مهاجرت با تمکن مالیمهاجرت تحصیلیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه ویزای همراه ترکیه بگیرم

دریافت ویزای همراه ترکیه یا کشورهای دیگر برای افرادی که همسر، والدین یا فرزندان وی به کشورهای دیگر مهاجرت نموده‌اند یک فرصت بسیار خوب محسوب می‌شود و از این طریق می‌توانند خودشان نیز برای کار یا تحصیل و یا دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

ویزای همراه ترکیه معمولا برای دیدار با خانواده و افرادی است که به آن کشور مهاجرت نموده و فرد دارنده ویزا قصد دارد تا مدت زمانی بیشتر از ویزای توریستی در ترکیه اقامت داشته باشد.

به دلیل اینکه سفر به ترکیه به صورت توریستی و بازدیدکننده نیاز به دریافت ویزا ندارد و با توجه به سیاست‌های بین کشور ایران و ترکیه نیاز به دریافت ویزای توریستی نیست، افراد متقاضی می‌توانند تا ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند و در صورت تمایل به اقامت طولانی‌تر، باید ویزای همراه ترکیه یا انواع دیگر ویزاها که به آن‌ها امکان اقامت طولانی‌تری را می‌دهند، دریافت نمایند.

در این مطلب تمامی نکات و شرایط مربوط به دریافت ویزای همراه ترکیه را مورد بررسی قرار داده و نحوه دریافت آن را بیان می‌کنیم. شایان توجه است که دریافت ویزای همراه ترکیه با توجه به شرایط هر فردی متفاوت است و بهتر است که برای اطلاع از روند دقیق آن از مشاوره حقوقی مهاجرتی استفاده کنید.

ویزای همراه ترکیه

۱

درباره ویزای همراه ترکیه

یکی از انواع ویزاهایی که افراد می‌توانند برای سفر و اقامت موقت در یک کشور دیگر از آن استفاده نمایند، ویزای همراه است. ویزای همراه نوعی ویزا است که فرد متقاضی برای دریافت آن باید همسر، فرزند یا والدین در خارج از کشور داشته باشد و درخواست دریافت ویزا از سوی آنان انجام گیرد‌.

پس از صدور ویزای همراه، فرد متقاضی می‌تواند به کشور مورد نظر خود سفر کرده و حتی تا پایان اقامت فرد مهاجر در آنجا اقامت داشته باشدو یا نوع ویزای خود را به تحصیلی، کاری و غیره تغییر دهد.

ویزای همراه انواع مختلفی دارد که در ادامه مورد بررسی خواهند گرفت و بیان می‌کنیم که نحوه دریافت آن و اقامت در هر کدام به چه صورت می‌باشد.

لازم به ذکر است که دریافت ویزای همراه بیشتر برای کشورهای اروپایی و آمریکایی و کشورهایی که برای ورود به آن‌ها نیاز به دریافت ویزا است استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه برای ورود به کشور ترکیه و اقامت در آن به مدت ۹۰ روز نیازی به دریافت ویزا نیست، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا به جای طی کردن مراحل دریافت ویزای همراه ترکیه، به صورت مستقیم به این کشور سفر کنند و اقامت داشته باشند و تا پایان مهلت اقامت در آن کشور بمانند.

شرایط دریافت ویزای همراه

برای دریافت ویزای همراه ترکیه نیاز است که فرد متقاضی شرایط خاصی را دارا باشد و بتواند آن‌ها را به اداره مهاجرت ترکیه اثبات نماید. از شرایط دریافت ویزای همراه ترکیه می‌توان به اقامت حداقل ۱ سال فرد متقاضی و دارا بودن کارت آبی اشاره کرد‌.

بنابراین با توجه به اینکه همه افراد مقیم ترکیه می‌توانند پس از ۱ سال اقامت در این کشور کارت آبی دریافت کنند، امکان ارائه درخواست برای دریافت این نوع ویزا برای افرادی که حداقل ۱ سال در ترکیه اقامت پیوسته داشته‌اند وجود دارد.

همچنین فرد متقاضی باید دارای درآمد ماهیانه حداقل یک سوم دستمزد شهروند ترکیه برای هرکدام از اعضای خانواده باشد و تمکن مالی پرداخت هزینه‌های زندگی را داشته باشد.

او همچنین باید بتواند یک بیمه درمانی را برای اعضایی که قصد دریافت ویزای همراه برای آنان دارد در نظر بگیرد. از دیگر شرایط مربوط به دریافت ویزای همراه می‌توان به سن فرزندان اشاره کرد و دریافت این ویزا فقط برای فرزندان ۶ تا ۱۸ سال و فرزندان وابسته بالای ۱۸ سال ممکن می‌باشد.

برای اطلاع از  شرایط دریافت ویزای همراه ترکیه به صورت کامل و دقیق می‌توانید از تجربه افراد دیگر و یا مشاوره‌های وکیل مهاجرتی استفاده نمایید.

مدارک لازم برای ویزای همراه و دریافت آن

برای دریافت انواع ویزا مانند توریستی، تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره نیاز به ارائه یک سری مدارک می‌باشد که با توجه به نوع آن متفاوت است و مثلا در ویزای تحصیلی فرد متقاضی باید نامه پذیرش خود را از دانشگاه‌های آن کشور نیز ارائه دهد یا در ویزای کاری جاب آفر خود را یا نامه پذیرش در کنار دیگر مدارک خود داشته باشد.

برای ارائه درخواست دریافت ویزای همراه نیز ارائه مدارک خاصی مورد نیاز است و فرد متقاضی باید در ارائه آن‌ها به صورت دقیق و کامل کوشش کند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه ترکیه عبارت‌اند از: پاسپورت دارای اعتبار، دارا بودن بیمه درمانی، سند ازدواج، عکس پرسنلی، شناسنامه و کارت ملی، گواهی پزشکی، فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده، شماره مالیاتی، رسید پرداخت هزینه‌های ویزا، گواهی تولد فرزند، گواهی عدم سوءپیشینه و غیره.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات در رابطه با تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای همراه ترکیه، از کمک‌های یک وکیل مهاجرتی خبره استفاده نموده و یا از طریق سفارت ترکیه، اطلاعات لازم را به دست آورید.

درباره ویزای همراه ترکیه

۲

انواع ویزای همراه ترکیه

ویزای همراه ترکیه دارای انواع مختلفی است و افراد می‌توانند با توجه به نوع مهاجرت خود به این کشور، برای درخواست آن اقدام نمایند.

بزرگترین مزیت دریافت ویزای همراه ترکیه برای همراهان، این است که آن‌ها می‌توانند با استفاده از آن اقامت بیشتری در ترکیه داشته باشند و از طریق آن به کار یا تحصیل بپردازند و خودشان نیز برای تغییر نوع ویزا و اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.

انواع ویزای همراه ترکیه به ویزای همراه کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و غیره تقسیم می‌شود و از طریق آن امکان اقامت افراد به شکل طولانی مدت و همراه با مزایای گوناگون فراهم می‌شود. در ادامه انواع ویزای همراه ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویزای همراه کاری

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که با استفاده از آن، فرد می‌تواند با توجه به تخصص خود در کشور ترکیه آغاز به کار کرده و از این طریق اقدام به کسب درآمد کند.

فردی که برای مهاجرت کاری به ترکیه و دریافت ویزای کاری اقدام کرده است نمی‌تواند به صورت دائمی در این کشور اقامت داشته باشد و باید ویزای خود را تمدید نموده و پس از آن برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

در صورتی که یک سال از مدت اقامت فرد در ترکیه و مهاجرت کاری وی گذشته باشد، می‌تواند برای دریافت ویزای همراه از طریق کار اقدام نموده و مدارک لازم را به همراه فرم درخواست خود به اداره مهاجرت ترکیه ارائه دهد.

ویزای همراه ترکیه از این طریق حداکثر تا ۳ سال اعتبار دارد و در صورت انقضای ویزای کاری فرد و عدم تمدید آن، ویزای همراه نیز منقضی می‌شود.

ویزای همراه تحصیلی

با توجه به اینکه بسیاری از افراد به صورت سالانه تصمیم به مهاجرت تحصیلی به ترکیه یا کشورهای دیگر می‌گیرند، می‌توان بیان کرد که مشکلاتی از جمله دوری از خانواده و غیره بر سر راه آنان قرار می‌گیرد.

به همین منظور دولت ترکیه امکان دریافت ویزای همراه تحصیلی را برای افراد متقاضی فراهم کرده است و از این طریق فرد می‌تواند به همراه خانواده خود در کشور ترکیه اقامت داشته باشد و پدر و مادر و یا همسر و فرزندان وی در مدت اقامت او در ترکیه، در کنارش زندگی کنند.

با توجه به اینکه در ارائه درخواست مهاجرت با خانواده از طریق تحصیلی، امکان اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر فرد کاهش پیدا می‌کند، می‌توان گفت که بسیاری از افراد  ترجیح می‌دهند که پس از دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی و مهاجرت به ترکیه، امکان مهاجرت و همراهی اعضای خانواده خود را نیز فراهم کنند.

بنابراین با دریافت ویزای همراه ترکیه از طریق مهاجرت تحصیلی، اعضای درجه یک خانواده فرد نیز می‌توانند با او به ترکیه مهاجرت نمایند  و در صورت تمایل برای اخذ اقامت دائم و بررسی روند آن اقدام کنند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات در رابطه با نحوه دریافت ویزای همراه ترکیه از طریق مهاجرت تحصیلی و شرایط و مسائل مربوط به آن، از کمک و مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی خبره استفاده نموده و به بهترین شکل ممکن اقدام نمایید تا در مدت زمان کمی موفق به دریافت آن شوید.

دریافت ویزای همراه ترکیه

ویزای همراه سرمایه گذاری

در کنار اینکه مهاجرت به ترکیه دارای روش‌های مختلفی است و هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط و وضعیت خود بهترین روش مهاجرت به ترکیه را انتخاب کند، می‌توان بیان کرد که روش‌های مختلفی هم برای دریافت ویزای همراه با شرایط گوناگون وجود دارد که هرکدام با توجه به نوع مهاجرت فرد درخواست دهنده، شرایط مختلفی را ایجاد می‌نماید.

در حالت کلی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به ترکیه یکی از روش‌های مهاجرت است که اقدام برای انجام آن نسبت به روش‌های دیگر آسان‌تر است و فرد با انتخاب روش خاص خود برای سرمایه گذاری، می‌‌تواند به کشور ترکیه مهاجرت کرده و به صورت دائمی در آن کشور اقامت داشته باشد.

فردی که اقامت دائم ترکیه را دریافت می‌کند، می‌تواند برای دریافت ویزای همراه ترکیه برای اعضای خانواده خود نیز اقدام نموده و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت نماید و امکان مهاجرت آن‌ها و آغاز زندگی جدیدی را در ترکیه برای آنان فراهم کند.

۳

نحوه دریافت ویزای همراه ترکیه

در روند دریافت ویزای همراه ترکیه، برخلاف اکثر ویزاها، فردی که می‌خواهد مهاجرت کند نباید اقدام خاصی انجام دهد و درخواست آن و ارائه مدارک و غیره بر عهده کسی است که در کشور ترکیه اقامت دارد.

فرد متقاضی می‌تواند با مراجعه به اداره مهاجرت ترکیه و دریافت فرم و تکمیل آن، برای دریافت ویزای همراه ترکیه درخواست دهد و پس از پرداخت هزینه و ارائه مدارک لازم، برای صدور ویزای همراه ترکیه منتظر بمانند.

در حالت کلی دریافت ویزای همراه ترکیه سختی زیادی به همراه ندارد و نکته مهم در دریافت آن این است که فرد متقاضی باید روند دریافت آن را به صورت دقیق و کامل طی کند تا بتواند در کمترین زمان ممکن آن را دریافت نموده و امکان اقامت خانواده خود را فراهم کند.

هزینه دریافت ویزای همراه

هزینه دریافت ویزای همراه با توجه به کشوری که فرد در آن اقامت دارد و قصد دریافت ویزای همراه برای خانواده خود را دارد، متفاوت است و می‌توان بیان کرد که این هزینه با توجه به تغییر قیمت در هر سال می‌تواند متفاوت باشد.

بنابراین افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات در رابطه با هزینه دریافت ویزای همراه ترکیه به سفارت این کشور مراجعه کرده و یا از طریق یک وکیل مهاجرتی خبره و دارای تجربه نسبت به هزینه دقیق آن مطلع گردد و پس از آن اقدام کند.

هزینه دریافت ویزای همراه باید هنگام ارائه درخواست اخذ اقامت و ویزای همراه توسط فرد مهاجر پرداخت شود و در غیر این صورت پرونده و مدارک و اطلاعات فرد مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

نحوه اخذ ویزای همراه ترکیه

۴

ویزای همراه ترکیه و دریافت مشاوره از وکیل مهاجرتی

دریافت ویزای همراه ترکیه و مهاجرت از طریق آن، چالشی است که هر دو طرف را درگیر می‌کند و در کنار فرد مقیم ترکیه، فرد متقاضی اقامت و مقیم ایران نیز درگیر می‌شود و به همین منظور باید نسبت به تمامی جزئیات روند آن دقت شود تا مشکلی برای طرفین به وجود نیاید.

بسیاری از افراد به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و آغاز صحیح روند دریافت ویزای همراه ترکیه، ترجیح می‌دهند که از کمک و مشاوره یک وکیل مهاجرتی دارای تجربه استفاده کرده تا بتوانند در مدت زمان کمی به اهداف خود دست پیدا کنند.

وکیل مهاجرتی عالی و قابل اعتماد فردی است که شما را در روند دریافت ویزا و مدارک لازم و هر چیزی راجع به آن راهنمایی می‌کند و باعث می‌شود که بتوانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید و از راه صحیح آن اقدام کنید.

بنابراین شما می‌توانید از کمک وکیل مهاجرتی در روند مهاجرت و اخذ ویزا برای خودتان و همچنین دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده خود در هر کشوری استفاده نمایید و به بهترین شکل ممکن روند را پیگیری کنید.

نحوه انتخاب وکیل مهاجرتی قابل اعتماد و باتجربه

یکی از دغدغه‌هایی که افرادی که متقاضی مهاجرت هستند و یا قصد دریافت ویزای همراه با توجه به نوع مهاجرت و کشور خود را دارند، با آن مواجه می‌شوند، این است که چگونه می‌توانند یک وکیل قابل اعتماد و باتجربه را انتخاب نمایند.

با توجه به اینکه امروزه تعداد افراد سودجو در این روند بسیار زیاد است و افراد کلاهبردار سعی می‌کنند تا از این طریق از مردم کلاهبرداری کنند، انتخاب یک فرد قابل اعتماد و مجموعه‌ای که فرد بتواند با خیال راحت هزینه را واریز کرده و اطلاعات خود را در اختیار آنان قرار دهد بسیار سخت شده است.

به همین منظور بهتر است که پیش از انتخاب وکیل نسبت به قابل اعتماد بودن مجموعه و افراد فعال در آن اطلاعات کسب کرده و در رابطه با رزومه کاری آنان نیز جست و جو کنید.

شما می‌توانید وکیل مورد نظر خود را از این مجموعه انتخاب کنید که روزانه هزار وکیل آماده به خدمت‌رسانی به مردم و ارائه مشاوره با بهترین کیفیت و کمترین هزینه هستند و می‌توانید از بین آن‌ها وکیل مهاجرتی مورد نظر خود را انتخاب نموده و تمامی سوالات و مشکلات خود را با وی مطرح کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا