مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا انجام دهم

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، تحصیل، مهاجرت کاری و غیره از انواع روش‌های مهاجرت هستند که افرادی که تمایل به آغاز یک زندگی جدید در ایتالیا هستند از آن استفاده نموده و بهترین روش مهاجرت به ایتالیا را انتخاب می‌کنند.

کشور ایتالیا یکی از قوی‌ترین کشورهای اروپایی است که از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و غیره در سطح بالایی است و پیشرفته محسوب می‌شود و بسیاری از افراد با توجه به اینکه سطح و کیفیت زندگی در آن بالا است ترجیح می‌دهند که برای مهاجرت آن را در اولویت قرار داده و انتخاب نمایند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که نسبت به روش‌های دیگر دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد و افراد متقاضی می‌توانند نسبت به آن اطلاعات کافی و درست را به دست آورند.

مهاجرت به ایتالیا دارای مراحل و سختی‌های مربوط به خود می‌باشد و بهتر است که هر فردی پیش از انتخاب روش مهاجرت خود به ایتالیا از یک وکیل مهاجرتی و یا یک مشاور خبره اطلاعات کافی را به دست آورد.

در این مطلب سعی داریم تا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا را که یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است مورد بررسی قرار داده و ببینیم که به چه صورت می‌توان آن را در کمترین زمان ممکن انجام داد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا

۱

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا

به طور سالانه بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی و پیشرفته اقدام می‌کنند چرا که از این طریق می‌توانند کسب درامد کرده و همچنین پس از گذشت چند سال اقامت دائم آن کشور را به دست آورند.

یکی از بهترین راه‌هایی که افراد می‌توانند از طریق آن به همراه خانواده خود به کشور ایتالیا مهاجرت نموده و پس از چند سال اقامت دائم ان کشور را به دست آورند و شهروند اتحادیه اروپا محسوب شوند همین سرمایه گذاری در ایتالیا است که بسیار مناسب محسوب می‌گردد.

کشور ایتالیا در زمینه‌های مختلفی امکان رشد و پیشرفت اقتصادی را فراهم می‌کند و به همین منظور افراد متقاضی می‌توانند پس از بررسی کامل و مطالعه در رابطه با زمینه‌های شکوفایی اقتصاد و حوزه‌هایی که برای سرمایه گذاری مناسب هستند، نسبت به آن اطلاعات لازم را به دست آورده و پس از آن اقدام کنند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت است که شرایط سخت و نکاتی مانند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و غیره ندارد و به همین منظور مورد قبول بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که هر فردی باید آن را در نظر داشته باشد و به طور دقیق و درست اقدام نماید.

با توجه به اینکه با سرمایه گذاری در ایتالیا این امکان برای افراد متقاضی فراهم می‌شود که با بازار جهانی در ارتباط قرار گرفته و به بهترین شکل ممکن بتوانند به راه‌اندازی کسب و کار و کسب سود بپردازند، مورد استقبال آنان قرار می‌گیرد و می‌توانند از آن استفاده نمایند.

از مهم‌ترین شرایط مربوط به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا می‌توان به دارا بودن سرمایه کافی اشاره کرد که به طور معمول می‌تواند حدود ۱ میلیون یورو باشد که بیشتر بودن مقدار آن با توجه به روشی که فرد برای مهاجرت انتخاب می‌کند متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

از دیگر شرایط آن می‌توان به دارا بودن مدرک زبان، نامه اثبات تمکن مالی و غیره اشاره کرد که شما می‌توانید از طریق یک وکیل یا مشاور خبره در رابطه با آن اطلاعات کافی را به دست آورده و به درستی و به صورت دقیق اقدام کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مدارک لازم برای آن

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا افراد متقاضی باید مراحل خاصی را طی کرده و مدارک مورد نیاز را به صورت دقیق و درست به سفارت مربوطه ارائه دهند.

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا مدارک خاصی مورد نیاز هستند که در سریع‌ترین شکل ممکن فرد متقاضی می‌تواند آن را مورد بررسی قرار داده و آن را آماده‌سازی کند.

از مدارک لازم برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا می‌توان به مواردی که در ادامه آمده است اشاره کرد:

  • پاسپورت دارای اعتبار و مدارک شناسایی دیگر  فرد که مورد نیاز هستند.
  • نامه اثبات تمکن مالی به مقدار مورد نیاز با توجه به روشی که فرد برای سرمایه گذاری در ایتالیا استفاده می‌کند.
  • مدرک زبان ایتالیایی و یا اثبات توانایی صحبت به زبان ایتالیایی توسط فرد متقاضی.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه سرمایه گذاری در ایتالیا و مدارک لازم برای ان با یک وکیل مهاجرتی خبره و مشاور در ارتباط قرار گرفته و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

۲

روش‌های سرمایه گذاری در ایتالیا

برای سرمایه گذاری در ایتالیا روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که هر فردی می‌تواند با بررسی آن‌ها، مزایا و معایب مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده و با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز و غیره، بهترین روش را انتخاب نماید.

از روش‌های سرمایه گذاری در ایتالیا می‌توان به خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه و غیره اشاره کرد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند و  مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند.

سرمایه مورد نیاز برای هرکدام از این روش‌ها مختلف می‌باشد و افراد متقاضی می‌توانند با توجه به شرایط و مسائلی که دارند بهترین روش را انتخاب کنند که در ادامه هرکدام را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا

ثبت شرکت و سرمایه گذاری

ثبت شرکت در ایتالیا یکی از روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا می‌باشد که سالانه بسیاری از افراد از طریق آن مهاجرت خود را انجام می‌دهند و پس از گذشت مدتی برای دریافت اقامت دائم آن کشور نیز اقدام می‌کنند.

این امکان برای افراد خارجی در ایتالیا وجود دارد که در این کشور شرکت ثبت کرده و در واقع کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی کنند. در این صورت فرد می‌تواند ویزای خود اشتغالی دریافت نموده و به واسطه آن در کشور ایتالیا اقامت داشته باشد و سپس برای اقامت دائم اقدام کند.

فردی که از طریق ثبت شرکت در ایتالیا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا انجام داده است، ملزم به استخدام همه افراد از درون کشور ایتالیا نیست و در صورت دارا بودن شرایط خاص می‌تواند از خارج از اتحادیه اروپا نیز اقدام به استخدام کارگر و غیره نماید.

بنابراین ثبت شرکت روش مناسبی برای مهاجرت به ایتالیا محسوب می‌شود و فرد متقاضی در صورت دارا بودن سرمایه مورد نیاز و همچنین فعال و پویا نگه داشتن شرکت خود می‌تواند افق جدیدی را در کشور ایتالیا به روی خود بگشاید.

خرید اوراق قرضه در ایتالیا

خرید اوراق قرضه نیز یکی از روش‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا است که افراد تحت شرایط خاصی می‌توانند از آن استفاده نمایند. برای انجام آن نیاز است که به ارزش حداقل ۲ میلیون یورو فرد متقاضی در اوراق قرضه دولت ایتالیا سرمایه گذاری کند.

همچنین می‌تواند به میزان حداقل ۱ میلیون یورو در پروژه‌هایی که دولت ایتالیا استقبال خود را از آن‌ها نشان داده است سرمایه گذاری انجام دهد که مبلغ آن غیرقابل بازگشت می‌باشد.

فرد متقاضی علاوه بر موارد فوق، می‌تواند در اوراق مشارکت یا سهام شرکت‌های معتبر ایتالیایی سرمایه گذاری کند و از این طریق موفق به انجام روند مهاجرت خود گردد.

هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط خود یکی از روش‌های خرید اوراق قرضه و مهاجرت از این طریق را استفاده نموده و پس از آن اقامت دائم در ایتالیا داشته باشد.

سرمایه گذاری با کارآفرینی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا با دارا بودن ویزای استارتاپ و در واقع ایده استارتاپی و کارآفرینی که فرد بتواند از طریق آن یک ایده جدید برای راه‌اندازی کسب و کار داشته باشد و از طریق آن موفق به اخذ ویزا شود ممکن است و می‌توان برای آن اقدام نمود.

بسیاری از افراد به طور سالانه برای سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق کارآفرینی اقدام می‌کنند و از مزایای راه‌اندازی کسب و کار در این کشور استفاده نموده و اقامت نیز دریافت می‌کنند.

افرادی که برای مهاجرت از این طریق اقدام می‌کنند باید در نظر داشته باشند که دارا بودن ایده جدید برای راه‌اندازی کسب و کار و همچنین سرمایه کافی برای آن از ملزومات سرمایه گذاری با ویزای استارتاپ یا کارآفرینی است و باید در نظر گرفته شود.

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا از روش کارآفرینی، فرد متقاضی باید حداقل ۵۰ هزار یورو سرمایه گذاری کند و بیزینس پلن داشته باشد و آن را به مسئولان مربوطه ارائه دهد.

در رابطه با این روش قابل بیان است که فرد متقاضی همچنین می‌تواند با سرمایه گذاری بر روی یک استارتاپ که از پیش وجود داشته است برای انجام آن اقدام نموده و با ارائه بیزینس پلن و پرداخت حداقل ۱۰۰ هزار یورو برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اقدام کند.

خرید ملک در ایتالیا و سرمایه گذاری

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یا مهاجرت کاری به ایتالیا که دو روش پرمخاطب مهاجرت به این کشور هستند را دارا نمی‌باشند و روش‌های دیگر که دارای سختی کمتری هستند را ترجیح می‌دهند، به خرید ملک در ایتالیا نیز می‌اندیشند.

بنابراین خرید ملک در ایتالیا از روش‌های محبوب مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا می‌باشد که بسیاری از افراد از طریق آن موفق به اخذ اقامت دائم این کشور و مهاجرت به همراه خانواده خود می‌شوند.

افرادی که از این طریق اقدام می‌کنند می‌توانند برای دریافت ویزای اقامت انتخابی درخواست خود را ارائه داده و در صورتی که دارای تمکن مالی زندگی در ایتالیا به مدت زمان مشخصی باشند و این را اثبات کنند می‌توانند این ویزا را دریافت نمایند.

این ویزا برای شهروندان کشورهایی به جز اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است و فرد پس از دریافت آن می‌تواند به مدت دو سال در ایتالیا اقامت داشته و مدت اقامت خود را تا ۳ سال تمدید کند و پس از آن در صورت دارا بودن شرایط، اقامت دائم دریافت کند.

درباره مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا

۳

نحوه سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق آن

برای بسیاری از افرادی که تصمیم به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا می‌گیرند این پرسش پیش می‌آید که نحوه سرمایه گذاری در ایتالیا به چه شکل است و مهاجرت از این طریق چگونه صورت می‌گیرد.

همانطور که پیش‌تر نیز در همین مطلب بیان شد، سرمایه گذاری در ایتالیا از طریق روش‌های مختلفی قابل انجام است و هر فردی می‌تواند پس از بررسی آن‌ها به کمک یک وکیل مهاجرتی خبره بهترین روش را انتخاب کند.

بنابراین اولین قدم در انجام مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا این است که فرد متقاضی روش مورد نظر خود را پس از انجام بررسی‌ها به صورت کامل انتخاب نموده برای مهاجرت از طریق آن اقدام کند.

فرد متقاضی باید درخواست خود را در سفارت مربوطه ثبت کرده و فرمی که به او اعطا می‌شود را به صورت کامل پر کند و سپس مدارک مورد نیاز را به مسئول مربوطه ارائه نماید و مراحل را به شکلی که بیان می‌شود طی کند.

در صورتی که درخواست وی مورد قبول قرار گیرد می‌تواند برای مهاجرت اقدام نموده و کارهای نهایی خود را انجام دهد. شایان توجه است که مراحل مربوط به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا با توجه به روشی که فرد برای مهاجرت انتخاب می‌کند متفاوت می‌باشد که البته این تفاوت‌ها جزئی هستند اما باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

چگونگی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد و افراد متقاضی می‌توانند با توجه به آن‌ها تصمیم خود را در رابطه با مهاجرت بگیرند.

از مزایای سرمایه گذاری در ایتالیا می‌توان به امنیت سرمایه گذاری و وجود زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه گذاری اشاره کرد و همچنین اینکه کشور ایتالیا به طور سالانه میزبان بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی تجاری می‌باشد.

از دیگر مزایای آن می‌توان به نیروهای کار ماهر و تخصص‌گرایی این کشور اشاره نمود و اینکه سیستم صادرات و ارتباط با بازارهای جهانی در آن بسیار زیاد است و شانس موفقیت بسیاری از کسب و کارها را بالا می‌برد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایا، کیفیت زندگی در ایتالیا است که در واقع به همین منظور این کشور برای بسیاری از افراد مقصدی برای زندگی و اقامت دائم محسوب می‌شود و از طریق آن می‌توانند زندگی جدیدی را به همراه خانواده در ایتالیا به وجود آورند.

از معایب مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا این است که نرخ بیکاری در ایتالیا بسیار بالا است و حدود ۱۰.۲ می‌باشد و به همین منظور این مسئله بر روی مهاجرت از طریق راه‌اندازی کسب و کار تاثیر می‌گذارد  و احتمال موفقیت کسب و کار فرد را کاهش می‌دهد.

در حالت کلی می‌توان گفت که اکثر مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در ایتالیا مربوط به دولت این کشور است که در واقع فساد اقتصادی و بدهی‌های مختلف آن باعث شده است که محیط مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب نشود.

شما می‌توانید در رابطه با مزایا و معایب مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا و مراحل و نکات مربوط به آن با یک وکیل یا مشاور مهاجرتی در ارتباط قرار گرفته و پرسش‌ها و مسائل خود را مطرح کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا