مهاجرت کاری

چگونه برای مهاجرت کاری به ترکیه اقدام کنم

کشور ترکیه در طی چند سال اخیر در صنعت توریسم پیشرفت زیادی داشته و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد از طریق آن صاحب شغل شوند و بتوانند کسب و کار‌های مختلفی را راه‌اندازی نمایند.

در واقع با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور ترکیه بسیار زیاد است و بسیاری از افراد نمی‌توانند برای ادامه زندگی خود شغل پیدا کنند، می‌توان بیان کرد که مهاجرت کاری به ترکیه گزینه مناسبی برای همه افراد محسوب نمی‌شود و در شرایط خاصی باید انجام گیرد.

بسیاری از افراد دارای شرایط می‌توانند برای مهاجرت کاری به ترکیه اقدام نموده و پس از مدتی برای دریافت پاسپورت و اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.

در این مطلب سعی داریم تا تمامی مسائل مربوط به مهاجرت کاری به ترکیه را مورد بررسی قرار داده و شرایط و نکات مربوط به آن را بیان کنیم.

مهاجرت کاری به ترکیه

۱

درباره مهاجرت کاری به ترکیه

با توجه به اینکه یافتن کار در ترکیه و مشغول به کار شدن در آن کشور به کسب درآمد با واحد پول ترکیه (لیر) می‌شود، بسیاری از افراد به این موضوع تمایل نشان داده و سعی می‌کنند که با دریافت جاب آفر و غیره به این کشور مهاجرت کاری انجام دهند.

مهاجرت کاری به ترکیه و دریافت ویزای کاری این کشور باعث می‌شود که بتوانید پس از مدتی برای دریافت پاسپورت و اقامت دائم ترکیه اقدام نموده و از مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند شوید.

با توجه به اینکه کشور ترکیه در مجاورت ایران است و روابط خوبی بین این دو کشور از لحاظ اقامت و رفت و آمد و غیره وجود دارد، بسیاری از افراد این کشور را برای کسب درآمد بیشتر و اقامت انتخاب می‌نمایند.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به ترکیه نیاز دارید تا ویزای کاری دریافت نمایید و دریافت آن برای تمامی افراد در جهان به جز شهروندان برخی کشورهای خاص لازم است.

ویزای کاری ترکیه معمولا به مدت یک سال صادر می‌شود و پس از آن فرد متقاضی می‌تواند برای تمدید آن به مدت بیشتر اقدام نماید.

برای دریافت مجوز کار در ترکیه باید مدارک مورد نیاز را به نزدیک‌ترین نمایندگی ترکیه در کشور خود ارائه دهید و این مدارک به صورت کلی عبارت‌اند از: گذرنامه دارای اعتبار، نامه جاب آفر یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ترکی و فرم درخواست ویزا که به صورت کامل پر شده است.

پس از آن نیز باید ارائه مدارک از سوی کارفرما در ترکیه صورت گیرد و مدارک مورد نیاز را به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه اعطا کند.

نکات مهم مهاجرت کاری به ترکیه

  • مهاجرت کاری به ترکیه در برخی شرایط خاص می‌تواند سازنده باشد و حتی فرد می‌تواند از تجربه کاری در ترکیه برای مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز استفاده نماید.
  • در صورتی که کارفرمای ترکیه‌ای مدارک لازم را در مدت مقرر به وزارت کار اعطا نکند، درخواست فرد مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و باعث می‌شود که روند مهاجرت کاری وی به تاخیر بیفتد.
  • با توجه به رکود اقتصادی کشور ترکیه، مهاجرت کاری به این کشور برای همه افراد مناسب نیست و فرد متقاضی باید پیش از ارائه درخواست، تمامی جوانب را مورد بررسی قرار دهد.
  • مهاجرت کاری به ترکیه و اقامت دائم در این کشور باعث می‌شود که فرد بتواند به شکل راحت‌تری به کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد شود و اقامت دائم یا کوتاه مدت در آن‌ها داشته باشد.

نحوه مهاجرت کاری به ترکیه

۲

نحوه اقدام برای مهاجرت کاری به ترکیه

اقدام برای مهاجرت کاری به ترکیه مانند مهاجرت کاری به کانادا و کشورهای دیگر است و برای هرکدام باید یا از طریق جاب آفر و یا از طریق برنامه‌های مربوط به جذب نیروی کار مخصوص آن کشور اقدام نمایید.

اقدام برای مهاجرت کاری به ترکیه به این صورت است که شما باید برای دریافت پیشنهاد کاری جست و جو و تلاش کنید و در صورتی که بتوانید پیشنهاد کاری خوبی دریافت کنید، می‌توانید برای باقی مراحل اقدام نمایید.

پس از دریافت جاب آفر ترکیه می‌توانید برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنید. نحوه اقدام برای آن به این صورت است که باید فرم درخواست ویزای کاری را از سفارت ترکیه دریافت نموده و اطلاعات مورد نیاز را در فرم وارد نمایید و پس از آن تمامی مدارک مورد نیاز به همراه گواهی تمکن مالی، به سفارت مربوطه ارائه دهید.

