آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟
در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید...
مشاوره حقوقی فوری (۲۴ ساعته)
موضوعتان را بگویید، در چند ثانیه به وکیلِ در دسترس میرسید
لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
تلفن تماس:
شما میتوانید درخواست ارزیابی حقوقی خود را بطور مستقیم برای ارسال کنید و در کوتاهترین زمان ممکن از ایشان پاسخ
بگیرید.
لطفا دقت داشته باشید، شما در هر روز تنها
میتوانید ۳
درخواست ارزیابی حقوقی رایگان ویا ارتباط مستقیم با متخصص ثبت نمایید.
همچنین دقت داشته باشید درصورت عدم انتخاب متخصص، پیام شما برای تمامی متخصصان ارسال شده و ایشان
می توانند ارزیابی خود را از درخواست شما مطرح نمایند.
در پروندهای شاکی هستم و پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده است. قصد سازش ندارم و به همین دلیل تمایلی به مراجعه به شورا ندارم. آیا عدم حضور من در جلسه شورا تبعاتی برای پرونده دارد یا حضور الزامی است؟
عدم حضور شاکی در جلسه شورای حل اختلاف تبعات مستقیمی دارد. اگر بدون عذر موجه در جلسه شورا حاضر نشوید، شورا میتواند پرونده را مختومه اعلام کند یا آن را به عنوان انصراف از شکایت تلقی کند؛ در نتیجه ممکن است حق پیگیری شما در همان مرحله ساقط شود.
بر اساس قانون شوراهای حل اختلاف، حضور طرفین در جلسات رسیدگی الزامی است و غیبت شاکی بدون عذر موجه میتواند به سقوط دعوا یا رد شکایت منجر شود.
اگر قصد سازش ندارید، بهترین رویکرد این است که در جلسه حاضر شوید، موضع خود را صریحاً اعلام کنید که حاضر به سازش نیستید، و بخواهید پرونده برای رسیدگی ماهوی به مرجع قضایی صالح ارسال شود. این روش هم حق شما را حفظ میکند و هم از مختومه شدن پرونده به ضرر شما جلوگیری میکند.
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده است. لطفاً
توجه
داشته باشید که ممکن
است اطلاعات
ارائهشده
بهطور کامل دقیق
یا قابل اعتماد نباشد. توصیه میشود برای تأیید صحت اطلاعات، به مشاوره وکلای مجرب مراجعه کنید.
سلام
رویه غالب عدم حضور شاکی در جلسه شورا به منزله عدم سازش است نهایتا برخی از شعبات شورا جلسه رسیدگی مجدد می گذارند و باعث تاخیر در ارسال پرونده به مرجع صالح می گردد
سلام و وقت بخیر
اگر به منظور صلح سازش باشد خیر هیچ گونه تبعات ندارد و عدم حضور شما دلیل بر عدم اراده شما بر سازش تلقی شده و پرونده به شعبه از دادگاه که صلاحیت رسیدگی به دعوای مربوطه را دارد فرستاده میشود تا رسیدگی صورت گیرد.
با سلام و عرض ادب خدمت شما ،عدم حضور شما در جلسه هیچگونه تبعاتی ندارد و شما میتوانید جهت سهولت کار یا حضورا در جلسه حاضر شوید و بخواهید که پرونده را به دادسرا ارسال نمایند یا طی لایحه ایی خواسته خود را به شورا ارجاع دهیدموفق باشید
خیر، حضور فیزیکی شما الزامی نیست.
تبعات عدم حضور (اگر به جلسه نروید)
صدور گزارش عدم سازش (نتیجه مثبت برای شما)
رد درخواست یا بایگانی)(نتیجه منفی)
برای نتیجه بهتر با وکیل مشورت کنید
باسلام حضور درشورای حل اختلاف صرفا بخاطر صلح و سازش میباشد درصورتی که تمایل بحضور ندارید طی لایحه ای از شورا درخواست ارسال پرونده به دادسرا بدهید و از طریق شعبه در دادسرا نسبت به ادامه شکایت اقدام نمایید ضرورتی به حضور در شورا نمیباشد
درود
با قانون جدید شوراهای حق اختلاف، شورای حل اختلاف فاقد صلاحیت. رسیدگی است، صرفا، برای صلح و سازش پروندهها را به شورا ارسال میکنند. شما اگر حضور پیدا نکنی ایرادی ندارد، آما ممکن است عدم حضور شما را نه از سر عدم موافقت با صلح و سازش بلکه ، از جهت عدم اطلاع شما تلقی کنند و دعوت مجددی بنمایند. بنا بر این بهتر است، طی لایحه ای از طریق دفتر خدمات قضایی به صورت صریح اعلام نمایید که قصد سازش ندارید و درخواست کنید که پرونده را به دادگاه اعاده نمایند.
بسم تعالی
عدم حضور شما در جلسه هیچگونه تبعاتی ندارد و شما میتوانید جهت سهولت کار یا حضورا در جلسه حاضر شوید و بخواهید که پرونده را به دادسرا ارسال نمایند یا طی لایحه ایی خواسته خود را به شورا ارجاع دهید .
درود و احترام. عدم شرکت در جلسه، هیچ تبعاتی ندارد منتها ممکن است جلسه را تجدید کنند. جهت تسریع در روند رسیدگی بهتر است در جلسه حاضر شوید و بخواهید پرونده را به دادسرا بفرستند. موفق باشید.
درود بر شما؛
عدم حضور شاکی در جلسه شورای حل اختلاف، الزاما به معنای رد شکایت یا از بین رفتن حق نیست، اما بسته به ماهیت پرونده، مرحله رسیدگی و اقداماتی که شورا مامور انجام آن است، می تواند تبعات عملی مهمی ایجاد کند.
اگر پرونده در شورا صرفا برای سازش ارجاع شده باشد، عدم حضور شما معمولا فقط موجب ثبت عدم حصول سازش و ارسال پرونده به مرجع صالح می شود. با این حال، در عمل ممکن است باعث طولانی شدن فرایند، تجدید وقت، یا تضعیف موقعیت شما از حیث ارائه توضیحات و پاسخ به ادعاهای طرف مقابل شود، به ویژه اگر طرف مقابل حاضر شود و صورت جلسه به نفع او تنظیم گردد.
اگر شورا در مقام رسیدگی و صدور رای باشد، عدم حضور شاکی می تواند موجب رسیدگی غیابی یا تصمیم گیری بر اساس محتویات پرونده شود، و اگر برای اثبات ادعا نیاز به توضیح، ارائه اصل اسناد، معرفی شهود، یا انجام کارشناسی داشته باشید، با عدم حضور ممکن است فرصت های اثباتی از دست برود یا قرار رد یا بایگانی در برخی وضعیت ها از حیث پیگیری مؤثر صادر شود. همچنین اگر ابلاغ قانونی انجام شده باشد و شما بدون عذر موجه حاضر نشوید، شورا معمولا جلسه را با وضعیت موجود اداره و نتیجه را صورت جلسه می کند.
از حیث مبنای حقوقی، شورا در چارچوب قانون شوراهای حل اختلاف عمل می کند و ارجاع به شورا غالبا با هدف صلح و سازش است، اما هرجا شورا صلاحیت رسیدگی داشته باشد، رعایت ابلاغ و مواعد و ارائه ادله مطابق قواعد آیین دادرسی و رویه عملی محاکم اهمیت دارد. برای کاهش ریسک، اگر قصد حضور ندارید، حداقل لایحه کتبی دقیق، مستند و زمان دار ثبت کنید و ادله خود را پیوست نمایید و صراحتا اعلام کنید که سازش را نمی پذیرید، اما رسیدگی ماهوی و ارجاع به مرجع صالح را درخواست دارید.
درنهایت؛
برای اینکه دقیق و مسئولانه راهکار بدهم، لطفا بفرمایید موضوع پرونده حقوقی است یا کیفری؟ و شورا فقط برای سازش دعوت کرده یا در دعوتنامه عبارت رسیدگی و صدور رای هم آمده است؟ و ابلاغ به شما واقعی بوده یا قانونی؟ اگر این سه مورد را بگویید، متن لایحه کوتاه و کاملا قابل استفاده برای ثبت در شورا را هم برایتان تنظیم می کنم.
سرافرازو پیروز باشید.
ماهیت دعوت از طرفین به قصد سازش است،درصورت عدم رضایت لایحه ای ارسال نمایید و عدم رضایت و عدم سازش و تقاضای پیگیری و ادامه دادرسی را خواستارشوید تا پرونده به دادسرا ارجاع شود.
خیر فقط باعث تجدید جلسه میشود اگر لایحه ارسال کنین و عدم سازش خود را اعلام بفرمایید و پرونده جهت حل اختلاف به دادگاه ارسال شود تا سریع تر به شعله رسیدگی کننده ارجاع شود
سلام، در حالت فعلی پرونده فقط برای صلح و سازش به شورا ارسال می شود. حضور شما الزامی نبوده و در صورت عدم حضور و عدم سازش، پرونده جهت طی مراحل رسیدگی به مرجع صالح ارسال می شود.