لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

روند شکایت تا صدور احضاریه چه مدت طول میکشد؟

پرسیده شده
۴ پاسخ ۳۳۸ #60074817

سلام
بنده مرد مجردی هستم که سال گذاشته با خانم متاهلی به اشتباه وارد رابطه شدم و یکبار هم ۱۱ ماه پیش منجر به زنا شد و همسر خانم و ۳ ماه پیش همسر این خانم فهمید و اونطور که ایشون بازگو میکرد از چت های تلگرام را تا حدودی خونده بودن و شماره بنده و حتی نام و نام خانوادگی من رو کاملا میدونند و گفتن تا اعدام من و همسرشون تلاش می کنن و همسرشون رو اقدام به ضربه و شتم قرار دادن، می خواستم بدونم با توجه به اهمیت موضوع برای نهاد قضای با وجود ۷ ماه از اخرین ارتباط من با اون خانم و بعد قطع رابطه شدنمون اگر اون اقا تا به امروز که حدود سه ماه میگذره اگر اقدامی کرده بودن و شکایتی کرده باشند تا الان نباید مشخص می شد و احضاریه بدست من میرسید که مطلع بشم با وجود اینکه بنده سه ماه عضو ثنا هستم؟ این سوال رو بخاطر این پرسیدم که خیالم راحت بشه ایشون اگر میخواست تا امروز باید اقدامی میکرد و نکرده
لطفا راهنمایی کنید تشکر

مشاوره حقوقی روابط نا مشروع
۴,۲۶۹ مشاوره حقوقی روابط نا مشروع تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل روابط نا مشروع
۴,۲۱۷ وکیل روابط نا مشروع آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۲ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۴ پاسخ برای این سوال ثبت شده

باسلام احتمالا هنوز شکایتی برعلیه شما مطرح نشده است درصورت مطرح شدن شکایت برعلیه شما تقریباظرف دوهفته به شما ابلاغ خواهد شد.

با سلام
در صورت شکایت علیه شما احضاریه به ثنای شما ابلاغ خواهد گردید

سلام
ضمن احترام به نظر جناب ابراهیمی (کارشناس محترم) قابل ذکر است جرائم منافی عفت مطابق قانون آیین دادرسی کیفری ۹۲ مستقیما بایددر دادگاه مطرح شود وتحقیقات آن را هم دادگاه انجام می دهد و دادسرا صلاحیت تحقیق ندارد..اما در جرائم منافی عفت با توجه به قبح و زشتی عمل اگر شاکی خصوصی وجود نداشته باشد قانونگذار دادگاه را از تحقیقات و رسیدگی نهی نموده مگر در جرائم تجاوزات به عنف و جرائمی که موجب جریحه دار شدن عفت عمومی و ...شود ..لذا به نظر یا شکایتی مطرح نشده ویا اگر هم مطرح شده دلایل کافی مبنی بر توجه اتهام علیه شما وجود نداشته است.. به هر حال اظهار نظر قطعی در این خصوص با توجه به شرایط موجود بر اثر ویروس کرونا و وضعیت فعالیت دادگاه ها در دو ماه اخیر وجود ندارد

سلام
در زنای محصنه مرد یا زن زناکننده، متاهل هستند، به سخنی دیگر، همسری دارند که هر زمانی می توانند با او نزدیکی کنند.
اولین مجازات زناکننده محصنه، صد ضربه شلاق است و در مجازات دوم، سنگسار می‌شود.
مجازات مرد زناکننده متاهل که هنوز با زن خود نزدیکی نکرده، صد ضربه شلاق، تراشیدن سر و تبعید از شهر خود به مدت یکسال بوده ولی زن زناکننده متاهل به صد ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
برای طرح چنین شکایتی باید فرم شکواییه تکمیل شود. با پر کردن این شکواییه از ریاست محترم دادسرای عمومی محل وقوع جرم درخواست می‌شود، فردی را که شاکی را فریب به زنا داده است، تعقیب و در نهایت مجازات کند.
در قسمت پایین و سمت راست فرم شکواییه نیز آدرس شاکی و متشکی‌عنه یعنی کسی که از او شکایت شده است، نوشته می‌شود.
خوب است بدانید که جرم زنا و رابطه نامشروع از جرایمی است که رسیدگی به آن به صورت یک مرحله ای و در دادگاه است. در صورتی که جرم زنا از نوع زنای محصنه یا به عنف باشد، در صلاحیت دادگاه کیفری استان رسیدگی می شود و با توجه به حساسیت اجتماعی بالایی آن، بر خلاف جرایم دیگر که تحقیقات اولیه آن ها در دادسرای عمومی و انقلاب صورت می گیرد، طبق تبصره ۳ ماده ۳ قانون احیای دادسراها اصلاحی ۲۸/۷/۸۱، معمولا دادسرای محل وقوع جرم، مرجع تحقیقات مقدماتی آن است.
تشخیص نهایی تجاوزات جنسی و رابطه نامشروع با مقامات قضایی است. تحقیقات قضایی تشخیص می دهد که آیا فرد مورد تجاوز واقع شده است؟ اینکه به زنی تجاوز شده و یا فرد با میل شخصی خود به انجام این کار مبادرت کرده است را قاضی تحقیق باید مشخص کند.