در صورتی که واجد شرایط دریافت ویزا باشید و کارفرمای ترکیه‌ای نیز کارهایی را که باید در وزارت کار ترکیه انجام گیرد به خوبی انجام دهد، ویزای کار ترکیه برای شما صادر می‌شود و می‌توانید برای مهاجرت به ترکیه اقدامات نهایی را انجام دهید.

مراحل کاریابی در ترکیه چگونه است؟

بهترین روش مهاجرت کاری به ترکیه برای افراد خارجی این است که بتوانند از طریق پلتفرم‌های کاریابی جهانی یا حتی پلتفرم‌های مربوط به ترکیه اقدام به یافتن کار کرده و از طریق آن برای دریافت جاب آفر درخواست دهند.

شما می‌توانید به واسطه پلتفرم‌‌های کاریابی در لینکدین و بسترهای دیگر، به دنبال شغل مورد علاقه خود و مرتبط با رشته تحصیلی گشته و برای کارفرمایان خارجی درخواست و رزومه ارسال کنید.

در صورتی که درخواست شما مورد توجه و قبول کارفرمای ترکیه‌ای قرار گیرد، برای شما جاب آفر ارسال می‌کند و با دارا بودن آن می‌توانید برای مهاجرت کاری به ترکیه اقدام کنید.

شما می‌توانید نامه جاب آفر خود را همراه با مدارک دیگر به سفارت مربوطه ارائه داده و برای دریافت ویزای ترکیه درخواست دهید.

پس از آن باید پیگیری نمایید تا کارفرمای مورد نظر شما مدارک لازم را به اداره کار ترکیه ارائه نماید و روند مربوط به آن را پیگیری کند تا بتوانید با ویزای کار ترکیه به این کشور مهاجرت نمایید و اقامت داشته باشید.

مهاجرت کاری به ترکیه چگونه است

۳

مزایا و معایب کار در ترکیه

  • با توجه به اینکه کشور ترکیه دچار رکود اقتصادی است و مشکل کاریابی در آن کشور بسیار زیاد است، می‌توان بیان کرد که این کشور در پی جذب نیروی کار ماهر است و از ورود نیروی کار ساده استقبال چندانی به عمل نمی‌آورد.

بنابراین این برای افراد متخصص و توانا مزیت محسوب می‌شود و می‌توانند از این طریق برای استفاده از تخصص خود به بهترین شکل ممکن اقدام نموده و از امتیازات مربوط به کار در ترکیه نیز بهره‌مند شوند.

  • مهاجرت کاری متخصصان به ترکیه باعث می‌شود که بتوانند به راحتی با اقتصاد جهانی و کشورهای اروپایی و آمریکایی در ارتباط قرار گرفته و پیشرفت شغلی را برای خود رقم بزنند.
  • یکی دیگر از مزایای کار در ترکیه این است که اگر فرد شاغل به مدت ۸ سال در ترکیه اقامت داشته باشد و کار کند، پس از آن می‌تواند اجازه کار دائم دریافت نموده و اقامت دائم در ترکیه داشته باشد.

معایب کار در ترکیه:

  • از بزرگترین معایب کار در ترکیه می‌توان به حقوق و دستمزد کم اشاره کرد و در واقع حقوق و دستمزد کار در ترکیه برای نیروی کار غیرماهر بسیار کم است و برای نیروی کار ماهر نیز در برخی اوقات کمتر از کشورهای دیگر محسوب می‌شود.
  • کار در ترکیه با توجه به هزینه بالای زندگی در این کشور و همچنین تورمی که با آن درگیر است، در بسیاری از مواقع سودمند نیست و باعث می‌شود که افراد نتوانند به اهداف شغلی و غیره خود دست پیدا کنند.
  • فقدان مشاغل مناسب و کمبود شغل در این کشور نیز از معایب دیگر آن است و باعث می‌شود که بسیاری از نیروهای کار نیز دارای امنیت شغلی نباشند و بسیاری از کارفرمایان به فکر تعدیل نیرو باشند.

مناسب‌ترین مشاغل برای اپلای

هر فردی با توجه به تخصص خود می‌تواند برای مهاجرت کاری به ترکیه اپلای کرده و شانس خود را امتحان نماید. در واقع امکان اپلای برای افراد متخصص و غیرمتخصص فراهم است اما دارای شرایط گوناگونی می‌باشد که هر شخصی باید با توجه به وضعیت خود آن را بررسی نماید.

با توجه به اینکه توریسم در ترکیه بسیار پیشرفته است و مشاغل مختلفی در این زمینه وجود دارد، بسیاری از افراد برای مشاغلی مانند تورلیدری، مهمانداری و مشاغلی از این قبیل اقدام می‌نمایند.

در حالت کلی مشاغلی که نیازمند تخصص هستند و موقعیت‌های شغلی گوناگونی برای آن‌ها وجود دارد، عبارت‌اند از حسابداری، نجاری، آشپزی، کاشی‌کاری و غیره.

مشاغل مربوط به تکنولوژی و فناوری اطلاعات نیز در برخی شرکت‌هایی که نیاز به نیروی کار ماهر دارند بسیار مورد استقبال واقع می‌شوند و افراد ماهر در این حوزه‌ها می‌توانند برای رسیدن به آن موقعیت‌های شغلی اقدام نمایند و جاب آفر دریافت کنند.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق کار

افرادی که مهاجرت کاری به ترکیه انجام می‌دهند می‌توانند پس از چند سال بعد از مهاجرت و دارا بودن ویزای کار ترکیه، اقامت دائم آن کشور را دریافت نموده و برای همیشه در آن کشور زندگی نمایند.

دریافت اقامت دائم ترکیه از طریق کار و مهاجرت کاری به ترکیه، نیازمند دارا بودن شرایطی است که فرد در صورت دارا بودن آن‌ها می‌تواند برای دریافت اقامت دائم ترکیه و تابعیت آن کشور اقدام نماید. شرایط عمومی مورد نیاز عبارت‌اند از:

  • عدم سوءپیشینه و رفتار درست در مدت اقامت خود در ترکیه .
  • اقامت در ترکیه به مدت ۵ سال بدون وقفه پیش از ارائه درخواست.
  • احراز سلامتی فرد و عدم ابتلا وی به بیماری واگیردار.
  • تسلط بر زبان ترکی به نحوی که مشکلی در برقراری ارتباط با افراد دیگر در آن کشور برای فرد وجود نداشته باشد.
  • درآمد مناسب و تمکن مالی برای زندگی در ترکیه و توانایی پرداخت مخارج.

فرد متقاضی پس از اخذ تابعیت ترکیه می‌تواند پاسپورت این کشور را نیز دریافت نموده و از آن برای سفر و زندگی در آن کشور استفاده کند.

در واقع فردی که بتواند پاسپورت ترکیه را نیز دریافت کند، شهروند این کشور محسوب شده و می‌تواند به راحتی از این طریق به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز سفر کند چرا که در حالت کلی ارزش پاسپورت ترکیه بسیار بیشتر از پاسپورت ایرانی می‌باشد.

درباره مهاجرت کاری به ترکیه

۴

مهاجرت کاری به ترکیه و انتخاب وکیل مهاجرتی

مهاجرت تحصیلی به ترکیه یا مهاجرت کاری و انواع دیگر مهاجرت، به تنهایی برای فردی که دارای تجربه‌هایی در این زمینه نبوده است آسان نیست و حتی وجود اشتباهاتی در این روند، باعث می‌‌شود که از این پروسه عقب افتاده و با تاخیر به ترکیه مهاجرت کنید.

بسیاری از افراد روش‌های گوناگونی را برای اطلاع از نحوه مهاجرت به ترکیه انتخاب می‌نمایند. در واقع امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های مختلف برای مهاجرت به ترکیه اقدام نموده و اطلاعات لازم را به دست آورند.

بسیاری از افراد با جست و جو در اینترنت و کسب اطلاعات از افراد باتجربه در زمینه مهاجرتی، سعی می‌کنند که جزئیات مربوط به نحوه اقدام برای مهاجرت کاری و دریافت ویزا و غیره را به دست آوزند.

انتخاب وکیل مهاجرتی خبره گزینه دیگری است که افراد متقاضی مهاجرت به کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن بتوانند به کشور مقصد خود مهاجرت کرده و تمامی مراحل مربوط به آن را به درستی و با دقت طی کنند.

شما می‌توانید برای مهاجرت کاری به ترکیه از مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی خبره استفاده نموده و در کمترین زمان ممکن برای آن اپلای کنید.

انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه و کشورهای دیگر، به روش‌های گوناگونی ممکن است و هر فردی با توجه به شرایط و وضعیت خود، می‌تواند بهترین روش مهاجرت به ترکیه را انتخاب کرده و برای آن اپلای کند.

در واقع کشور ترکیه نیز کشوری مهاجرپذیر است و مهاجرت به آن برای ایرانیان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی آسان‌تر است و می‌توان با استفاده از آن به طرق مختلف به این کشور مهاجرت نموده و به همراه خانواده، اقامت دائم دریافت کرد.

برای مثال افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در کشورهای خارجی هستند، می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کنند و یا افرادی که قصد سرمایه گذاری و کسب سود را دارند، می‌توانند از این طریق به ترکیه مهاجرت کرده و در این کشور اقامت داشته باشند.

بنابراین انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه برای هر فردی به صورت نسبی است و با توجه به شرایط و وضعیت خود می‌تواند آن را انتخاب نماید. مهاجرت کاری به ترکیه نیز یکی از گزینه‌هایی است که بسیاری از افراد آن را مورد توجه قرار داده و سعی می‌کنند که با استفاده از آن با توجه به تخصص خود در ترکیه مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند و زندگی جدیدی را آغاز نمایند.

هرکدام از روش‌های مهاجرت به ترکیه دارای مزایا و معایب خاص خود است و نمی‌توان گفت که شرایط در تمامی آن‌ها یکسان می‌باشد. شما می‌توانید با کمک و دریافت مشاوره از یک وکیل مهاجرتی خبره، نسبت به بهترین روش مهاجرت به ترکیه یا کشورهای دیگر اطلاعات کسب کرده و برای آن اقدام نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا