مهاجرت تحصیلیمهاجرت با تمکن مالیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه بهترین روش مهاجرت به ترکیه را پیدا کنم

بسیاری از افراد به صورت سالانه در پی آن هستند که به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و زندگی جدیدی را آغاز نمایند. در حالت کلی مهاجرت با روش‌های مختلف و به کشورهای گوناگونی ممکن است و هر فردی با توجه به شرایط خود آن را انتخاب می‌نماید.

مهاجرت به ترکیه با توجه به اینکه این کشور امروزه در حال پیشرفت محسوب شده و از لحاظ سطح زندگی در وضعیت مناسبی قرار دارد، در اولویت بسیاری از افراد قرار گرفته و سعی می‌کنند که به همراه خانواده خود به این کشور سفر کنند.

اما یکی از دغدغه‌هایی که افراد متقاضی مهاجرت به ترکیه با آن مواجه هستند، انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه و چگونگی انتخاب آن است و می‌توان بیان کرد که تصمیم سختی به حساب می‌آید.

در این مطلب سعی داریم تا تمامی جزئیات مربوط به بهترین روش مهاجرت به ترکیه را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که کدام روش از بین روش‌های مختلف مهاجرت، مناسب هستند.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه

۱

بهترین روش مهاجرت به ترکیه

همانطور که بیان شد انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت و آغاز یک زندگی جدید در ترکیه را دارند و نمی‌دانند که در واقع بهترین روش اقدام برای آن‌ها کدام است.

با توجه به اینکه کشور ترکیه در طی سال‌های اخیر در صنعت توریسم و غیره پیشرفت زیادی داشته و افراد می‌توانند زندگی باکیفیتی را در آن کشور آغاز کنند، به نظر می‌رسد که اولویت بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت محسوب می‌شود و از آن به عنوان سکوی پرتابی به سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می‌نمایند.

مهاجرت به کشور ترکیه دارای مزایا و معایب گوناگونی می‌باشد و افراد با در نظر گرفتن تمامی ویژگی‌های آن می‌توانند تصمیم خود را در رابطه با انجام با عدم انجام آن بگیرند.

کشور ترکیه جزو کشورهای اتحادیه اروپا است و به همین دلیل افرادی که دارای پاسپورت ترکیه هستند می‌توانند از مزایای یک شهروند اتحادیه اروپا استفاده نموده و همچنین به شکل راحت‌تری به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کنند.

در کنار این موضوع، با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور ترکیه بسیار بالا است، بسیاری از افراد در پیدا کردن شغل و کسب درآمد دچار مشکل شده و نمی‌توانند هزینه‌های خود را به راحتی بپردازند.

به همین منظور هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط و وضعیت خود تمایل یا عدم تمایل به مهاجرت به ترکیه را متوجه شده و پس از آن ببیند که بهترین روش مهاجرت به ترکیه برای وی کدام است.

شرایط مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه برای بسیاری از افراد با شرایط مختلف ممکن می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که مهاجرت به این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر شرایط آسان‌تری داشته و بسیاری از افراد فقط در صورتی که دارای تمکن مالی باشند نیز می‌توانند برای مهاجرت اقدام نمایند.

همانطور که بیان شد مهاجرت به ترکیه دارای روش‌های مختلفی است که هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط خود، بهترین روش مهاجرت به ترکیه را پیدا کرده و برای آن اقدام نماید. بنابراین شرایط لازم برای هرکدام از روش‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

برای مثال در مهاجرت تحصیلی، نیاز است که فرد ۱۲ سال تحصیلی را گذرانده باشد و دارای مدرک باشد. یا در مهاجرت کاری، دارا بودن جاب آفر لازم است و فرد باید از کارفرمای ترکیه‌ای جاب آفر بگیرد تا موفق به دریافت ویزای کاری ترکیه شود.

در مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی نیز، اثبات تمکن مالی در مقادیر مورد نیاز، شرط اصلی مهاجرت با این روش است. در برخی روش‌های مهاجرت هم نیاز به دارا بودن مدرک زبان می‌باشد.

بنابراین هر فردی می‌تواند با کمک یک وکیل مهاجرتی خبره، از شرایط و نکات مربوط به مهاجرت به ترکیه در هر روشی اطلاعات کسب کرده و پس از آن اقدام نماید.

هزینه‌های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت ترکیه در روش‌های مختلف آن دارای هزینه‌های مختلف است و نمی‌توان بیان نمود که تمکن مالی و هزینه مربوط به همه آن‌ها به یک اندازه است و هر فردی با هر تمکن مالی می‌تواند برای انواع روش‌ها اقدام نماید.

برای مثال هزینه مهاجرت تحصیلی بسیار کمتر از مهاجرت از طریق تمکن مالی به این کشور است و همچنین مهاجرت کاری هزینه کمتری نسبت به مهاجرت از طریق تمکن مالی یا سرمایه‌گذاری دارد.

بنابراین هر فردی با توجه به روشی که برای مهاجرت خود انتخاب می‌کند می‌تواند از هزینه دقیق آن توسط سفارت مربوطه اطلاع پیدا کرده و گواهی تمکن مالی دریافت کند.

با توجه به اعلام دولت ترکیه در سال ۲۰۲۱، تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت از طریق تمکن مالی برای هر نفر ۶ هزار دلار و در مهاجرت تحصیلی با توجه به شهریه دانشگاه و اجاره منزل و غیره در نظر گرفته می‌شود.

در مهاجرت کاری نیز فرد باید تمکن مالی زندگی در آن شهر برای مدت مشخصی را داشته باشد و بتواند آن را از طریق حساب‌های مختلف خود و غیره اثبات نماید. در نتیجه بهترین روش برای کسب اطلاع از هزینه مهاجرت در انواع مهاجرت‌ها، اطلاع از طریق سفارت ترکیه است و در پی مراحل مهاجرت و اخذ ویزا این مورد نیز بیان می‌گردد.

انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه

۲

روش‌های مختلف مهاجرت

برای مهاجرت به ترکیه یا کشورهای دیگر روش‌های مختلفی وجود دارد که هر فردی با توجه به شرایط خود آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و انتخاب می‌کند.

مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت از طریق تمکن مالی و غیره از انواع روش‌های آن هستند که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و هر فردی با توجه به وضعیت و شرایط خود آن را انتخاب می‌نماید.

بسیاری از روش‌های دیگر نیز برای مهاجرت به ترکیه وجود دارند که هر فردی می‌تواند در رابطه با آن‌ها از یک وکیل خبره مهاجرتی اطلاعات کسب کرده و شانس خود را برای دریافت ویزا امتحان کند. برای مثال افراد حتی می‌توانند از طریق استارتاپ به ترکیه مهاجرت کنند که البته شاید ایده استارتاپی آن‌ها مورد استقبال قرار نگیرد و یا خود فرد تمایل داشته باشد که شانس خود را با کشورهای اروپایی امتحان کند و به صورت مستقیم وارد آن حوزه گردد.

در واقع تمامی روش‌های مهاجرت می‌توانند به اخذ اقامت دائم ترکیه منتهی شوند و افراد از این طریق زندگی جدید خود را در آن کشور آغاز نمایند. در ادامه انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه از روش‌های محبوب مهاجرت به این کشور است چرا که افراد متقاضی می‌توانند از این طریق به این کشور مهاجرت کرده و تحصیل خود را آغاز نمایند.

دانشگاه‌های ترکیه در برخی موارد بسیار مشهور و معتبر هستند و در واقع مانند سکوی پرتابی به سوی دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی عمل می‌کنند و به همین منظور بسیاری از دانشجویان، تحصیل در این کشور را انتخاب می‌نمایند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه گزینه بسیار مناسبی برای بسیاری از افراد محسوب می‌شود و در بیشتر مواقع در مقطع کارشناسی ارشد برای آن اپلای می‌کنند و می‌توان گفت که شرایط بسیار مناسبی برای دانشجویان فراهم می‌شود و در صورتی که واجد شرایط باشند حتی می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه بسته به دانشگاه و رشته انتخابی فرد، هزینه‌های مختلفی دارد و  هر فردی می‌تواند برای مقطع و رشته و دانشگاه مورد نظر خود در ترکیه اپلای کند.

افراد می‌توانند در مهاجرت تحصیلی به ترکیه، مدت اعتبار ویزای خود را نیز تمدید کرده و در نهایت پذیرش دائم ترکیه را دریافت نمایند.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است

مهاجرت از طریق کار

افراد ماهر و متخصص می‌توانند برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار اقدام کرده و پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کنند. مهاجرت کاری به ترکیه گزینه مناسبی برای تمام افراد نیست.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور ترکیه بسیار بالا است و شغل‌یابی در آن کشور نسبتا سخت محسوب می‌شود، می‌توان بیان کرد که هر فردی پیش از اقدام برای مهاجرت کاری به ترکیه باید شرایط خود را نیز در نظر گرفته و ببیند که پوزیشن‌های شغلی مناسب برای آن‌ها در کشور ترکیه چه مواردی را در بر می‌گیرد.

بنابراین، مهاجرت کاری به ترکیه مانند مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست و دارای سختی‌ها و شرایط متفاوتی می‌باشد. کشور ترکیه در برخی زمینه‌ها با کمبود نیروی تخصصی و حتی غیرماهر مواجه است و فرد متقاضی می‌تواند با توجه به فرصت‌های شغلی موجود برای کاریابی اقدام کرده و رزومه خود را برای کارفرمایان کشور ترکیه بفرستد.

برای اطلاع از نحوه مهاجرت کاری به ترکیه و مشاغل مناسب برای اپلای و دریافت جاب آفر، می‌توانید از مشاوره و کمک‌های یک فرد خبره و وکیل مهاجرتی آگاه استفاده نمایید و از این طریق با بهترین شرایط به ترکیه مهاجرت کاری کنید و حتی اقامت دائم دریافت نمایید.

مهاجرت با تمکن مالی

مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی به عنوان یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به ترکیه شناخته می‌شود. در مهاجرت با تمکن مالی، فرد متقاضی می‌تواند با دارا بودن هزینه مهاجرت به ترکیه، برای دریافت ویزای تمکن مالی و مهاجرت به این کشور اقدام نماید.

مهاجرت با تمکن مالی برخلاف دو روش محبوب پیشین که مورد بررسی قرار گرفتند، نیازمند دارا بودن مدرک تحصیلی یا اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه نیست و همچنین نیاز نیست که فرد دارای جاب آفر باشد تا بتواند برای دریافت ویزای آن اقدام کند.

برای این نوع مهاجرت فقط کافی است که فرد بتواند تمکن مالی مورد نیاز را اثبات نموده و پس از آن برای دریافت ویزای تمکن مالی اقدام نماید. تمکن مالی برای هر فرد محسوب می‌شود و اگر فردی قصد مهاجرت با خانواده را داشته باشد، باید حدود ۶۰۰۰ دلار برای هر نفر داشته باشد تا تمکن مالی مورد نیاز برای وی احراز شود.

تمکن مالی مورد نیاز در این نوع مهاجرت به صورتی است که فرد بتواند خانه‌ای را در استانبول اجاره کند. چرا که استانبول ترکیه شهر گرانی محسوب می‌شود و به همین منظور فرد باید تمکن مالی آن را داشته باشد.

نحوه انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه

۳

هزینه‌های زندگی در ترکیه به چه صورت است؟

هزینه‌های زندگی در ترکیه بسته به نوع مهاجرت فرد و شهری که به آن مهاجرت می‌کند متفاوت ارزیابی می‌گردد. برای مثال هزینه زندگی در استانبول بسیار بیشتر از شهرهای کوچک و روستاهای این کشور است. در واقع هزینه اجاره منزل و غیره در استانبول بسیار زیاد است و به همین منظور بسیاری از افراد نمی‌توانند در این شهر زندگی کنند.

کشور ترکیه شهرهای دیگری را نیز دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را داشته و با توجه به طبیعت زیبای این کشور و امکانات مختلف شهرهای گوناگون، مورد توجه افراد مختلف قرار می‌گیرند و مقصد متقاضیان برای آغاز زندگی جدید هستند.

هزینه زندگی در ترکیه به طور میانگین حدود ۲۵۰۰ لیر برای هر نفر در ماه می‌باشد و می‌توان گفت که این هزینه با توجه به شهر و وضعیت فرد متفاوت است و تا ۳۰۰۰ لیر و یا بیشتر نیز می‌تواند افزایش داشته باشد.

بنابراین این هزینه در صورتی که فرد در ترکیه مشغول به کار باشد می‌تواند به شکل راحت‌تری پرداخت شود و همچنین اگر فرد دانشجو باشد، هزینه شهریه دانشگاه و غیره را نیز باید بپردازد.

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در ترکیه بالا است و درصد تورم نیز بسیار زیاد است، به نظر می‌رسد که مهاجرت به این کشور بدون برنامه‌ریزی و دارا بودن شرایط مناسب، عقلانی به نظر نمی‌رسد و هر فردی باید برای زندگی پس از مهاجرت برنامه داشته باشد تا با مشکلاتی در پرداخت هزینه زندگی و غیره مواجه نشود.

مهاجرت به ترکیه به همراه خانواده

هر فردی می‌تواند در انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه پس از دریافت ویزا و اقامت این کشور، برای خانواده خود نیز ویزای همراه ترکیه دریافت کند و از این طریق خانواده او می‌توانند در مدت زمان زیادی در کنار او اقامت داشته باشند.

البته در برخی روش‌های مهاجرت مانند مهاجرت از طریق تمکن مالی به ترکیه این امکان وجود دارد که فرد متقاضی برای مهاجرت به این کشور همراه با خانواده خود اقدام نموده و در واقع تمام اعضای خانواده همراه با یکدیگر مهاجرت نمایند.

بنابراین مهاجرت به ترکیه همراه با خانواده در برخی روش‌ها ممکن است و در برخی دیگر نیاز است که فرد متقاضی پس از مهاجرت به صورت انفرادی، برای اعضای خانواده خود ویزای همراه ترکیه بفرستد تا از این طریق امکان مهاجرت آن‌ها نیز فراهم گردد.

مهاجرت به ترکیه همراه با خانواده دارای مزایای زیادی است و باعث می‌شود که فرد به همراه خانواده خود بتواند از مزایای شهروندی اتحادیه اروپا پس از گذشت چند سال و دریافت پاسپورت ترکیه بهره‌مند شود.

همچنین مثلا فرزندان وی می‌توانند در کشور ترکیه تحصیل کرده و از امکانات تحصیلی و غیره که برای آنان فراهم می‌شود استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا