آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟
در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید...
مشاوره حقوقی فوری (۲۴ ساعته)
موضوعتان را بگویید، در چند ثانیه به وکیلِ در دسترس میرسید
لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
تلفن تماس:
شما میتوانید درخواست ارزیابی حقوقی خود را بطور مستقیم برای ارسال کنید و در کوتاهترین زمان ممکن از ایشان پاسخ
بگیرید.
لطفا دقت داشته باشید، شما در هر روز تنها
میتوانید ۳
درخواست ارزیابی حقوقی رایگان ویا ارتباط مستقیم با متخصص ثبت نمایید.
همچنین دقت داشته باشید درصورت عدم انتخاب متخصص، پیام شما برای تمامی متخصصان ارسال شده و ایشان
می توانند ارزیابی خود را از درخواست شما مطرح نمایند.
سلام.بنده یه خانه ای خریدم و متاسفانه سند و زدم بنام خانمم و بعد ۱۶سال ایشون گرفتند فروختن و طلاق گرفتند و از پولش ۱۰۰میلیون پیش و ۸۰میلیون نزول و بقیه رو ملک واسه خودش خرید و برای ساکت کردن بچههام مخصوصا پسرم یه تعهدنامه به این مضمون نوشتند که اینجانب سرپرستی بچهها را قبول میکنم و تا زمانی که در کنارشان هستم تمام و کمال سرپرستی این دو فرزندم را برعهده میگیرم و زمانی که تصمیم به رفتن گرفتم(ازدواج)قطعه زمینی که با مشخصات دقیق به بچه هایم واگذار میکنم .اسم دو فرزند را نوشت و زیرش رو خودش امضا اثر انگشت و کد ملی زد و پسر۱۶ساله و دختر۱۲ساله و من هم امضا کردم.ولی الان حضانت و سرپرستی با بنده هست و ایشان هیچ پولی نمیدهند زمین را هم سند بنامش هست؟لطفا خواهشا راهنمایی کنید بنده چکار کنم؟چه راهکاری جلو من هست.سپاس
با سلام
اولا فرزندان مشترک به سن بلوغ رسیده اند لذا حضانت منتفی است و خودشان مختار به انتخاب
در ثانی
باید تعهد نامه بررسی شود اما امکان الزام به انجام در صورت صحت وجود دارد
سلام ملک از ابتدا به نام ایشان و مالک همسرتان می باشد و حق خود را در ملک اعمال کرده و این ملک را فروخته شما حقی به پلک ایشان ندارید در مورد حضانت با توجه به سن شان فرزندانتان از حضانت خارج شدند و خود تصمیم میگیرند که با چه کسی زندگی کنند
سلام
با توجه به اینکه فرزندان به سن بلوغ رسیدن بنابراین از حضانت والدین خارج شده و اختیار دارن با هر یک از والدین که تمایل دارن زندگی بکنن . در رابطه با نفقه اولاد هم تکلیف قانونی پرداخت نفقه با پدر می باشد و اگر توافقی مبنی بر اینکه نفقه با مادر هست باید بررسی گردد .در خصوص تعهد مادر مبنی بر واگذاری زمینی به نام فرزندان نیز باید متن تهعد به درستی بررسی گردد و در صورت احراز تهعد دادخواست الزام به انجام تعهد باید طرح گردد.
نظر به سن و خارج از حضانت بودن فرزندان، انتخاب سرپرست به موجب قانون با خودشان است و توافقات زوجین با توجه به آمره بودن این قانون اثر حقوقی ندارد. در مورد نفقه ی فرزندان نیز تا زمانیکه نتوانند معاش خود را تامین کنند با پدر می باشد.
سلام. فرزندان شما از سن حضانت خارج شده اند و خودشان میتوانند تصمیم بگیرند که با چه کسی زندگی کنند ولی در بحث نفقه و هزینه ها طبق قانون وظیفه تامین آنها با پدر است و شما نمی توانید مادرشان را الزام به پرداخت هزینه ای نمایید. درخصوص توافقنامه که همسرتان برای انتقال سند زمین تنظیم کرده است دادخواست الزام به انجام تعهدات بدهید یا دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی. البته بستگی به این دارد که متن توافقنامه چگونه باشد تا راهکار مناسب خدمتتان ارائه شود. پیشنهاد میشود متن قرارداد را بفرستید تا مشاوره مناسب به شما بشود.
درود بر شما ،دوست گرامی مستحضر باشید که فرزندان اکنون خارج از سن حضانت هستند و خود بایستی انتخاب کنند که با کدام یک از والدین زندگی کنند،ضمنا هزینه های فرزندان با پدر است.
سلام حضانت میتواند با هر کدام از والدین طبق قانون و توافق باشد اما در هر حال نفقه فرزندان با پدر هست در مورد امضای ایشون و دادن تعهد جهت واگذاری اموال باید اون برگه برررسی شود اگر در غالب تعهد باشد ایشون میتونید ملزم به رعایت تعهدات کنید و علیه ایشون میتونید دادخواست الزام به ایفای تعهد بدهید اما لازم ابتدا مدارک شما بررسی شود تا بتوان نظر دقیقی داد