مهاجرت با تمکن مالی

چگونه مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی انجام دهم

امروزه بسیاری از افراد به علت وجود شرایط سخت و بد اقتصادی و تورم و غیره، تصمیم به مهاجرت گرفته و سعی می‌کنند که بهترین کشور مورد نظر خود را برای مهاجرت انتخاب نمایند.

کشور ترکیه معمولا یکی از انتخاب‌های رایج افراد است که با مهاجرت به آن زندگی جدیدی را آغاز کرده و سعی می‌کنند که فرصت‌های جدیدی را برای خود به ارمغان آورند.

مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی انتخاب بسیاری از افرادی است که دارای تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه بوده و می‌توانند هزینه زندگی و غیره را بپردازند.

در واقع این یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه است که دارای مزایا و معایب خاص خود است و با توجه به اینکه نیازمند دارا بودن مدرک تحصیلی مشخص و همچنین مدرک زبان نیست، بسیاری از افراد برای مهاجرت راحت‌تر به ترکیه آن را انتخاب نموده و همراه با خانواده خود به آن کشور می‌روند.

در این مطلب تمامی مسائل مربوط به مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی را مورد بررسی قرار داده و نحوه انجام آن را نیز بیان می‌کنیم.

مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی

۱

درباره مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی

مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است که در واقع به واسطه آن می‌توان بیان کرد که فرد می‌تواند به شکل راحت‌تری نسبت به مهاجرت کاری به ترکیه یا مهاجرت تحصیلی به این کشور، برای اخذ اقامت و ویزای تمکن مالی اقدام نموده و روند مهاجرت خود را انجام دهد.

مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی به این صورت است که فرد می‌تواند با اثبات تمکن مالی مورد نیاز، به این کشور مهاجرت کرده و به همراه خانواده خود در آنجا اقامت داشته باشد.

بیشتر افراد می‌توانند برای مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی اقدام نموده و بدون نیاز به مدرک زبان و غیره به این کشور مهاجرت نمایند و حتی موفق به دریافت اقامت دائم شوند.

سرعت دریافت ویزا در این نوع مهاجرت نیز زیاد است و همچنین فرد می‌تواند پس از ۵ سال اقامت بدون وقفه در ترکیه برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

این روش مهاجرت بسیار مناسب برای کسانی است که قصد آغاز زندگی جدیدی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا هستند و می‌خواهند به همراه خانواده در آن‌جا اقامت دائم داشته باشند.

روش‌های مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی کدام‌اند؟

مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی با تمکن مالی برای انواع روش‌های مهاجرت به این کشور متفاوت است و هرکدام مفاهیم گوناگونی را بیان می‌نمایند.

مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی در روش‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال اگر فردی حتی قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته باشد، باید بتواند تمکن مالی نسبی را اثبات نماید و مقدار آن به مسائل مختلفی مانند نوع دانشگاه و شهری که فرد در آن قصد اقامت دارد بستگی داشته و با توجه به آن ارزیابی می‌گردد.

بنابراین هر فردی می‌تواند با توجه به میزان تمکن مالی خود روش‌های گوناگون مهاجرت به ترکیه را مورد ارزیابی قرار داده و از طریق آن‌ها برای مهاجرت به این کشور اقدام نماید.

در مثال مهاجرت تحصیلی باید بیان نمود که علیرغم اینکه تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت از طریق این روش کمتر است، اما فرد باید برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مراحل خاصی را طی نماید که در واقع می‌توان گفت که روش‌ سخت‌تری برای مهاجرت محسوب می‌شود.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی باید به مقداری باشد که کفاف یک سال زندگی فرد در ترکیه را بدهد و بتواند از طریق آن اجاره خانه و هزینه‌های دیگر خود را بپردازد.

در نتیجه مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی اولویت و انتخاب اول کسانی است که می‌خواهند به روش راحتی به این کشور مهاجرت کرد و اقامت دائم دریافت نمایند.

شرایط لازم برای مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن

مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی، نسبت به روش‌های دیگر شرایط آسان‌تری دارد و برای مثال مانند مهاجرت تحصیلی به ترکیه نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ترکیه نیست و به جز تمکن مالی و برخی مسائل جزئی دیگر، شرایط دیگری مورد نیاز نیست.

بنابراین لازم است که فرد متقاضی گواهی تمکن مالی خود را به صورت رسمی دریافت کرده و همچنین مدارک دیگری مانند مدارک شناسایی، پاسپورت دارای اعتبار، مدارک مربوط به سوابق شغلی، تحصیلی و غیره خود را ارائه دهد.

شایان توجه است که در مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی، نیاز به دارا بودن مدرک زبان نیست و قوانین مهاجرتی نیاز به دارا بودن آن را بیان نمی‌کنند.

نحوه مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی

۲

نحوه اقدام برای مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی

اقدام برای مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی دارای مراحلی است که فرد متقاضی باید آن‌ها را به صورت دقیق و به درستی طی نموده تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقامت این کشور را دریافت نماید.

این روش مهاجرت، اقامت خودحمایتی نیز نامیده می‌شود و فرد متقاضی باید برای آن درخواست ثبت کرده و فرم ویزای تمکن مالی را دریافت نماید و بتواند تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه و ارائه کند.

پس از آن باید یک حساب بانکی بین‌المللی افتتاح نموده و بیمه نامه شنگن خریداری کند. پس از آن فرد متقاضی باید برای دریافت ویزای تایپ‌ D اقدام کند تا بتواند برای آسان شدن سفر کاری اقدام نموده و برای سفر به کشور مقصد درخواست ثبت کند.

تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

با توجه به شرایط اعلامی از سوی کشور ترکیه برای مهاجرت از طریق تمکن مالی یا اقامت خودحمایتی، تمکن مالی اولیه مورد نیاز برای اقامت از طریق تمکن مالی در این کشور، ۶۰۰۰ دلار برای هر نفر می‌باشد.

بنابراین فرد برای اثبات تمکن مالی نیاز دارد تا گواهی تمکن مالی برای ۶۰۰۰ دلار به ازای هر نفر را دریافت نموده و پس از آن برای مهاجرت به ترکیه اقدام نماید.

پس از دریافت گواهی تمکن مالی و انجام مراحل مربوطه، فرد متقاضی می‌تواند اقامت یک ساله ترکیه را دریافت نموده و در نزدیکی اتمام آن برای تمدید اقدام نماید.

مهاجرت با تمکن مالی و دریافت اقامت دائم

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که مهاجرت از طریق تمکن مالی از همان ابتدا منجر به دریافت اقامت دائم ترکیه می‌شود اما باید بیان نمود که در بیشتر انواع روش‌های مهاجرت، باید مدتی از اقامت موقت فرد بگذرد تا بتواند آن را تمدید کرده و به اقامت دائم تبدیل نماید.

در مهاجرت با تمکن مالی به ترکیه نیز فرد متقاضی می‌تواند پس از ۵ سال اقامت در ترکیه که بدون وقفه بوده و همچنین شرایط لازم را داشته باشد، برای دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام نموده و آن را دریافت کند.

پس از آن نیز می‌تواند پاسپورت ترکیه را بگیرد. دارا بودن این پاسپورت به این معنا است که فرد شهروند ترکیه محسوب شده و می‌تواند از اعتبار این پاسپورت و ارزش آن استفاده کند.

بنابراین در صورتی که فرد متقاضی در طی سال‌های اقامت خود در ترکیه دارای رفتار مناسبی بوده باشد و سوءپیشینه نداشته باشد می‌تواند برای دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام نموده و پاسپورت ترکیه دریافت کند.

درباره مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی

۳

نحوه اثبات تمکن مالی برای دریافت اقامت تمکن مالی

برای اثبات تمکن مالی برای مهاجرت به هر کشوری و از هر طریقی، فرد متقاضی باید به بانکی که در آن حساب دارد مراجعه نموده و درخواست آن را ثبت کند.

اثبات تمکن مالی با توجه به دارایی‌های فرد صورت می‌گیرد و بانک مورد نظر، موجودی و گردش حساب‌های فرد متقاضی را مورد بررسی قرار داده و گواهی تمکن مالی برای وی صادر می‌کند.

بنابراین روش گرفتن گواهی تمکن مالی برای مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی، به این صورت است که فرد متقاضی با در دست داشتن مدارک لازم مانند کارت ملی، پاسپورت و سند رسمی وکالت‌نامه (در صورت اقدام از طرف وکیل فرد) به بانک مراجعه نموده و با تکمیل فرم و ارائه اطلاعات، گواهی تمکن مالی خود را دریافت می‌نماید.

نکته قابل توجه در رابطه با این گواهی این است که باید به صورت رسمی بوده و حتما دارای سربرگ رسمی بانک باشد تا در حین ارائه مدارک و غیره مشکلی برای فرد ایجاد نشود و مورد قبول قرار گیرد.

همچنین باید نام فرد به درستی درج شود و تاریخچه حساب بانکی هم حداقل ۶ ماه قدمت داشته باشد و شماره حساب فرد و اطلاعات دیگر هم به صورت صحیح در آن قرار داشته باشد.

مزایای مهاجرت از طریق تمکن مالی به ترکیه

مهاجرت به ترکیه دارای مزایای مختلفی است که بسیاری از افراد با در نظر گرفتن آن‌ها تصمیم به مهاجرت به ترکیه می‌گیرند و می‌توانند شرایط خوبی را از این طریق در ترکیه تجربه کنند.

اما اقامت در ترکیه از طریق تمکن مالی، علاوه بر مزایایی که در خود آن کشور برای فرد دارد و باعث می‌شود که بتواند زندگی با کیفیت بالایی را در ترکیه آغاز کند، باعث می‌شود که فرد متقاضی از مزایای دیگر و ارتباطات جهانی استفاده کرده و دیگر مانند کشور ایران دچار تحریم و غیره نباشد.

به عنوان مثال افراد در داخل ایران برای دریافت ویزای شینگن حتی به صورت توریستی باید سختی‌ها و دردسرهای زیادی را متحمل شوند اما دریافت این ویزا از طریق اقامت در ترکیه و پاسپورت این کشور آسان‌تر است و در مدت زمان کمتری صورت می‌گیرد.

همچنین فردی که شهروند ترکیه محسوب شود، می‌تواند از مزایای شهروندی در اتحادیه اروپا نیز بهره‌مند گردد و به شکل راحت‌تری در کشورهای مختلف اتحادیه سفر و رفت و آمد داشته باشد.

فرد مهاجر می‌تواند در طی زمان زبان ترکی و انگلیسی یاد بگیرد و نیاز نیست که برای مهاجرت حتما مدرک زبان داشته باشد یا برای مهاجرت به این کشور بخواهد تجارت یا کسب و کاری راه‌اندازی کند.

نکات مربوط به اقامت تمکن مالی

  • اقامت تمکن مالی ترکیه نسبت به انواع دیگر اقامت سختی‌های کمتری دارد و همچنین قابل بیان است که در مدت زمان کمی انجام می‌گیرد و فرد می‌تواند پس از ۵ سال برای اقامت دائم اقدام کند.
  • تمکن مالی برای انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه مورد نیاز است اما مقدار آن به نوع مهاجرت فرد بستگی دارد و می‌توان بیان کرد که در برخی روش‌ها بسیار کمتر از برخی دیگر است و بیشترین مقدار آن مربوط به مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی و یا سرمایه گذاری در این کشور می‌باشد.
  • اقامت تمکن مالی در حالت کلی مناسب کسانی است که دارای درآمد مشخصی در کشور ایران بوده و تمکن مالی خوبی نیز داشته باشند. در واقع این روش برای تمام افراد مناسب نیست و هرکسی باید موقعیت و شرایط خود را برای مهاجرت در نظر بگیرد.
  • میزان تمکن مالی مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی، با توجه به اجاره خانه در استانبول در نظر گرفته می‌شود و اگر فرد تمکن مالی اجاره خانه در آن شهر را داشته باشد، می‌تواند از این طریق به ترکیه مهاجرت کند.
  • برخلاف برخی از روش‌های مهاجرت به ترکیه که دارای محدودیت سنی و شرایط خاص هستند، این روش دارای محدودیت سنی نیست و هر فردی می‌تواند برای مهاجرت از طریق آن اقدام نماید.
  • اخذ وکیل در پروسه مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی بسیار مفید و سازنده است و باعث می‌شود که از هرگونه خطا و اشتباهی در روند اقدام برای مهاجرت جلوگیری شود و در کمترین زمان ممکن ویزای تمکن مالی دریافت شود.
  • تمدید مدت اقامت در بسیاری از روش‌های مهاجرت به ترکیه ممکن است و فرد متقاضی می‌تواند اقامت خود را تمدید کرده و پس از گذشت مدتی به اقامت دائم تبدیل کند.

همه چیز درباره مهاجرت به ترکیه با تمکن مالی

۴

اقامت تمکن مالی در ترکیه و اخذ وکیل مهاجرتی

برای اینکه بتوانید در کمترین زمان ممکن اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی را دریافت کنید و به این کشور مهاجرت نمایید، نیاز دارید تا اطلاعات دقیق و کاملی را برای مهاجرت به این کشور به دست آورید.

دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی، می‌تواند به طرق مختلفی صورت گیرد و در واقع هر فردی پیش از اقدام برای مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی یا تحصیلی و کاری و غیره می‌تواند از افراد دارای تجربه و یا بسترهای اینترنتی که برای این مسئله وجود دارند اقدام نماید.

اما در حالت کلی انتخاب بسیاری از افراد برای دریافت اطلاعات در رابطه با نحوه مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی به این صورت است که از مشاوره‌های یک وکیل خبره برای دریافت اطلاع از نحوه اقدام برای انواع مهاجرت اقدام کنند.

انتخاب وکیل خبره با توجه به اینکه امروزه افراد سودجو در این زمینه بسیار افزایش پیدا کرده‌اند و کلاه‌برداری در زمینه خدمات مهاجرتی بسیار زیاد شده است، کار آسانی به حساب نمی‌آید و باید یک موسسه مناسب و قابل اعتماد در این زمینه را پیدا کنید.

در واقع افراد برای مهاجرت تحصیلی، کاری و غیره نیاز دارند که از طریق دریافت مشاوره از یک وکیل خبره، بهترین روش‌ را انتخاب نموده و مراحل اقدام برای مهاجرت را به خوبی و به درستی طی نمایند تا در کمترین زمان ممکن به ترکیه مهاجرت کنند.

بنابراین بهتر است که از وکلای خبره دارای تجربه و سابقه کار استفاده کنید و در این مجموعه می‌توانید وکیل مورد نظر خود را پیدا کرده و با وی در ارتباط قرار گیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا