفر ایتالیا شرایطی باید وجود داشته باشد و فرد متقاضی تمامی آن‌ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده و قبول کند تا موفق به دریافت آن شود و بتواند مهاجرت خود را انجام دهد.

از شرایط دریافت جاب آفر ایتالیا این است که فرد متقاضی در یکی از حوزه‌هایی که مورد نیاز کشور ایتالیا هستند و در واقع نیازمند نیروی کار در آن‌ها هستند، مهارت داشته باشد و بتواند آن را اثبات نماید.

پس از آن می‌توان بیان کرد که سن فرد متقاضی و همچنین مهارت زبانی فرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند و از شرایط مهم دریافت جاب آفر هستند که بسیاری از کارفرمایان به آن توجه می‌کنند و در پذیرش فرد بسیار تاثیر دارند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با اخذ ویزای کاری ایتالیا به طور کامل، با یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و آن را دریافت کنید و مهاجرت کاری خود را انجام دهید.

این شرایط در حالت کلی از شرایط دریافت ویزای کاری ایتالیا از طریق جاب آفر نیز می‌باشند و فرد متقاضی باید آن را در نظر داشته باشد و پس از آن برای دریافت ویزا اقدام کند.

اخذ ویزای جاب آفر و مدارک لازم برای آن

پیش از پرداختن به اینکه نحوه دریافت جاب آفر ایتالیا چگونه است و به چه صورت می‌توان آن را از کارفرمایان معتبر ایتالیایی دریافت کرد، به این می‌پردازیم که مدارک لازم برای دریافت ویزای جاب آفر ایتالیا چیست و فرد متقاضی چه مدارکی را باید ارائه دهد.

از مدارک لازم برای دریافت ویزای جاب آفر ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نامه اثبات تمکن مالی معتبر از حساب‌های فرد در ایران به مقدار مورد نیاز
  • ارائه مدارک تحصیلی فرد متقاضی
  • رزومه شغلی و سابقه کاری فرد
  • گذرنامه دارای اعتبار فرد متقاضی
  • دو عکس در ابعادی که از سوی سفارت درخواست می‌شود
  • کپی از اطلاعات محل اقامت وی در ایتالیا
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا و ارائه رسیدهای آن‌ها
  • پر کردن فرم درخواست ویزای کاری به صورت کامل
  • کپی قرارداد کاری که فرد با کارفرمای ایتالیایی منعقد نموده

برای دریافت ویزای کاری ایتالیا مدارک دیگری هم مورد نیاز هستند که شما می‌توانید با مراجعه به سفارت مربوطه نسبت به آن‌ها اطلاعات کسب نموده و یا با یک وکیل مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گیرید.

دریافت جاب آفر ایتالیا

۲

نحوه دریافت جاب آفر ایتالیا

با توجه به پیشرفت اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان و احراز نیازمندی به استفاده از نیروهای کار از کشورهای دیگر، به نظر می‌رسد که کشور ایتالیا به این موضوع توجه نموده و در کنار کشورهای اروپایی دیگر، بسترهایی را برای دریافت جاب آفر ایتالیا در نظر گرفته است که از طریق آن، افرادی که در کشورهایی به جز حوزه اتحادیه اروپا هستند می‌توانند برای دریافت جاب آفر اقدام نموده و در صورت دارا بودن شرایط آن را دریافت کنند.

همچنین در کنار آن، بسترهایی به صورت آنلاین و بین‌المللی مانند لینکدین وجود دارند که در ان‌جا کارفرمایان ایتالیایی با نیروی کار در کشورهای مختلف جهان امکان برقراری ارتباط پیدا می‌کنند.

برای دریافت جاب آفر ایتالیا افراد متقاضی می‌توانند به سایت‌های کاریابی مانند Porta Portese و Wanted in Rome مراجعه نموده و از طریق آن با توجه به تخصص خود برای دریافت جاب آفر ایتالیا درخواست ارسال کنند.

بنابراین از طریق لینکدین و پلتفرم‌هایی که برای کاریابی آنلاین در ایتالیا هستند می‌توانید جاب افر دریافت نموده و در صورتی که این جاب آفر از یک کارفرمای معتبر و واجد شرایط ایتالیایی باشد و او نیز اقدامات لازم را در کشور ایتالیا انجام دهد، شانس زیادی برای دریافت ویزای کاری ایتالیا خواهید داشت و می‌توانید در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

مشاغل مناسب برای ارائه درخواست کار

همانطور که همه ما می‌دانیم، برای هر کشوری مشاغل خاصی هستند که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و با توجه به وضعیت سیاسی، آب و هوایی و اقلیمی و غیره، افراد متخصص در همان حوزه را نیاز دارند و نیروی کار در آن زمینه‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد.

در کشور ایتالیا می‌توان گفت که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف در این کشور و گردشگری و غیره، بسیاری از مشاغلی که به نیروی کار نیاز دارند در این زمینه‌ها هستند که به ان‌ها اشاره خواهیم کرد.

از مشاغل مورد نیاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محصولات خودرویی و خودروسازی
  • تکنولوژی و زیرمجموعه‌های آن
  • مهندسی نرم‌افزار، برنامه‌نویسی و مشاغل حوزه IT
  • ریاضیات و شاخه‌های آن
  • آموزش و پرورش
  • مکانیک
  • مهندسی و انواع آن
  • مخابراتی و فناوری اطلاعات

در حالت کلی هر فردی می‌تواند با توجه به تخصص و توانایی‌های خود برای پیدا کردن و انتخاب موقعیت‌های شغلی اقدام نموده و برای دریافت جاب آفر ایتالیا اقدام نماید.

اخذ جاب آفر ایتالیا

ضرورت آشنایی با زبان ایتالیایی

با توجه به اینکه زبان رسمی کشور ایتالیا، ایتالیایی می‌باشد، می‌توان بیان نمود که هر فردی که قصد مهاجرت به این کشور را دارد باید آن را فراگرفته تا بتواند به راحتی در این کشور زندگی و کار یا تحصیل کند.

در واقع اگر شما قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا یا مهاجرت کاری، تحصیلی یا مهاجرت از طریق تمکن مالی به ایتالیا را دارید، باید برای یادگیری زبان ایتالیایی نیز اقدام نمایید چرا که علاوه بر اینکه دانستن ایتالیایی و داشتن مدرک آن از الزامات انواع مهاجرت محسوب می‌شود، زندگی در ایتالیا نیز بدون دانستن زبان ایتالیایی برای فرد سخت خواهد بود.

فردی که برای دریافت جاب آفر ایتالیا درخواست می‌دهد باید در نظر داشته باشد که به صورت آنلاین از او مصاحبه گرفته می‌شود و باید به زبان ایتالیایی با کارفرما و فرد مورد نظر صحبت کند و به همین منظور حتی پیش‌تر از کسانی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و غیره دارند، باید به یادگیری این زبان اقدام کند.

۳

دریافت اقامت دائم ایتالیا از طریق جاب آفر

بسیاری از افرادی که برای دریافت جاب آفر و مهاجرت کاری به ایتالیا یا مهاجرت تحصیلی و غیره به این کشور اقدام می‌کنند، به این می‌اندیشند که از طریق آن می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند یا خیر و نحوه آن به چه صورت می‌باشد.

در رابطه با این موضوع باید بیان کرد که دریافت اقامت دائم ایتالیا از طریق جاب آفر نیز ممکن است و در واقع یکی از بهترین روش‌های آن محسوب می‌شود و افراد متقاضی می‌توانند پس از گذشت مدتی برای دریافت اقامت دائم ایتالیا اقدام کنند.

از مهم‌ترین شرایط دریافت اقامت دائم ایتالیا می‌توان به این اشاره کرد که فرد در مدت اقامت موقت خود، حسن رفتار داشته باشد و در واقع کاری بر خلاف نظم عمومی و غیره انجام نداده باشد و دولت ایتالیا بتواند آن را احراز کند.

در حالت کلی درست است که دریافت اقامت دائم ایتالیا دارای سختی‌های خاص خود می‌باشد و آسان نیست اما احتمال دریافت آن زیاد است و فردی که شرایط لازم را دارد می‌تواند برای دریافت ان اقدام نموده و شانس خود را امتحان کند.

چگونه جاب آفر ایتالیا دریافت کنیم

نکات مربوط به دریافت جاب آفر ایتالیا

  • دریافت جاب آفر ایتالیا باید از یک کارفرمای ایتالیایی معتبر صورت گیرد که دارای مجوز استخدام نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا نیز می‌باشد و در واقع باید اثبات نموده باشد که برای آن موقعیت شغلی، نمی‌توانسته از نیروی کار ایتالیایی استفاده نماید و آن را استخدام کند.
  • قرارداد کاری یکی از مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری ایتالیا است و به اندازه هر مدتی که منعقد شده باشد، باید به سفارت و مسئولان مربوطه ارائه شود تا آن را احراز نمایند.
  • با توجه به اینکه دریافت ویزای کاری ایتالیا مدتی زمان می‌برد و حتی شاید به ۳۰ روز هم برسد، پیشنهاد می‌شود که افراد متقاضی از مدتی پیش از پرواز و برنامه مهاجرت خود برای دریافت ان اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.
  • دارا بودن سابقه کاری مرتبط و تخصصی با حوزه مورد نظر، امتیاز بسیار خوبی محسوب می‌شود که باعث می‌شود شانس دریافت جاب آفر شما افزایش پیدا کند.
  • افرادی که دارای ویژگی‌های متمایز از دیگران هستند و دارای مهارت‌های بین‌المللی و زبانی (ایتالیایی و انگلیسی) هستند و تخصص‌های گوناگونی در زمینه‌های مفید مختلف دارند، شانس بیشتری را برای دریافت جاب آفر ایتالیا دارا می‌باشند.
  • مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ایتالیا و مراحل مربوط به آن نیز باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و به آن‌ها عمل شود چرا که در صورت نقص مدارک و یا اشتباه در انجام مراحل، درخواست فرد مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

مزایا و معایب کار در ایتالیا چیست؟

بررسی مزایا و معایب کار در ایتالیا یکی از بهترین مواردی است که به فرد متقاضی برای انتخاب و اخذ بهترین تصمیم کمک می‌کند و می‌تواند از طریق آن مهاجرت خود را انجام دهد. به همین منظور در این قسمت برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

از مزایای مهاجرت کاری به ایتالیا می‌توان به این اشاره کرد که فرد متقاضی از این طریق می‌تواند از مزایای شهروندی اتحادیه اروپا استفاده نموده و پس از مدتی با دریافت اقامت دائم، زندگی باکیفیتی را در این کشور تجربه نمایند و حتی به همراه خانواده خود مهاجرت خود را انجام دهند.

مزایایی که برای کارکنان در کشور ایتالیا در نظر گرفته می‌شود نیز بسیار زیاد هستند و بسیاری از افراد از آن استقبال می‌کنند. از آن می‌توان به بیمه، حقوق و مزایا و غیره اشاره کرد که بسته به شغل و شهری که فرد در ان کار می‌کند نیز مقدار آن متفاوت می‌باشد.

از معایب کار در ایتالیا نیز می‌توان به این اشاره کرد که به دلیل اینکه کشور ایتالیا در سال ۲۰۰۸ دچار ضربه اقتصادی شده است و در پی آن، رکود اقتصادی در این کشور افزایش پیدا کرده است، تعداد مشاغل محدود شده‌اند.

به همین منظور نیروهای جوان در همین کشور نیز در بسیاری از مواقع با مشکل کاریابی مواجه هستند و در حوزه گردشگری و غیره مشغول به کار می‌شوند، فلذا دریافت جاب آفر یا موقعیت شغلی که برای فرد سودآور باشد نیز کمیاب شده است.

افرادی که قصد مهاجرت کاری به ایتالیا را دارند می‌توانند حتی از طریق ویزای خوداشتغالی و استارتاپ برای آن اقدام کنند و در پی دریافت جاب آفر نباشند که در کنار مزایا، نیازمند دارا بودن سرمایه کافی نیز می‌باشد و افراد متقاضی باید آن را در نظر بگیرند.

بنابراین مشکل پیدا کردن شغل و جاب آفر ایتالیا از بزرگترین معایب مهاجرت به این کشور است و در کنار مشکلات و چالش‌های مهاجرت به ایتالیا در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا