مهاجرت تحصیلی

چگونه برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه اقدام کنم

به طور سالانه بسیاری از افراد برای مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله فرانسه اقدام می‌کنند و به همین منظور در نظر می‌گیرند که بهترین روش را با توجه به شرایط خود انتخاب نموده و با توجه به آن مهاجرت خود را انجام دهند.

بسیاری از افراد برای مهاجرت به فرانسه در نظر می‌گیرند که این کشور از لحاظ سطح علمی در درجه بالایی قرار داشته و دانشگاه‌های برتر در آن هستند و می‌توان از این طریق برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه اقدام نمود.

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی از لحاظ سطح علمی و پیشرفت اقتصادی و غیره است و می‌توان بیان کرد که مهاجران نیز از لحاظ کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار داشته و می‌توانند زندگی باکیفیتی را در این کشور تجربه کنند.

با توجه به مسائل و نکاتی که در خصوص مهاجرت تحصیلی به فرانسه وجود دارد در این مطلب تمامی نکات و مسائل مربوط به آن را مورد بررسی قرار داده و بیان می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

۱

درباره مهاجرت تحصیلی به فرانسه

مهاجرت تحصیلی یکی از پرمخاطب‌ترین روش‌های مهاجرت به فرانسه است که افراد از طریق آن می‌توانند به بهترین شکل ممکن برای مهاجرت به این کشور اقدام نموده و حتی پس از اتمام تحصیل نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهند و پس از گذشت مدتی برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

کشور فرانسه به منظور جذب بهترین دانشجویان از سراسر جهان روش‌های مختلفی را برای مهاجرت تحصیلی آنان در نظر گرفته و می‌توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند و در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند.

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه نیز برای متقاضیان ممکن است و می‌توانند از طریق آن به صورت رایگان یا با هزینه کمتری در فرانسه تحصیل کنند.

در حالت کلی مهاجرت تحصیلی به فرانسه نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر نیازمند پرداخت هزینه کمتری است و افراد می‌توانند حتی برای مهاجرت به این کشور بدون دارا بودن مدرک تحصیلی اقدام کنند.

در حالت کلی تحصیل به زبان فراسوی برای تمام دانشجویان رایگان است و فقط هزینه زندگی بر عهده دانشجو است که در رابطه با همان نیز دولت فرانسه کمک هزینه دانشجویی به آن‌ها پرداخت می‌نماید تا از طریق آن مقداری از هزینه‌های آنان پرداخت شود.

شرایط مهاجرت تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه و تحصیل در آن کشور نیاز است که فرد متقاضی تمامی شرایط لازم را دارا بوده و در واقع بتواند که از طریق آن ویزای تحصیلی را دریافت نموده و مهاجرت کند.

با توجه به شرایط بسیار مناسبی که برای زندگی در این کشور وجود دارد و وجود بسیاری از دانشگاه‌های برتر در فرانسه، افراد متقاضی سعی می‌کنند که تمامی شرایط لازم را مورد بررسی قرار داده و با دارا شدن آن‌ها برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به فرانسه نسبت به مقطع، دانشگاه و حتی زبانی که فرد قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت بوده و افراد متقاضی باید آن را در نظر بگیرند و سپس برای مهاجرت اقدام نمایند.

از شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه می‌توان به دارا بودن نامه پذیرش تحصیلی اشاره کرد که فرد با آن می‌تواند ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت نموده و در این کشور ادامه تحصیل بدهد.

یکی دیگر از شرایط مربوط به آن بلد بودن زبان فرانسوی است و در صورتی که دارا بودن مدرک زبان فرانسه برای فرد الزامی نباشد اما او آن را داشته باشد، یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و می‌تواند شانس خود را برای اخذ پذیرش و ویزا بالا ببرد.

از دیگر شرایط مربوط به مهاجرت تحصیلی به فرانسه این است که فرد متقاضی دارای تمکن مالی مناسب و لازم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه بوده و بتواند آن را نیز ثابت کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاع در رابطه با تمامی شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی اطلاعات به دست آورده و در کمترین زمان ممکن مهاجرت کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت

برای مهاجرت به فرانسه فرد متقاضی باید مدارک لازم را به سفارت مربوطه پس از دریافت پذیرش تحصیلی ارائه دهد تا موفق به دریافت ویزای تحصیلی فرانسه شده و مهاجرت کند.

ارائه مدارک به شکل درست و دقیق باید صورت گیرد و در صورتی که نقصی در مدارک فرد متقاضی وجود داشته باشد باید آن را حل نموده و سپس برای مهاجرت خود اقدام کند.

در این قسمت برخی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه را مورد بررسی قرار می‌دهیم که عبارت‌اند از:

  • نامه اثبات تمکن مالی ۹ تا ۱۰ هزار یورو
  • دو قطعه عکس در ابعاد پاسپورت
  • ارائه فرم درخواست ویزا که به شکل درست و دقیق تکمیل شده باشد
  • نامه معتبر و رسمی پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های فرانسه
  • پاسپورت دارای اعتبار فرد متقاضی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به دریافت ویزا مثل انگشت‌نگاری و غیره
  • سند محل اسکان در دوره تحصیل
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی بسته به زبانی که فرد قصد تحصیل در آن را دارد

شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با تمامی مدارک مورد نیاز با یک وکیل در ارتباط قرار گرفته و یا با مراجعه به سفارت مربوطه در رابطه با آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

درباره مهاجرت تحصیلی به فرانسه

۲

نحوه مهاجرت تحصیلی به فرانسه

با توجه به اینکه مهاجرت به فرانسه از هر طریقی دارای مسائل و نکات خاص خود می‌باشد، می‌توان بیان نمود که نحوه انجام آن و مراحلی که دارد برای متقاضیان سوالاتی را ایجاد می‌کند و به همین منظور در این قسمت نحوه مهاجرت تحصیلی به فرانسه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

اولین مرحله از مهاجرت تحصیلی به فرانسه این است که فرد متقاضی تمامی دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل در فرانسه را مورد بررسی قرار داده و با توجه به اهداف و شرایط خود بهترین دانشگاه را انتخاب کند و برای دریافت پذیرش از طریق آن اقدام نماید.

پس از آن باید بررسی کند که دانشگاه مورد نظر او چه ددلاینی را برای اقدام مهاجرت به فرانسه در نظر گرفته و در همان زمان درخواست دریافت پذیرش تحصیلی خود را ارائه کند و منتظر پاسخ بماند.

در این مرحله باید تمامی مدارک را به صورت درست و دقیق ارائه نموده و همچنین در صورت نیاز، با استادان آن دانشگاه در ارتباط قرار گیرد و مصاحبه‌های لازم را انجام دهد و حتی اپلیکیشن فی پرداخت کند.

پس از آن باید منتظر بماند تا درخواست وی مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن قبول یا رد درخواست به وی اعلام شود و در صورتی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی فرانسه شده باشد، می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نماید.

برترین دانشگاه‌های فرانسه برای تحصیل

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند به این می‌اندیشند که چگونه می‌توانند بهترین دانشگاه از بین دانشگاه‌های مختلف را برای مهاجرت به فرانسه انتخاب نموده و از طریق آن برای تحصیل در فرانسه اقدام کنند.

کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود که بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان برای تحصیل در رشته‌های مختلف در ان وجود دارند و به طور سالانه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت و تحصیل در آن‌ها اقدام می‌کنند.

همچنین باید توجه کرد که بسیاری از دانشجویان ایرانی ترجیح می‌دهند که برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسوی مورد تایید وزارت علوم استفاده کنند و آن‌ها را انتخاب کنند تا به بهترین شکل ممکن بتوانند پس از تحصیل به ایران بازگشته و مدرک آن‌ها معادل‌سازی شود.

از برترین دانشگاه‌های فرانسه می‌توان به مواردی که در ادامه آمده است اشاره کرد:

نام دانشگاهشهررتبه در QS
دانشگاه PSLپاریس۲۶
دانشگاه پلی تکنیک پاریسپاریس۴۸
دانشگاه سوربنپاریس۶۰
دانشگاه پاریس-ساکلیژیف سور ایوت۶۹
دانشگاه اکول نرمال سوپریور لیونلیون۱۱۱
دانشگاه پاریس تکپاریس۱۷۴
دانشگاه پاریس سیتهپاریس۲۴۸
دانشگاه ساینس پو فرانسهپاریس۲۵۹
دانشگاه پانتئون-سوربن (پاریس ۱)پاریس۳۰۰
دانشگاه گرونوبل آلپگرونوبل۳۱۷

کدام رشته برای تحصیل در فرانسه مناسب است؟

تحصیل در فرانسه می‌تواند در دانشگاه‌های مختلف این کشور صورت گیرد و در واقع فرد می‌تواند با توجه به شرایط و رشته‌ای که قصد تحصیل در آن را دارد بهترین دانشگاه را انتخاب نموده و برای اخذ پذیرش از آن اقدام کند.

بسیاری از افراد در رابطه با اینکه رشته‌ای که قصد تحصیل در آن را دارند باید چه معیار و ویژگی‌هایی داشته باشد دچار تردید می‌شوند و در واقع به این می‌اندیشند که بهترین رشته برای تحصیل در فرانسه چیست؟

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که باعث می‌شود افراد موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شوند این است که  دارای رزومه علمی قوی بوده و در واقع تحصیلات مرتبط نیز داشته باشند.

چگونگی مهاجرت تحصیلی به فرانسه

به همین منظور بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در رشته‌ای مرتبط با رشته تحصیلی خود در مقاطع پیشین اقدام به مهاجرت کنند و مثلا اگر دارای لیسانس پزشکی هستند، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه برای رشته هنر اقدام نمی‌کنند.

البته این به این معنا نیست که امکان تحصیل در رشته‌های غیرمرتبط وجود ندارد بلکه از این طریق افراد می‌توانند آینده کاری و تحصیلی خود را تغییر داده و در یک رشته دیگر تحصیل کنند که البته نسبت به تحصیل در رشته مرتبط دارای سختی‌ بیشتری است.

از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کشور فرانسه می‌توان به رشته آموزش، حقوق، اقتصاد، پزشکی، مدیریت، مهندسی، منابع انسانی، رشته‌های علوم پایه و غیره اشاره نمود که امکان تحصیل در آن‌ها در بسیاری از دانشگاه‌های فرانسه وجود دارد. ۳

مزایا و معایب تحصیل در فرانسه

مهاجرت به هر کشوری از هر شیوه و روشی باشد، دارای مزایا و معایب خاصی بوده که فرد باید آن‌ها را در نظر داشته باشد و از طریق آن تصمیم نهایی خود را در رابطه با مهاجرت بگیرد.

در حالت کلی کشور فرانسه دارای مزایای مختلفی برای مهاجران از هر طریقی به خصوص مهاجرت تحصیلی می‌باشد که در واقع از طریق آن می‌توانند برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود اقدام نموده و زندگی جدیدی را با کیفیت بالاتر آغاز نمایند.

از مزایای تحصیل در فرانسه می‌توان به دارا بودن سطح آموزش عالی و علمی بالا در سطح جهان اشاره کرد که بسیاری از دانشجویان از طریق آن جذب کشور فرانسه می‌شوند.

پس از آن می‌توان به قدرت اقتصادی فرانسه اشاره کرد که باعث می‌شود فرد پس از اتمام تحصیل بتواند با فرصت‌های جهانی و بین‌المللی در ارتباط قرار گرفته و در واقع به شکل راحت‌تری شغل مورد نظر خود را پیدا کند.

همچنین از دیگر مزایای آن این است که به دلیل مهاجرپذیری و وجود بسیاری از دانشجویان از کشورهای دیگر، فرد می‌تواند پس از مهاجرت احساس بهتری را دارا بوده و دوستان جدیدی را پیدا کند.

بنابراین با توجه به اینکه به دانشجویان در این کشور اهمیت زیادی داده می‌شود و بسیاری از استعدادهای جوان در این کشور به راحتی جذب می‌شوند، بسیاری از دانشجویانی که به این کشور مهاجرت نموده‌اند نیز آن را به دیگر دانشجویان به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی می‌کنند.

از معایب تحصیل در فرانسه نیز می‌توان به لزوم صحبت به زبان فرانسوی اشاره کرد که با توجه به اینکه زبان فرانسوی و یادگیری آن برای بسیاری از افراد سخت است، ترجیح می‌دهند که به یک کشور انگلیسی‌زبان مهاجرت نموده و در واقع آن را انتخاب کنند.

یکی دیگر از معایب آن نیز تفاوت فرهنگ فرانسوی با ایرانی است و به همین منظور بسیاری از افراد در ابتدای مهاجرت خود با آن دچار مشکل می‌شوند.

همه چیز درباره مهاجرت تحصیلی به فرانسه

نکات مربوط به مهاجرت تحصیلی

  • مهاجرت تحصیلی به فرانسه یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت برای کسانی است که قصد آغاز یک زندگی جدید را دارا بوده و همچنین بخواهند که مدارک تحصیلی در درجات بالاتری را دریافت کنند.
  • امکان توسعه و دستیابی به فرصت‌های جهانی از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه وجود دارد و افراد مختلف می‌توانند از آن استفاده نمایند.
  • داشتن یک رزومه قوی که از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار داشته باشد باعث می‌شود که بتوانید به شکل راحت‌تری برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام نموده و شانس خود را در دریافت آن افزایش دهید.
  • هزینه کم زندگی دانشجویی در فرانسه یکی از بزرگترین مزایای آن است که باعث می‌شود افراد نسبت به اقدام برای آن تمایل پیدا کنند. برای مثال هزینه خوابگاه دانشجویی، حمل و نقل و خوراک بسیار کمتر از کشورهای دیگر می‌باشد.

استفاده از کمک وکیل مهاجرتی

مهاجرت به فرانسه از هر طریقی که باشد دارای سختی‌های خاص خود است که با کمک افراد خبره و آگاه در این زمینه به بهترین شکل ممکن می‌توان برای مهاجرت اقدام نمود.

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند به این می‌اندیشند که با کمک یک وکیل مهاجرتی در کمترین زمان ممکن ویزای تحصیلی خود را دریافت کرده و مهاجرت کنند.

شما می‌توانید از طریق این پلتفرم برای انتخاب وکیل مهاجرتی مورد نظر خود اقدام نموده و از طریق آن در هر ساعتی از شبانه روز پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا