عمومی

چگونه می توان از سایپا شکایت کرد؟

بازار تولید خودرو در ایران، یک بازار کاملا انحصاری است که در اختیار دو تولیدکننده قرار دارد و تمامی مراحل تولید و فروش مستقیم را به واسطه شعب و نمایندگی‌های خود در سراسر کشور را انجام می‌دهند.

شرکت خودروسازی سایپا به عنوان یکی از تامین کنندگان اتومبیل در بازار ایران، طی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف خود اعم از فروش، پیش فروش، پاسخگویی به مشتریان و کیفیت محصولات خود علیرغم استانداردها و پروتکل‌های تعیین شده خود و تلاشی که در بهبود عملکرد خود دارد، دچار مشکلات عدیده‌ای شده است.

شما می‌توانید برای طرح و پیگیری شکایت از سایپا از کمک وکیل دادگستری باتجربه در این زمینه استفاده نمایید.

شکایت از سایپا

  • پیگیری شکایت از طریق سامانه رسمی سایپا
  • طرح شکایت از سایپا از طریق وزارت صنعت و معدن
  • شکایت از سایپا از طریق سازمان تعزیرات
  • شکایت به سازمان بازرسی کشور

بسیاری از مشتریان این شرکت به واسطۀ تاخیر در تحویل خودروهایی که به صورت پیش خرید، ثبت نام کرده اند، معترض هستند؛ از عدم پاسخگویی نمایندگی‌های سایپا ناراضی بوده و بعضا از این تاخیرها دچار ضرر و زیان نیز گردیده اند.

چنانچه به واسطه عدم پایبندی به تعهدات شرکت سایپا تمایل به شکایت از این شرکت یا نمایندگی‌های آن را دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به ذکر روش‌های مختلف این امر بپردازیم.

پیش از بررسی طرق شکایت از سایپا لازم به ذکر است که شما همواره می‌توانید تنها با یک تماس از وکیل تلفنی راهکارهای لازم را دریافت نمایید و از فوت وقت و هزینه خود جلوگیری کنید.

شکایت از سایپا

پیگیری شکایت از طریق سامانه رسمی سایپا

بنا بر اطلاعیه رسمی مسئولین شرکت سایپا، پاسخگویی به مشتریان در مرکز امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا به صورت متمرکز انجام می‌شود.

بنابراین درخواست‌ها و شکایات مشتریان از طریق کانال‌های ارتباطی و به صورت متمرکز، توسط مرکز تماس این امور دریافت و بسته به نوع آن در مراجع ذی‌ربط (مدیریت‌های داخلی سایپایدک با مراجع مختلف در سطح گروه) ارجاع و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، مراتب در کمیته عالی رسیدگی به شکایات گروه که ترکیب و شرح وظایف آن در طرح پیش بینی شده است، مطرح و تصمیم گیری به عمل خواهد آمد.

بنابراین در راستای پیگیری شکایت علیه سایپا از این طریق، می‌توان از روش‌های زیر اقدام کرد:

  • شکایت مشتریان تهرانی با شماره تلفن ۶۱۶۱۱۸۱۷
  • شکایت مشتریان خارج از تهران با شماره تلفن ۰۹۶۷۷۰
  • ارسال پیامک به سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۱۸۱۷
  • شکایت از طریق مکاتبه به صندوق پستی ۱۴۱۴-۳۷۵۱
  • شکایت از طریق ارسال ایمیل به آدرس customer@saipayadak.org

طرح شکایت از سایپا از طریق وزارت صنعت و معدن

وزارت صنعت و معدن، یکی از مراجعی است که می‌توانید شکایت خود مبنی بر عدم تحویل خودرو از سایپا را در آن ثبت و پیگیری نمایید.

  1. در وهله نخست، شکایت خود را در این وزارتخانه ثبت کنید؛ همراه داشتن اصل قرارداد فی مابین شما و خودروساز و مدارک شناسایی معتبر، الزامی است.
  2. در مرحله بعدی ابلاغیه ای از سوی وزارت صنعت و معدن به واحد فروش شرکت سایپا ارسال می‌شود.

نتیجه شکواییه مشتری، تا حداکثر سی روز کاری مشخص گردیده و سایپا موظف است در مهلت قانونی، در خصوص شکایت واصله اقدام نماید.

همچنین ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها نیز از طریق شماره تلفن ۱۲۴ آماده دریافت شکایات مردمی در خصوص تخلفات اقتصادی می‌باشد.

دلایل شکایت از سایپا

شکایت از سایپا از طریق سازمان تعزیرات

چنانچه شکایت و پیگیری مشتری از طریق وزارت صنعت و معدن به نتیجه نرسید و شرکت خودروسازی سایپا به تعهدات خود عمل نکرد، می‌توان از طریق سازمان تعزیرات اقدام نمود.

در این مورد نیز با مدارک مستدل، اصل قرارداد بین خود و شرکت سایپا و همچنین نتیجه شکایت از طریق سازمان صنعت و معدن، به سازمان تعزیرات مراجعه نموده و شکایت خود را ثبت نمایید.

در این مرحله چنانچه سایپا به تعهدات خود عمل ننمود و رضایت مشتریان را جلب نکرد، سازمان تعزیرات حکومتی این اختیار را خواهد داشت تا با صدور رای لازم الاجرا علاوه بر ایفای حق شاکی، شرکت مذکور را نیز به جریمه محکوم نماید.

در کنار خدمات حقوقی حضوری و تلفنی، وکیل آنلاین خدمت جدیدی است که به صورت برخط و در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به متخصص حقوقی متصل می‌نماید.

شکایت از سایپا به سازمان بازرسی کشور

بر اساس ماده ۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، اعلامات و شکایاتی در این سازمان قابل رسیدگی است که در خصوص عملکرد شرکت‌ها و موسسات و ارگان‌های دولتی و یا موسسات و شرکت‌های عام المنفعه و سازمان‌هایی که تمام یا قسمتی از سرمایه یا سهام آن‌ها متعلق به دولت است یا دولت به نحوی از انحاء بر آن‌ها نظارت یا کمک می‌نماید، باشد.

بنابراین می‌توان گفت که شکایت علیه سایپا در این سازمان نیز قابل طرح و پیگیری است.

بنا بر اعلام صریح در سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات به آدرس https://shekayat.bazresi.ir در زمان طرح اعلام و یا شکایت به عملکری دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ارائه اطلاعات، باید به نکات زیر توجه داشت:

  • شکایات و اعلامات باید مدلل و مستند باشد؛ بدیهی است مسئولیت قانونی مطالب اظهار شده بر عهده شاکی خواهد بود.
  • لازم است هنگام ورود اطلاعات خود در این سامانه، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید تا امکان ارسال کد پیگیری و اطلاع رسانی مراحل مختلف رسیدگی به شکایت شما فراهم گردد.
  • چنانچه شکایتی توسط جمعی از اشخاص حقیقی مطرح گردد، می‌بایست جهت ثبت با عنوان شکایت، فردی به نمایندگی ذینفعان، مشخصات فردی خود را مرقوم نماید؛ در غیر اینصورت به عنوان اعلامیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • در خصوص شرکت‌های حقوقی غیر دولتی (خصوصی) مدیرعامل یا فردی به عنوان نماینده شرکت مربوطه با ارائه مشخصات کامل می‌تواند شکایت خود را مطرح کند تا مورد بررسی واقع گردد.

راهکارهای مختلفی برای شکایت از خودروسازان مطرح شد؛ با اینحال برای آن که به نتیجه بهتر و سریع‌تری برسید و زمان کمتری از شما گرفته شود، بهترین راه برای طرح شکایت از سایپا، مراجعه به سازمان تعزیرات و تشکیل پرونده در این سازمان می‌باشد.

تلاش سازمان تعزیرات در این است که تا حد ممکن بدون ورود به فرآیند رسیدگی قضایی، شکایت را حل و فصل کرده و رضایت مشتری جلب شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در بخش مشاوره حقوقی بنیاد وکلا در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

‫۹۰ دیدگاه ها

  1. اینکه من و یه سری بدبخت دست از همه جا کوتاه اینجا نطرمونو بگیم یا تعزیرات و بازرسی و غیره و ذالک شکایت کنیم هیچ مشکلی رو حل نمیکنه اگر هم حل کنه نوش دارو بعد مرگ سهراب خواهد بود
    یعنی تو این مملکتی که داعیه دار پایتختی جهان اسلام و کشور امام زمان و پیرو دین اسلام هست و عدالت درش به تعصی از امیر مومنان اجرا میشه و یکی از بارز ترین ادعاهاش رسیدگی به مسنضعف و ستاندن داد مظلوم از ظالمه یک تن فقط یک تن یه آدم یه انسان خداترس و دیندار به معنای واقعی وجود نداره که یقه این شرکت کلاش شارلاتان کلاهبردار از خدا بیخبر با یه سری کارمند و مدیر از وهابی بدتر که بهیچ کس و هیچ جا پاسخگو نیست رو بگیره بگه آقای مدیر لفاظ کذاب بی دین چرا در شرایطی که تعهد معوق داری و خلق از دستت خون گریه میکنن دوباره آگهی فروش با موعد تحویل میزنی درحالیکه به اون بدبختای قبلی سربالا جواب میدی؟
    چرا باید گذاشت که این شرکت کلاهبردار کذاب دردسر ساز جیب مردم خالی کن با اون تلفنچی های بی ادبش که اسم کارشناس گذاشته روشون هر کار دلشون میخاد بکنن و هر آگهی دروغی رو واسه چاپیدن مردم درج کنن و بعدم بگن به ما مربوط نیست که حالا روش شکایت ازین از خدا بیخبرا و به کجا رجوع کردن و کلی نیرو و سرمایه مملکت رو از بین برد تا هر دفعه با شکایت و صرف وقت و بقیمت متلاشی شدن زندگیها سایپارو مجبور به انجام تعهدش کرد؟ چرا یکی نیست بالاسر این شرکت بی در و پیکر که بی تعهدی هاشو از ابتدا جلوشو بگیره تا واسه مردم کری نخونه؟ اگه مسلمونی وجود داره که مسول این اموره تورابه خداوندی خدا جلو این ظلم آشکارو بگیره

  2. توروخدا یکی پیگیری کنه
    بعد از یک سال با وجود حساب وکالتی کردن گفتن پول واریز کنید برای ماشین ساینا اس
    حالا ما رفتیم هرچی طلا و دارو ندار داشتیم فروختیم اومدبم پولو از سایت واریز کنیم لینک واریز ساینا کلا محو شده و هیچی نیست
    تو پیامک هم مشهوده که تا ۱۴هم یعنی فردا وقت بوده.نمایندگی و هیچ کس به ما پاسخ گو نیست

    1. سلام من از اهوازم،کوییک معمولی تو طرح یکپارچه ثبت نام کردم بعد از برج پنج تا برج ۱۲توی قرار داد خودشون زدن و تعهد کردن سود ۱۶درصد بدن الان سود کلا برداشتن هیچ منتم گذاشتن که خودرو گرون شده و شده ۲۹۲اما همون ۲۸۸تا که قبلا همونم ۲۶۷تا کوییک معمولی بود خودشون کردن استاندارد ۸۵گانه و گرونش کردن بعد وازارت صنعت و معدن اهواز رفتن شکایت طرف نبعانی مارو به چیزش حساب نکرد گفت از تهران تصمیم گرفتن من کاری نیستم ،بله اینجا صدای حق سر میبرن

  3. واقعا بی‌در و پیکره. بنده برج یک ثبت نام کردم ساینا دوگانه ۱۷۰.پاییز پیام دادن ساینا دی آ ۳۲۵ واریز کن حالا بازار ازاد ۳۴۰.بعد ۳ ماه دیگه بیاید ساینا ثبت نام کنید زیر ۳۰۰ چقدر دروغ میگید واقعا خر تو خره

  4. نزدیک به یک سال هست پولمون دست سایپا مونده قرار بود هفته چهارم آذر تحویل بدن هنوز دعوتنامه هم نیامده ماشین رو چند بار گرون کردن سود دوران مشارکت هم حساب نمیشه هیچ کس نیست که جواب ما رو بده خدا خودش به دادمون برسه بی انصاف ها کس که پول دار باشه از ماشینها نمی خره شما به یه بدبخت بیچاره ظلم میکنید

    1. عزیزان گول سادگیمون را خوردیم ولی بیایید همه باهم از سایپا شکایت کنیم وباهم مقابل شرکتش تجمع کنیم اینا می خوان ماشین را گرون کنند بعد تحویل بدن و هیچ هدفی جز این ندارن

  5. شرکت سایپا قرار بود در هفته چهارم آذرماه امسال ساینا اس دوگانه کارخانه تحویل دهد هنوز تحویل نداده دو مرحله هست که پیغام میده که بیایید سایناADتحویل بگیرید خداییش چرا در حق این مردم ظلم میشه و کسب جوابگو نیست مگر قوه قضائیه چه کاره هست ؟تا کی بی عدالتی ؟!!!

  6. سلام بنده ماشینم چپ کرده کارت طلایی داده الان ۸روزه ک نمایندگی .هنوزکاراشو نکردم هرروز زنگ میزم میگم چیشد.میگن کارشناس نیومده.کارت طلایی واس چی اصلا.نباید ماشین تحویل بگیرن ی ماشین دیگه تحویل بدن.پس کارت طلایی واس چیه.

  7. کجای دنیا ماشین فاکتور میشه بعد میگن مشکل پلاک گداری دارعه.لعنت بهتون شما ک تایید نمیکنیید ماشین رو دیگه چرا پیش فروش میذارید
    خیر نبینید

  8. پارسال کوییک از ثبت نامیا خریدیم برای سرویس رفتیم متوجه شدن که خود سایپا واسگازین تقلبی و فاسد ریخته بودن و گیربکس نابود شده،حالا دوهفته ما بدون ماشین
    هربار میریم میگن درخواست دادیم نیومده
    الان این ضرر ما رو کی جبران میکنه
    مثلا ماشین صفر خریدیم،برای شکایت راهی ممکنه معرفی کنین حداقل زودتر بفرستن

    1. توراخدا به داده دل ملت برسید تیرماه ۱۴۰۲پول واریزکردم برای نیسان تکسوز هفته چهارم شهریور تحویل بگیرم وام گرفتم با چهار بچه راهنمایی ودبیرستانی که بااین زامیادکارکنم هیج کسی جوابگوی من نیست از شهریور فقط میگویند فاکتورشد فاکتورشد دیروز زنگ زدم سایپا گفت ما برای زامیاد دوسه ماه تعخیرداریم ماچه گناهی داریم سایپا یک روز مهلت نمی داد پول راجورکنم تا طلهای بچه‌ای کوجکم فروختم تا ‌دعوت نامه راواریزکنم نه تحویل نه پول تعخیر هیج ما مال این ملت نیستیم کسی ازمادفاع کند

  9. چرا نونی می‌خورید که حرامتون باشه.
    از اردیبهشت شاهین را تحویل گرفتم هر هفته میارم نمایندگی.
    تا قبل چک روشن میشد.
    این بار اصلا روشن نشد.خدا لعنتشون کنه پول زحمت کشیدم و دور ریختم.
    این حروم خوردن درد و مرض نمیشه براشون؟

  10. سلام. ماشین کوئیک سال ۱۴۰۱ برج ۱۲ تحویل گرفتم. چراغ جلو و چراغ خطر عقب روشن نمیشه. بهم گفتن کیلومتر ۴۰۰۰هزار بیار. الان بردم میگن ما نمیتونیم درست کنیم. من باید کجا رسیدگی کنم
    ۱۰ تا نمایندگی رفتم هر کدوم یه جور ما رو رد کردن

  11. من یه کوییک پارسال ثبت نام کردم قرار بود هفته اخر فروردین ۱۴۰۲ تحویل بدن بماند که چقدر اضافه گرفتن ازم هنوز که هنوزه هیچ خبری نیست زنگم میزنیم دست به سر میکنن ادمو .یه بار میکن شماره کذاری نشده یه بار میگن تازه داریم برای اسفندو میدیم . من غلط کردم ثبت نام کردم شما نکنید نکنید . تاربخ امروز شیش خرداد .

    1. می‌دونیم این نهادهای نظارتی چرا رسیدگی نمی‌کنن به مشکلات ما؟!
      چون خودشون ماشین بی‌نوبت و با شرایط برا خودشون و کارمنداشون گرفتن.
      امثال ما هم براشون مهم نیست.
      بهترین کار اینه که دیگه از این زالوها خرید نکنیم.
      خرید نکنید لطفا

    2. مملکت بی صاحب میشه این ما گروگانیم!! سایپا تو یک ماه ۶بار از ۲۴۸ به ۲۵۲ بعد به ۲۹۱ بعد ۲۹۵ بعد ۳۰۳ حالا به ۳۲۴ میلیون رسونده!!!! بیشرفی رذلی حروم خوری فقط این شرکتهای بخصوص سایپا!!! اقا ما خودمون حقوق کل کارمندای ایرانخودرو وسایپارو میدیم در این دوتا شرکت رو گل بگیرید!!! چرا مانباید بتونیم مثل تمام مردم دنیا ماشین روز و عادی سوار شیم!!! لعنت به همتون

  12. من به نمایندگی خدامی واقع در محله جی تهران برای سرویس روغن و دوفیلتر مراجعه کردم. قبل از مراجعه، روی فیلتر هوا با یک شماره گذاری مخفی باخودکار علامت گذاشتم. بعد از سرویس من چک کردم همون عدد روی فیلتر بود به مسئولش گفتم اما زیربار نرفت. خداوند این حرام خواران رو نابود کنه

    1. ماشین کوییک خریدم صفر اوردم خونه بعد از چندماه موقع فروش متوجه شدم یه طرف ماشین کلا رنگ داشته پول ماشین صفر میدیم ولی ماشین دست دو میدن بهمون الان من از کی و کجا باید شکایت کنم ۴ ماه هم از تحویل ماشینم میگذره

  13. من بهمن۴۰۱ یک حواله ساینادوگانه سوزباپیش پرداخت. ۱۱۴ میلیون ازسایپا که مبلغ پایه نداشت وهمه فکرمیکردندهمان۱۷۰ میلیونه خریدیم حالا چرایکدفعه ۱۱۰ میلیون گرونش کردند ازکجا بیاریم مگرطبق قانون خودرویی که قیمت پایه ندارد نبایدپیشفروش شودچون غیرقانونیست ازشمادرخواست رسیدگی داریم

    1. درود من آذر ماه ۱۴۰۱ ثبت نام پیش فروش شاهین به مبلغ نصف قیمت خودرو شاهین کردم وگفتن برای تکمیل وجه آن هفته ی آخر فروردین ۱۴۰۲ براتون نامه میاد .دقیقا آخرین روز فروردین برای تکمیل وجه نامه اومده و قیمت اون هم قیمت گرون شده هست .در صورتیکه با توجه به نامه ی خود وزیر شما و شکایتهای که مردم داشتند و طبق قوانین قبلی اضافه وجه فقط به مابقی قیمت خودرو تعلق میگیره نه به کلش …به شرکت میگم اینطوری نیست که من باید صددرصد اضافه شدن قیمت رو بپردازم باید نصف قیمت تمام شده رو بپردازم میگن هنوز به ما ابلاغ نشده و حرف زیاده …این نامه تکمیل وجه از خود شرکت سایپا هست …خودشون قانون رو وضع میکنن خودشون هم اعمال نمیکنند و ما باید بدویم دنبال حق و حقوق مون …خدا لعنتشون کنه با این همه بی قانونی و بی سرو پیکر بودن …حالا واقعا من باید چه کار کنم؟؟شکایت دارم

    2. با سلام
      ما و کسانی که در طرح پیش فروش خودروهای شرکت سایپا و ایرانخودرو شرکت کرده‌ایم از شما درخواست داریم تا مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت موضوع پنجم را اجرایی کرده و مبلغی که در مرحله اول پرداخت شده است را شامل افزایش قیمت نکنید و صرفاً درصد افزایش قیمت به باقی مانده مبلغ خودرو در زمان ثبت نام تعلق بگیرد.
      بدیهی است مبلغ پرداختی در زمان ثبت نام ارزش خود را داشته و در صورت اجرا نشدن قانون، مصرف کننده متضرر می‌شود. البته که بسیاری از ثبت نام کنندگان و حواله داران بدون مشارکت و بدون سود انصرافی در این طرح‌ها شرکت کرده‌اند.

      فلذا درخواست داریم قوه قضائیه و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و وزارت صنعت از مصرف کنندگان حمایت کرده و نیز قانون را اجرا کرده و حسن نیت خود را به مردم محترم ایران نشان دهند

      1. من یک ساینا اس ماه اردیبهشت ۴۰۲ گرفتم اقا این ماشی گاز میخوره ۴ دفعه نمایندگی باقر شهر رفتم بسیار بی ادبن و دروغگو ماشین رو بردن مالیدن وبه ش میگم چرا رفع ایراد نمیکنی میگه گفتم بهت قطعه نداریم …تصمیم گرفتم با چاقو برم به محض بی احترامی حالشون رو بگیرم

  14. من بهمن۴۰۱ یک حواله ساینادوگانه سوزباپیش پرداخت. ۱۱۴ میلیون ازسایپا که مبلغ پایه نداشت وهمه فکرمیکردندهمان۱۷۰ میلیونه خریدیم حالا چرایکدفعه ۱۱۰ میلیون گرونش کردند ازکجا بیاریم مگرطبق قانون خودرویی که قیمت پایه ندارد نبایدپیشفروش شودچون غیرقانونیست ازشمادرخواست رسیدگی داریم

    1. سلام
      قیمت ساینا دوگانه۲۰۰میلیون بوده، توی پیش فروش ۱۱۴میلیون و ۲۵۰ پرداخت کردیم که میشه۵۷ درصدش. الان قیمتش۲۸۱میلیونه، ۴۳درصد باقی موندش میشه ۱۲۰ ملیون تومن، نه سودمشارکت داره و نه چیزی به ساینا دوگانه اضافه کردن، تازه خیلی از امکاناتش رو هم حذف کردن و وسایل پراید و تیبا ی قدیمی براش زاشتن. روی چه حسابی به جای ۱۲۰ میلیون باقی مونده دارن ۱۴۷میلیون میگیرن؟ این ۲۷ میلیون اضافه بابت چیه؟؟ خدایا اینو به کی بگیم؟ حتی یه رنگ چراغ هم عوض نکردن، ازش کلی چیزم کم کردن و کم فروشی دارن میکن، دزدی دزدی دزدی

  15. باسلام
    بنده برج ۴سال۱۴۰۱کوییک ثبت نام کردم و تاریخ ۵ برج۱۱ سال۱۴۰۱تکمیل وجه نمودم و منتظر دریافت ماشین بودم با توجه به بدقولی سایپاقبل از عید ماشین بدستم نرسید و الان بجای تحویل ماشین از من بدلیل های واهی مبلغ ۸میلیون طلب مینمایند با پشتیبانی سایپا تماس گرفتم چندبار هرسری یک دلیل بهم دادند یکبار گفتند مالیاته یکبار شهرداری یکبار مابتفاوت ثالث .سوال من اینه من مگه گفتم تحویلشون بیافته ۱۴۰۲ یا ایا من مگه درخواست دادم که سند ماشینم ۴۰۲باشه ک حالا مجبور بشم مابتفاوت بدم ؟هیچکس پاسخگو نیس و من بعنوان یه شهروند دستم به جایی بند نیست

    1. سلام
      منم دقیقا این مشکل رو دارم البته بد تر ۱۶تیر ۱۴۰۱ خودرو کوییک ثبت نام کردم و تحویل بهمن ماه بود اما تا سی ام خبری از دعوتنامه نشد و ۱ اسفند ۱۴۰۱ تکمیل وجه و احراز سکونت رو انجام دادم که گفتن ۳۰ روز کاری زمان میبره تا تحویل خودرو ولی الان ۴۰ روز کاری(۲۶فروردین ۱۴۰۲) و با تعطیلات ۶۰روز گذشته و خبری نشد و وقتی هم که پیگیری میکنم سایپا میگه باز باید دعوتنامه صادر بشه کی معلوم نیست و مبلغی که بازم معلوم نیست چقدره رو باید اجباری پرداخت کنم و شاید تحویل بدیم هیچ راه انتقاد و یا شکایت هم وجود نداره

    2. ماشین کوییک خریدم صفر اوردم خونه بعد از چندماه موقع فروش متوجه شدم یه طرف ماشین کلا رنگ داشته پول ماشین صفر میدیم ولی ماشین دست دو میدن بهمون الان من از کی و کجا باید شکایت کنم ۴ ماه هم از تحویل ماشینم میگذره

  16. کوییک با کارکرد۱۰۰۰۰رو برای سرویس بردم نمایندگی شرکت الماس خودرو کوثر میدان حر پذیرش شده با گارانتی ولی موقع تحویل میگن گارانتی نداره ….وآزاد حساب کردند فقط به فکر کلاهبرداری هستند ….چه نمایندگی داغونی ….

    1. شرکت سایپا وقتی گران شدن قیمت کارخانه شاهین تکذیب میکنه،لطفا اضافه دریافتی به مردم برگردونه،هیچ نظارتی نیست بابت دروغ های سایپا

  17. خدالعنتتون کنه هرچی طلا داشتم فروختم واسه ثبت نام وقرعه کشی یکساله خودرو،نمیدونستم طرح فقط واسه متاهلین هست آخه خدانابودتون کنه این چه طرح هست چرا کلی اعلام نمیشه برحسب گواهی نامه وکارت ملی،پدرسوخته ها خب تااون موقعه که ماشین روبدین یکسال طول میکشه وهزار تغییر…..

  18. سلام
    بنده به تاریخ ۴دیماه ۴۰۱ خودروی شاهین که تصادف داشتم در نمایندگی سبلان ثمین اردبیل پذیرش شده و تا امروز ۱۷بهمن تامین قطعه نشده و میگن فعلا قطعه نیست و اگر هم قطعه بیاد طبق نامه شرکت سایپا اولویت با دارندگان کارت طلایی هست. در کل از ماشین راضی بودم ولی با این کار سایپا دیگه عمرا سراغ ماشینهای سایپا و ایران خودرو نمی‌رم.گران بخر خارجی بخر تا اسیر این نامردان نشوی.

  19. نیسان دوگانه سوز سال ۹۹ تحویل گزفتم قرار بود بابت تاخیر و افت مدل خسارت بدهند هنوز خبری نیست

  20. باسلام من خودروی شاهین مدل ۱۰/ ۱۴۰۰ دارم به نمایندگی سایپا دوکوهک متعلق به آقای دوکوهکی برای سرویس خودرو رفتم اولا بخاطر اشتباه خودشان در تاریخ مراجعه گارانتی من باطل شد شهریور ماه برای رفع ایراد صدای موتور مراجعه کردم پمپ آب روعوض و ۱۶۰۰۰۰۰ پول گرفتند ماشین رو سوارشدم رفتم دیدم تو راه صداش عوض شد و بیشتر مراجعه بعدی بعد از کلی دردسر گفتند ایراد از هرزه گرده درخواست دادیم تا بیاد و ماشینو گرفتم استارت زدم دیدم حالا دیگه ۲مدل صدای وحشتناک میده بهشون هم که گفتم این چه وضعشه باقلدری وفحش بیرونم کردند و درخواست قطعه رو لغو و پولی هم که بابت درخواست قطعه گرفتند پس ندادند گفتند هرغلطی میخای بکن

  21. ریاست محترم اداره بازرسی نمایندگی سایپا

    سلام علیکم
    باستحضار می رساند؛ اینجانب زهرا توکلی فرزند موسی به کد ملی ********
    در تاریخ پذیرش ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    با شماره پذیرش *****۱۰۷ و شماره درخواست *****۱۶۲ و شماره فاکتور *****۶۰۷ یک دستگاه تیبا۲ رینگ فولادی ثبت نام کردم
    که قرار بود تحویل ۳ ماهه باشد اما تا هم اکنون در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ بعد از گذشت ۱۰ ماه از تاریخ پذیرش همچنان خودرو از طرف نمایندگی سایپا شیرازی شهر تیران تحویل داده نشده است و طی تماس های مکرر با نمایندگی سایپا و سامانه ۰۹۶۵۵۰ جواب درستی گرفته نشده و در رابطه با جریمه دیرکرد نیز اظهار بی اطلاعی کرده اند
    از جنابعالی درخواست میکنم شکایت اینجانب نسبت به نمایندگی سایپا را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم جهت رفع مشکل عدم تحویل خودروی اینجانب را مبذول فرمایید.

  22. سلام بنده تو اطلاعیه موندم که ماشین ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی هستش در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۲وبعد از فرایند ثبت نام گفتن که نه قرعه کشی هستش من هم ویزای ثبت نام گفتن که پول پیش پرداخت باید تو حساب باشه ماهم طلا فروختیم ثبت نام کردیم این زرر مارو باید شرکت بده

  23. آقا این سایپا گندشو درآورده مردم دست انداخته چرا برای یه ثبت نام یکساله پیش فروش یدفه شد قریشی چرا با احساسات ملت بازی میکنید این چه وضیه مردم بازی دست شما نیستن

  24. آقا این سایپا گندشو درآورده مردم دست انداخته چرا برای یه ثبت نام یکساله پیش فروش یدفه شد قریشی چرا با احساسات ملت بازی میکنید این چه وضیه

  25. سلام دوستان .نمیشه از سایپا شکایت کرد .زمانیکه واقعا مردم برای سایپا ابزار مسخره کردن هست ب کی کجا شکایت کنیم .گفتن ۶۵روزه خودرو جایگزین اسقاط میده الان ۹۰روزه ماشینمو مفت گرفتن پول ماشین صفرم گرفتن پلاک هم شده ماشین هنوز کاملا من داغون نشدم ک سایپا بدبختم کنه .یکی نیست واقعا پیگیر باشه فقط آرزو میکنم ب عاقب بدی گرفتار بشه هرکس تو این ماجرا هست واقعا کمرم هم شده

  26. سلام من ماشینو بردم نمایندگی استان کرمانشاه شهرستان صحنه نمایندگی قیطاسی کیلوتر۱۵۰۰ به عمد زده ۵۰۰۰تابهشون میگم زیر بار نرفتن به کی بگم کجا شکایت کنم

  27. بنده ی تیبا دو خریدم اشتباه کردم در طول ۳ هفته ۳بار به نمایندگی مرکزی سه راه آذری رفتم مشکل روشن شدن چراغ چک حل نشده خدا ازشون نگذره تواین اوضاع اقتصادی مردم بااین اشغالاشون اسیر کردن

  28. ماشین ۵ میلیونی را ۲۰۰ میلیون میدید برای شهروندتن کشور خود ولی کشورهای دیگه برای شهروندان اردم قسد و رسیدگی میکنند و برای کشورهای دیگه ماشین را گرانتر میدان تاصف برای بیسوادهایی که فقز پشت میز میشینند و رسیدکی نمی کنند ۳۰ بار در عرض ۳ماه نمایندگی بردم فقط روغن عوض شده تاصففففففففف

  29. وجدان و شرافت کاری خوب چیریه که ندارید فقز روغن با گارانتی تعویض میکنید و شکایات را پاک میکنید تاصف برای مدیران بی سواد این شرکت سایپا

  30. با عرض سلام اقا هم کیفیت ماشین ها پایینه نمایندگیها فقط روغن عوض میکنن برای صاحب این شرکت ملی متاصف میباشم مملکت بر پایه بی سوادها و پول خورهایی باشد که فقز پشت میز مینشینند و رسیدگی ندارند تاصف ……….

    1. نمیدونم چی بگم و از کجای دردام بگم…
      خیلیها با ثبتنام سود کردن ولی ما ساینا خودمون رو فروختیم و برای ساینا sثبتام کردیم به امید اینکه پولی پرداخت نکنیم و ماشین ساینا معمولیمون یه مدل ارتقا بدیم، خرداد ۱۴۰۲طرح پیش فروش و تحویل شد بهار ۱۴۰۳و نصف مبلغ که۱۲۴بود پرداخت کردیم، الان قیمت ساینا شده۳۳۰ این انصاف؟ هم بی ماشینی بکشیمو بدبختی با وجود یک بچه سه ساله اونم بدون ماشین هم غم غصه اینهمه گرونی و افزایش قیمت، تا بهار چقدر دیگه میخواد بیاد روش؟ از توان ما خارج شده پرداختش، چرا ماشین خودمون رو هم از ما گرفتید چرا پولمون رو بلوکه کردید؟ ما جوونا به چه امیدی زندگی کنیم دیگه؟؟؟ اگه کسی خودکشی کنه از اینهمه درد و گرونی تو جامعه بازم براتون مهم نیس؟ من کمرم شکست از هزینه و کرایه ماشین و بی ماشینی، در توانم نیست بدهی پرداخت کنم و وام بگیرم…

  31. با سلام بنده یک خودروی صفر کوییک خریدم یک ماه نشده پمپ بنزینش شکسته سیلندر چرخ جلو خرابه الان ۳ ماه گه درخواست کردیم نیومده واقعا چرا رسیدگی نمیشه پس این مسولین گجا هستن

  32. خاک بر سر خودرو سازی سایپا که لنگ پول توی جیب من کارگر هستش خودرو ۴۰۰۰ کار کرد دیسک صفحه تموم کرده بردم نمایندگی عوض کردن دوباره صفحه خراب گذاشتن اخر هم با پول شخصی صفحه خریدم تا ماشین رو درست کردم شما به جای تولید الاغ رو پالن ببندید بفروشید سودتون بیشتره البته اگه بتونید اون پالن الاغ رو ببندید

  33. فاتحه بخونین تو اون کارخونتون گل بگیرید درش رو با هزااار بدبختی سایناs رو تحویل گرفتم حالا که تحویل گرفتیم ماشین داغونه هیچکس هم پاسخگو نیس فاتحه خوندم تو اون کارخونتون

  34. سلام بنده یک خودرو کوییک خریدم به هیچ عنوان راضی نیستم ۶باره رفتم نمایندگی برای اینکه خودرو ساز بی مسئولیت فقط ماشین تولید کرده با هزار تا مشکل داده بیرون که به پول برسه گاز خودروم چه در حالت ثابت چه در حرکت طوری گیر می‌کنه که انگار داره با سرعت ۱۲۰تا گاز میدی و در حالت ثابت هم دور موتور بالا میره و این باعث شده مصرف سوخت هم بالا بره و این اتفاق سرعت ماشین و حتی تو دنده یک طوری زیاد می‌شه که خطرساز شده ، لطفاً کسایی که این پیام و میبینن بدونن سایپا به جز آشغال چیزی تولید نکرده پولتون و تو جوب نریزید.

  35. سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم  انگشتان دست راست ندارم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم  همسرم ارثی پدریش یک ماشین رسیده پژو ۸۳هست خیلی خرابه منم مریضم لطفا کمکم کنید عوض کنم

    1. همون رو سوار شو که برد کردی الان سایپا صف بخری جاش تو نمایندگی هستش یعنی ماشین نداری اگر هم خواستی عوض کنی خر بخر سایپا نخر

      1. نمایندگی کجور اهواز حروم خور و خدا نشناسه فقط پارتی بازی کار راه میندازه مشتری عادی باشی هیچیش جز گارانتی نیس.
        بخداوندی خدا قسم بهم گفتن برو شکایت کن بعد ک بمون گفتن برات عوض میکنیم
        میگه بعد شکایتت فوقش بمون نامه بزنن ک رسیدگی کن هیچکاری نمیتونی بکنی.
        من حاضرم شکایت کنم ک ی کاریشون بکنن ک نفر بعد من اذیت نشه نکه به شعورش اینطوری توهین بشه

  36. با سلام خدمت مسئولیت حرام خور سایپا
    ۳ماهی میشه ساینا خریدم تو این مدت کارکرد کلا نمایندگی بودم الانم ماشینم میل لنگش مورد داره ۲۰ روزه خابیده قطعه نمیفرستن تا تعویض بشه ماشینمو تحویل بگیرم و هفته بعد مجدد برم پیششون تا ایراد جدید رو پیدا کنم
    شمایی ک داری ماشین درست میکنی تا کی میخایی ب این حرام‌خوری ادامه بدی
    شماره شکایت هم گذاشتن ک اصلا ثبت نشده تو مخابرات

  37. برپدر هرچی دروغگو لعنت گفتن سه ماهه ماشین میریم ۷ماهه پول مردم خوردن انگار نه انگار هر بار یه ساعت پشت خط میزارن طرفو بعدم میگن هنوز پلاک نشده دوهفته دیگه هر بار همین میگن هیچکسم نیست بداد مردم برسه حداقل پول مونم نمیدن مثل مار که رو گنج میخوابه رو پول مردم چنبره زدن

  38. با سلام
    خودروی ساینا اس طرح پیش فروش ۴اسفند ثبت نام کردم. ۱۱مهر ماه دعوت نامه صادر شد و همون روز تکمیل وجه انجام دادم. در قرارداد نوشته شده تحویل ۳۰روز کاری. امروز ۲۴ابان ماه هنوز از تحویل خودرو خبری نیست. نمایندگی پاسخگو نیست با شماره ۰۹۶۵۵۰هم تماس گرفتم گفتن هنوز خودرو بارگیری نشده ممکن یک ماه طول بکشه جریمه اش بهتون میدیم!!! …. مدارک خودرو برام ارسال شده از خود خودرو خبری نیست. خواهش میکنم این عدم تعهد خودرو سازی سایپا نسبت به مشتریان رو پیگیری کنید.

    1. با سلام وخسته نباشید
      خودرو کوییک در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۲تحویل گرفتم بعد از ۱۰۰۰کیلومتر کار کرد به نمایندگی فداییان اسلام مراجعه کردم سرویس اولیه را انجام دادند و گفتند یا ۵۰۰۰هزار کیلومتر یا برج ۹به نمایندگی برای برای سرویس بیاورید
      تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۳مراجعه کردم گفتند گارانتی خودرو شما باطل شده در حالی که خودروی من ۳۳۰۰کیلومتر کار کرده
      خواهشمندم رسیدگی کنید

  39. سلام دوستان فکر نکنم کسی این پیامها را بخونه بنده هم متاسفانه از سایپا ماشین صفر تحویل گرفتم و هرروز تعمیرگاهم فقط میتونم بگم خداوند انشاءالله به همه ما صبر بده و دعا برای ظهور امام زمان (ع )والسلام

  40. باسلام خدمت شما.ازشرکتهای خودرو سازی خواهشمندم درمورد افرادی که پیش خرید یکساله کردند ونیمی از وجه خودرو را در زمان ثبت نام پرداخت کرده‌اند ،درصورت گران شدن خودرو در کارخانه ،تورم و گرانی را فقط به باقیمانده وجه اتومبیل اعمال کنید ،نه به کل قیمت خودرو.اینگونه که شرکت، ماشین رو به نرخ روز تحویل می‌دهد ،بسیار ظالمانه است ودر حقیقت ارزش پولش را ازدست داده.از مجبور بودن مردم سو استفاده نکنید.متشکرم

  41. احتراما اینجانب —- با کد ملی ۰۰۵—– مالک خودروی —ب۱۳ ایران ۵۰ دارای شکایت و اعتراض از نمایندگی سایپا کامبیز باقری با کد ۵۸۸۱ زیر می باشم .
    با توجه به فاکتور دریافتی از نمایندگی باقری و با عنایت به اینکه در مورخه ۲/۰۷/۱۴۰۱ خودروی شاهین را معیوب از نمایندگی تحویل گرفتم و جهت رفع ایران به همان نمایندگی مراجعه نمودم ولی کارشناس مسئول نمایندگی ( آقای مهندس بیده ) گفت یک شمع مشکل دارد و جزء گارانتی نمی باشد و تائید آن در حدود اختیارات بنده نمی باشد می بایستی هزینه پرداخت گردد ( راحتترین راه ) ، و آقای باقری مسئول نمایندگی نیز حرف ایشان را تائید نمود بنده که از خودرو استفاده نکردم و خودرو هم دارای گارانتی می باشد چرا می بایستی ایراد و نقص کارخانه را بنده متحمل شوم و هزینه چهار عدد شمع را پرداخت نمایم
    خواهشمند است اطلاع رسانی نمائید .

    1. سلام بنده یک دستگاه تیبا۲صفر کیلومتر از نمایندگی تحویل گرفتم بعد ۳۰۰۰کترکرد ماشین صبحها روشن نمی شود بعدازظهر روشن می شود ماشین ۱۲مهر به نمایندگی پیروز اندیشه انتقال داده شد اعلام کردند ایسیو دستگاه معیوب می‌باشد الان ۳۰مهر می باشد و هیچ قطعه ای ب دست من نرسیده اعلام می کنند بین ۲۰تا ۳۰روز آینده طول می کشه ک قطعه بیاد سوالم اینجا هست مگه موتور جت هست که اینقدر زمان می‌بره واقعا برای خود متاسفم که از سایپا خودرو گرفتم و واقعا برای مسئولین سایپا ک فقط ی مشت دروغ تحویل مردم میدن

  42. بنده یا خودرو ساینا اس مورخه ۲۸شهریور ۱۴۰۱تحویل گرفتم هنوز ۴۰۰تا از کارخنه به سمت کرمان دور نشده بودم ماشین یاتاقات زد بردم نمایندگی با یدک کش خود شرکت حال جواب سر بالا میدهند که شرکت تعویض ندارد بلکه تعمیر دارد اگر میخواستم تعمیری تحویل بگیرم هشت ماه پولم را واریز ومنتظر نمی ماندم کسی هم پاسخگو نیست چه باید کرد دوستان کسی میتواند راهنمایی کند

  43. سلام وقت بخیر
    کوییک دارم و کیلومتر ۴۰ هزار ماشین رو برای سرویس به نمایندگی طاهر خودرو شهریار بردم . تماس گرفتند گفتند دیسک و صفحه نیاز به تعویض داره و بعد مجدد تماس گرفتند و گفتند فلایویل هم باید عوض بشه
    بعد از تحویل گرفتن گلاچ خیلی خیلی نرم بود انگار هوا فشار میدم . یکی دو روز بعد مجدد کلاچ سفت شد و موقع حرکت ماشین میلرزید
    بردم نمایندگی گفتند صفحه معیوب بوده و با گارانتی قطعه براتون تعویض میکنیم
    بعد از تحویل مجدد یک روز بعد کلاچ مجدد سفت شد و دنده یک و دو به سختی جا میرفت
    مجدد بردم نمایندگی گفتند درست میکنیم و مجدد تحویل دادند
    بعد از یکی دو روز باز کلاچ سفت شده و دنده یک و دو خیلی خیلی سخت جا میره
    شما جای من بودید چکار میکردید ؟
    واقعا از کار و زندگی افتادم

    1. سلام عرض ادب
      واقعاً برای شرکت سایپا مخصوصاً کسی که شماره برای شکایت مشتری گذاشته ولی این شماره‌ها صحت ندارد بدجوری متأسفم که این آدم پول مردمو خوب به جیب میزنن ودیکه پاسخگو نیستند
      آقا و خانومی که مسئولیت فروش ماشینهای سایپا (کوییک) هستید آیا ماشین ۲۷۶ کارکرد داخل نمایندگی تهران به کد ۸۹۰۰۹۶ ماشین صفر محسوب میشود یانه؟؟؟
      یه جواب درست درمون به منه مصرف کننده بدید

  44. باسلام چرابعضی از نمایندگیها پس ازاینکه تمام کارها راانجام دادیم یکصدوپنجاه هزارتومان پول نقد دریافت مینمایند بابت چیست؟؟

    1. سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم  انگشتان دست راست ندارم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم  همسرم ارثی پدریش یک ماشین رسیده پژو ۸۳هست خیلی خرابه منم مریضم لطفا کمکم کنید عوض کنم

      1. سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم  انگشتان دست راست ندارم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم  همسرم ارثی پدریش یک ماشین رسیده پژو ۸۳هست خیلی خرابه منم مریضم لطفا کمکم کنید عوض کنم شماره۰۹۳۸۴۶۵۰۲۱۲

  45. اینجانب یک دستگاه خودرو شاهین در تیر ماه سال جاری از نمایندگی سایپا تحویل گرفتم ؛ مشکل اول اینکه شرکت سازنده این خودرو را به مبلغ ۱۵ُ۸۳۵ُ۳۸۸ ریال گرانتر از مبلغ ابلاغی یعنی ۳ُ۴۴۵ُ۸۰۰ُ۶۱۲ ریال به اینجانب فروخته یعنی به مبلغ ۳ُ۴۶۱ُ۶۳۶ُ۰۰۰ ریال ثانیا از تیرماه که خودرو را تحویل گرفتم بصورت علی الحساب مشکل فنی از قسمت ترمز داشت در نمایندگی زنجان احتمال دادن از سیلندر ترمز باشد بعد حدود ۲۰ روزاز تهران قطعه را فرستادن که بعد تعویض هیچ فرقی نکرده بود ؛ حالابا کلی آزمایش و خطا از مشکل این خودرو سر در نیاوردن خلاصه کلام جوابم کردن مانده ام چیکار بکنم منی که با کلی وام با بهره بانکی و دیرکرد فراوان و با قرض و قوله حدود یکسال پیش پول این خودرو را به حلقوم سایپا سراریز کرده ام سزاوار است اینگونه در به در و درد سر بیفتم آیا مسول باوجدانی پیدا می شود به داد من برسد ! اگرهست لطفا به مشکل اینجانب رسیدگی بکند اولا این خودرو را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع عیب بشود ثانیا شرکت خاطی بعلت تحویل خودرو معیوب قبل از کنترل نهایی خودرو باید خسارت بپردازد . لذا از شرکت سازنده ادعای خسارت میکنم لازم به توضیح اینکه خودرو یاد شده اکنون در نمایندگی سایپا در زنجا نگهداری میشود .
    شماره شاسی خودرو: NAS111100N1027862

    1. سلام بنده پارسال یه کوئیک مدل ۱۴۰۰ که دوهزار کیلومتر کار کرده بود خریدم ده هزارتا کارکرد به بعد مشخص شد صفحه داره از بین میره الان بیست هزارتا کار کرده دیگه کلا صفحه نداره در ضمن زمانی که خریدم فروشنده نگفت که گارانتی رو فعال نکرده ضمن اینکه ماشین تا هشتاد هزار کیلومتر ممکن صفحه تموم کنه الان من چکار باید بکنم هزینه تعویض صفحه هم سه میلیون است و من توان پرداخت این مبلغ حضرت عباسی ندارم لطف کنید خواهش میکنم کمک کنید این ماشینو درست کنید

      1. سلام منم دقیقا دوساله کوئیک خریدم تا الان دوبار دیسک وصفحه عوض کردم دوتا مشکل اصلی دارن کوئیک ها یکی اینکه گاز خوردن در حال سلو و تو حرکت یکی دیگه هم فلایویلاشون تاب دارن

  46. لعنت بر سایپای حرام لقمه ؛ خودرو صفر تازه تحویل شده به علت مشکل سیلند ترمز به تعمیر گاه برگشت خورد تازه زنگ زدن بیا خودرو را ببر قطعه را سفارش کردیم بعد حدود ۲ هفته دیگر ارسال میکنند . مسولین چرا اینقدر بیخیال و بی توجه به مشکلات مشتری هستند

    1. سلام میرشریفی هستم بنده پارسال یه کوئیک مدل ۱۴۰۰ که دوهزار کیلومتر کار کرده بود خریدم ده هزارتا کارکرد به بعد مشخص شد صفحه داره از بین میره الان بیست هزارتا کار کرده دیگه کلا صفحه نداره در ضمن زمانی که خریدم فروشنده نگفت که گارانتی رو فعال نکرده ضمن اینکه ماشین تا هشتاد هزار کیلومتر ممکن صفحه تموم کنه الان من چکار باید بکنم هزینه تعویض صفحه هم سه میلیون است و من توان پرداخت این مبلغ حضرت عباسی ندارم لطف کنید خواهش میکنم کمک کنید این ماشینو درست کنید این شماره موبایل بنده اس ۰۹۹۱۱۵۰۶۳۸۶

      1. داداش منم شبیه مشکل شمارو دارم ولی اشتباه از خودمونه که این ماشینارو می خریم .اگه به خودمون احترام قائلیم نباید بخریم مخصوصاً از سایپا به هیچ عنوان.

      1. خدا لعنتتون کنه
        آخه من از کجا پول بیارم دوباره
        بابا ب قرآن حرامه حرامممممم.
        .
        ب وجود خدا باید شک کرد
        اگه خدایی بود که اینجوری غارت نمیشدیم.
        تف به شرفتون
        تف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا