مهاجرت با تمکن مالیمهاجرت تحصیلیمهاجرت کاری

چگونه مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج انجام دهم

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد برای مهاجرت به این کشور آن را مورد استفاده قرار می‌دهند و سعی می‌کنند که از طریق همسر خود در کشور آلمان اقامت داشته باشند.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج به روش‌های مختفی ممکن است و هر فردی با توجه به وضعیت خود آن را انتخاب می‌نماید. دولت آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد از این روش اخذ اقامت، مدتی را برای افراد متقاضی تعیین کرده‌اند که باید از مهاجرت آن‌ها بگذرد تا پس از اثبات حسن نیت و رفتار فرد، بتواند برای درخواست اقامت دائم درخواست دهد.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج می‌تواند به این صورت باشد که فرد متقاضی با یک فردی که متبوع آلمان است ازدواج کند و یا با فردی که خودش هم پیش‌تر به آلمان مهاجرت نموده و از این طریق می‌خواهد در ایران با یک فرد ایرانی ازدواج کند و پس از آن به آلمان مهاجرت نمایند.

با توجه به حساسیت مسئله مهاجرت از طریق ازدواج به آلمان به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد تمایل داشته باشند که از طریق یک وکیل خبره مهاجرتی برای انجام روند آن و انجام مهاجرت اقدام کنند و به همین منظور می‌توانند مهاجرت خود را در مدت زمان کمی انجام دهند.

در این مطلب سعی داریم تا مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و ببینیم که انجام آن در روش‌های مختلف به چه صورت می‌باشد.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

۱

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج یکی از روش‌های خوب برای مهاجرت است که در طی سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است و سعی می‌کنند که به واسطه آن به همسر خود که در آلمان زندگی می‌کند بپیوندند.

ازدواج با یک شهروند آلمانی یا شخصی که دارای مجوز اقامت دائم در آلمان است در حالت کلی به شما این امکان را می‌دهد در این کشور بمانید، اما همچنان به اجازه اقامت رسمی نیاز خواهید داشت.

هیچ اجازه اقامتی به تنهایی برای فرد متقاضی وجود نخواهد داشت و اما این بدان معناست که شما اجازه اقامت در این کشور را برای اهداف اتحادیه خانوادگی دریافت خواهید کرد و پس از مدتی می‌توانید برای آن درخواست دهید.

اگر با یک شهروند آلمانی ازدواج کنید، به طور خودکار و بلافاصله حق اخذ شهروندی آلمان را ندارید. با این حال، همسران شهروندان آلمانی اجازه دارند خیلی زودتر از سایرین برای اخذ تابعیت دائم از طریق همسر خود درخواست کنند: معمولاً پس از دو سال ازدواج.

در کنار این موضوع برای بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت از طریق ازدواج با یک فرد آلمانی را دارند این پرسش پیش می‌آید که روند ازدواج در آلمان چقدر طول می‌کشد و آیا اصلا امکان ازدواج دو خارجی در آلمان وجود دارد یا خیر. در رابطه با روند ازدواج در آلمان باید گفت که در حالت کلی این روند حدود ۳ هفته طول می‌کشد.

افراد متقاضی حدود ۴ ماه قبل از ازدواج باید پس از جمع آوری تمام مدارک مورد نیاز، یک قرار ملاقات در اداره ثبت محل زندگی خود (Standesamt) رزرو کنند تا به این ترتیب مدارک لازم را اعطا کنند. هر دو نفر متقاضی ازدواج باید حضور داشته باشند و در صورت نیاز مترجم نیز در آنجا باشد.

در رابطه با ازدواج شما و فرد مقابل‌تان در آلمان نیز در صورتی که هردو غیرآلمانی باشید قابل بیان است که اگر هیچ یک از طرفین اقامتگاه یا محل زندگی در آلمان نداشته باشند، می‌توانند در هر دفتر ثبت در جمهوری فدرال آلمان ثبت نام کنند. یعنی در آلمان دو خارجی هم می‌توانند ازدواج کنند. نیازی به اقامت موقت یا دائم در آلمان نیست.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق همسر

کشور آلمان در طی سال‌های اخیر شرایط خوبی را برای مهاجران در نظر گرفته و با توجه به اینکه کیفیت زندگی در آلمان سطح بالایی دارد و شرایط خوبی برای افراد مهاجر در این کشور موجود است، بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا شرایط مربوط به هرکدام از روش‌های مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار داده و بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج نسبت به روش‌های دیگر مهاجرت آسان‌تر است و برای مثال مدرک زبانی که فرد متقاضی باید ارائه دهد نیاز به سطح بالایی ندارد و می‌تواند به شکل آسان‌تری آن را دریافت کند.

در حالت کلی باید از سوی همسر خود دعوت‌نامه بگیرد و برای اخذ تابعیت آلمان نیز شایان ذکر است که باید مدت زمان اقامت پیوسته در آلمان را رعایت کند و پس از آن برای اخذ تابعیت اقدام کند.

شما می‌توانید برای اخذ اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج با یک وکیل مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و به شکل دقیق برای آن اقدام کنید.

مدارک لازم برای ازدواج و مهاجرت به آلمان

با توجه به اینکه اجازه اقامت آلمان به صورت مستقیم از طریق ازدواج وجود ندارد، افراد متقاضی می‌توانند از طریق تحصیل یا شغل برای مهاجرت به آلمان اقدام نموده و پس از آن با توجه به اهداف اتحادیه خانوادگی اقامت داشته باشند.

فردی که قصد مهاجرت از این طریق را دارد باید مدارکی را به اداره مهاجرت مربوطه اعطا کرده و مراحل را به درستی طی کند. از مدارک مورد نیاز می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بیانیه مالی مورد نیاز
  • گذرنامه دارای اعتبار فرد متقاضی
  • گواهی تولد فرزندان در صورت وجود
  • گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن فرد
  • مدرک مهارت زبان آلمانی

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق ازدواج بسته به هر موردی متفاوت است و شما می‌توانید اطلاعات مربوط به مدارک مورد نیاز به صورت دقیق را از طریق یک مشاور مهاجرتی و یا سفارت مربوطه به دست آورید.

درباره مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

۲

اطلاعات کلی درباره ویزای اتحاد خانواده یا همراه

در پی پرداختن به صورت تخصصی به بحث مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج لازم است که به ویزای همراه آلمان نیز بپردازیم و بیان کنیم که چگونه می‌توان از این طریق به آلمان مهاجرت کرد.

در حالت کلی این ویزا فقط به مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج تخصیص ندارد و می‌توان گفت که برای پدر و مادر یا فرزندان فرد متقاضی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر متاهل هستید یا قصد ازدواج با یک شهروند آلمانی را دارید یا اگر پدر و مادر یک فرد آلمانی هستید و مایل به اخذ اقامت دائم در آلمان (یا اقامت بیش از ۳ ماه در آلمان) می‌باشید، شما ملزم به دریافت مجوز اقامت در قالب ویزای مخصوص آن هستید.

پس از ارائه تمام مدارک مورد نیاز، درخواست و مدارک پشتیبان به مقامات مربوطه آلمان در محل اقامت و کار متقاضی در طول اقامت وی ​​در آلمان ارسال می‌شود. پردازش ممکن است تا ۱۲ هفته طول بکشد.

به محض اینکه درخواست توسط مقامات آلمانی تأیید شد، سفارت/کنسولگری ویزای ملی را برای ۹۰ روز اول اقامت مورد نظر صادر می‌کند. اجازه اقامت نهایی برای مدت طولانی (معمولاً سال اول تحصیل در آلمان) پس از ورود توسط اداره بیگانگان صادر می‌شود.

اگرچه ویزای اتحاد خانواده “ویزای ملی” نامیده می‌شود، توجه داشته باشید که این ویزا به دارنده آن حق ورود به سایر کشورهای شینگن را برای اقامت تا ۹۰ روز برای مقاصد گردشگری نیز می‌دهد.

این روشی است که پس از آن اعضای خانواده فرد آلمانی و یا همسر او می‌توانند به او بپیوندند و به صورت دائمی در این کشور اقامت داشته باشند.

مدارک مورد نیاز ویزای اتحاد خانواده

اخذ ویزا برای پیوستن به اعضای خانواده نیازمند ارائه مدارکی به اداره مربوطه است که باید در ارائه صحیح آن دقت شود. مطمئن شوید که دو مجموعه کامل از مدارک زیر را که به ترتیب ذکر شده در زیر گردآوری شده‌اند تهیه کرده و به همراه خود داشته باشید. مدارک ناقص ممکن است منجر به رد درخواست شما شود.

  •  گذرنامه معتبر و صادر شده در ۱۰ سال گذشته، دارای حداقل ۲ صفحه خالی.
  • فرم درخواست که به درستی و به طور کامل تکمیل شده است
  • اعلام صحت اطلاعات
  • عکس‌های اندازه پاسپورت که حداکثر سه ماه از گرفتن آن گذشته باشد و باید استانداردهای بیومتریک را داشته باشند
  • کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت
  • اجازه اقامت در ایالات متحده، به عنوان مثال ویزا، گرین کارت، پاسپورت آمریکا
  • اثبات آدرس، به عنوان مثال گواهینامه رانندگی معتبر، قبض آب و برق، اجاره نامه
  • اصل گواهی ازدواج، هنگام درخواست ویزای اتحاد مجدد همسر
  • اصل شناسنامه فرزند آلمانی شما، هنگام درخواست برای پیوستن به خانواده برای پیوستن به فرزند آلمانی خود
  • مدرکی مبنی بر ارسال اخطار ازدواج مورد نظر در اداره ثبت احوال (“Anmeldung zur Eheschließung”) در آلمان، هنگام درخواست برای “ویزای نامزد” به منظور ازدواج با یک تبعه آلمانی.
  • کپی پاسپورت همسر/فرزند/نامزد (ه) آلمانی
  • مدرک مهارت زبان آلمانی، حداقل سطح A1 (لطفاً برای اطلاعات بیشتر، ۱ زیر را بررسی کنید)، هنگام پیوستن به همسر یا نامزد (e).
  • کپی از ثبت نام همسر در آلمان (“Meldebescheinigung”)
  • اثبات مسکن در آلمان شامل آدرس کامل (به عنوان مثال قرارداد اجاره، رزرو هتل یا دعوت نامه در صورت اقامت خصوصی با نام، آدرس کامل (ژانویه ۲۰۱۹) و کپی پاسپورت شخص دعوت کننده)
  • دعوت نامه صادر شده توسط همسر / والدین دیگر / نامزد (ه)

نمایندگی‌های آلمان در ایالات متحده این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که در هر زمان در طول رسیدگی به درخواست شما، هر زمان که صلاح بدانند، اسناد اضافی درخواست کنند. ارائه مدارک فوق تضمینی برای اعطای ویزا نیست و شاید موارد دیگر هم درخواست شوند.

نحوه مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

اخذ ویزای همراه و مهارت زبان آلمانی

به منظور تسهیل مهاجرت فرد متقاضی، او باید مهارت‌های پایه زبان آلمانی را هنگام درخواست ویزا اثبات کند. صلاحیت زبان آلمانی در این مورد به این معنی است که متقاضی حداقل در سطح پایه توانایی برقراری ارتباط به زبان آلمانی را داشته باشد.

یعنی دارای گواهی پایان موفقیت آمیز دوره زبان آلمانی سطح A1 بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها باشد.

گواهی‌های صادرشده توسط موسسه‌ای که تست را مطابق با استانداردهای انجمن آزمون‌کنندگان زبان در اروپا (ALTE) انجام می‌دهد پذیرفته می‌شود. این الزامات فقط توسط موسسه گوته برآورده می‌شود.

برای کسب اطلاعات در مورد آزمون‌های زبان در موسسه گوته، لطفاً به وب سایت آن‌ها مراجعه کنید: www.goethe.de

البته در مواردی هم استثنائاتی در رابطه با مدرک زبان فرد متقاضی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • در صورتی که متقاضی تا زمان صدور ویزا، مهارت کافی در زبان آلمانی را نشان دهد، در هنگام درخواست در کنسولگری، هیچ مدرک دیگری مورد نیاز نخواهد بود.
  • اگر متقاضی به طور موقت به همسر خود در آلمان ملحق شود (در این صورت باید مدارکی را ارائه دهد که ثابت کند فقط اقامت موقت در نظر گرفته شده است)

در حالت کلی ممکن است استثنائات دیگری هم اعمال شود. این تنها پس از بررسی تمام اسناد در طول قرار ملاقات شما قابل تعیین است.

۳

اخذ وکیل مهاجرتی برای مهاجرت از طریق ازدواج به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج همانطور که بیان شد نسبت به دیگر روش‌های مهاجرت پروسه سخت‌تری دارد و می‌توان بیان کرد که استفاده از کمک وکیل و مشاور مهاجرتی خبره می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه یا کانادا یا آلمان و هر کشور دیگری در طی سال‌های اخیر با توجه به سوءاستفاده‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است با معضلات مختلفی همراه شده و باعث شده است که افراد برای حل مشکلات حقوقی خود در این زمینه و اتفاقاتی که برای آن‌ها می‌افتد سعی کنند تا از کمک افراد باتجربه و قابل اعتماد استفاده نمایند.

چگونگی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

به همین منظور در کنار اینکه افراد متقاضی در روش‌های مختلف مهاجرت به آلمان سعی می‌کنند از کمک وکلای مهاجرتی استفاده نمایند و به سریع‌ترین شکل ممکن اهداف خود را محقق کنند، به نظر می‌رسد که مهاجرت از طریق ازدواج نیز بسیار نیاز به کمک آن‌ها داشته باشد تا افراد متقاضی بتوانند در این روند بهترین انتخاب‌ها را در مسیر خود داشته و روند مربوط به آن را به خوبی طی کنند.

شما می‌توانید با کمک یک وکیل مهاجرتی خبره در رابطه با بهترین روش و حالت مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و مدارک لازم برای آن اطلاعات کسب نموده و در کمترین زمان ممکن روند مهاجرت خود را پیش بگیرید و تابعیت آلمان را اخذ کنید.

شما می‌توانید از طریق این پلتفرم در بین وکلای مهاجرتی بین‌المللی جست و جو نموده و وکیل مورد نظر خود را پیدا کنید و در هر ساعتی از شبانه‌روز پرسش‌های خود را از او بپرسید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا