لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

چگونه میتوان مشکل برگشت خوردن دادخواست ثبت شده را مرتفع کرد؟

پرسیده شده
۳ پاسخ ۸۸۹ #07417875

باسلام و احترام

درحال حاضر سامانه ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری برای ایرانیان خارج از کشور که به تازگی راه افتاده است با اخطار در مراحل اولیه به افراد مانع ثبت نام آنها و سبب خسران در محاکم و مشکلات در روند قضایی می شود.

اینجانب با تابعیت ایرانی در خارج از کشور زندگی میکنم و دارای حساب کاربری الکترونیک قضایی ثنا در ایران نمی باشم و اخیرا از طریق وکیل دادگستری اقدام به ثبت دادخواست کرده ام ولی پس از یک ماه منتظر ماندن در پروسه ارجاع دادخواست برگشته خورده است که ظاهرا موکل بایستی در سیستم ثنا که اخیرا برای ایرانیان مقیم خارج از کشور براه افتاده است ثبت نام غیر حضوری انجام دهند و سپس دادخواست برای بررسی ارجاع داده می شود. بنده برای ثبت نام ثنا به سایت معرفی شده مراجعه کردم. ولی پس از وارد کردن مشخصات اولیه برای ثبت نام اخطار داده میشود که :
خطای سرویس ثبت احوال: تصویر شخص در ثبت احوال وجود ندارد. ثبت نام غیرحضوری صرفا برای کسانی ست که تصویر آن ها در ثبت احوال موجود باشد.
چگونه مشکل برگشت خوردن پرونده دادخواست ثبت شده موکل بعد از مدت یکاه در پروسه ارجاع را بعلت نقص نداشتن حساب ثنا موکل ایرانی در خارج از کشور مرتفع کرد؟
باتوجه باینکه مدت زمان محدودی برای پیگیری و یا پاسخ و دفاعیه و انجام امور قضایی هر پرونده مورد نیاز است و نظرباینکه عموم افراد و بخصوص ایرانیان مقیم خارج از کشور که بطور مستقیم با سیستم قضایی داخل ایران و حتی سیستم ثبت احوال دسترسی ندارند چگونه سیستم قضایی این چنین خطاهای سامانه و مسایلی قابل پیش بینی را در نظر نگرفته و پروسه ارجاعیه و هر گونه مشکل قضایی را به تاخیر و دچار نقص میدانند و از روند قضایی آن میکاهند.
بنده حتی با کنسولی ایران در خارج از کشور نیز تماس گرفتم و ظاهرا از سیستم ثبت ثنا برای ایرانیان مقیم خارج از کشور مطلع نبودند و راه حلی نداشتند و با پیگیری در ایران از اداره ثبت احوال هم برای این خطا اعلام شده روی سامانه راه حلی نداشتند و چک کرده اند که فرد در سیستم ثبت احوال عکس هم دارد. در حال حاضر با توجه باینکه بنده دارای کارت ملی قدیمی هستم و کارت هوشمند ندارم و در تمامی نمایندگیهای کنسولی ایران در خارج از کشور نیز طبق بخشنامه کارت ملی هوشمند صادر نمی گردد چگونه میتوان درسریع ترین روش ممکن در این شرایط کرونا که حتی پروازها به ایران و از ایران بسیار مختل شده است و دارای پیش نیاز دوران قرنطینه برای سفرهای ضروری است جهت ثبت ثنا غیرحضوری برای روند قضایی دادخواستم با وجود چنین مشکلی اقدام کنم؟
به نظر میرسد اعلام اشکال نقص ثبت ثنا موکل به وکیل بنده از طرف سیستم قضایی علیرغم ثبت دادخواست بمدت حدودا یکماه پیش از راه اندازی سامانه ثبت غیرحضوری ثنا برای ایرانیان خارج از کشور که اکثرا کارت ملی هوشمند ندارند و یا در سیستم ثبت احوال شاید عکس نداشته باشند بسیار غیر معقول و بعنوان مانعی از روند صحیح ارجاع دادخواست و حتی دیگر امور قضایی است.

لذا لطفا پیگیری بفرمایید و بنده را راهنمایی کنید تا ایرانیان مقیم خارج دچار چنین مشکلات عدیده ای نگردند و دچار خسران در این مسیرهای قضایی چه برای دادخواست ها و دفاعیه ها و چه برای دیگر امور قضایی حتی با اخذ وکیل دادگستری نگردند.

در آخر صورت اطلاع از راه حل کاربردی و عملی با توجه به اظهارات بنده خواهشمند است بنده را مطلع ساخته و جهت رفع مانع ارجاع دادخواست بنده یاری فرمایید.

قبلا از راهنمایی و پاسخگویی شما صمیمانه متشکرم.

مشاوره حقوقی دیگر قراردادها
۱۳,۷۴۸ مشاوره حقوقی دیگر قراردادها تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل دیگر قراردادها
۴,۲۶۲ وکیل دیگر قراردادها آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۱۱ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۳ پاسخ برای این سوال ثبت شده

مشگلات مطرح شده در بیانات شما باید به اداره ثبت احوال و قوه قضاییه و مجریه و مجلس منعکس شود
این سایت به سئوالات حقوقی پاسخ می دهد اگر سئوال حقوقی مشخصی دارید بصورت مختصر و مفید اعلام بفرمایید پاسخ داده شود
درضمن شما خودتان وکیل شخصی دارید می توانید بوسیله ایشان تمام اعتراضات خود را از مجاری قانونی به مراجع ذیصلاح اعلام نمایید

بانک قراردادها بیش از ۱۰۰۰ عنوان قرارداد تخصصی جمع آوری شده طی ۱۵ سال براساس نیازهای اشخاص، شرکت‌ها و نهادها آنلاین تنظیم کنید

درود بر شما، متاسفانه مادامی که مشکلات ثبت احوال رفع نشود، نمیتوان اقدامی نمود.

درود
چاره ای جز ثبت نام در ثنا و حل مشکل ثبت احوال خود ندارید.