لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

آیا در مرحله تجدید نظر اگر شاکی ها رضایت بدهند حداقل حبس را می توان نقض یا تعلیق کرد؟

پرسیده شده
۴ پاسخ ۴,۰۰۸ #69212645

با سلام و وقت بخیر خدمت همه وکلای محترم . اینجانب در شهر مشهد زندگی می کنم و از سن ۱۷ سالگی تا به امروز که ۳۵ سال سن دارم با سختکوشی و تلاش طاقت فرسا توانستم رزومه کاری بسیار خوبی را برای خود رقم بزنم . مدیر عامل چندین شرکت معدنی هستم و در گروه کارخانجات صنعتی به عنوان مدیر روابط عمومی ، مدیر مهمانسرا و نقلیه ، مدیر تشریفات و هماهنگی های سازمانی ، مدیر اجرایی و از این قبیل آنهم بطور همزمان باشم . در سال ۹۲ ازدواج کردم و زندگی بسیار عالی داشتم .
تا اینکه یکی از روسای بنده در یکی از کارخانجات بسیار معروف و مطرح در سن ۶۰ سالگی با یک خانم ۳۰ ساله آشنا و نهایتا ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بود . من به عنوان امین و رازدار وی در جریان این رابطه بودم ولی فرزندان وی مخصوصا یکی از آنها که امور مالی کارخانه را مدیریت می کرد به دلیل عدم همکاری من در افشای اطلاعات این خانم ( جهت جلوگیری از ازدواج پدرشان ) با بنده دشمن شده و با سند سازی های بسیار غیر حرفه ای و مبتدی کار را به جایی کشاند که امروز با ۲۸ پرونده حقوقی و کیفری در خدمت شما هستم و یک ماه هم به دلیل ناتوانی در تسلیم وثیقه در زندان بسر می بردم . نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان پول حقوق و دارایی های من نزد وی ماند و نتنها از کار بیکار شدم بلکه رئیس بنده هیچ همکاری نکرد و حتی به جرم مزاحمت تلفنی در دادگاه ۴ فقره شکایت مطرح کرد که در ۲ مورد تبرئه و در دو مورد صرفا به جرم توهین به ۷۴ ضربه شلاق و به جرم تهدید به ۲سال و ۳ ماه حبس محکوم شدم . رای امروز ابلاغ شد . بنده هیچ پیامی نداده بودم و در متن پیام ها نوشته شده که شاکی می گوید بروید با من صحبت کنید . ( یعنی به کسیکه به ایشون پیام میداده گفته برین با خودش حرف بزنین ) و کاملا مشخصه که طرف صحبت من نبودم . وکیل وی در جلسه دادگاه گفت موکل وی از اینکه چه کسی از خط استفاده می کرده مطلع نبوده به همین دلیل چنین جوابی داده و وقتی شکایت کردند متوجه شدند مالک من هستم در صورتیکه در پرینت تلفن ها مشخص است شاکی با کسیکه با وی پیامک نگاری می کرده صحبت تلفنی داشته و این مکالمات بصورت دوطرفه بوده ( این موضوع در جلسه رسیدگی در دفاع از خودم عنوان نشد چون وکیلم حضور داشت ولی من نرفته بودم و وکیلم هم متاسفانه سهل انگاری کرد ) . ثانیا مشکلات ما مسائل مالی بوده و من یک نوبت برای شاکی یک احضار نامه ارسال کرده بودم و در آن از مشکلات مالی و مطالباتم نوشته بودم و به وی مهلت داده بودم تا بدهی اش را بپردازد .
در جای دیگر با توطئه و دسیسه ، به یک نفر شرخر یک فقره چک جعلی با امضا و دستخط بنده داده و در دادگاه شکایتی مبنی بر اینکه من به این آقا چک جعلی دادم مطرح می کند . شاکی در جلسه اول می گوید با من هیچ حساب کتابی ندارد و به من پولی نداده است ! به موازات چند فقره سفته که بصورت تضمین نزد شرکت بوده را به دادگاه داده و می گوید : متهم برای این سفته ها یک چک جعلی داده است ! وکیل من در جلسه رسیدگی گفته : شاکی گفته هیچ حساب کتابی با موکل بنده ندارد پس چرا باید موکل من یک چک جعل کند و به وی بدهد ؟ در جای دیگر عنوان کردیم شاکی ادعا کرده از بنده سفته دارد پس اگر سفته دارد چرا باید مجدد چکی به وی داده شود ؟ کارشناس آگاهی نوشته امضا روی چک با امضا من همخوانی ندارد و چک بسیار ساده و غیر حرفه ای بوده و براحتی جعلی بودن آن قابل تشخیص است . فقط از روی دستخط من و آن هم نحوه نوشته شدن فامیل بنده نظر به جعل کردن این چک توسط من داده . در جلسه دادگاه برای این موضوع به جرم جعل به ۲سالو۶ماه و برای استفاده از سند مجعول به ۲سال و۶ماه دیگر محکوم شدم.
مطالبات من از شرکت همگی بابت هزین هایی است که سند دارم و بخش اعظم آن هزینه کرد ویلا و هتل و تورهای تفریحی برای افراد عالی رتبه کشور بوده که به دلیل راز داری هرگز افشا گری نکردم ولیکن برای آنها پول داده ام و شاکی با در دست داشتن دستخط های من که ۱۲ سال مکاتبات اداری سازمانی پشت آن است چنین داستان هایی را بوجود آورده .
امروز توانستیم در مرحله تجدید نظر رضایت لفظی شکات را بگیریم و احتمال قوی هم برای پرونده اس ام اس ها و هم برای جعل شاکی ها رضایت بدهند .خود من هم به این کشور خدمت کردم و چندین عنوان کارآفرینی دار . من و مادرم تنها زندگی می کنیم و من با کمک مادرم در حال پرداخت اقساط سنگینی هستیم و حبس من جز نابودی زندگی ام هیچ چیزی در بر ندارد . مدارک زیادی دارم و موضوعات من بسیار فراوان است و خدا می داند هیچگاه به ضرر آن آقایی که زندگی ام را به این مرحله رساند دست به افشاگری نزدم و فقط می خواهم خودم و خانواده ام را نجات دهم .
سوال من این است، آیا در مرحله تجدید نظر اگر شاکی ها رضایت بدهند حداقل حبس را می توان نقض یا تعلیق کرد؟
من نگران مجازات حبس هستم

مشاوره حقوقی کیفری
۲۸,۱۲۲ مشاوره حقوقی کیفری تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل کیفری
۴,۲۱۴ وکیل کیفری آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۲ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۵,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۴ پاسخ برای این سوال ثبت شده

با توجه به عنوان جرم ، تهدید از جرایم قابل گذشت است و در صورت رضایت شاکی حبس هم منتفی میشود .

تهدید ازجرایم قابل گذشت است یعنی درصورت رضایت شاکی حبس منتفی میشود

سلام
متاسفانه موضوع رو مبهم شرح دادید و بهتر بود جای این توضیحات میزان مجازات های محکوم شده رو مینوشتید
در حالت کلی اعلام رضایت شاکی صرفا جنبه خصوصی جرم رو منتفی می کند و جنبه عمومی جرم به قوت خود باقی است و دادگاه مکلف است نسبت به این موضوع تصمیم گیری کند
مطلب بعدی این که حال که پرونده در دادگاه تجدید نظر است در صورتی که جهات تخفیف مجازات هم باشد دادگاه تجدید نظر نمیتواند از حداقل مجازات مقرر در قانون پایین تر بیاد
سوم این که برای برخورداری از جهات تخفیف و یا حتی تعلیق شرایطی وجود دارد که باید داشته باشید به عنوان مثال یک شرط این است که قبلا محکومیت کیفری حبس دو سال نداشته باشید و شرایط دیگری هم هست
شما توضیحات کاملی ارایه میکردید امکان راهنمایی دقیق تر فراهم میشد
مطلب دیگر این‌که‌مجازات‌برخی جرایم قابل تعلیق نیست
جرایم اقتصادی یکی از این موارد است
به هر صورت باتوجه به توضیحات شما این راهنمایی کلی مقدور بود
موفق باشید

بسمه تعالی : در هر زمان که رضایت شکی جلب گردد اگر از جرایم قابل گذشت باشد پرونده مختومه خواهد شئ ذاما اگر لز جرایم غیر قابل گذشت باشد با رضایت شاکی حبس شما تقلیل و نهایتا جریمه نقدی خواهید شد و با پرداخت آن پرونده مختومه میگردد .