عمومی

چگونه می توان از سایت علی بابا شکایت کرد؟

سایت علی بابا یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین سایت های خرید اینترنتی هواپیما، قطار و اتوبوس در کشور است.

حجم بالای خرید بلیط از این سایت نشان دهنده اعتماد فراوان مسافران و همچنین عملکرد مناسب پشتیبانی علی بابا می باشد، با این حال امکان عدم رضایت مسافران و مشتریان همواره وجود دارد.

چنانچه از خدمات ارائه شده علی بابا شکایتی دارید، می توانید از راه های مختلفی شکایت خود را طرح نمایید. بسیاری از این راه ها توسط شما و بسیاری دیگر به کمک وکیل تلفنی و حضوری قابل انجام می باشد.

شکایت از علی بابا می تواند شامل این موارد باشد: نحوه خرید بلیط، عدم تطابق قیمت بلیط های ارائه شده با نرخ مصوب، کنسل شدن بلیط توسط سایت، عدم تطابق صندلی و امکانات انتخابی شما با امکانات وسیله نقلیه مد نظرتان و غیره.

در چه مواردی می توان از علی بابا شکایت کرد؟

با توجه به اینکه علی بابا یک فروشگاه اینترنتی است که خدمات فروش بلیط را عرضه می کند، بنابراین طبق قانون و مقررات عمومی راجع به فروشگاه های اینترنتی، در صورت مواجه شدن با موارد زیر می توان از شکایت علیه سایت علی بابا را مطرح نمود:

  1. گران فروشی
  2. تقلب
  3. کم فروشی
  4. عدم صدور فاکتور
  5. اجبار در فروش
  6. عدم تطابق کالا یا خدمت با توصیفات فروشگاه از کالا یا خدمات ارائه شده
  7. نقض حقوق مشتری
  8. نقض قواعد تبلیغ
  9. نقض حقوق علامت تجاری

شکایت از علی بابا

راه های شکایت از علی بابا

همانگونه که ذکر شد، طرق مختلفی برای شکایت علیه علی بابا وجود دارد که با توجه به نوع مشکل به وجود آمده، ضرر و زیان و میزان پیگیری های قبلی، می توان یکی از این روش ها را انتخاب نمود.

در ادامه به ذکر هر کدام از این روش ها پرداخته و توضیح مختصری از هر یک را ارائه می نماییم.

طرح شکایت به پشتیبانی علی بابا

پیشنهاد می شود تا در اولین گام، مشکل خود را از طریق سایت علی بابا حل و فصل نمایید، زیرا با توجه به پشتیبانی ۲۴ ساعته این سایت و همچنین راهکارهای ارائه شده توسط آن ها برای پاسخگویی به مشکلات و شکایات مشتریان، در بسیاری از مواقع به شکایات مشتریان در اسرع وقت رسیدگی می شود.

در این صورت در وقت و هزینه شما صرفه جویی بیشتری خواهد شد. برای تماس با سایت علی بابا جهت ثبت شکایت و درخواست رسیدگی، از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  • تماس با پشتیبانی از طریق شماره های ۰۲۱۴۳۹۰۰۰۰۰ _ ۰۲۱۴۹۲۷۵۰۰
  • پست الکترونیک به آدرس support@alibaba.ir
  • ارسال نامه به کدپستی ۱۳۹۳۷۳۳۶۹۱
  • مراجعه به سایت https://www.alibaba.ir و تکمیل و ارسال فرم تماس. در این فرم می توانید شرح شکایت خود از علی بابا را درج نموده و منتظر تماس و رسیدگی از سوی واحد پشتیبانی باشید.
  • مراجعه حضوری به دفتر رسیدگی به شکایات به آدرس: تهران، اکباتان، نبش اتوبان لشگری، کوی بیمه، خیابان بیمه چهارم، بن بست گلها، پلاک ۱

شکایت از علی بابا به سازمان هواپیمایی کشور

متقاضیان بلیت هواپیما در صورت برخورد با قیمت هایی بالاتر از نرخ مصوب بلیط از سوی شرکت های هواپیمایی، می توانند از طرق زیر با دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری تماس گرفته و شکایات خود را مطرح نمایند:

  • تماس با شماره تلفن های ۶۱۰۲۲۰۱۵ ، ۶۱۰۲۲۳۵۵
  • از طریق آدرس ایمیل www.shekayat@cao.ir
  • صندوق پستی ۱۷۹۸-۱۳۴۴۵

تیم پشتیبانی علی بابا

شکایت از علی بابا از طریق سامانه نماد الکترونیک

کلیه سایت هایی که از طریق قانونی فعالیت می کنند، موظف به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی هستند. چنانچه قصد ثبت شکایت از علی بابا در سایت ای نماد را دارید، پس از مراجعه به آدرس https://enamad.ir، بر روی قسمت «سامانه ثبت شکایات» کلیک نمایید.

در این مرحله می توانید با وارد کردن آدرس اینترنتی سایت علی بابا و شرح ماوقع، گزارش خود را ثبت نمایید، همچنین مدارک و مستنداتی که ادعای شما را ثابت می نماید، در قسمت مربوط آپلود کنید.

پس از ثبت نهایی، به شکایت شما رسیدگی شده و نتیجه به اطلاعتان خواهد رسید.

شکایت از سایت علی بابا به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

می توانید گزارش تخلف علی بابا را در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ثبت نمایید، برای این امر به سایت این اتحادیه با آدرس https://ecunion.ir مراجعه کنید.

هر سایتی که به صورت قانونی فعالیت می کنند، اعم از اینکه عضو اتحادیه باشند یا نباشند، قابلیت ثبت در این سامانه به عنوان متخلف را دارد.

پس از ورود به سامانه، در قسمت ثبت شکایات، شرحی از موضوع مورد نظر خود به علاوه آدرس اینترنتی سایت متخلف و تصویر مدارک خود را ثبت نمایید.

پس از طی تمام مراحل، کد پیگیری اختصاصی به شما داده می شود که می توانید روند رسیدگی به شکایت خود را پیگیری نمایید.

این سایت موظف است حداکثر ظرف مدت چهار روز نتیجه پیگیری خود را به شما اعلام نماید و تا زمانی که رضایت شما حاصل شود، به پیگیری شکایت، ملزم خواهد بود.

این راه شکایت معمولا جز توصیه های مکرر در مشاوره حقوقی آنلاین می باشد.

علی بابا

شکایت از سایت علی بابا به پلیس فتا

با توجه به وظیفه پلیس فتا در تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با رویکرد مقابله با جرایم از طریق پیش بینی، پیشگیری و کشف جرم، می توان اعتراض خود از کسب و کارهای اینترنتی را در این سامانه نیز گزارش کرد.

در قسمت «ثبت گزارش مردمی» در وب سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir می توانید تخلف علی بابا را ثبت نمایید.

همچنین توصیه می شود تا مدارک و مستندات خود را به همراه گزارش ماوقع آپلود کنید تا روند رسیدگی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

شکایت از سایت علی بابا به مراجع قضایی

مطابق قانون، مرجع قضایی رسیدگی کننده به شکایات اینترنتی، «دادسرای جرایم رایانه ای» است که مقر اصلی آن در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۱ تهران (دادسرای رسیدگی به جرائم اینترنتی) می باشد؛ این دادسرا وظیفه رسیدگی به جرائم مرتبط به تخلفات فضای اینترنتی و مجازی را بر عهده دارد.

تخلف علی بابا

در صورت تمایل به شکایت از سایت علی بابا به دادگاه، علاوه بر دادخواستی مشتمل بر شرح شکایت، تمامی مدارک خود از قبیل فاکتور صادر شده و سایر مستنداتی که ادعای شما را ثابت کند، همراه داشته باشید.

برای تنظیم صحیح دادخواست و انضمام سایر مدارک حتما از مشاوره حقوقی استفاده نمایید.

نکاتی در رابطه با شکایت علیه سایت علی بابا

  • مراجعه به دادگاه، همواره مستلزم صرف انرژی، زمان و هزینه بالایی است، بنابراین پیشنهاد می شود تا در وهله نخست، شکایت خود را از طریق سایت علی بابا مطرح نمایید تا در صورت امکان واحد پشتیانی به درخواست شما رسیدگی کنند.
  • امکان ثبت شکایت همزمان در بیش از یک روش ذکر شده در این مقاله وجود دارد.
  • سعی کنید تا مدارک مستند و قابل قبولی را ارائه نمایید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
  • در نهایت، بهره گیری از مشاوره وکیل می تواند شما را در دستیابی به حقوقتان، موفق تر نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. چطورمیتونیم از سیستم فروش بلیط قطار شکایت کنیم و به کجا؟؟
    ازوقتی بلیطهای قطار پیش‌فروش میشه هیچوقت بجز همون روز اعلامی بلیط پیدانمیشه اما هرزمانی که بخوایم شرکتهای خدمات مسافرتی همون بلیطی که برای مسافر موجودنیست رو با قیمت بسیار بالاتر همیشه موجوددارن و میفروشن! بلیط قطار تهران-مشهد بالوکس‌ترین قطارش زیر۸۰۰هزارتومن هستش اما ازاونجایی که هیچوقت دو سه هفته قبل بلیطی موجودنیست ناچارا خواستم از شرکتهای برگزاری تور بلیط رو تهیه کنم همون بلیط ۷۰۰-۸۰۰تومنی رو به قیمت ۱۲۰۰ میفروشن! وهمه این شرکتهاهمیشه بلیط دارن و صراحتا میگن بامبلغ بالاتر ازقیمت شرکت رجا یابقیه شرکتها میفروشن. ماباید به کی شکایت ببریم؟ چرا یه بلیط قطار برای کسیکه ممکنه سفرناگهانی براش پیش اومده وجودنداره و از دلال با قیمت بسیار بالاتر وغیرمنطقی باید تهیه بشه؟موقع پیش‌فروش دلالها از یکماه قبل بلیط رومیخرن و به قیمت گزاف به مسافر موقع نیازش میفروشن. لطفا راهنمایی کنید کجاباید شکایت کنیم که به وضعیت بلیط قطارها رسیدگی بشه؟

  2. بلیط تهران به بندرعباس خریداری کردیم متاسفانه جایه مقصدو مبدا اشتباه شده بود کمتر از ۴دقیقه بهشون اطلاع دادیم وعلی بابا خیلی راحت یک میلیون تومان پولمون رو کسر کرد ومابقی رو روز بعد پرداخت کرد درصورتی که سایت رجا اگر کمتر از یکساعت بهشون اطلاع بدی کامل پول رو به حساب بر میگردونن عل
    ی بابا اصلا گزینه خوبی نیست هیچ وقت از علی بابا خرید نمیکنم،

  3. سلام
    ۱۸ شهریور برای ۲۳ شهریور هتل ارس جلفا از طریق سایت علی بابا اتاق رزرو کردم، پول پرداخت و واچر همون لحظه به تاریخ ۲۱ شهریورصادر شد
    دقیقا ۲۱ شهریور پیامک اومد که رزرو شما از طریق هتل تایید نشده و پشتیبانی در ساعات آینده با شما تماس میگیره
    ۲۴ ساعت گذشته و هیچ تماسی گرفته نشد
    به شماره پشتیبانی تماس میگیرم میره روی پیغامگیر صوتی
    میخوام با پشتیبانی صحبت کنم میگن باید منتظر بمونی، ۲ ساعته منتظر موندم ولی هیچ خبری نشده
    اینا هم یاد گرفتن با پول مردم خودشون رو اداره کنن
    پول میره به حساب شون ، هیچ خدماتی نمیدن، پول رو هم پس نمیدن
    هیچ تلفن پاسخگویی هم درکار نیست، فقط پیغامگیر ، دستت به هیچ جا بند نیست

  4. با سلام
    من در ساعت ۰۱:۲۱ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۶ شهریور۱۴۰۲ اقدام به رزرو اتاق ۳تخته برای ۱۷شهریور در هتل ثمین در شهرستان خوی برای خودم و اعضای خانواده ام نمودم و پس از ثبت مشخصات و واریز وجه ، رسید وچر نیز برای من صادر شد. اما در روز ۱۷ شهریور ساعت ۱۹ که به محل هتل ثمین مراجعه کردم و وچر را نشان دادم، در کمال تعجب ، مسئول هتل به من گفت چنین رزروی انجام نشده و با هتل نیز هماهنگی نشده است. ساعت ۱۹ شب من در شهرستان غریب خوی باید چیکار می کردم. هیچ هتلی جا نداشت.
    با پشتیبانی علی بابا تماس گرفتم خیلی راحت گفتند ما ساعت ۱۰ صبح روز ۱۷ شهریور (روز چک این هتل) با شما تماس گرفتیم ولی گوشی شما خاموش بود. درحالی که من روز ۱۶ شهریور این رزرو را انجام داده و وچر برای من صادر شده بود. اشتباه محض کاربر(کارمند) علی بابا، خانم فیضی باعث شده بود وچر صادر شود و هیچگونه هماهنگی با خود هتل صورت نگیرد و باعث شود من و خانواده ام در آن شب آواره خیابان های خوی شویم. ضمن اینکه مسئول هتل به من گفت اگر تا ساعت ۱۷ روز چک این هم باهاشون هماهنگی انجام می شد جا داشتند ولی دریغ از یک هماهنگی!!!
    واقعا متاسفم بعد ۳روز هنوز پول واریزی من را هم برنگردوندند!!

  5. سایت علی بابا راه دزدی رو خوب یاد گرفته
    بلیط تبریز گرفتم بعد ۴ روز یکطرفه بلیط منو کنسل کرد
    و بعد چندبار پیگیری هنوز هم وجه منو پس نداده
    اما من بیخیالش نمیشم از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد

  6. اسم خوبی برای خودشون انتخاب کردن
    دزد…
    پول را خوردن و بلیط را صادر نکردن. پول را پس نمیدن و بهانه میارن….
    دزد

  7. با سلام
    از سایت علی بابا پرواز داخلی برای کیش را انجام دادم شب قبل از پرواز پیامک دادند پرواز با ۶ ساعت تاخیر انجام می شود اما هر چقدر پیگیری کردم نه کنسلی انجام شد نه زیربار اخذ خسارت و جریمه از ایرلاین و … رفتند واقعا متاسفم … قطعا پیگیری از محاکم قضایی انجام خواهم داد.

  8. تو سیستم اسم رو نوشتم با فامیلی اشتباهی اسم پدر ثبت شده الان هم برا ویرایش پول میخوان از این شرکت خرید نکنین

  9. سلام من ازمشتری های دائم این سایت مزخرف بودم ویلا رزرو کردم با عکس مغایرت داشت تحویل نگرفتم گفتم فیلم عکس بفرست فرستادم ۳روزه زنگ میزنم الان یکم دیگه در حال برسی آخر سرم خوردن یه آبم روش حروم لقمه

  10. سلام
    متاسفانه سایت علی بابا بیشترین سود از بی اطلاعی مسافران از قوانین ایرلان ه میبره کنسلی یا اشتباه یک حرف در بلیط چارتر قابل اصلاح بدون هزینه است و موارد بیشمار دیگر
    که متاسفانه شرکت علی بابا با تبلیغات زیاد تونسته مشتریان زیادی جذب کنه
    وسود هنگفتی از بی اطلاعی مسافران ببردیک بلیط کنسلی داشتم قیمتش ۱۶۰ میلیون بود روز ۲۰ میلیون با پیگیری زیاد بعد ۱۰ روز گرفتم

  11. سلام
    من بلیط تفلیس به تهران خریداری کردم بعد نام درست نوشتم ولی موقع صدور بلیط نام ناقص درج شده بعد به پشتیبانی همون لحظه تماس گرفتم میشه ۸۷۰ بریز به حساب تا درستش کنم بعد اگر مقصر ما بودیم پول برگشت میخوره حالا برام ی فایل فرستان که نشون میده مقصر منم در صورتی که خود سایتشون اشتباه کرده چونکه من دقیقا چند بار چک کردم حتی خود کار شناس هم میگه درست وارد کردی ولی دوباره عملیات ثبت نام برای در کمتر از یک دقیقه ثبت شده اخه چطوری میشه من در کمتر از یک دقیقه دو بار ثبت نام انجام بدم که بار اولش درست باشه و بار دوم اشتباه ؟
    میخاستم بدونم الان باید چیکار کنم

  12. سایت علی بابا واقعا یه سایت سو استفاده گری هستش
    بلیط قطار تهران به مشهد و بلعکس خریدم
    رفتم مشهد خواستم زودتر برگردم نه پشتیبانی ش درست جواب میدادن نه سایتش کارکنسل انحام میداد
    خلاصهملی اینور اونور به دفاتر خرید بلیط قطار رفتم گفتم سایت علی بابا اصلا واسه ما رسمیت ندارند
    کلا بگمخ.اهسا از سایت علی باباخریدنکنید

  13. بلیط نجف به تهران مورخ ۱۷شهریورهواپیمایی قشم ایر را خریداری کردم بعداز یک هفته بدون اینکه پرواز کنسل شده باشد از طریق سایت علی بابا کنسل تا به قیمت گران تر بفروشید خجالت بکشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا