مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا انجام دهیم

کشور کانادا برای جذب ایده‌های نو و خلاقانه مردم در سراسر جهان، برنامه‌هایی را تدارک دیده است که افراد می‌توانند با ایده استارتاپی و راه‌اندازی کسب و کار خود در کانادا، اقامت دائم دریافت نمایند و کسب درآمد کنند.

ویزای استارتاپ کانادا فرصت بسیار مناسبی برای افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و دارای ایده‌های نو و خلاقانه نیز هستند.

البته این روش سختی‌هایی هم دارد و می‌توان بیان نمود که گزینش ایده، با نکته‌سنجی انجام می‌شود و به این صورت نیست که هر ایده‌ای مورد پذیرش قرار گیرد.

در این مطلب سعی داریم تا تمامی نکات و مسائل مربوط به ویزای استارتاپ کانادا را بررسی نماییم و بیان کنیم که در چه صورتی یک فرد واجد شرایط دریافت آن خواهد بود.

۱

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا برای ایده‌پردازان و کارآفرینانی است که دارای ایده‌های سازنده در حوزه‌های تکنولوژی و فناوری و غیره هستند می‌باشد و کشور کانادا از پذیرش آن‌ها استقبال می‌نماید.

دریافت ویزای استارتاپ کانادا شرایط خاصی دارد و کشور کانادا فقط یک سری از ایده‌های خاص را مورد پذیرش قرار می‌دهد. با دریافت ویزای استارتاپ کانادا، فرد می‌تواند به صورت دائم یا موقتی در برخی استان‌ها و ایالت‌های کانادا اقامت داشته باشد.

این نوع ویزای کشور کانادا، زیرمجموعه ویزای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود اما به دلیل اهمیت و توجه روزافزون مردم به آن، به صورت جداگانه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در واقع بیشتر مورد توجه کسانی که قصد مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری در کانادا را دارند قرار می‌گیرد.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا

فرد متقاضی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، باید شرایط و معیارهای لازم آن کشور را داشته باشد و در وهله اول طرح و ایده وی مورد قبول واقع گردد.

پس از اینکه وی طرح و ایده خود را به سازمان‌های حمایتی و شرکت‌های معتبر کشور کانادا ارائه کرد و نامه حمایتی از آن‌ها دریافت کرد، به این معنا است که طرح وی پذیرفته شده است.

پس از آن، او می‌تواند برای خود و همچنین اعضای خانواده درخواست اخذ اقامت ارائه دهد که در صورت پذیرش، به آن کشور مراجعه می‌کند.

برای انجام این کار، لازم است که فرد متقاضی دارای سرمایه مناسبی برای راه‌اندازی استارتاپ خود باشد و گواهی تمکن مالی برای این نوع ویزا را دریافت کند.

در حالت کلی مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله، ارائه ایده و مورد تایید قرار گرفتن آن توسط سرمایه‌گذار کانادایی یا ایرانی و یا حتی دولت کانادا می‌باشد.

این ایده باید به اقتصاد کانادا یا بهبود شرایط آن به طور کلی کمک کند و اگر به این صورت نباشد و نتوانید از ایده خود دفاع لازم را به عمل آورید، مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

چیستی ویزای استارتاپ کانادا

استارتاپ‌های مناسب برای اخذ ویزای کانادا

با توجه به اینکه امروزه در عصر پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات هستیم، کشور کانادا نیز مانند دیگر کشورهای پیشرفته و جهان اول، در پی جذب استارتاپ‌ها و ایده‌های مربوط به این حوزه  و حوزه‌های دارای سود و قابلیت پیشرفت اقتصادی می‌باشد.

در حالت کلی در طول چند سال اخیر، اکثر ویزاهای استارتاپی کانادا به یک سری حوزه‌های خاص مناسب و مفید برای اقتصاد این کشور اختصاص یافته‌اند.

یکی از فاکتورهایی که برای پذیرش ایده و ارائه نامه حمایتی از سازمان‌های حمایتی کانادا مورد توجه قرار می‌گیرد، این است که آن طرح، باعث شکوفایی اقتصاد شود و دست کم نقشی در پیشرفت اقتصاد داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است که معمولا طرح‌هایی که ضعیف باشند و یا درست و با جزئیات بیان نشده باشند مورد توجه قرار نمی‌گیرند. بنابراین طرح شما برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید جدید، نوآورانه و دارای خلاقیت و مناسب برای پیشرفت اقتصادی باشد تا مورد تایید و توجه قرار گیرد.

ایده استارتاپی برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا باید توانایی رقابت با اقتصاد جهانی و استارتاپ‌های شبیه به آن را نیز داشته باشد.

همچنین فرد باید پس از ارائه طرح، بیزینس پلن برای آن ارائه دهد و آن را تهیه نماید. در واقع جزئیاتی مانند پیش‌بینی‌ها درباره میزان کسب سود، ریسک‌ها و خطراتی که وجود دارد و جامعه هدف و غیره باید مشخص شوند.

حوزه‌هایی که کشور کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ، آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و به آن‌ها توجه می‌کند، صنعت‌هایی مثل رباتیک، فناوری اطلاعات و تکنولوژی می‌باشد.

ایده‌هایی که مربوط به صنعت  کشت و تولید مواد غذایی به صورت پیشرفته و با فناوری‌های نوین باشند نیز مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرند چرا که کشور کانادا از لحاظ مواد اولیه و منابع غذایی غنی است و  قدم بعدی در آن کشور و دیگر کشورهای پیشرفته این است که این صنایع با پیشرفت بسیار خوبی رو به جلو حرکت کنند و با کمترین هزینه و انرژی، بیشترین نتیجه را دریافت نمایند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پررنگ شدن نقش بازی‌های ویدیویی و رسانه در زندگی مردم، به نظر می‌رسد که کشور کانادا نیز در سطح خوبی از پیشرفت در این زمینه‌ها رسیده است و به همین منظور از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در زمینه بازی‌های ویدیویی نیز استقبال می‌نماید.

در نتیجه بهتر است که ایده استارتاپی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا در زمینه‌های مربوط به تکنولوژی و غیره باشد  اما این به این معنا نیست که ایده‌های دیگری که در زمینه‌های مربوط به تکنولوژی نباشند مورد توجه نیستند و  مهم این است که ایده، شرایط لازم برای پذیرش را داشته باشد و پیشرفت زیادی را بتوان از لحاظ اقتصادی برای آن متصور شد.

بهتر است که پیش از ارائه طرح و ایده استارتاپی خود، از یک فرد دارای تجربه کمک بگیرید و ویزاهای استارتاپی کانادا که افراد موفق به اخذ آن‌ها شده‌اند را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید در حالت کلی در چه مسیری باید حرکت کنید و شانس قبولی طرح خود را بالا ببرید.

دریافت مشاوره از یک وکیل یا مشاور آگاه به امور مهاجرتی نیز بسیار مفید و دارای اهمیت است و باعث می‌شود که بتوانید به خوبی در رابطه با چگونگی طرح و ارائه شکلی و محتوایی آن اطلاعات کسب کنید.

مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا

۲

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

اگر قصد دریافت ویزای استارتاپ کانادا را دارید، باید در نظر داشته باشید که پیش از ارائه درخواست، مدارک مورد نیاز آن را آماده کنید و همه را با جزئیات دقیق و صحیح به مامور مربوطه ارائه دهید.

در این قسمت تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم. لازم به ذکر است که ارائه تمامی آن‌ها ضرورت ندارد و حتی می‌تواند با توجه به نوع استارتاپ و موارد دیگر، متفاوت باشد.

مدارک شغلی و مدارکی که نشان‌‌دهنده تجارب کاری و تخصص فرد و توانایی وی در راه‌اندازی استارتاپ هستند، اولین دسته از مدارکی هستند که باید ارائه شوند.

در کنار آن نیاز است که فرد، مدارک شناسایی و هویتی خود و افرادی از خانواده که قصد مهاجرت با وی را دارند، ارائه دهد و حتما توجه نماید که مدارک به صورت صحیح و دقیق اعطا شوند.

مدارکی که نشان‌دهنده تمکن مالی باشند نیز برای اثبات تمکن مالی و اخذ ویزای استارتاپ کانادا مورد نیاز هستند و باید اعطا شوند.

بنابراین با توجه به اینکه اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای استارتاپ نیاز است، فرد باید آن را از طریق مدارک ملکی و مالی مربوط به خود یا خانواده اثبات کند و گواهی تمکن مالی برای را‌ه‌اندازی استارتاپ دریافت نماید.

مدارک تحصیلی نیز برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا الزامی نیستند اما می‌توان بیان کرد که در برخی مواقع، ارائه آن‌ها مورد نیاز و الزامی است و همچنین در حالت کلی، بهتر است که آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه داشته باشید. پس از آن نیز باید برای پر کردن فرم  و ارائه درخواست اقدام کنید و مدارک مذکور را ارائه دهید.

ویزای استارتاپ کانادا چیست

بررسی نکات مربوط به ویزای استارتاپ کانادا

  • ویزای استارتاپ کانادا به راحتی و به همه افراد اعطا نمی‌شود و به همین منظور، باید در نظر داشته باشید که حتما ایده جدید و خاصی دارید که به احتمال زیادی مورد قبول قرار می‌گیرد و همچنین شرایط مهاجرت به کانادا را از لحاظ مالی و غیره خواهید داشت.
  • باید در نظر داشته باشید که مدارک هویتی و مهم خود را در اختیار شرکت‌های مهاجرتی قرار نمی‌دهید و فقط به سفارت مربوطه اعطا می‌نمایید.

با توجه به اینکه امروزه تعداد کلاه‌برداری‌های شرکت‌های مهاجرتی فزونی یافته است، باید در نظر داشته باشید که به هر مجموعه‌ای در این باره اعتماد نکنید و مدارک و پول خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهید.

  • برای مهاجرت از طریق راه‌اندازی استارتاپ، دولت کانادا سرمایه‌ای برای حمایت از فرد در اختیار وی قرار نمی‌دهد مگر اینکه مورد خاصی باشد. به همین منظور باید سرمایه لازم برای راه‌اندازی استارتاپ را نیز به همراه خود داشته باشید.
  • مهم‌ترین قدم در اخذ ویزای استارتاپ کانادا، دارا بودن یک ایده جدید و مفید برای اقتصاد کانادا است که در حالت کلی بتواند مشکلی را حل کند و سازنده باشد.
  • بررسی استارتاپ‌های موفق در کانادا و آنالیز آن‌ها به کمک یک مشاور و فرد خبره در این امور، می‌تواند در ارزیابی ایده استارتاپ بسیار مفید باشد.
  • بیشترین حوزه‌هایی که برای اعطای ویزای استاراپ مورد توجه واقع می‌شوند، مربوط به تکنولوژی و فناوری اطلاعات و غیره هستند.

سرمایه مورد نیاز دریافت ویزای استارتاپ کانادا

دریافت ویزای استارتاپ کانادا به جز اینکه برای راه‌اندازی استارت آپ و هزینه‌های مهاجرت نیازمند دارا بودن سرمایه است، برای رسیدگی به پرونده درخواست ویزای استارتاپ نیز فرد متقاضی نیازمند دارا بودن سرمایه است.

به همین منظور دولت کانادا برای رسیدگی به پرونده‌های ویزای استارتاپ هزینه‌ای را مشخص می‌کند و مثلاً هزینه جاب آفر برای هر متقاضی ۲۳۰ دلار، ورک پرمیت  ۲۵۵ دلار و برای همسر و فرزند متقاضی به ازای هر نفر ۲۵۵ دلار می‌باشد.

متقاضیان اخذ ویزا، برای درخواست اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا نیز باید هزینه‌ای را به دولت کانادا بپردازند. این هزینه حدود دو هزار دلار برای هر متقاضی می‌باشد و برای همسر و فرزند وی نیز باید هزینه پرداخت شود.

در حالت کلی برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید سرمایه کافی برای ارائه درخواست و همچنین انجام روند اخذ ویزا و راه‌اندازی خود استارتاپ وجود داشته باشد. برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا نیاز به اثبات تمکن مالی و وجود تمکن مالی با توجه به نوع استارتاپ می‌باشد.

سفارت کانادا ماموری را برای احراز تمکن مالی و در پی آن صدور گواهی تمکن مالی به کار می‌گیرد و شما باید وجود تمکن مالی برای راه‌اندازی استارتاپ و واجد شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا بودن را اثبات نمایید.

در کنار این موارد باید اثبات کنید که  توانایی زندگی و اقامت در کانادا برای مدت شش ماه را خواهید داشت. این موضوع به این دلیل است که دولت کانادا هیچ کمک مالی‌ای را برای زندگی افراد دارای ویزای استارتاپ در نظر نمی‌گیرد و خود افراد باید هزینه زندگی و اقامت در کانادا را بپردازند.

بنابراین  به نظر می‌رسد که برای اخذ ویزای استارتاپ،  فرد متقاضی باید سرمایه‌ای حدود ۱۰۰ هزار دلار کانادا داشته باشد.

درباره ویزای استارتاپ کانادا

۳

اقامت دائم در کانادا با ویزای استارتاپ

دریافت ویزای استارتاپ کانادا راهی برای اخذ اقامت دائم یا موقت کشور کانادا می‌باشد. دریافت ویزای استارتاپ کانادا به معنای اخذ اقامت دائمی کانادا نیست.

بنابراین افراد متقاضی باید این نکته را مورد توجه داشته باشند و بدانند  که اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارتاپ کانادا امکان‌پذیر می‌باشد اما دارای سختی‌های خاص خود است. افراد متقاضی، می‌توانند پس از دریافت ویزای استارتاپ، نسبت به اخذ اقامت دائم کانادا نیز اقدام نمایند.

نکته قابل توجه این است که با توجه به چیزی که دولت کانادا اعلام کرده و آن را در برنامه مهاجرپذیری خود اعمال می‌کند،  اخذ اقامت  کانادا منوط به موفقیت بیزینس و استارتاپ مورد نظر نیست و اگر بیزینس فرد متقاضی شکست بخورد، باعث ابطال اقامت وی در کانادا نمی‌شود و می‌تواند همراه با خانواده خود در آن کشور اقامت داشته باشد.

پس از این‌که فرد، ویزای استارتاپی و اقامت دائم از طریق آن را دریافت کرد، باید ۳ سال از ۵ سال را در کانادا حضور داشته باشد تا بتواند پاسپورت کانادا را دریافت نماید. دریافت اقامت دائم کانادا با ویزای استارتاپ کانادا به صورت فردی یا از طریق یک شرکت مهاجرتی آگاه به فرایند، ممکن می‌باشد.

دریافت مشاوره و پاسخ‌های درست از افراد خبره و آگاه نسبت به روند انجام کار برای سوال‌هایی که فرد متقاضی نسبت به دریافت ویزای استارتاپی دارد، باعث می‌شود که بتواند در کمترین زمان ممکن نتیجه دلخواه خود را به دست آورد.

این مسئله به دلیل این است که بسیاری از افراد، گاهی در روند اخذ ویزا و ارائه درخواست برای آن، دچار اشتباهاتی می‌شوند یا نمی‌دانند که این درخواست از نظر شکلی و محتوایی باید به چه صورت باشد تا مورد تایید و توجه اداره کانادا و افراد رسیدگی‌کننده قرار گیرد.

این مسائل باعث می‌شوند که درخواست آن‌ها مورد قبول قرار نگیرد و رد شود. به همین منظور، شروع روند اخذ ویزا اگر به صورت شفاف و با آگاهی کامل نسبت به چگونگی آن باشد، در ادامه فرایند نیز با مشکلی مواجه نخواهد شد و فرد متقاضی می‌تواند در مدت زمان مشخصی که برای بررسی و ارائه نتیجه در نظر گرفته شده است، ویزای خود را دریافت کند.

وام راه‌اندازی استارتاپ در کانادا

برخلاف اینکه بیان کردیم که دولت کانادا هیچ حمایت مالی برای راه‌اندازی استارتاپ در نظر نمی‌گیرد، گاهی اوقات ممکن است که طرح یک فرد بسیار سازنده و قابل قبول باشد و به همین منظور، واجد شرایط دریافت وام راه‌اندازی استارتاپ شود.

پس از اینکه فرد موفق به اخذ ویزای استارتاپ کانادا شد، می‌تواند برای دریافت وام نیز اقدام نماید و در صورتی که واجد شرایط باشد، وام به وی اعطا می‌شود.

برای دریافت آن، کافی است که گزارش نیاز مالی را به افسر مالی بانک ارائه دهید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید، وجه به شما پرداخت شود و شرایط بازپرداخت نیز بیان گردد.

بنابراین این نوع از حمایت‌های مالی نیز در صورت مفید بودن ایده شما برای راه‌اندازی استارتاپ، انجام می‌گیرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا