مهاجرت تحصیلیمهاجرت با تمکن مالیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه ویزای همراه ایتالیا بگیرم

بسیاری از افرادی که به ایتالیا و کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند به این می‌اندیشند که در این کشور به همراه خانواده خود اقامت داشته و در واقع بتوانند زندگی جدیدی را به همراه خانواده و غیره در ایتالیا آغاز کنند.

با توجه به اینکه کشور ایتالیا از بهترین کشورهای اروپایی برای کار و تحصیل و زندگی می‌باشد، قابل بیان است که بسیاری از افراد نسبت به مهاجرت به این کشور تمایل پیدا کرده و پس از مهاجرت نیز ویزای همراه ایتالیا دریافت می‌کنند.

کشور ایتالیا از لحاظ سطح زندگی در رده بالایی قرار دارد و کیفیت زندگی در آن مطلوب است و افراد متقاضی می‌توانند از طرق مختلف به آن مهاجرت نموده و زندگی کنند.

به منظور اینکه به طور سالانه درخواست برای دریافت ویزای همراه ایتالیا بسیار زیاد است و افراد مختلفی برای دریافت آن تمایل دارند، می‌توان بیان کرد که به یک مسئله رایج تبدیل شده است و به همین منظور سعی داریم تا در این مطلب آن را مورد بررسی قرار داده و نحوه دریافت آن را نیز بیان کنیم.

ویزای همراه ایتالیا

۱

دریافت ویزای همراه ایتالیا

به طور سالانه بسیاری از افراد برای مهاجرت به ایتالیا و کشورهای دیگر درخواست می‌دهند و در واقع سعی می‌کنند تا از این طریق زندگی جدیدی را آغاز نموده و با فرصت‌های جدید بین‌المللی مواجه شوند.

دریافت ویزای همراه ایتالیا دغدغه بسیاری از افرادی است که انواع مهاجرت به خصوص مهاجرت کاری به ایتالیا یا مهاجرت تحصیلی انجام می‌دهند.

چرا که مثلا در مهاجرت کاری، فرد با دریافت جاب آفر ایتالیا نمی‌تواند در یک زمان به همراه خانواده خود مهاجرت کند و باید مدتی از مهاجرت وی گذشته و پس از آن برای دریافت ویزای همراه ایتالیا درخواست دهد.

ارائه درخواست برای دریافت ویزای همراه ایتالیا در مهاجرت از طریق تمکن مالی و سرمایه گذاری و غیره کمتر هستند اما در حالت کلی می‌توان گفت که امکان دریافت آن در انواع طرق مهاجرت وجود دارد و افراد می‌توانند با توجه به شرایط مخصوص هرکدام برای آن درخواست دهند.

شرایط دریافت ویزای همراه

برای دریافت ویزای همراه ایتالیا باید شرایط خاصی وجود داشته باشد که فرد متقاضی آن را در نظر گرفته و با توجه به آن برای دریافت ویزا اقدام نماید.

دریافت ویزای همراه یا خانوادگی که به اعضای خانواده فرد متقاضی امکان اقامت بیشتر از زمان عادی، یعنی سه ماه را اعطا می‌کند، شرایطی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد و از آن می‌توان به دارا بودن تمکن مالی اشاره کرد.

فردی که متقاضی دریافت ویزای همراه ایتالیا است باید ثابت کند که به طور سالانه حداقل ۶۰۰۰ درآمد دارد که البته این مقدار ثابت و مشخص نیست و شاید در انواع ویزای همراه که فرد درخواست می‌کند مقدار آن متفاوت باشد.

همچنین او باید ر نظر داشته باشد که افرادی که قصد دریافت ویزای همراه ایتالیا برای آنان را دارد نباید عضو و شهروند اتحادیه اروپا بوده باشد که در این صورت درخواست وی رد می‌شود.

از مهم‌ترین شرایط مربوط به آن نیز می‌توان به این اشاره کرد که فرد متقاضی باید دارای تاییدیه ورود به خاک ایتالیا باشد که nulla osta نامیده می‌شود و باید کمتر از ۶ ماه توسط اداره مهاجرت صادر شده باشد تا فرد توانایی ارائه درخواست داشته باشد.

نکته قابل توجه این است که تمکن مالی مورد نیاز نسبت به تعداد اعضایی که قصد مهاجرت دارند متفاوت خواهد بود و این موضوع مهم است.

در واقع یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای همراه ایتالیا نیز این است که برای افرادی آن را بگیرید که از لحاظ قوانین و مقررات اداره مهاجرت ایتالیا و غیره، امکان مهاجرت آن‌ها با ویزای همراه وجود دارد که عبارت‌اند از همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و پدر و مادر و برخی بستگان در شرایط خاص.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با تمامی شرایط مورد نیاز دریافت ویزای همراه ایتالیا با یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و به صورت درست و دقیق برای آن اقدام کنید.

درباره ویزای همراه ایتالیا

اخذ ویزای همراه و مدارک لازم برای آن

برای دریافت ویزای همراه ایتالیا نیاز به ارائه مدارکی است که فرد باید در ارائه آن‌ها به صورت درست و دقیق مبادرت ورزد تا شانس دریافت ویزای همراه ایتالیا را افزایش دهد.

در این قسمت بسیاری از مدارک مورد نیاز را مورد بررسی قرار می‌دهیم اما قابل توجه است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن می‌توانید از کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره استفاده نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه ایتالیا عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه ایتالیا به صورت کامل.
  • گواهی ازدواج، تولد و غیره که ثابت‌کننده رابطه افرادی که قصد مهاجرت می‌باشند با فرد است.
  • دو قطعه عکس در ابعاد مشخصی که از سوی سفارت اعلام می‌شود.
  • کپی دعوت‌نامه معتبر از ایتالیا.
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۱۶ ماه اعتبار.
  • گواهی اثبات تمکن مالی فردی که در ایتالیا اقامت دارد به مقدار مشخصی که برای افراد دعوت‌شده در نظر گرفته می‌شود.
  • مدرک اجازه کار در ایتالیای فرد مقیم ایتالیا.
۲

انواع ویزای همراه ایتالیا

همانطور که پیش‌تر نیز بیان شد، برای دریافت ویزای همراه راه‌های مختلفی وجود دارد و افرادی که انواع راه‌های مهاجرت را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت ویزای همراه ایتالیا اقدام نموده و آن را دریافت کنند.

همچنین از انواع ویزای همراه ایتالیا می‌توان به موقت و دائمی اشاره کرد. ویزای همراه موقت ویزایی است که افراد متقاضی از طریق آن می‌توانند اقامت موقت ایتالیا را دریافت نموده و حتی اجازه کار در این کشور را داشته باشد.

اما در ویزای همراه ایتالیا که به شکل دائمی است، افراد متقاضی اقامت دائم ایتالیا را دریافت می‌کنند و می‌توانند به شکل دائمی در این کشور اقامت داشته باشند و به همراه خانواده خود زندگی کنند که بسیاری از افراد تمایل به دریافت آن دارند.

در ادامه نیز انواع ویزای همراه ایتالیا با توجه به روش مهاجرت فرد متقاضی را مورد بررسی قرار داده و نحوه هرکدام را بیان می‌کنیم.

ویزای همراه کاری

دریافت ویزای همراه ایتالیا از طریق مهاجرت کاری به این کشور دارای سختی‌های خاص خود می‌باشد و از آن می‌توان به این اشاره کرد که افراد متقاضی باید دارای اقامت پیوسته باشند و با اقامت منقطع نمی‌توانند ویزای همراه ایتالیا دریافت کنند.

از مهم‌ترین شرایط مربوط به دریافت ویزای همراه ایتالیا می‌توان به این اشاره کرد که فرد باید دارای اقامت حداقل ۱ ساله از طریق قرارداد کاری و غیره باشد و مثلا اگر به صورت فصلی در ایتالیا مشغول به کار شود نمی‌تواند آن را دریافت کند.

بنابراین افرادی که مهاجرت کاری به ایتالیا انجام داده‌اند می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم و توانایی اثبات تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه ایتالیا اقدام نموده و آن را دریافت کنند.

اخذ  ویزای همراه ایتالیا

ویزای همراه تحصیلی

بسیاری از افرادی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می‌گیرند، به این می‌اندیشند که مهاجرت به تنهایی برای آن‌ها سخت است و در واقع به دنبال این هستند که با دریافت ویزای همراه ایتالیا راهی را برای مهاجرت خانواده خود نیز ایجاد کنند.

به همین منظور دولت ایتالیا این امکان را فراهم کرده است که افراد از طریق مهاجرت تحصیلی بتوانند با خانواده خود به ایتالیا مهاجرت نموده و از این طریق فشار روانی فرد مهاجر نیز کم شود.

در حالت کلی دریافت ویزای همراه ایتالیا برای افرادی که مهاجرت تحصیلی به این کشور انجام داده‌اند با سختی‌هایی همراه است ولی می‌توان بیان کرد که در کنار تمام سختی‌ها مورد انتخاب بسیاری از دانشجویان قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه در کشور ایتالیا دانشگاه‌های بسیار معتبری وجود دارد و به طور سالانه بسیاری از افراد برای تحصیل در آن‌ها درخواست می‌دهند، درخواست برای دریافت ویزای همراه ایتالیا از این طریق نیز زیاد است.

دانشجویانی که قصد دریافت ویزای همراه ایتالیا را دارند باید یکی از شرایط زیر را دارا باشند:

  • قصد تمدید اقامت خود در ایتالیا برای تحصیل در مقطع دکتری و غیره را دارا باشند و بخواهند از طریق آن چند سال بیشتر در این کشور بمانند.
  • دانشجویانی که قصد ماندن در ایتالیا بیش از ۶ ماه را دارند ولو اینکه ویزای خود را از طریق بورسیه تحصیلی گرفته باشند می‌توانند ویزای  همراه ایتالیا بگیرند.
  • دانشجویانی که به طور رسمی در ایتالیا تحصیل می‌کنند و تحصیل تمام‌وقت دارند و بیش از ۶ ماه قصد تحصیل در آن کشور را دارند نیز می‌توانند ویزای همراه بگیرند.

ویزای همراه سرمایه گذاری و کارآفرینی

بسیاری از افرادی که مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ایتالیا یا کارآفرینی را دارند از همان ابتدا سعی می‌کنند که روند مهاجرت خود را به همراه خانواده انجام داده و به همین منظور درخواست دریافت ویزای همراه ایتالیا از این راه‌های مهاجرت نسبت به دیگر روش‌ها کمتر است و فرد متقاضی باید آن را در نظر بگیرد.

فردی که از طریق ثبت شرکت، خرید ملک و خانه و غیره، کارآفرینی و راه‌های دیگر سرمایه گذاری بدون خانواده خود به ایتالیا مهاجرت نموده باشد نیز می‌تواند برای دریافت ویزای همراه ایتالیا اقدام نموده و آن را دریافت نماید و در واقع راه مهاجرت خانواده خود را هموار کند.

اگر فرد متقاضی در پی سرمایه گذاری خود از طرف کشور ایتالیا گلدن ویزا دریافت نموده باشد، می‌تواند به شکل راحت‌تری نسبت به روش‌های دیگر برای دریافت ویزای همراه ایتالیا اقدام نموده و آن را برای اعضای خانواده دریافت کند.

مهم‌ترین نکته در رابطه با آن این است که بتواند تمکن مالی مورد نیاز را اثبات کند و پس از آن ویزای همراه ایتالیا بگیرد.

در هر کدام از این روش‌ها فرد مقیم ایتالیا باید بتواند درجه ۱ بودن افرادی که قصد پیوستن به او را دارند ثابت کند و مثلا نمی‌تواند در شرایط عادی برای خواهر و برادر و بستگان درجه دو درخواست اخذ ویزای همراه ایتالیا ارائه دهد.

چگونگی دریافت  ویزای همراه ایتالیا

۳

نحوه دریافت ویزای همراه ایتالیا

هر فردی با توجه به روشی که برای مهاجرت به ایتالیا انتخاب نموده است باید راه‌های مختلف و متفاوتی را برای دریافت ویزای همراه ایتالیا طی کند که در جزئیات‌شان دارای تفاوت هستند اما کلیت آن‌ها یکسان است.

برای دریافت ویزای همراه ایتالیا فرد مقیم ایتالیا باید دعوت نامه بفرستد و درخواست خود را در اداره مهاجرت ایتالیا ثبت کند و پس از ان افرادی که در ایران هستند باید به سفارت مراجعه نموده و فرم درخواست و مدارک لازم را ارائه دهند.

پس از اینکه تمامی مراحل از سوی هر دو طرف داخل و خارج ایران انجام شد، باید منتظر بمانند که درخواست ان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و مدت زمان لازم برای دریافت ویزای همراه طی شود و در صورتی که نقصی در درخواست و مدارک وجود نداشته باشد، ویزای همراه صادر می‌شود و خانواده فرد می‌توانند به او بپیوندند.

لازم به ذکر است که مراحل مربوطه باید به صورت دقیق توسط فرد مقیم ایتالیا و ایران انجام شود و برای انجام آن به بهترین شکل ممکن می‌توانند از تجربه افراد دیگر یا جست و جو در اینترنت استفاده نموده و یا با یک وکیل و مشاور مهاجرتی در ارتباط قرار گیرند که بهترین شرایط را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و ان‌ها را راهنمایی می‌کند.

دریافت ویزای همراه ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟

برای دریافت ویزای همراه ایتالیا زمان مشخصی وجود ندارد و این موضوع بستگی به این دارد که درخواست فرد با مشکل مواجه است یا خیر و چقدر تا برطرف کردن مشکلات خود فاصله دارد.

در واقع صدور و ارائه ویزای همراه می‌تواند بین ۲۰ روز تا چند ماه زمان ببرد و به همین منظور است که به افراد متقاضی پیشنهاد می‌شود که در روند دریافت ویزای همراه خود، از کمک یک وکیل و مشاور مهاجرتی استفاده کنند و به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن ویزای خود را بگیرند.

قابل بیان است که این مدت زمان بیان شده، به جز ۱ سال اقامت فرد در ایتالیا است که باید اثبات شود و در غیر این صورت برای او ویزای همراه ایتالیا صادر نمی‌شود.

مزایای دریافت ویزای همراه

از مزایای دریافت ویزای همراه در روش‌های مختلف مهاجرت می‌توان به این اشاره کرد که چون یکی از بزرگترین مشکلات  مهاجرت به ایتالیا دوری از خانواده است و باعث می‌شود که بسیاری از افراد از تصمیم خود صرف نطر نموده و نخواهند مهاجرت کنند، شرایط بهتری را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

در واقع اینکه فرد بتواند به همراه خانواده خود به ایتالیا و کشورهای دیگر مهاجرت کند یک امتیاز بسیار خوب محسوب می‌شود و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

همچنین می‌توان گفت که با مهاجرت اعضای خانواده فرد و اجازه اشتغال افراد دیگر، فرد می‌تواند از لحاظ مالی نیز شرایط بهتری را تجربه کند و از سختی‌های مهاجرت به تنهایی به این ترتیب کاسته شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا