لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

در صورت هک شدن سایت های که با سرویس من راه اندازی میشن، من مسئول جبران خسارت هستم؟

پرسیده شده
۸ پاسخ ۵۱۴ #95618770

سلام، من یک سرویس سایت ساز میخوام راه اندازی کنم، سرویس من از کدهای آماده سطح وب ( دقیقا از وردپرس ) استفاده میکنه و احتمال هک شدن سایت هایی که با این سرویس ساخته میشن هست ( ممکنه مشکل از وردپرس باشه یا ممکنه بی دقتی های خود کاربری که از این سرویس قراره استفاده بکنه ) سوالم اینه که آیا در صورت هک شدن سایت های که با سرویس من راه اندازی میشن، من مسئول جبران خسارت مشتریان هستم؟ و سوال دومم اینه که اگر اتفاق هک بیفته، با توجه به اینکه جرم هک کیفریه، امکانش هست یکی از کاربرا بتونه از شخص من بابت هک سایتش شکایت کیفری کنه؟ به نتیجه میرسه آیا؟
سوال سومم این هستش که چون میزبانی هاستینگ این سایت ها با بنده هستش، از نظر قانونی چه مواردی رو باید رعایت کنم تا محکوم به جرم و یا موارد اینطوری نشم و با خیال راحت از نظر مسائل حقوقی بتونم به مشتریانم سرویس بدم؟

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی
۴,۷۲۸ مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل جرایم اینترنتی
۱,۶۲۲ وکیل جرایم اینترنتی آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۶ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۵,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۰,۰۰۰ تومان
۸ پاسخ برای این سوال ثبت شده

در صورت عدم رعایت و اثبات قصور شما مسوولیت جبران خسارت بر عهده شما می باشد لذا از بعد کیفری مسوولیتی متوجه شما نیست

سلام دوست عزیز.باتوجه به اینکه هر کسی در صورت ورود خسارت به دیگری و اثبات تقصیر،ضامن است،شمانیز مسئول تقصیرات خود خواهید بود.
لکن دو مقوله قابل تفکیک:درصورت هک اگر شکایتی شود براحتی قابل پیگیری است که کار شما بوده یا نه.
لکن در خصوص اثبات تقصیر ،قطعا میتوانید با تنظیم یک قرارداد محکم و قانونی تا حدود بسیار زیادی از پذیرش مسئولیت بسیاری موارد که مخالف نص صریح قانون نباشد امتناع کنید.
پس مهمترین چیز قرارداد و توافقی است که شما در ابتدای کار تدوین میکنید.پیشنهاد میکنم در تنظیم قرارداد حتما از وکیل کمک بگیرید🌻

با سلام و احترام؛
توصیه می کنم موارد و نواقص احتمالی کار را قبل از خرید نهایی مراجعان به ایشان اعلام کرده و آنها را متعهد بفرمایید که شمای دارنده ی سایت در قبال وقوع هک و یا سایر مشکلاتی که عرفا رخ میدهد فاقد مسئولیت هستید و دلیل آن هم این است که فرمت های سایت هایی که طراحی میکنید از وردپرس گرفته شده و شما در آن دخیل نیستید.
بدین طریق نه تنها شما مسئولیت کیفری را متحمل نخواهید شد بلکه از باب مسئولیت مدنی و ضمان قهری نیز مبرا خواهی بود.
پیروز باشید

با سلام..
در خصوص موضوع مطروحه.. طبق قانون، در صورت عدم رعایت قواعد و مقررات فنی در سرویس سایت ساز مربوطه، و اثبات تقصیر و یا بی مبالاتی شما، با تائید کارشناس فناوری اطلاعات، و ورود زیان از این حیث به مشتریان، شما طبق قانون مسئولیت مدنی از باب قاعده تسبیب، مسئول جبران ضرر و زیان وارده خواهید بود..
در خصوص هک شدن سایت های که با سرویس شما راه اندازی می شوند، در صورت وجود دلیل کافی مبنی بر انتساب ارتکاب عمدی هک از ناحیه شما و وجود سوءنیت در این راستا،، علاوه بر مسئولیت حقوقی، مشمول مسئولیت کیفری نیز می باشید..
موفق باشید..

درصورتیکه تقصیر شما در هک ثابت بشه مقصر شما هستید ولی ثابت نشه هک کننده مقصر هست

درود
اگر تقصیر شما در هک ثابت شود شما از نظر حقوقی مسول جبران خسارت هستید لیکن مسولیت کیفری هک بر عهده شما نمی باشد.

سلام علیکم شب بخیر در مورد سوال اول :بر اساس قواعد حقوقی هر کسی در مورد یک موضوع مقصر باشد باید خسارت طرف مقابل را پرداخت کند .صرف تقصیر برای پرداخت خسارت کافی است .تقصیر یعنی اینکه آن کاری را که باید انجام می دادید انجام ندادید.یا آن کاری را که نباید انجام دهید را انجام دادید. یا قواعد و مقررات و نظامات فنی مربوطه را رعایت نکنید که برای اثبات تقصیر از نظر کارشناس فناوری اطلاعات استفاده می شود.
۲- کاربر می تواند علیه هرشخصی از جمله شما طرح شکایت کند اما در مورد اینکه به نتیجه می رسد یا خیر بازپرس یا دادیار مرجع تحقیق پرونده را به پلیس فتا ارسال بر اساسip و isp های موجود و با اخذ پرینت بانکی نحوه انتقال پول که بعد از هک اتفاق افتاده را شناسایی می کنند .اقدامات دیگری نیز هست نهایتا در صورت وجود دلیل بر اینکه عامل هک شما هستید در مورد شما تصمیم گیری کیفری می شود
۳_ هر کسی که شفافیت را در کارش لحاظ کند نشان می دهد که در مورد موضوع مجرمانه قصد و نیتی نداشته است در این راستا پیشنهاد میشود برای ارائه خدمات اینترنتی ابتدا مکان مشخص داشته باشید ان مکان مجهز به دوربین مداربسته باشد کپی کارت ملی افرادی که به آنها خدمات می دهید به همراه برگ تقاضا نامه که به امضا و اثر انگشت دریافت کننده خدمات به همراه آدرس دقیق شماره تلفن فرد و شماره کارت یا حسابی که برای شما انتقال وجه واریز می شود داشته باشیدو بایگانی منظم ایجاد کنید .موفق باشید