مهاجرت تحصیلی

چگونه بورسیه تحصیلی فرانسه بگیرم

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه همیشه یکی از بزرگترین دغدغه‌های کسانی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را داشته و در واقع سعی می‌کنند تا از این طریق به شکل کاملا رایگان برای تحصیل در این کشور اقدام کنند.

اگر شما هم در دسته افرادی هستید که نمی‌دانید چگونه برای تحصیلات خود در فرانسه بورسیه کالج یا دانشگاه دریافت کنید، ما فهرست گسترده‌ای از فرصت‌های بورسیه تحصیلی برای دانشگاه‌های فرانسه، از جمله بهترین بورسیه‌های ملی و بین‌المللی، بورسیه‌های تحصیلی، کمک هزینه‌های کالج و دانشگاه، بورسیه‌های تحصیلی رایگان، بودجه فدرال، و سایر اشکال کمک مالی دانشجویی را ارائه می‌کنیم.

شما می‌توانید برای دریافت بورسیه‌های دانشگاهی در فرانسه از جمله کمک مالی برای کالج، کمک های مالی برای دانشجویان، بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی، بورسیه‌های تحصیلات عالی و موارد دیگر که همه در پایگاه داده گسترده مربوط به بورسیه موجود است، درخواست دهید.

بنابراین شما می‌توانید بورسیه تحصیلی مناسب را در فرانسه، برای طیف گسترده‌ای از مدارک تحصیلی، از جمله بورسیه‌های مربوط به کسب و کار و مدیریت، بورسیه‌های مهندسی، بورسیه‌های دانشکده حقوق یا دانشکده پزشکی و همچنین بورسیه‌های ورزشی، هنر یا موسیقی برای کمک به پرداخت هزینه تحصیل خود در خارج از کشور پیدا کنید.

به دلیل سختی و مشکلات مربوط به دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه این مطلب را تهیه نموده‌ و تمامی نکات لازم را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بورسیه تحصیلی فرانسه

۱

درباره بورسیه تحصیلی فرانسه

بورسیه تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بومی و دانشجویان بین‌المللی از آفریقا، آسیا، اروپا و سایر نقاط جهان در دسترس است. فرصت‌های بورسیه تحصیلی در فرانسه عمدتا توسط دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی فرانسه، به صورت سالانه تأمین می‌شود.

فرصت‌های بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در فرانسه می‌تواند مبتنی بر جنسیت، شایستگی، منطقه محور یا کشور محور باشد. واجد شرایط بودن از بورسیه‌ای به بورسیه دیگر بر اساس حامی مالی و موسسه‌ای که بورسیه را ارائه می‌دهد متفاوت است.

برای بورسیه تحصیلی با بودجه دانشگاه در فرانسه، دانشگاه Sciences Po فرانسه، بورسیه تحصیلی Emile Boutmy را ارائه می‌دهد و این فرصت برای بهترین دانشجویان بین‌المللی غیر اتحادیه اروپا است.

ارزش این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ۳۰۰۰ تا ۱۲۳۰۰ یورو و برای کارشناسی ارشد ۵۰۰۰ یورو در سال است. سپس بورسیه بنیاد رنگین کمان پل است که برای زنان آفریقایی یا آسیایی از کشورهای آسیب دیده از قحطی، بلایای طبیعی یا خشکسالی در دسترس است تا برنامه MBA را در HEC پاریس، فرانسه دنبال کنند و در واقع در آن تحصیل نمایند.

ارزش این بورس تحصیلی ۲۰۰۰۰ یورو است. بورسیه تحصیلی دیگر، بورسیه تحصیلی عالی Ampère است که به دانشجویان بین‌المللی استثنایی این شانس را می‌دهد که یکی از برنامه‌های کارشناسی ارشد واجد شرایط ارائه شده در ENS de Lyon، فرانسه را دنبال کنند. کمک هزینه ۱۰۰۰ یورو در ماه برای ۱ الی ۲ سال است.

در واقع بورسیه‌های تحصیلی مختلفی در فرانسه به دانشجویان بومی و بین‌المللی اعطا می‌گردند که افراد متقاضی می‌توانند هرکدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و بر اساس شرایط خود برای دریافت آن‌ها درخواست دهند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی

همانطور که می‌دانید دریافت بورسیه تحصیلی در هر کشور و در هر مقطعی که باشد دارای شرایط خاص خود می‌باشد و به این شکل نیست که همه افراد بتوانند آن را دریافت کنند.

به طور سالانه بسیاری از افراد برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه اقدام می‌کنند و در واقع بورسیه‌های تحصیلی از سراسر جهان متقاضیان زیادی دارند چرا که باعث می‌شوند دانشجویان دارای مشکلات مالی به شکل آسان‌تری بتوانند در کشور مورد نظر خود تحصیل کنند.

از مهم‌ترین شرایط مربوط به بورسیه تحصیلی فرانسه می‌توان به دارا بودن رزومه علمی و تحصیلی قوی اشاره کرد و ریزنمرات و معدل و حتی دانشگاهی که فرد در آن تحصیل نموده است حائز اهمیت هستند و در واقع فردی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی می‌شود که دارای شرایط متمایزکننده‌ای نسبت به دیگران باشد.

همچنین باید مدارک مورد نیاز را نیز به صورت دقیق به سازمان مربوطه ارائه دهند و در واقع تمامی مراحل دریافت بورسیه تحصیلی را به صورت دقیق طی کنند.

لازم به ذکر است که مهاجرت به فرانسه در برخی از روش‌های آن نیازمند دارا بودن مدرک زبان فرانسوی نیست و در واقع از مدارک الزامی محسوب نمی‌شود اما برای دریافت بورسیه تحصیلی در بسیاری از موارد، فرد متقاضی باید مدرک زبان داشته باشد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط مورد نیاز دریافت بورسیه تحصیلی از طریق سایت رسمی هر بورسیه اقدام نموده و یا با یک وکیل مهاجرتی خبره در رابطه با آن مشورت کنید.

دریافت بورسیه تحصیلی و مدارک لازم برای آن

یکی از بزرگترین مسائلی که باعث می‌شود فرد در دریافت بورسیه تحصیلی و ویزای تحصیلی از طریق آن موفق شود این است که مدارک مورد نیاز را به صورت دقیق و درست ارائه نموده و مراحل را نیز به درستی طی کند.

از مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه می‌توان به مواردی که در ادامه آمده اشاره کرد:

  • رزومه علمی و تحصیلی فرد به صورت درست و دقیق
  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات
  • مدرک زبان فرانسوی در سطوح B2 تا C1
  • مقالات علمی معتبر فرد متقاضی
  • توصیه نامه از اساتید و افراد معتبر
  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه فرانسوی در صورت نیاز
  • مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • عکس پاسپورتی در ابعاد مورد نیاز
  • مدارک هویتی متقاضی به صورت ترجمه شده

قابل بیان است که مدارک باید به صورت دقیق ارائه شوند و صحت تمام آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مدارک مذکور، باید به صورت ترجمه‌شده از دارالترجمه رسمی اعطا گردند.

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه

۲

انواع بورسیه تحصیلی فرانسه

موسسات دولتی فرانسه و برنامه Erasmus+ تعداد زیادی بورسیه به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند تا به آن‌ها کمک کنند تا تحصیلات خود را در فرانسه و اروپا تامین کنند و به شکل رایگان به تحصیل خود ادامه دهند.

بورس‌های دانشگاهی، ابزار ضروری برای یافتن بودجه دانشجویان هستند و بسیاری از آن‌ها به دلیل مشکلات مالی از تحصیل در کشورهای دیگر صرف نظر می‌کنند و به همین منظور این بودجه برای آنان در نظر گرفته شده است.

بورسیه‌های دانشگاه (کمپوس بورسیه) اطلاعاتی در مورد بورسیه‌های ارائه شده به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. این ابزار تمام کمک‌های ارائه شده توسط ایالات (فرانسه و خارجی)، مقامات منطقه‌ای، شرکت‌ها، بنیادها و موسسات آموزش عالی را فهرست می‌کند.

جستجوی خود را بر اساس ملیت، رشته و سطح تحصیلات برای یافتن کمک و بورسیه‌ای که با رزومه شما مطابقت دارد، محدودتر کنید و به شکل دقیق‌تری جست و جو نمایید.

در ادامه برخی از پرمخاطب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی که به طور سالانه بسیاری از دانشجویان و متقاضیان موفق به دریافت آن‌ها می‌شوند مورد بررسی قرار گرفته‌اند و شما نیز می‌توانید با توجه به شرایط خود برای دریافت هرکدام اقدام نموده و مراحل لازم را طی کنید.

بورسیه‌های وزارت امور خارجه

وزارت خارجه فرانسه بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی اعطا می‌کند. ۲۵٪ از این بورسیه‌ها به طور مستقیم توسط وزارت در چارچوب ایفل (برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا) یا برنامه‌های اصلی (برای بهترین دانش آموزان خارجی که از دبیرستان‌های فرانسه در خارج از کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند) تامین می‌شود. بقیه آن‌ها نیز توسط سفارت‌های فرانسه در خارج از کشور تامین می‌گردد.

شما می‌توانید به صورت مستقیم از دفتر پردیس فرانسه در کشور خود اطلاعات لازم را به دست آورید تا از برنامه‌های بورسیه تحصیلی خود مطلع شوید.

بورسیه‌های وزارت آموزش عالی

وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه نیز بر اساس معیارهای اجتماعی به برخی از دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند. برای واجد شرایط بودن، دانشجویان باید حداقل دو سال در فرانسه اقامت داشته باشند و در فرانسه مالیات پرداخت کنند. وزارت همچنین قراردادهای دکترا را که توسط دانشکده‌های دکترا مدیریت می‌شود، تامین مالی می‌نماید.

در فرانسه، تحقیقات عمومی بین مؤسسات آموزش عالی و سازمان‌های دولتی مانند CNRS (مرکز ملی تحقیقات علمی) که همه زمینه‌های تحقیقاتی را پوشش می‌دهد، IRD (موسسه تحقیق و توسعه)، ADEME (کنترل محیط زیست و انرژی) تقسیم می‌شود.

این نهادهای دولتی با مشارکت مناطق، تخصیص‌های تحقیقاتی را برای دانشجویان دکترا و فوق دکترا تأمین مالی می‌کنند. در نهایت، برخی از مؤسسات آموزش عالی برنامه‌های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خارجی ثبت نام شده ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با بخش روابط بین‌الملل آن‌ها تماس بگیرید.

بورسیه‌های سازمان‌های منطقه‌ای

مناطق و شهرهای فرانسه به دانشجویان خارجی که در برنامه‌های منطقه خود ثبت نام کرده‌اند بورسیه تحصیلی اختصاص می‌دهند. آن‌ها همچنین کمک هزینه‌های دکترا و فوق دکترا را که توسط موسسات آموزش عالی و تحقیقات مدیریت می‌شوند اعطا می‌کنند.

بورسیه‌های منطقه‌ای نیز ممکن است به عنوان بخشی از قراردادهای مبادله با موسسات خارجی به دانشجویان خارجی اختصاص داده شود.

اخذ بورسیه تحصیلی فرانسه

بورسیه تحصیلی ERASMUS+ Mobility برای دانشجویان خارجی

Erasmus+ یک برنامه اتحادیه اروپا است که از آموزش، جوانان و ورزش حمایت می‌کند. از طریق آن، دانشجویان می‌توانند از بورس تحصیلی در اروپا بهره‌مند شوند.

پیشنهاد مشترک کارشناسی ارشد Erasmus Mundus یک برنامه مطالعاتی است که به بهترین دانشجویان جهان بدون توجه به رشته تحصیلی آن‌ها برای یک یا دو سال بورسیه اعطا می‌کند.

برای دریافت یکی از آن‌ها، این دانشجویان باید برنامه کارشناسی ارشد خود را در حداقل دو کشور شرکت کننده در برنامه بگذرانند. چندین مؤسسه آموزش عالی فرانسوی برنامه‌های کارشناسی ارشد مشترک ارائه می‌دهند.

در چارچوب قراردادهای دوجانبه بین مؤسسات آموزش عالی، Erasmus+ همچنین بورسیه دیگری را به دانشجویان ارائه می‌دهد که آن‌ها هزینه‌های انتقال و اسکان را پوشش می‌دهند. شما می‌توانید از طریق موسسه‌ای که در آن ثبت نام کرده‌اید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قابل بیان است که برنامه‌های اراسموس سابق هنوز فعال هستند و برخی از برنامه‌های مشترک دکترا هنوز توسط برنامه قدیمی Erasmus Mundus تامین می‌شوند و هنوز بورسیه‌های تحصیلی اعطا می‌کنند. با این وجود، دکترای مشترک اروپایی (EJD) که در چارچوب برنامه افق ۲۰۲۰، برنامه اتحادیه اروپا برای تحقیق و نوآوری راه اندازی شده‌اند، به تدریج جایگزین آن‌ها خواهند شد.

۳

نکات مربوط به بورسیه تحصیلی فرانسه

  • افراد متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه باید در نظر داشته باشند که درخواست خود را در ددلاین اعلام‌شده از سوی موسسه اعطاکننده بورسیه ارائه کنند. چرا که پس از آن درخواست آن‌ها مورد قبول قرار نمی‌گیرد و بررسی نمی‌شود.
  • بودجه‌ای که برای کمک به دانشجو در نظر گرفته می‌شود با توجه به نوع بورسیه و مقطعی که فرد قصد تحصیل در ان را دارد متفاوت است و به همین منظور گاهی از اوقات فقط قسمتی از هزینه دانشجویی فرد به او اعطا می‌شود.
  • در اعطای بورسیه تحصیلی فرانسه، دانشجویانی که در کشورهایی با وضعیت و شرایط خاص هستند معمولا در اولویت بررسی قرار می‌گیرند و این نکته قابل توجه است.
  • کشور فرانسه یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل دکتری است و برای ادامه تحصیل در این مقطع در بسیاری از مواقع به افراد مختلف پیشنهاد می‌شود.

مقاطع مختلف برای دریافت بورسیه تحصیلی

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در مقاطع مختلفی ممکن است و به این شکل نیست که دانشجویان و حتی دانش‌آموزان در مقاطع خاصی قادر به دریافت آن باشند و صرفا باید انواع آن را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

نکته شایان توجه این است که بورسیه در برخی مقاطع نسبت به برخی دیگر دارای فراوانی و انواع بیشتری است و به همین منظور افراد برای دریافت آن تمایل بیشتری دارند.

برای مثال در حالت کلی دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد احتمال بیشتری دارد چرا که انواع و تنوع بورسیه‌ها در این مقطع بیشتر بوده و افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود از ان‌ها استفاده کنند.

برخی از بورسیه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد عبارت‌اند از:

  • بورسیه بین‌المللی کارشناسی ارشد دانشگاه پاریس ساکلی
  • بورسیه عالی ایفل
  • بورسیه بین‌المللی IESEG
  • بورسیه بنیاد گرنوبل INP
  • بورسیه تحصیلی HES Paris MBA

این نکته به این معنا نیست که دریافت بورسیه در مقاطع دیگر ممکن نیست اما احتمال کمتری دارد و باید به شکل دقیق مورد بررسی قرار گیرد و در حالت کلی دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه در مقطع دکتری نیز دارای مخاطبان و متقاضیان زیادی است.

درباره دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه

دریافت مشاوره از وکیل مهاجرتی برای تحصیل و بورسیه

مهاجرت به فرانسه از هر روشی که باشد دارای سختی‌ها و مشکلات خاص خود است که در واقع افرادی که قصد مهاجرت دارند با توجه به علم محدود خود ترجیح می‌دهند که از کمک یک فرد دارای تجربه و علم استفاده نموده و در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهند.

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه و مهاجرت تحصیلی نیز در ذیل آن قرار می‌گیرد و افراد متقاضی ترجیح می‌دهند که از ابتدای دریافت بورسیه و روند آن از کمک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی خبره استفاده نموده و از این طریق اقدام کنند.

شما می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه از کمک وکلای مهاجرتی از طریق این مجموعه بهره‌مند شده و در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا