مهاجرت تحصیلی

چگونه بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا بگیرم

بسیاری از افرادی که برای مهاجرت تحصیلی به اروپا و آمریکا و غیره اقدام می‌کنند، به این می‌اندیشند که چگونه می‌توانند هزینه‌های تحصیل خود را کاهش داده و یا بورسیه تحصیلی دریافت کنند که هزینه شهریه و زندگی آن‌ها از این طریق پرداخت گردد.

با توجه به اینکه تحصیل در ایتالیا در حالت کلی رایگان است و فرد متقاضی فقط در صورتی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور و دانشگاه‌های خصوصی داشته باشد باید هزینه بپردازد، می‌توان بیان کرد که مسئله دریافت بورسیه برای پرداخت هزینه دانشگاه موضوعیت ندارد.

بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا یکی از بورسیه‌های این کشور است که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار می‌گیرد و به طور سالانه برای دریافت آن از کشورهای مختلف درخواست خود را ارائه می‌نمایند.

دریافت بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که هر فردی می‌تواند با توجه به آن‌ها برای دریافت آن اقدام نموده و فرصت خود را امتحان کند که البته در صورتی که شرایط لازم آن را داشته باشید می‌توانید آن را دریافت نمایید.

با توجه به اینکه دریافت هر بورسیه‌ای دارای سختی‌ها و نکات مربوط به خود می‌باشد، این مطلب را نگارش نموده‌ایم که افراد متقاضی را از این طریق راهنمایی نموده و نکات لازم را بیان نماییم.

بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا

۱

بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا

درخواست برای بورسیه‌های دانشگاه بولونیا اکنون برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ ممکن است. دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان می‌توانند برای مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست دهند و آن را دریافت نمایند.

برای تشویق دانشجویان بین‌المللی به ثبت نام در برنامه‌های تحصیلی، دانشگاه بولونیا ۱۵ بورسیه تحصیلی به ارزش هر کدام ۱۱۰۵۹ یورو و چندین معافیت کامل دیگر از هزینه‌های تحصیلی به مبلغ کل ۸۰۰۰۰ یورو تامین می‌کند و به دانشجویان ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی هستید، فراخوان و اعلامیه ارائه درخواست آن در فوریه ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و هم‌اکنون نیز می‌توانید برای آن اقدام کنید. جزئیات بیشتر مربوط به آن در زیر آمده است.

درباره بورسیه‌های دانشگاه بولونیا

این بورسیه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد است و مهلت ارائه درخواست برای آن، ۳۱ مه ۲۰۲۲ برای مقطع کارشناسی و ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برای کارشناسی ارشد می‌باشد.

بودجه آن نیز ۱۱.۰۵۹ یورو در سال یا معافیت از هزینه تحصیل به طور کامل در نظر گرفته شده است و قابل دریافت برای همه ملیت‌ها و مخصوص کشور ایتالیا و دانشگاه بولونیا می‌باشد.

شما نیز می‌توانید با توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، شرایط مربوط به دریافت بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا را مورد بررسی قرار داده و پس از آن درخواست خود را ارائه دهید.

با توجه به اینکه این بورسیه دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد و با دریافت آن این امکان برای افراد فراهم می‌شود که بتوانند به صورت رایگان تحصیل کرده و در ایتالیا زندگی کنند، رقابت بر سر دریافت آن بسیار زیاد است و افرادی که قصد دریافت آن را دارند باید در نظر بگیرند که شرایط مورد نیاز را به خوبی فراهم کنند.

دانشگاه بولونیا و جزئیات مربوط به آن

دانشگاه بولونیا یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بولونیای ایتالیا است. این دانشگاه در سال ۱۰۸۸ تأسیس شد. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه همیشه فعال در جهان است.

این یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا است که به طور کلی رتبه اول را در رتبه‌بندی ملی، اروپایی و بین‌المللی هم به طور کلی و هم برای رشته‌های خاص را دارا می‌باشد.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS 2021 دانشگاه بولونیا را در رتبه ۱۶۶ جهان قرار داد. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال ۲۰۲۱، رتبه ۱۶۷ را در جهان دارد.

بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا چیست

در حالت کلی دانشگاه بولونیا از بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود و به همین منظور بسیاری از دانشجویان به طور سالانه از سراسر جهان برای تحصیل در آن اقدام می‌کنند و از این طریق حتی تصمیم می‌گیرند که زندگی جدیدی را در ایتالیا آغاز کنند.

در این دانشگاه امکان دریافت بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا ممکن است و حتی افراد می‌توانند برای تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف اقدام نموده و پس از آن نیز به کار مشغول شوند و پس از گذشت چند سال، برای دریافت اقامت دائم در این کشور اقدام نمایند که نکات مربوط به آن را در مطالب مربوط به مهاجرت کاری به ایتالیا و مهاجرت به ایتالیا مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شما می‌توانید برای انتخاب بهترین بورسیه و دانشگاه جهت تحصیل در ایتالیا با یک وکیل مهاجرتی خبره در ارتباط قرار گرفته و نکات و پرسش‌های خود را مطرح نمایید و از این طریق بهترین انتخاب را داشته باشید.

۲

مزایای بورسیه‌های دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا به داوطلبان منتخب دو نوع بورسیه ارائه می‌دهد. معافیت کامل از هزینه‌های تحصیل و کمک هزینه سالانه ۱۱۰۵۹ یورو. کمک هزینه تحصیلی در سه قسط پرداخت می‌شود. مراحل پرداخت در اکتبر، مارس و جولای آغاز خواهد شد. مدت زمان بورسیه بولونیا یک یا دو سال است.

با معیارهای واجد شرایط بودن همه دانشجویان بین‌المللی که در واقع از طریق آن می‌توانند بورسیه را دریافت کنند، شهروندان اتحادیه اروپا نیز واجد شرایط هستند. شما باید شرایط پذیرش برای برنامه تحصیلی انتخابی را برآورده کنید یا در زمان ثبت نام این شرایط را داشته باشید.

برای بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد، باید در آزمون GRE تا آخرین مهلت درخواست شرکت کنید. آزمون GRE یکی از آزمون‌های سنجش استعداد و مهارت است که می‌توان آن را در مراکز معتبر چندین کشور در سراسر جهان انجام داد. آزمون‌ها به زبان انگلیسی است. برای شرکت در آزمون‌ها باید در سایت موسسات مدیریتی ثبت نام کنید.

برای بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، باید در آزمون SAT (فقط برای دانشجویان ایالات متحده) یا TOLC (برای دانشجویان بین‌المللی، که می‌تواند به صورت آنلاین انجام شود) تا آخرین مهلت درخواست شرکت کنید. سن شما در مهلت این تماس نباید از ۳۰ سال تجاوز کند.

در چه رشته‌هایی امکان اخذ این بورسیه ممکن است؟

دانشگاه بولونیا ۱۰۱ برنامه در مقطع کارشناسی (که ۱۲ برنامه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود) و ۱۳۱ برنامه کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که ۶۸ مورد از آن‌ها به زبان انگلیسی در زمینه‌های زیر تدریس می‌شود:

علوم کشاورزی و غذایی، اقتصاد و مدیریت، مهندسی و معماری، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات، تفسیر و ترجمه، حقوق، داروسازی و بیوتکنولوژی، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم پایه، جامعه شناسی، علوم ورزشی، آمار، دامپزشکی، داروسازی و غیره.

برای مشاهده لیست کامل برنامه‎‌های تحصیلی به این صفحه مراجعه کنید. مهم: شما باید قبل از پایان مهلت درخواست در آزمون GRE، SAT یا TOLC شرکت کنید. می‌توانید این تست‌ها را به صورت حضوری یا از راه دور و به صورت آنلاین انجام دهید.

بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا چیست

۳

نحوه درخواست برای دریافت بورسیه‌های دانشگاه بولونیا

هر کسی که مایل به ارائه درخواست است باید به studenti.unibo.it وارد شود و به بخش “ثبت نام” برود و ثبت نام نماید. در این مرحله باید تمام فیلدهای مورد نیاز را پر کنید.

دانشجویان خارجی که شماره کد مالیاتی ایتالیایی ندارند باید به بخش “ثبت نام دانشجویان بین‌المللی” مراجعه کرده و دستورالعمل‌های ایجاد نام کاربری و رمز عبور Unibo را دنبال کنند.

پس از اولین دسترسی، کد PUK باید با رمز عبور شخصی جایگزین شود. به studenti.unibo.it وارد شوید، نام کاربری و رمز عبور Unibo خود را وارد کنید، سپس روی “تماس‌ها” کلیک کنید.

نوع بورسیه تحصیلی و مقطع مورد نظر (کارشناسی ارشد یا کارشناسی) را انتخاب کنید. تمام جزئیات مورد نیاز را وارد کنید. تمامی مدارک لازم را با فرمت PDF دانلود کنید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی

متقاضیان باید همراه با درخواست خود این موارد را به همراه داشته باشند و می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با آن از یک وکیل یا مشاور حقوقی کمک بگیرند.

  • یک کپی از پاسپورت معتبر آن‌ها. شهروندان اتحادیه اروپا می‌توانند یک کپی از مدرک هویت خود را ضمیمه کنند.
  • یک کپی از گزارش نمره غیررسمی GRE، SAT یا TOLC آن‌ها؛
  • گواهی تأیید صلاحیت مورد نیاز برای پذیرش در برنامه تحصیلی انتخاب شده و همچنین ریزنمرات با امتحانات گذرانده شده و نمرات مربوطه؛
  • تمامی مدارک ارائه‌شده توسط متقاضیان باید به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی یا اسپانیایی باشد.
آخرین مهلت جهت درخواست برای بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا ۲۰۲۲ در ایتالیا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برای کارشناسی ارشد و ۳۱ می ۲۰۲۲ برای مقطع کارشناسی است.

جزئیات مربوط به بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا

از طریق دریافت بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا ماجراجویی تحصیلی خود را در ایتالیا آغاز کنید. ارائه درخواست بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا در حال حاضر ممکن است. در این مقاله به تفصیل در مورد این بورسیه، مزایای آن و مراحل درخواست آن توضیح خواهیم داد.

همانطور که بیان شد، بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین‌المللی است. این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. این بورسیه به گیرنده کمک هزینه تحصیلی ۱۱۰۰۰ یورو ناخالص برای Unibo Action 2) و معافیت از هزینه تحصیل برای Unibo Action 1 ارائه می‌کند.

در بسیاری از زمینه‌های مختلف، امروزه دانشگاه بولونیا راه را برای نوآوری هموار می‌کند. ۸۷۵۹۰ دانشجو دانشگاه بولونیا (سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰) را انتخاب کرده‌اند که به همین ترتیب، آن را به محبوب‌ترین دانشگاه ایتالیا تبدیل کرده است. فعالیت‌های آموزشی و فوق برنامه در ۱,۱۶۲,۵۰۶.۸۱ متر مربع فضای در پردیس‌های بولونیا، چزنا، فورلی، راونا و ریمینی انجام می‌شود.

دانشگاه بولونیا ۲۳۲ برنامه تحصیلی (سال ۲۰۲۰/۲۰۲۱) ارائه می‌دهد که ۸۴ برنامه بین‌المللی است، از جمله ۶۸ برنامه به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. این دانشگاه همچنین ۴۸ برنامه دکترا (سال ۲۰۱۹/۲۰۲۰)، ۵۳ مدرسه تخصصی، ۸۶ برنامه کارشناسی ارشد حرفه‌ای سطح اول و دوم ارائه می‌دهد که ۱۴ مورد آن بین‌المللی است.

۴

خلاصه اطلاعات مربوط به بورسیه

  • مقطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد
  • مؤسسه (ها): دانشگاه بولونیا
  • تحصیل در: ایتالیا
  • دوره‌های ارائه شده: برنامه‌های درجه اول، تک و دوره دوم ارائه شده در دانشگاه.
  • مهلت: ۳۱ مارس ۲۰۲۲ / ۲۹ آوریل ۲۰۲۲ / ۳۱ مه ۲۰۲۲
  • پوشش بورسیه: کمک هزینه تحصیلی ۱۱۰۰۰ یورو ناخالص (Unibo Action 2)؛ معافیت از هزینه تحصیل (Unibo Action 1).

دریافت بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت بورسیه

برای واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • زبان‌های مورد نیاز: انگلیسی
  • کشورهای واجد شرایط: همه کشورهای جهان

شما یک مدرک معتبر برای دسترسی به برنامه تحصیلی انتخابی خود دارید (یا در شرف کسب) هستید که توسط موسسه‌ای خارج از سیستم آموزشی ایتالیا صادر شده است. دانش‌آموزانی که دارای مدرک دیپلم صادر شده توسط یک مدرسه ایتالیایی مستقر در خارج از ایتالیا هستند نیز می‌توانند درخواست دهند.

شما تا پایان مهلت درخواست در یکی از تست‌های زیر شرکت خواهید کرد:

  • اگر علاقه‌مند به ثبت نام در برنامه درجه اول یا تک دوره هستید، آزمون SAT و/یا TOLC
  • اگر علاقه‌مند به ثبت نام در یک برنامه دوره دوم هستید، آزمون GRE.

چگونه برای بورسیه دانشگاه بولونیا اقدام کنیم؟

لطفا دستورالعمل‌های زیر را برای استفاده از این بورسیه دنبال کنید و در صورت نیاز از کمک یک وکیل مهاجرتی استفاده نمایید:

خواندن شرایط ارسال برای سال ۲۰۲۲/۲۰۲۳ و بازدید از وب سایت اصلی برای دسترسی آنلاین به برنامه و یادگیری مراحل ارسال بسیار مهم است.

یک برنامه را از بین برنامه‌های موجود در دانشگاه انتخاب کنید و شرایط پذیرش در هر برنامه را با در نظر گرفتن مهلت‌های مختلف ارسال از یک برنامه به برنامه دیگر دنبال کنید. در اینجا می‌توانید لیست همه برنامه‌ها را پیدا کنید. درخواست برای کمک هزینه باید قبل از مهلت مقرر با ایجاد یک حساب کاربری در سایت دانشجویی ارسال شود.

شما می‌توانید برای ارائه درخواست و دریافت این بورسیه تحصیلی به دستورالعملی که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد مراجعه نموده و از طریق سایت رسمی مربوط به آن اقدام خود را انجام دهید.

استفاده از کمک وکیل حقوقی برای دریافت بورسیه

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و روش‌های دیگر مهاجرت به این کشور دارای مراحل و شرایط خاص خود می‌باشند که هر فردی می‌تواند با توجه به وضعیت خود، بهترین روش مهاجرت به ایتالیا را انتخاب نموده و برای آن اقدام نماید.

در حالت کلی مهاجرت به ایتالیا و کشورهای دیگر دارای مراحل و روش‌هایی هستند که پیگیری هرکدام نیازمند رعایت نکاتی است که هر فردی می‌تواند آن را مورد بررسی قرار داده و بر اساس آن اقدام نماید.

با توجه به اینکه فرصت‌ها در مهاجرت محدود هستند و همه افراد نمی‌توانند روش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار داده و پس از آن اقدام کنند، به نظر می‌رسد که استفاده از مشاوره و کمک‌های یک مشاور یا وکیل مهاجرتی در جهت انجام مهاجرت از بهترین گزینه‌ها بوده و از این طریق بتوانند در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهند.

بنابراین استفاده از کمک یک وکیل مهاجرتی برای مهاجرت از ملزومات این اقدام می‌باشد و در واقع می‌توان گفت که دریافت بورسیه تحصیلی نیز نیازمند استفاده از تجربیات و کمک‌های یک وکیل خبره است و شما می‌توانید از طریق این بستر با وکلای مهاجرتی در ارتباط قرار گرفته و اقدام خود را انجام دهید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا