مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه برای سرمایه گذاری در ترکیه اقدام کنم

کشور ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد و در طی چند سال اخیر پیشرفت زیادی در زمینه‌های گوناگون داشته است، مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت و آغاز یک زندگی جدید نیز محسوب می‌شود.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که از آن می‌توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، تمکن مالی و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه اشاره کرد.

سرمایه گذاری در ترکیه روشی است که فرد می‌تواند با دارا بودن سرمایه، نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کرده و زندگی خود را آغاز کند.

مهاجرت از طریق تمکن مالی و سرمایه گذاری در ترکیه هر دو در دسته روش‌هایی هستند که نسبت به مهاجرت کاری و تحصیلی دارای سختی کمتری بوده و فرد می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری همراه با خانواده خود مهاجرت نماید.

برای سرمایه گذاری در ترکیه و کشورهای مختلف، روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است و هر فردی می‌تواند با توجه به سوابق، تجربیات و مدارک تحصیلی خود نسبت به انتخاب روش مهاجرت اقدام نماید.

در این مطلب سعی داریم تا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه را مورد بررسی قرار داده و ببینیم که شرایط و نکات مربوط به آن چه چیزهایی هستند و چگونه می‌توان برای آن اقدام نمود.

سرمایه گذاری در ترکیه

۱

درباره سرمایه گذاری در ترکیه

بسیاری از افراد که دارای سرمایه هستند به این می‌اندیشند که از پول و سرمایه خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و بتوانند از طریق آن به کسب درامد و سود بپردازند.

برخی از آنان با توجه به میزان سرمایه و شرایط خود تصمیم می‌گیرند که این کار را در کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام دهند و از این طریق در آن کشورها اقامت دائم داشته باشند و زندگی جدیدی را به همراه خانواده آغاز کنند. برای مثال تصمیم می‌گیرند که مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا انجام دهند.

اما در برخی موارد، به دلیل سختی مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی، افراد متقاضی سرمایه گذاری تصمیم می‌گیرند که در کشور خود و یا در کشورهای همسایه سرمایه گذاری کرده و برای کسب سود و افزایش سرمایه خود اقدام نمایند.

کشور ترکیه در بسیاری از مواقع به دلیل پتانسیل بالایی که برای سرمایه گذاری دارد، گزینه مناسبی محسوب شده و بسیاری از افراد در پی سرمایه گذاری در ترکیه و اقامت در آن کشور از این طریق می‌باشند.

از دلایل سرمایه گذاری در ترکیه می‌توان به ارزان بودن لیر ترکیه نسبت به دلار، امکان ارتباط با بازار جهانی و عدم وجود تحریم، اخذ شهروندی و مزایای شهروندی اتحادیه اروپا و غیره اشاره کرد.

شرایط سرمایه گذاری در ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری از انواع روش‌های مهاجرت به این کشور است که نیاز به دارا بودن شرایط خاصی از لحاظ تحصیل و مدرک زبان و غیره نیست.

فرد متقاضی سرمایه گذاری در ترکیه می‌تواند با دارا بودن مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری، به این کشور مهاجرت کرده و سرمایه گذاری خود را انجام دهد.

بنابراین این روش، از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به ترکیه است و فرد متقاضی می‌تواند بدون نیاز به مدرک زبان ترکی یا مدرک تحصیلی، برای مهاجرت و یا حتی سرمایه گذاری از طریق وکیل خود اقدام نماید.

سرمایه گذاری در ترکیه نیازمند دارا بودن شرط سنی خاصی نیست و افراد در سنین مختلف می‌توانند برای انجام سرمایه گذاری اقدام نموده و به ترکیه مهاجرت کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه چگونه است

۲

چرا باید در ترکیه سرمایه گذاری کنم؟

کشور ترکیه در طی چند سال اخیر در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت توریسم پیشرفت زیادی داشته و باعث شده است که سالانه تعداد زیادی از توریست‌ها از سراسر جهان تمایل به سفر به این کشور را داشته باشند.

این موضوع طبیعتا باعث می‌شود که توجه سرمایه گذاران نیز به سوی این کشور جلب شود و بخواهند که از این طریق در ترکیه سرمایه گذاری کرده و در زمینه‌هایی که جای رشد و پیشرفت دارد، اقدام به راه‌اندازی کسب و کار یا خرید ملک نمایند.

علاوه بر اینکه سرمایه گذاری در ترکیه امکان رشد و پیشرفت زیادی دارد، نزدیک بودن این کشور به ایران و عدم نیاز به دریافت ویزای بازدیدکننده یا توریستی باعث می‌شود که افراد با خیال راحت برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اقدام نموده و هر زمانی که بخواهند، با خانواده و اقوام خود دیدار داشته باشند.

سرمایه گذاری در ترکیه دارای مزایای دیگری هم می‌باشد و دولت این کشور، به منظور جذب سرمایه گذاران و بهبود وضعیت اقتصادی کشور، تسهیلاتی را در زمینه‌های مالیاتی و غیره برای مهاجران در نظر می‌گیرد که می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

اقامت دائم ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت دائم ترکیه تقریبا در تمامی روش‌های مهاجرت به این کشور ممکن است و فرد متقاضی می‌تواند برای آغاز یک زندگی جدید در ترکیه از این طریق اقدام نموده و در این کشور سرمایه گذاری کند.

فرد متقاضی در صورتی که سرمایه گذاری با مبلغی بیش از ۲۵۰ هزار دلار انجام دهد و برای مثال ملک بخرد، می‌تواند برای دریافت تابعیت دائم اقدام نموده و از مزایای شهروندی ترکیه بهره‌مند شود.

این مسئله باعث می‌شود که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی نیز بتوانند تابعیت ترکیه دریافت کنند و با دریافت پاسپورت این کشور، به راحتی امکان سفر و یا حتی مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی را داشته باشند.

بنابراین اقامت دائم ترکیه از طریق این روش ممکن است و فرد با استفاده از آن از بیمه بهداشتی ترکیه، مزایای شهروندی و حتی تابعیت دوگانه بهره بهره‌مند می‌گردد.

نکات مربوط به سرمایه گذاری در ترکیه

  • با توجه به گوناگونی روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه، بهتر است که هر فردی پیش از اقدام برای آن، از تمامی روش‌ها اطلاعات کسب کرده و به صورت دقیق نسبت به سرمایه گذاری اقدام نماید.
  • بسیاری از روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه بسیار شبیه به مهاجرت از طریق تمکن مالی بوده و به همین منظور افراد می‌توانند از طریق هردوی آن‌ها برای دریافت اقامت اقدام کنند.
  • مبلغ سرمایه گذاری به دلار تعیین می‌شود اما فرد متقاضی می‌تواند در همان زمان اقدام، مبلغ مورد نظر خود را به لیر تبدیل کرده و از طریق آن برای سرمایه گذاری اقدام کنند.
  • فرد متقاضی می‌تواند از طریق مهاجرت با سرمایه گذاری در ترکیه، پاسپورت ترکیه را نیز دریافت نموده و از مزایای شهروندی اتحادیه اروپا استفاده کند.
  • کشور ترکیه برای بسیاری از افراد سکوی پرتابی محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توانند برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدام نموده و از مزایای زندگی در آن کشورها استفاده نمایند و فرصت‌های جدیدی را به دست آورند.
۳

روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه کدام‌اند؟

برای سرمایه گذاری در ترکیه و کسب سود و مهاجرت به این کشور، روش‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق هرکدام از آن‌ها با توجه به شرایط و وضعیت خود اقدام نموده و سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

برای سرمایه گذاری در ترکیه روش‌هایی مثل ثبت شرکت، خرید سهام، خرید اوراق قرضه، سپرده بانکی و خرید ملک وجود دارد که هر فردی می‌تواند برای سرمایه گذاری از طریق آن‌ها اقدام نماید.

هزینه مربوط به هرکدام از این روش‌های سرمایه گذاری و همچنین شرایط آن‌ها متفاوت است و نمی‌توان گفت که تمام افراد شرایط انجام آن را دارا هستند.

در ادامه انواع روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه را مورد بررسی قرار داده و شرایط و نکات مربوط به هرکدام را بیان می‌کنیم.

نحوه سرمایه گذاری در ترکیه

خرید ملک و سرمایه گذاری

خرید ملک در حالت کلی از روش‌های سرمایه گذاری است که افراد می‌توانند در کشورهای مختلف نسبت به آن اقدام نمایند.

خرید ملک و سرمایه گذاری از این طریق در ترکیه نیز ممکن است و فرد می‌تواند با خرید ملک در این کشور، اقامت دائم به دست آورد و لازمه آن این است که ملکی با ارزش حداقل چهارصد هزار دلار ترکیه خریداری نماید.

این روش یکی از روش‌های آسان دریافت تابعیت دائم است و فرد می‌تواند به همراه خانواده خود در ترکیه اقامت داشته باشد و زندگی جدیدی را آغاز نماید.

خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه می‌تواند به همراه خانواده صورت گیرد و فرد به همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود می‌تواند در ترکیه اقامت دائم داشته باشد.

ثبت شرکت در ترکیه

افراد متقاضی همچنین می‌توانند از طریق ثبت شرکت در ترکیه، سرمایه گذاری انجام دهند. ثبت شرکت می‌تواند در انواع مختلف آن صورت گیرد.

شرکت تعاونی، سهامی، فرماندهی، جمعی و شرکت با مسئولیت محدود از انواع آن هستند و در اکثر اوقات افراد به ثبت شرکت‌های سهامی و مسئولیت محدود تمایل پیدا می‌کنند و در پی ثبت آن‌ها هستند تا از مزایا و فایده‌مندی‌های آن بهره‌مند شوند.

هرکدام از این شرکت‌ها نیازمند دارا بودن میزان سرمایه خاصی هستند که فرد متقاضی باید پیش از اقدام برای انجام سرمایه گذاری نسبت به آن و همچنین روند ثبت شرکت اطلاعات کسب کند.

خرید سهام یا اوراق قرضه

خرید سهام و اوراق قرضه نیز از روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ تابعیت آن کشور هستند. در خرید اوراق قرضه، فرد متقاضی باید به اندازه حداقل ۵۰۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن به لیر، اوراق قرضه دولتی خریداری کرده و سرمایه گذاری خود را انجام دهد.

در این روش فرد متقاضی نمی‌تواند تا ۳ سال اوراق خود را به فروش برساند و در صورت انجام این کار، موفق به اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق سرمایه گذاری نخواهد شد.

در خرید سهام نیز تقریبا به همین شکل است و فرد متقاضی باید به مقدار حداقل ۵۰۰ هزار دلار سهام خریداری کند و این خرید وی توسط وزارت صنعت و فناوری مورد تایید قرار گیرد تا بتواند از این طریق مهاجرت نماید.

فردی که سهام خریداری نموده است نیز باید سهام خود را تا سه سال به فروش نرساند تا موفق به دریافت تابعیت دائم کشور ترکیه گردد.

سرمایه گذاری با سپرده بانکی

سرمایه گذاری با سپرده بانکی، از راحت‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه است. طبق اعلام دولت ترکیه، ورود افرادی که دارای سرمایه زیاد هستند و به اقتصاد ترکیه کمک می‌کنند بلامانع است و مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد.

به همین منظور افراد می‌توانند با دارا بودن حداقل ۵۰۰ هزار دلار در حساب بانکی خود به ترکیه مهاجرت کرده و از طریق تمکن مالی در آن کشور اقامت داشته باشند.

این نوع مهاجرت، بیشتر به مهاجرت به ترکیه از طریق تمکن مالی مربوط است و بسیاری از افراد به صورت سالانه از این روش برای اخذ تابعیت ترکیه بهره می‌برند.

۴

انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه

در این مطلب انواع روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه و شرایط و نکات مربوط به آن مورد بررسی قرار گرفتند، اما سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین روش سرمایه گذاری در ترکیه کدام است؟

برای یافتن بهترین روش سرمایه گذاری، می‌توانید از تجربیات افرادی که در کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرده‌اند استفاده نموده و یا از طریق اینترنت در رابطه با تمام انواع روش‌ها اطلاعات به دست آورید.

یکی از مطمئن و بهترین روش‌های کسب اطلاعات در رابطه با روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه و بهترین روش برای سرمایه گذاری با توجه به شرایط فرد و به صورت کاملا شخصی‌سازی شده، این است که فرد بتواند از مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی استفاده نماید.

استفاده از کمک‌ها و مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی باعث می‌شود که بتوانید بهترین انتخاب را در رابطه با روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه داشته و بر اساس آن مراحل سرمایه گذاری را طی کنید.

باید توجه داشته باشید که مشاور و وکیل مهاجرتی شما فردی قابل اعتماد بوده و از این طریق مورد کلاهبرداری قرار نگیرید چرا که افراد سودجو در این زمینه بسیار زیاد هستند.

حوزه‌های مناسب برای سرمایه گذاری

سوالی که بسیاری از افراد در روند سرمایه گذاری در ترکیه با آن مواجه می‌شوند این است که بهترین حوزه برای سرمایه گذاری کدام است و کدام باعث می‌شود که فرد در مدت زمان کمی به خوبی بتواند کسب سود نماید.

  • با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کشورهای جهان در پی پیشرفت صنایع مربوط به تکنولوژی و فناوری اطلاعات هستند، به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی بسیار مفید است و علیرغم اینکه بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان برای سرمایه گذاری در ترکیه از این طریق اقدام نموده‌اند، هنوز هم فرصت‌های مناسبی برای افراد متقاضی وجود دارد.

البته لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در این زمینه به اطلاعات و مدرک تحصیلی و شناخت فرد نیز بستگی دارد و طبیعی است که احتمال موفقیت در کسب و کارهایی که سرمایه گذار در آن دارای اطلاعات و تجربیات تخصصی است، بیشتر می‌باشد.

  • حوزه انرژی و منابع طبیعی نیز یکی دیگر از زمینه‌هایی است که فرد متقاضی می‌تواند برای سرمایه گذاری در آن‌ها اقدام نماید چرا که کشور ترکیه با کمبود انرژی و منابع مواجه است و به همین منظور از ورود سرمایه‌هایی برای بهبود و پیشرفت این حوزه استقبال می‌نماید.
  • سرمایه گذاری در صنعت نساجی و پوشاک، یکی از مواردی است که بسیاری از افراد از آن استقبال می‌نمایند.

با توجه به اینکه کشور ترکیه به ارزان بودن پوشاک و لباس در آن معروف است، به نظر می‌رسد که این حوزه بسیار مورد توجه است و احتمال سوددهی در سرمایه گذاری در آن زیاد است.

  • موارد دیگری هم مانند خرید و ثبت شرکت، خرید ملک و ساختمان، اوراق قرضه و غیره نیز وجود دارند که پیش‌تر در رابطه با نحوه سرمایه گذاری در آن‌ها در قسمت روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه توضیح دادیم و مورد بررسی قرار گرفتند.

شایان توجه است که شما همچنین می‌توانید در رابطه با روش سرمایه گذاری و حوزه مناسب برای آن، از طریق وکیل مهاجرتی خود اطلاعات کسب کرده و نسبت به انتخاب بهترین حوزه برای سرمایه گذاری اطمینان حاصل نمایید چرا که وکیل دارای تجربه در زمینه مهاجرت از طرق گوناگون می‌تواند شما را به بهترین شکل راهنمایی نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا