مهاجرت تحصیلی

چگونه برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان اقدام کنم

کشور آلمان برای افرادی که قصد ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلات عالی دارند مقصد بسیار مناسبی محسوب می‌شود چرا که تحصیل در این کشور رایگان است و شرایط خوبی برای محصلان فراهم می‌شود.

یکی از بزرگترین دغدغه‌های متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان، لزوم تحصیل به زبان آلمانی است که با توجه به سختی این زبان بسیاری از افراد کشورهای دیگر را برای مهاجرت انتخاب می‌نمایند.

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان برای افراد متقاضی ممکن است و باعث می‌شود که بتوانند به بهترین شکل ممکن مهاجرت خود را انجام داده و به زبان انگلیسی تحصیل و زندگی کنند. درست است که زندگی در آلمان نیازمند دانستن زبان آلمانی است اما با زبان انگلیسی نیز با توجه به جهانی بودن این زبان ممکن می‌باشد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان باعث می‌شود که فرد متقاضی بتواند ویزای خود را پس از اتمام تحصیل به ویزای کاری تبدیل نموده و پس از آن نیز برای دریافت تابعیت آلمان درخواست دهد و آن را دریافت نماید.

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند و می‌خواهند زندگی جدید خود را در این کشور آغاز کنند که در این مطلب به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

۱

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

با توجه به سختی زبان آلمانی و آموزش آن، به نظر می‌رسد که در طی سال‌های اخیر بسیاری از افراد تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان داشته‌اند و در پی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مربوطه هستند.

برای اینکه دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل خود بدون دانستن زبان آلمانی در آلمان زندگی کنند، لازم است که شهرهای بزرگی مانند مونیخ، هامبورگ و برلین را انتخاب نمایند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن تحصیل خود را ادامه داده و زندگی کنند.

با توجه به اینکه تحصیل در آلمان در حالت کلی به صورت رایگان است و دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌ها به صورت رایگان تحصیل کنند، می‌توان بیان کرد که تحصیل به زبان انگلیسی نیز به شکل رایگان می‌تواند صورت گیرد و این مزیت مهاجرت تحصیلی به آلمان به حساب می‌آید.

با توجه به اینکه زبان انگلیسی رایج‌ترین زبان دنیا محسوب می‌شود بسیاری از افراد در سراسر جهان تمایل دارند که مهاجرت تحصیلی خود را به این زبان انجام دهند.

افراد متقاضی می‌توانند در هر مقطعی برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان اقدام نموده و دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل به این زبان در آن‌ها وجود دارد را پیدا کنند و با توجه به اهداف خود برای وجود به آن‌ها اپلای کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان مزایا و معایب خاص خود را دارد و به این صورت نیست که زندگی در آلمان برای فردی که مهاجرت کرده است و زبان آلمانی را بلد نیست آسان و بدون مشکل باشد و فرد باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرد.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی مانند تحصیل به آلمانی نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که فرد متقاضی باید آن را داشته باشد تا بتواند از دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیرد و ویزای تحصیلی دریافت کند.

از شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان می‌توان به این اشاره کرد که فرد متقاضی باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و مدرک معتبری برای این زبان داشته باشد.

حداقل نمره آزمون آیلتس فرد باید ۶.۵ باشد و در تافل نیز باید حداقل ۷۱ را کسب کرده باشد و هرچقدر نمره مدرک او بالاتر باشد، شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه بالاتر می‌برد.

از شرایط دیگر مربوط به آن می‌توان به دانشگاه منتخب فرد اشاره کرد. فرد متقاضی باید نسبت به دانشگاهی که انتخاب می‌کند توجه داشته باشد و ببیند که تحصیل به زبان انگلیسی در رشته و مقطع مورد نظر او حتما وجود داشته باشد و پس از آن درخواست خود را ارائه کند.

مدارک لازم برای زبان انگلیسی و پذیرش دانشگاه

برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان فرد متقاضی باید مدارکی را ارائه نماید که بتواند از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش گرفته و ویزای تحصیلی نیز دریافت کند. ارائه مدارک لازم باید به صورت درست و دقیق باشد که درخواست فرد مورد قبول قرار گرفته و بتواند به بهترین شکل ممکن پذیرش خود را بگیرد و مهاجرت کند.

در این قسمت مدارک لازم برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شما همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با مدارک مورد نیاز از طریق مراجعه به سفارت و یا جست و جو در اینترنت اقدام نمایید.

از مدارک لازم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرک زبان با حداقل نمره مورد نیاز
  • رزومه تحصیلی همراه با ریزنمرات تحصیلی فرد متقاضی
  • ترجمه رسمی دیپلم و مدارک دیگر
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر
  • نامه تمکن مالی فرد و گردش حساب

با استفاده از کمک یک وکیل و مشاور مهاجرتی خبره می‌توانید اطلاعات لازم را به دست آورده و مدارک را به صورت دقیق و صحیح آماده کنید.

چگونگی تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

۲

دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

کشور آلمان از لحاظ علمی در درجه بالایی قرار دارد و بسیاری از افراد به دلیل درجه بالای علمی و مدرک تحصیلی معتبری که این کشور ارائه می‌دهد ترجیح می‌دهند تا مهاجرت تحصیلی خود را به این کشور انجام داده و مدرک معتبر بین‌المللی دریافت کنند.

در بین تمام دانشگاه‌های آلمان باید در نظر بگیرید که کدام دانشگاه برای تحصیل به زبان انگلیسی مناسب‌‌تر است و شما را به اهداف‌تان از مهاجرت بیشتر نزدیک می‌کند.

از برترین دانشگاه‌های زبان انگلیسی که امکان تحصیل رایگان در آن‌ها وجود دارد می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دانشگاه علوم کاربردی HOCHSCHULE MANNHEIM
  • دانشگاه فنی KAISERSLAUTERN
  • دانشگاه علوم کاربردی مونیخ
  • دانشگاه JACOBS
  • دانشگاه علوم کاربردی برمن
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه و کالج مالی و مدیریت فرانکفور
  • دانشگاه مکس پلانک
  • دانشگاه TECHNISCHE مونیخ
  • دانشگاه سارلند
  • دانشگاه هامبورگ
  • دانشگاه ULM
  • دانشگاه بین المللی علوم کاربردی برلین
  • دانشگاه بیروت
  • دانشگاه اشتوتگارت
  • دانشگاه FREIE برلین
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه آخن RWTH
  • دانشگاه فناوری کارل سروهه
  • دانشگاه برلین HTW

شما می‌توانید از طریق سایت رسمی این دانشگاه‌ها اطلاعات لازم مربوط به آن‌ها را به دست آورده و برای تحصیل در دانشگاه منتخب خود اقدام کنید و اپلای کنید.

شهریه تحصیل انگلیسی و زندگی در آلمان چقدر است؟

تحصیل در آلمان در حالت کلی دارای هزینه نیست و از فرد متقاضی شهریه دریافت نمی‌شود حتی اگر برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان اقدام نموده باشد.

در صورتی که فرد قصد تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی و کالج‌های غیردولتی را داشته باشد باید شهریه بپردازد که طبیعتا این دانشگاه‌ها مزایای بیشتری برای وی به ارمغان خواهند آورد. شهریه دانشگاه و کالج‌های خصوصی متغیر است اما به طور میانگین حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار یورو برآورد می‌شود.

بنابراین افرادی که برای تحصیل در آلمان اقدام می‌کنند باید در نظر بگیرند که اگر دانشگاه آن‌ها شهریه دریافت نکند نگرانی از بابت هزینه تحصیل نخواهند داشت و فقط باید هزینه زندگی را پرداخت کنند. در حالت کلی می‌توان بیان کرد که هزینه زندگی در آلمان به صورت ماهانه حدود ۷۰۰ یورو می‌باشد و فرد باید آن را پرداخت کند.

لازم به ذکر است که دانشجویان در زمان تحصیل اجازه کار در آلمان را خواهند داشت و می‌توانند به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند و تحصیل خود را نیز ادامه دهند.

همچنین قابل بیان است که امکان دریافت بورسیه تحصیلی آلمان نیز برای افراد متقاضی و واجد شرایط وجود دارد و می‌توانند با دریافت این بورسیه علاوه بر تحصیل، هزینه‌های زندگی خود را نیز پرداخت کنند و به همین ترتیب تا پایان تحصیل به بهترین شکل ممکن در آلمان اقامت داشته باشند.

انواع مقاطع تحصیلی برای تحصیل به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان می‌تواند در مقاطع مختلف تحصیلی انجام شود و افرادی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان یا تحصیل دکتری در آلمان و غیره را دارند می‌توانند برای مهاجرت اقدام نموده و تحصیل خود را ادامه دهند.

انواع مقاطع تحصیلی برای تحصیل به زبان انگلیسی می‌تواند حتی در برخی مدارس، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باشد و فرد متقاضی این موضوع را با توجه به رشته و دانشگاهی که در نظر دارد مورد بررسی قرار می‌دهد.

شما می‌توانید در رابطه با مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه مورد نظر خود از طریق سایت رسمی دانشگاه اطلاعات کافی را به دست آورده و بر اساس آن درخواست خود را مطرح کنید.

درباره تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

۳

نحوه اقدام برای تحصیل زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان برای افراد مختلف در سراسر جهان ممکن است و می‌توانند برای آن درخواست دهند. این امکان برای دانشجویان ایرانی نیز ممکن است و شما می‌توانید برای آن اقدام نموده و تحصیل خود را ادامه دهید.

اقدام برای تحصیل زبان انگلیسی در آلمان به این صورت است که شما در ابتدا باید تمامی دانشگاه‌های مورد نظر خود را مورد بررسی قرار داده و پس از آن شرایط اخذ پذیرش  از دانشگاه را مطالعه کنید.

پس از آن باید در مدت زمان معینی که از سوی دانشگاه اعلام می‌شود درخواست خود را در سایت رسمی ارائه داده و مدارکی مانند رزومه و غیره را بارگذاری کنید و اپلیکیشن فی را نیز پرداخت نمایید.

در نظر داشته باشید که دانشگاه‌هایی را که دروس را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند انتخاب نمایید و مدارک خود را نیز به صورت ترجمه شده بارگذاری کنید و پس از آن برای پذیرش یا رد درخواست خود منتظر بمانید.

پس از اینکه موفق به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه شدید می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی خود درخواست داده و آن را دریافت کنید.

برای دریافت ویزای تحصیلی جهت تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان باید از سفارت آلمان وقت رزرو کنید و پس از آن به سفارت مراجعه نموده و درخواست خود را ارائه دهید و فرم مربوطه را پر کنید.

در روند دریافت ویزا باید در نظر داشته باشید که تمامی مراحل را به درست‌ترین شکل ممکن پیش بگیرید و مدارک لازم را نیز به شکل صحیحی آماده‌سازی و ارائه نمایید.

تفاوت تحصیل به زبان آلمانی و انگلیسی

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را پیدا می‌کنند به این می‌اندیشند که کدام زبان برای تحصیل بهتر است و یا این پرسش برای آن‌ها پیش می‌آید که آیا مدارک تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان با زبان آلمانی متفاوت است یا خیر.

در حالت کلی تحصیل به زبان انگلیسی یا آلمانی در آلمان تفاوتی با هم ندارد و محتوای آموزشی در هر دوی آن‌ها یکسان است و حتی اعتبار مدارک کسانی که به زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اند با زبان آلمانی یکسان می‌باشد.

طول مدت تحصیل به زبان انگلیسی و فارسی نیز یکسان است و برای مثال در دوره کارشناسی حدود ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد و فرد اجازه اقامت دارد.

تحصیل به زبان انگلیسی یا آلمانی در آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی ممکن است و شما می‌توانید برای کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری اقدام نموده و به زبان انگلیسی یا آلمانی تحصیل کنید.

نحوه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان و کمک وکیل مهاجرتی

روند مهاجرت به آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی دارای سختی‌ها و مشکلاتی می‌باشد که افراد متقاضی ترجیح می‌دهند از راه قانونی و صحیح آن اقدام نموده و با کمک یک وکیل مهاجرتی روند را پیش بگیرند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهند.

راه‌های مختلفی برای کسب اطلاعات در رابطه با نحوه مهاجرت تحصیلی و تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق آن اقدام کنند.

برای مثال از طریق سایت‌های رسمی خارجی می‌توانید اطلاعات لازم را به دست آورید و یا از طریق تجربه افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت تحصیلی انجام داده‌اند نحوه مهاجرت و مراحل آن را به دست آورید.

اما در نهایت می‌توان گفت که بهترین روشی که برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان وجود دارد و افراد می‌توانند از طریق آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف خود برسند استفاده از کمک‌‌ یک وکیل و مشاور مهاجرتی است.

وکلا و مشاوران خبره مهاجرتی می‌توانند شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی نموده و راهکارهای درستی را ارائه دهند. بهتر است که از وکلای معتمد برای این کار کمک بگیرید تا بتوانید با خیال راحت اطلاعات خود را در اختیار وی قرار داده و در هر ساعتی از شبانه‌روز پرسش‌های خود را مطرح کنید.

شما می‌توانید از طریق این پلتفرم با وکلای مهاجرتی مختلف در ارتباط قرار گرفته و با توجه به روش و مقصد مهاجرتی که دارید وکیل مهاجرتی مناسب خود را انتخاب کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا