مهاجرت کاریمهاجرت سرمایه گذاری

چگونه ثبت شرکت در کانادا انجام دهم

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا یا کشورهای دیگر را دارند به این می‌اندیشند که این کار را از طریقی انجام دهند که بتوانند با استفاده از آن در آن کشور کسب درآمد نموده و زندگی باکیفیتی را آغاز کنند.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که از پرطرفدارترین آن‌ها مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌باشد و از این طریق افراد می‌توانند در یک کشور دیگر شروع به تحصیل نموده و در پی آن ویزای کاری دریافت کنند و به صورت دائمی در کانادا اقامت داشته باشند.

روش پرطرفدار دیگر برای مهاجرت، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا است که افراد می‌توانند با سرمایه گذاری در یک کشور دیگر، هم از اقامت دائم آن کشور بهره‌مند شده و هم از این طریق به کسب سود بپردازند.

ثبت شرکت در کانادا یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور و مهاجرت کاری است که در این مطلب به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

۱

درباره ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است که افراد می‌توانند برای آن اقدام نموده و در صورت کسب مجوز تجارت، به کشور کانادا مهاجرت کنند.

علیرغم اینکه دولت کانادا در مهاجرپذیری بسیار شکوفا است می‌توان بیان کرد که در زمینه ثبت شرکت در کانادا توسط مهاجران سخت‌گیری‌هایی را نیز به عمل می‌آورد و در واقع باید سودآور بودن آن برای اقتصاد کانادا احراز گردد تا مجوز ثبت شرکت به فرد داده شود.

با توجه به این موضوع می‌توان بیان کرد که دریافت اقامت دائم کانادا از همان ابتدا با مهاجرت از طریق ثبت شرکت ممکن نیست و باید مفید بودن آن برای اقتصاد در طی مدتی مورد بررسی قرار گیرد.

بنابراین در حالت کلی ثبت شرکت در کانادا توسط غیرکانادایی‌ها نیز ممکن است و فقط کافی است که مراحل آن را با موفقیت طی کرده و بتوانند به شکل درستی برای انجام آن اقدام نمایند.

ثبت شرکت در کانادا

نحوه ثبت شرکت در کشور کانادا

نحوه ثبت شرکت در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است و در واقع می‌توان بیان کرد که روش‌های متفاوتی توسط هر دولتی در نظر گرفته می‌شود که افراد متقاضی ثبت شرکت باید آن را در نظر داشته باشند.

فرد متقاضی ثبت شرکت در کانادا نیز باید در نظر داشته باشد که دارای ایده تجاری مناسبی باشد که مورد توجه و تایید دولت کانادا قرار گیرد و بتواند از طریق آن ثبت شرکت انجام دهد.

پس از آن نیاز است که یک بیزینس پلن بنویسد و در آن به طور دقیق روند کار در آینده را مشخص کند و مواردی مانند سوددهی شرکت در آینده و مخاطب هدف و غیره را نیز در آن ذکر کند.

مشخص کردن نوع شرکت و انتخاب نام تجاری مناسب نیز قدم بعدی است که هر دو دارای اهمیت هستند و باید با دقت زیادی مورد بررسی قرار گیرند چرا که پس از راه‌اندازی شرکت نیز کماکان اهمیت خود را از دست نخواهند داد.

در صورتی که دارای سرمایه کافی برای ثبت شرکت نیستید می‌توانید یک سرمایه‌گذار انتخاب کنید و برای انجام آن از سرمایه‌گذاران دولتی یا خصوصی کانادایی کمک بگیرید. در واقع اگر طرح و ایده شما خوب و سودآور باشد با احتمال بالایی می‌توانید سرمایه‌گذاران را به سوی خود جذب کنید.

قدم بعدی برای ثبت شرکت در کانادا این است که گواهی‌نامه تجاری دریافت نمایید و این گواهی برای ثبت شرکت در کانادا لازم و ضروری است و در صورت فقدان، امکان ثبت شرکت برای فرد فراهم نمی‌شود.

همچنین باید برای ثبت‌نام در بسترهای مربوط به پرداخت مالیات در کانادا اقدام نمایید تا با توجه به درآمد سالانه خود مالیات پرداخت کنید که البته این موضوع نیز با توجه به ایالت‌ها و استان‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

استخدام نیروی کار و دریافت مجوز برای استخدام نیروی کار خارجی نیز از ملزومات ثبت شرکت در کانادا هستند که باید به صورت دقیق رعایت شده تا فرد بتواند نیروی کار خارجی استخدام کند.

استفاده از بیمه تجاری نیز در شرکت جدید بسیار خوب و مناسب است و در حالت کلی کارمندان نیز باید تحت حمایت آن قرار گیرند.

شرایط ثبت شرکت چیست

ثبت شرکت در کانادا در حالت کلی برا بسیاری از افراد ممکن است اما باید شرایط آن را نیز داشته باشند تا بتوانند روند آن را به خوبی طی کنند. فردی که اقدام به ثبت شرکت در کانادا می‌کند باید مدیریت یک بیزینس را در سه سال گذشته بر عهده داشته باشد و در واقع دارای ۳ سال سابقه مدیریت باشد.

همچنین فرد واجد شرایط باید از طریق برنامه کارآفرینی اقدام کند و پس از طی شدن روند، نسبت به امضاء تعهدی برای ثبت شرکت اقدام کند و نوع آن را نیز مشخص سازد.

همچنین فرد متقاضی باید یک مدرک تحصیلی نیز داشته باشد که البته مرتبط بودن آن با حوزه فعالیت شرکت ضروری نیست و همچنین فرد باید دارای مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی (بسته به شهری که قصد راه‌اندازی شرکت در آن را دارد) باشد و حداقل نمره مورد نیاز آن را نیز می‌تواند از اداره مربوطه در همان شهر  پرس و جو نماید.

سوءپیشینه فرد متقاضی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و نباید دارای سوءپیشینه بوده باشد و باید گواهی عدم سوءپیشینه را نیز دریافت و در مدارک خود ارائه دهد.

نحوه ثبت شرکت در کانادا

۲

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت

بسیاری از افراد پیش از اقدام برای ثبت شرکت در کانادا یا کشورهای دیگر در ابتدا هزینه آن را برآورد کرده و سپس کشور یا حتی شهر مورد نظر خود انتخاب می‌کنند.

کشور کانادا با توجه به اینکه دارای نرخ بیکاری کم و اقتصاد شکوفا است، انتخاب بسیاری از افراد برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری می‌باشد و دولت کانادا به منظور حمایت از ایده‌پردازان و غیره، خدماتی از جمله اعطای وام نیز به آن‌ها ارائه می‌دهد.

بنابراین هزینه ثبت شرکت در همه شهرها و ایالت‌های کانادا یکسان نیست و میزان آن به عوامل مختلفی مانند بزرگ بودن یا مهم بودن آن شهر بستگی دارد.

به طور مثال هزینه ثبت شرکت در اونتاریو حدود ۳۶۰ دلار، در ایالت آلبرتا حدود ۴۵۰ دلار و در بریتیش کلمبیا ۳۵۰ دلار می‌باشد و هر فردی می‌تواند برای اطلاع از هزینه آن به شکل دقیق، از طریق یک وکیل مهاجرتی خبره اقدام نماید.

لازم به ذکر است که افراد متقاضی می‌توانند از طریق برنامه کارآفرینی کبک نیز برای ثبت شرکت در کانادا اقدام کنند و با هزینه بسیار کمی در کبک اقدام به ثبت شرکت کنند.

انواع شرکت تجاری در کانادا

شرکت‌های تجاری در کانادا به ۴ نوع تقسیم می‌شوند که فرد متقاضی می‌تواند پس از بررسی و مقایسه هرکدام نسبت به ثبت بهترین آن‌ها اقدام کند و از این طریق به کانادا مهاجرت نماید.

انواع شرکت‌ها در کانادا عبارت‌اند از تعاونی، مالکیت شخصی، مسئولیت محدود و مشارکتی. برای مثال شرکت با مسئولیت محدود به این صورت است که دو یا چند نفر می‌توانند تاسیس این شرکت را بر عهده بگیرند و با توجه به اینکه شرکت‌های گرانی هستند و راه‌اندازی آن‌ها هزینه زیادی می‌خواهد، می‌توان بیان کرد که اولویت افراد نیست و در صورتی که دارای شرکای زیاد باشند از آن استفاده می‌کنند.

شرکت تعاونی نیز به مراتب هزینه ثبت کمتری دارد و راحت‌تر هم می‌توان آن را ثبت کرد. در شرکت مشارکتی نیز شرکا در تمامی موارد به یک اندازه محدود هستند و مسئولیت آن‌ها تضامنی است و مانند مسئولیت محدود نیست.

در شرکت با مالکیت شخصی هم فقط خود فرد موسس شرکت است و سود و ضرر برای خودش می‌باشد. در ادامه این شرکت‌ها و معادل کانادایی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

درباره ثبت شرکت در کانادا

۳

مدارک لازم ثبت شرکت در کانادا

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا با توجه به نوع شرکت و همچنین ایالتی که فرد قصد ثبت شرکت در آن را دارد متفاوت می‌باشد که فرد متقاضی می‌تواند با در ارتباط قرار گرفتن با وکیل ثبت شرکت در کانادا و یا جست و جو در سایت‌های مربوطه از آن اطلاعات به دست آورد.

در این قسمت برخی از مدارک کلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • اسناد و مدارک شناسایی و غیره شخص متقاضی
  • بیزینس پلن مفید و عالی برای شرکت
  • مدارک تحصیلی، سوابق کاری، مدیریتی و فیش حقوقی و غیره
  • پاسپورت دارای اعتبار، اظهارات بانکی و سند ازدواج در صورت دارا بودن
  • مدارک اثبات مالکیت شرکت و مدارک لازم دیگر

بنابراین در حالت کلی می‌توانید با توجه به شهر و ایالتی که در آن قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت دارید اطلاعات لازم را به دست آورده و مدارک لازم را به صورت درست و دقیق اعطا کنید.

نکات مهم ثبت شرکت در کانادا

  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا منجر به صدور ویزای کاری می‌شود و فرد می‌تواند با آن ویزا به کانادا مهاجرت کرده و پس از طی مراحل شرکت تجاری خود را ثبت نماید.
  • برای ممکن شدن مهاجرت فرد به کانادا پس از ثبت شرکت، باید ثابت کند که حضور وی در آن شرکت لازم است تا بتواند اقامت داشته باشد.
  • همسر و فرزند فرد متقاضی ثبت شرکت در کانادا نیز می‌توانند به کانادا مهاجرت کرده و به کار و تحصیل خود ادامه دهند و فرزندان زیر ۱۸ سال وی می‌توانند به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند.
  • ویزای کاری فرد فقط امکان کار در همان شرکت را برای وی فراهم می‌کند اما همسر وی می‌تواند در هر کاری مشغول شده و برای کارفرمایان مختلف کار کند.
  • پس از ثبت شرکت در کانادا ملزم به انتخاب محل زندگی خود در همان شهر نخواهید بود و در حالت کلی حق انتخاب خواهید داشت.
  • بهره گیری از کمک‌ها و مشاوره‌های یک وکیل رسمی مهاجرت در انجام این پروسه بسیار مفید خواهد بود و در واقع عدم وجود آن، احتمال رد درخواست را افزایش می‌دهد.
  • فردی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارد باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و فرد زیر این سن نمی‌تواند برای ثبت شرکت در کانادا اقدام کند.
  • مدارک ثبت شرکت در کانادا باید به طور درست و دقیق ارائه شوند و هرگونه نقص در مدارک باعث عقب افتادن روند ثبت شرکت می‌شود.

ایده‌های مناسب ثبت شرکت در کانادا

در حالت کلی ایده مناسب ثبت شرکت در کانادا که بتواند فرد را در کمترین زمان ممکن نیز به سود برساند، می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد اما نکته مهم و قابل توجه در رابطه با آن، این است که ایده فرد جدید و دارای سود اقتصادی باشد.

از بهترین ایده‌های مربوط به ثبت شرکت در کانادا می‌توان به حوزه‌های آی‌تی، فناوری اطلاعات و تکنولوژی اشاره کرد که در واقع در کشور کانادا بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند و امروزه در سطح خوبی در این کشور قرار دارند.

ایده فرد حتی در زمینه کشاورزی و غیره نیز می‌تواند باشد اما باید توجه نمود که آن ایده باید خوب و سودآور باشد تا در نهایت به فرد متقاضی مجوز ثبت شرکت اعطا شود و بتواند آن را راه‌اندازی کند.

۴

انواع روش‌های ثبت شرکت در کانادا

پیش‌تر این مسئله را بررسی کردیم و گفتیم که برای ثبت شرکت در کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد با توجه به شرایط و همچنین انتظارات خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب نمایند.

ثبت شرکت در کانادا در برخی روش‌ها آسان‌تر است و به همین منظور مورد قبول بسیاری از افراد قرار می‌گیرد و می‌توانند از آن استفاده کنند.

یکی از آن‌ها مانند ثبت شرکت سهامی عام در ایران است، دیگری مشارکتی است و آخرین روش به شکل آزاد به اسم یک نفر ثبت می‌شود. افراد متقاضی ثبت شرکت می‌توانند در رابطه با انواع شرکت‌ها اطلاعات کسب کرده و از کمک یک فرد خبره برای انتخاب بهترین نوع آن استفاده کنند.

ثبت شرکت با روش Sole proprietorships

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که تا اینجای مطلب در رابطه با این روش صحبت کردیم و فرد متقاضی می‌تواند شرکت را به نام خود ثبت کرده و بدون وجود شریک و غیره مالک آن شود و نیروی کار استخدام کند.

بنابراین این روش آسان است و به نام یک نفر به ثبت می‌رسد و ورشکستگی شرکت و هر مشکلی که پیش آید بر عهده خودش خواهد بود.

این روش ثبت شرکت دارای معایبی نیز می‌باشد که از آن می‌توان به مسئولیت کامل فرد اشاره کرد که در صورت ورشکستگی حتی ممکن است کل دارایی خود را از دست بدهد.

یکی دیگر از معایب آن این است که دارایی شرکت با حقوق فرد جمع می‌شود و به همین منظور مجبور می‌شود که مالیات بیشتری را پرداخت کند. این شرکت هر ۵ سال یک بار نیاز به تجدید دارد و با فوت صاحب آن نیز به طور کلی منحل خواهد شد.

همه چیز درباره ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا با Partnership

به دلیل اینکه ثبت شرکت توسط یک نفر دارای ریسک‌ها و خطرات زیادی است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با افراد دیگر در ثبت شرکت شریک شوند و از همین طریق شرکت ثبت کنند.

در این روش دیگر خطرات و ریسک‌ها فقط متوجه یک نفر نخواهد بود و مسئولیت بین شرکا تقسیم می‌شود. بسیاری از افراد به علت بهتر بودن این روش، با همسر خود برای ثبت شرکت اقدام می‌کنند.

در این حالت ثبت شرکت، مزایای مالیاتی نیز وجود خواهد داشت و میزان مالیات قابل پرداخت نیز کم می‌شود و تصمیمات شرکت باید شراکتی گرفته شود و یک فرد نمی‌تواند برای تمام افراد تصمیم بگیرد.

برخلاف کشور ایران، این نوع شرکت ثبت شده در کانادا از حقوق و تعهدات یک شخص حقیقی برخوردار خواهد شد و تا زمان انحلال آن نیز کلیه تعهدات و غیره وجود خواهند داشت.

روش Corporation

در این روش که مانند سهامی عام یا خاص در ایران است می‌توان بیان نمود که شرکت و بیزینس به عنوان یک شخص حقوقی در نظر گرفته می‌شوند و تمامی مسئولیت‌های شخص حقوقی را خواهد داشت.

بنابراین افراد به صورت مستقیم و شخصا در برابر تعهدات و مسائل شرکت مسئول نخواهند بود و خود شرکت دارای شخصیت می‌باشد.

بنابراین ورشکستگی شرکت نیز به منزله ورشکستگی صاحبان آن نیست و مسئول شناخته نمی‌شوند. در این روش ثبت شرکت باید حداقل دو نفر وجود داشته باشند تا ثبت آن ممکن شود.

البته این روش ثبت شرکت در کانادا از روش‌های دیگر پرهزینه‌تر است و نمی‌توان گفت که هزینه راه‌اندازی کمی دارد. در این روش مسئولیت‌ها محدودند و مالکیت شرکت قابل جابه‌جایی می‌باشد.

نکته شایان توجه این است که باید هر فردی پیش از اقدام به ثبت شرکت در رابطه با روش‌های آن و بهترین و مناسب‌ترین روش اطلاعات کسب کند و سوالات خود را از یک وکیل مهاجرتی خبره بپرسد تا بهترین روش ممکن را انتخاب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا