قرارداد وکالتقراردادها

بهترین وکلای دادگستری؛ چرا و چگونه؟

انتخاب وکیل خوب از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در مواجهه با یک مشکل حقوقی است.

از آنجایی که این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی عموما تمامی افراد به نوعی درگیر پرونده‌های قضایی می‌باشند، بدیهی است که همگان نمی‌توانند بر قوانین ماهوی و شکلی تسلط یابند و این امر مقتضای عقل است که دفاع از حقوق خود را با انتخاب وکیل خوب و مجرب به او بسپارند.

نوشته های مشابه

حال در این راستا از آن جایی که نظیر تمامی اصناف تعداد وکلا نیز در جامعه بسیار زیاد است، لذا هنگام درخواست از افراد برای معرفی وکیل خوب باید بدانیم که انتخاب یک وکیل مجرب اصولی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها ما را در انتخاب وکیل خوب یاری می‌نماید تا منجر به یک انتخاب غلط و تبعات سنگین آن در پرونده حقوقی نشود.

امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در برخورد با مشکلات حقوقی، مساله انتخاب وکیل دادگستری است.

این امر بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا انتخاب وکیل دادگستری می‌تواند به طور کامل مسیر پرونده را تغییر دهد.

اگر شما وکیل دادگستری  خبره‌ای انتخاب نکنید، احتمال ورود ضرر بسیار زیاد خواهد بود.

در مقابل اگر هوشمندانه عمل کنید و با جستجوی وکیل خوب و مجرب، انتخاب درستی داشته باشید، حتما می‌توانید از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی پیشگیری نمایید.

یک وکیل دادگستری خوب و با تجربه کسی است که با موکل خود روراست و صادق باشد.وکیل  دادگستری باید پیش از ورود به پرونده تمام جوانب را بسنجد، تحقیق کند، به روند قانونی و رویه قضایی مسلط باشد و حتما از صحت اظهارات افراد و به خصوص درستی اظهارات موکل خود اطمینان حاصل کند.

وکیل دادگستری باید راستگو باشد، مسئولیت‌پذیر و متعهد باشد و تمام زوایای پرونده را با موکلش در میان بگذارد.

اگر سختی یا گره یا مشکلی در روند رسیدگی وجود دارد، حتما باید آن را با موکل خود به اشتراک بگذارد.

علاوه بر این یکی از خصوصیات وکیل دادگستری حرفه ای این است که حتما مسائل حقوقی و قواعد پیچیده‌ای که ممکن است درک آن‌ها برای موکل سخت باشد را به خوبی برای موکل خود روشن کند.

در زمان جستجوی وکیل دادگستری باید به این نکته توجه کنید که وکیل حتما باید امانت‌دار و رازدار موکل باشد و به حسن اخلاق و حسن شهرت وکیل دادگستری هم توجه داشته باشید.

انواع وکیل را بشناسید.

با توجه به این نکته که هر پرونده‌ای ویژگی‌های خاص خودش را دارد،‌ باید به یاد داشته باشید که هر وکیلی عموما در یک یا دو زمینه بیشتر از سایر موارد تبحر دارد.

لازم به ذکر است که برای هر حوزه‌ای و در هر حیطه‌ای وکیل متناسب با آن موضوع وجود دارد؛ برای مثال حتما با عناوینی مانند وکیل کاری، وکیل دادگستری، وکیل اداری، وکیل قضایی، وکیل تسخیری و یا وکیل معاضدتی مواجه شده‌اید.

در ادامه تعدادی از این عناوین را بررسی می‌کنیم.

وکیل اداری وکیل اداری وکیلی است که به واسطه قرارداد وکالت اداری مسئول کار اداری موکل می‌شود.

وکیل اداری موظف است که امور اداری فرد را در ادارات مختلف بسته به قرارداد پیگیری کند.

نکته لازم به ذکر این است که وکیل اداری نیازمند علم و تحصیلات حقوقی نیست و هر شخصی می‌تواند برای امور اداری وکیل اداری یک نفر شود.

این وکیل تنها وظیفه دارد که امور اداری را پیگری کند و درنتیجه حق وکالت یا حق تصمیم‌گیری از سوی موکل خود را ندارد.

وکیل قضایی شخصی که پروانه وکالت دارد وکیل قضایی است.

وکیل قضایی چهار سال در رشته حقوق در سطح کارشناسی تحصیل کرده و ممکن است تحصیلات تکمیلی هم داشته باشد.

وکیل قضایی بعد از اتمام دوره کارشناسی در آزمون وکالت شرکت کرده و پس از اتمام کارآموزی پروانه وکالت گرفته است.

رسیدن به این مرحله بسیار دشوار است و نیاز به تحصیل و مطالعه فراوان دارد؛ در نتیجه هرکسی نمی‌تواند وکیل قضایی باشد.

وکیل پایه یک دادگستری اختیارات بیشتری نسبت به وکیل پایه دو دارد.

علاوه بر این درکنار تحصیلات، یک وکیل موفق حتما باید تجربه و مهارت کافی هم داشته باشد.

وکیل معاضدتی هر فردی که در جریان دادرسی قرار می‌گیرد حق داشتن وکیل را دارد.

در همه دادگاه‌ها هردو طرف دعوا می‌توانند وکیل داشته باشند.

در برخی موارد ممکن است افراد توانایی مالی برای استخدام وکیل نداشته باشند؛ در اینصورت برای این افراد وکیل معاضدتی تعیین می‌شود تا حقوقشان تضییع نشود.

به دلیل حفظ حقوق افراد و برقراری عدالت همه افرادی که در عسر و حرج هستند و توان برخورداری از وکیل را ندارند برایشان وکیل معاضدتی درنظر گرفته می‌شود تا دادرسی عادلانه باشد.

برای داشتن وکیل معاضدتی فرد متقاضی باید از مقامات قضایی تقاضای وکیل کند.

وکیل تسخیری وکیل تسخیری مانند وکیل معاضدتی است، اما با آن تفاوت دارد.

گاهی ممکن است یک پرونده در امور کیفری باشد؛ در چنین شرایطی هم شاکی هم متهم می‌توانند وکیل داشته باشند، اما اگر متهم توانایی و بظاعت مالی کافی برای استخدام وکیل نداشته باشد، می‌تواند از دادگاه درخواست وکیل کند.

در اینصورت اگر دادگاه تشخیص دهد که او توان مالی ندارد با بودجه دادگستری برایش وکیل تسخیری می‌گیرد.

حق استفاده از وکیل تسخیری در جرایم سنگین که مجازات‌های جدی دارد در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که اگر وکیل تسخیری تعیین شود و او به خوبی وظایفش را انجام ندهد و یا در دادگاه حاضر نشود، برایش مجازات تعیین می‌شود.

دلیل اینکه امکان تعیین وکیل تسخیری در قانون پیش‌بینی شده این است که عدم تمکن مالی افراد موجب تضییع حقوقشان نشود؛ زیرا در برابر قانون و درمقابل دادگاه همه افراد باهم برابر هستند و همه حقوقی دارند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

در نتیجه شخص ناتوان می‌تواند با تصمیم دادگاه از کمک وکیل تسخیری بهره‌مند شود. 

وکیل پایه یک دادگستری چه تفاوتی با وکیل پایه دو دارد؟

حتما شما هم بارها شنیده‌اید که کسی وکیل پایه یک یا وکیل پایه دو یا کار آموز وکالت باشد.

وکلا برای انجام وکالت باید پروانه وکالت داشته باشند و در این رشته تحصیل کرده باشند.

وکیل پایه یک و وکیل پایه دو هردو پروانه وکالت دارند اما پروانه وکالت آن‌ها با هم متفاوت است؛ به عبارت دیگر هر سه امکان وکالت دارند اما حیطه و قدرت آن‌ها یکسان نیست.

برای مثال اگر یک وکیل، پروانه وکالت پایه یک داشته باشد می‌تواند بدون هیچ محدودیتی در همه محاکم کیفری و یا حقوقی در کل کشور فعالیت کند.

در صورتیکه  کارآموزوکالت یا وکیلی که پروانه وکالت پایه دو دارد تنها می‌تواند در آن دسته از محاکم کیفری شرکت کند که به جرایمی با حبس تعزیری کمتر از ۱۰ سال و یا جزای نقدی می‌پردازند.

علاوه بر این، وکلای پایه دو در خصوص پرونده‌های حقوقی تنها می‌توانند در محاکمی شرکت کنند که به پرونده‌های مالی کمتر ازحد نصاب مشخص و یا خواسته‌های غیر مالی به جز نکاح، طلاق و یا اثبات و نفی نسب مربوط باشد.

چگونه با جستجوی وکیل، وکیل خوبی پیدا کنید؟

برای جستجو و انتخاب  بهترین وکیل دادگستری می‌توانید به سایت کانون وکلا (مثلا سایت کانون وکلای اصفهان) مراجعه کنید.

علاوه براین خوب است با دیگران مشورت کنید و حتما به سراغ وکلایی بروید که در حیطه مربوط به پرونده شما خبره و با تجربه باشند.

فراموش نکنید که سن یا جنسیت وکیل دادگستری تاثیری در میزان موفقیت و تبحر او ندارد، آن‌چه که مهم است دانش، تجربه، تسلط به قانون و رویه قضایی و حسن خلق و مسئولیت‌پذیری است.

از چه طریق وکیل دادگستری مناسب پیدا کنید؟

معمولا هر کسی در بسیاری از مراحل زندگی خود، نیازمند یک  وکیل حقوقی و یا مشاوره حقوقی خوب است که در بسیاری از موارد حقوقی شامل: مشکلات خانواده و طلاق، انجام امور حقوقی، پیگیری شکایات، امور ثبتی و ملکی، امور مالی و چک و … نیازمند راهنمایی و کمک از یک وکیل متخصص در آن زمینه است.

اگر در جستجوی وکیلی خوب برای انجام امور حقوقی خود هستید قبل از هر اقدامی باید در نظر داشته باشید که آن وکیل یکی از بهترین وکلا در شهر و یا منطقه شما باشد.

اگر به دنبال وکیل خاصی هستید که اطلاعاتی از او دارید؛ با توجه به اینکه وکیل مورد نظر عضو کدام کانون وکلای دادگستری باشد، می‌توانید برای پیدا کردن آن وکیل از روش‌های مختلفی اقدام نمایید.

  • جستجوی وکیل دادگستری در سایت‌های اینترنتی:

با دانستن نام و نام خانوادگی وکیل دادگستری، کافیست اطلاعات او را در اینترنت جستجو کنید.

چنانچه وکیل مورد نظر، دارای سایت باشد، می‌توانید از طریق سایت وی به آن وکیل دسترسی پیدا کنید، اما اگر وکیل مورد جستجوی شما سایتی نداشته باشد، اطلاعات آن وکیل در سایت‌های دیگر مانند وب‌سایت کانون وکلا (مثلا کانون وکلای اصفهان) خواهد بود.

از دیگر روش‌های فوق العاده ای که در جستجوی وکیل دادگستری می تواند بسیار کمک کننده و مفید باشد، جستجوی فضای آنلاین است.

این روزها بیشتر وکلا وب سایت یا پیج‌های کاری دارند، با جستجوی ساده ای در اینترنت می توانید به رزومه ی وکلا دسترسی داشته باشید.

می توانید بررسی کنید که آیا در حیطه پرونده شما تجربه کار دارد یا خیر! می‌توانید درباره سابقه و رزومه او اطلاعات کافی به دست آورید.

  • جستجوی وکیل دادگستری از افراد معتبر:

اگر در بین دوستان و آشنایان، فردی تجربه خوبی از وکیلی را داشته است، می‌توانید از او کمک بگیرید و از او بخواهید اطلاعات آن وکیل را به شما دهد.

  • جستجوی وکیل دادگستری تلفنی:

در صورتی که از بررسی سایت‌های اینترنتی به نتیجه نرسیدید، ‌می‌توانید با شماره‌های کانون وکلا  مربوطه تماس بگیرید و شماره و آدرس وکیل  دادگستری مورد نظر خود را پرس و ‌جو نمایید.

  • جستجو از طریق مراجعه حضوری:

مثلا اگر در شهری(مثلا اصفهان) به دنبال وکیل حقوقی هستید و با جستجوی وکیل  دادگستری در اصفهان از طریق موارد بالا موفق به پیدا کردن وکیل مورد نظر خود نشده‌اید، پیشنهاد می‌شود به کانون وکلای دادگستری  مربوطه مراجعه نمایید.

در پایان یادآور میگردد انتخاب و مشورت  با وکیل خوب و خبره قطعا در موفقیت شما در موضوعات حقوقی موثر خواهد بود.

موارد مهمی که باید قبل از انتخاب وکیل دادگستری خوب به آنها دقت کنید عبارت اند از:

بهتر است قبل از پیدا کردن وکیل و انتخاب آن در خصوص حیطه تخصصی وکیل مورد نظر، میزان حق الوکاله‌های دریافتی وی و توانایی علمی و عملی او در دفاع از حقوق موکلین تحقیق کنید تا بتوانید که پرونده‌ای که گاه سرنوشت زندگی شم ارا رقم خواهد زد، به او بسپارید.

در بسیاری از موارد تبلیغات بیش از اندازه در خصوص برخی از وکلا به تنهایی قابل اعتماد برای انتخاب وکیل نمی‌باشد.

بنابراین بهتر است انتخاب خود را صرفا براساس چنین تبلیغاتی متمرکز نکنید.

در مقابل راهکار بهتری وجود دارد و آن این است که شما می‌توانید به کانون وکلای دادگستری مراجعه کنید و در مورد سابقه وکیلی که قصد انتخاب آن را دارید مطلع شوید.

سن و جنس وکیل (زن یا مرد بودن) ملاک و معیار مناسبی برای خوب بودن یا بد بودن وکیل نیست همانطور که در انتخاب یک پزشک نیز چنین معیاری مد نظر قرار نمی‌گیرد.

گاهی اوقات یک وکیل تحصیل کرده جوان بسیار می‌تواند از یک وکیل سالخورده و به ظاهر با تجربه به کار شما بیاید، پس بهتر است در انتخاب وکیل مجرب نگاه غرض ورزانه را از خود دور نماییم.

حال بعد از آگاهی پیدا کردن از این که خصوصیات یک وکیل خوب چیست و نیز اطلاع یافتن از نکاتی که باید در هنگام انتخاب یک وکیل به آن دقت نماییم، نکته ای ممکن است ذهن ما را به خود مشغول کرده باشد که آن این است که انواع مختلف وکلا با حیطه های تخصصی مختلف کدام هستند؟

تفاوت وکیل پایه یک و پایه دو چیست؟

وکلای دادگستری برای اینکه بتوانند در کلیه امور حقوقی، به جهت مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و لایحه برای موکل خود اعلام وکالت نمایند، باید دارای پروانه وکالت دادگستری از مراجع ذی صلاح و قانونی باشند.

این پروانه با دو عنوان متفاوت، به متقاضی پروانه وکالت، اعطا می‌شود: پروانه وکالت دادگستری پایه یک و پایه دو.

وکیل پایه یک و پایه دو دادگستری هردو این اجازه را دارند که در زمینه انجام وکالت در امور حقوقی فعالیت نمایند ولی در  بعضی امور با یکدیگر تفاوت دارند از جمله اینکه وکیل پایه یک دادگستری این اجازه را دارد که بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور فعالیت حقوقی کنند.

اما وکیل پایه دو فقط حق شرکت در آن دسته محاکم کیفری را دارد که به جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، شلاق و جزای نقدی و همچنین در محاکم حقوقی پرونده های مالی کمتر از مبلغ معین  و خواسته‌های غیر مالی به جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب، را دارد.

در چه مواردی به وکیل دادگستری نیاز خواهیم داشت؟

برخی از مواردی که وکیل  دادگستری قادر است در حل شدن آن‌ها کمک بسیاری به ما نماید عبارتند از:

  • مشاوره خانواده:

اگر در ارتباط با خانواده و ازدواج به مشکلی برخورد کرده باشید و قصد پیگیری موضوع از طریق قانون را داشته باشید، کمک یک وکیل خوب و مناسب می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

یک وکیل خوب می‌تواند با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی و موثر در ارتباط با قوانین پیرامون مشکل شما، شما را نسبت به هرچیزی آگاه سازد.

  • مهریه:

گرفتن مهریه یکی از حقوق قانونی و شرعی زنان است و برای گرفتن آن الزاما نیاز به طلاق نیست.

اگر به دنبال گرفتن مهریه باشید بی تردید به وکیلی برای این کار نیاز پیدا خواهید کرد تا با کمک گرفتن از قانون در این زمینه شما را همراهی کند.

وکیل خوب باید به آخرین تغییرات در قانون و رویه قضایی آگاه باشد و بر راه‌های اجراییه ثبتی و راه دادخواست قضایی مشرف باشد

  • طلاق:

طلاق نیز از آن دسته اموری است که برای انجام آن داشتن یک وکیل طلاق خوب الزامی است.

با کمک یک وکیل طلاق شما قادر خواهید بود تمام حقوق خود را پس از طلاق بدست آورید و در امور دیگری که مربوط به پس از طلاق هستند، همچون مهریه و یا حق حضانت با طرف مقابل خود به توافق رسیده و یا به کمک قانون آن‌ها را بدست آورید.

  • نفقه زن:

نفقه نیز از دیگر حقوق قانونی زنان می‌باشد. تمام مردان در قبال همسر خویش وظایفی دارند و پرداخت نفقه از لحاظ قانونی یکی از وظایف مردان نسبت به زنان است که در قبال آن مسئولند، پس اگر مردی این مسئولیت را نپذیرد، زن می‌تواند با داشتن یک وکیل خوب این موضوع را از طریق قانونی پیگیری کند.

طرح دعوی نفقه هم از نظر حقوقی و هم کیفری قابل مطالبه است.

منظور از کیفری راهکاری قانونی است که برای مجازات فرد مجرم درنظر گرفته شده است. روش کیفری مستلزم وجود شرایطی است که مطمئنا یک وکیل خوب و متخصص می‌تواند به .شما نشان دهد که کدام راه مناسبتر است و راه اشتباه که مستلزم هزینه و انرژی ست برای شما درنظر نگیرد

  • حضانت فرزندان:

پس از طلاق مشکل بزرگی بر سر حضانت کودکان پیش خواهد آمد که اگر این موضوع به صورت توافقی حل نشود نیازمند به داشتن وکیلی ماهر در این زمینه خواهد بود. تا شما را به چیزی که دنبالش هستید برساند.

  • ارث و میراث:

وکیل ارث کسی است که با داشتن آگاهی کامل نسبت به قوانین پیرامون ارث و میراث و انحصار ورثه، می‌تواند افراد را در گرفتن ارث و میراث خود و یا ثبت و رسمی کردن آن‌ها یاری کند.

داشتن یک وکیل خوب در امور ارث و میراث بسیار مهم می‌باشد.

  • امور چک سفته:

در هنگام پیش آمدن هرگونه مشکلات مالی و یا برگشت خوردن چک، وکیلی که تسلط کامل به امور چک و سفته داشته باشد می‌تواند به کمک شما آمده و مشکل شما را به خوبی از طریق قانون حل کند.

یک وکیل خوب و متخصص باید از آخرین قوانین چک و سفته آگاه باشد و بتواند در خصوص چک که راه‌های کیفری، حقوقی و اجراییه ثبتی وجود دارد با توجه به شرایط پرونده بهترین راهکار را به موکل نشان دهد

  • حکم تخلیه:

شاید برای شما مشکلی ملکی پیش آمده باشد و طریقه پیگیری آن از طریق قانون را به خوبی و درستی ندانید.

وکیلی که در زمینه املاک اطلاعات کافی داشته باشد می‌تواند کمک بزرگی به شما در این زمینه باشد تا در اسرع وقت مشکل خود را برطرف کرده و یا در صورت لزوم حکم تخلیه ملک را بگیرید.

یک وکیل خوب و مجرب باید موانع احتمالی در اجرای حکم تخلیه را به موکل گوشزد کند و از پیش برای رفع آن موانع گام بردارد.

  • ضرب و جرح:

ضرب و جرح جزء دعاوی کیفری محسوب می‌شود و بهتر پس از صورت گرفتن ضرب و جرح بین دو نفر، هر دو طرف وکیل بگیرند.

وکیل با داشتن اطلاعات کافی در زمینه جرم و مجازات‌ها می‌تواند کمک عظیمی به شما کند.

  • جرایم سایبری:

این روزها جرایم سایبری بسیار بیشتر از پیش رخ می‌دهند و برای پیگیری و شکایت از متخلفان بهترین کار گرفتن وکیلی خوب و آگاه نسبت به تمام جرایم و مجازات‌هایشان است.

  • کلاهبرداری و خیانت در امانت:

دعاوی کلاهبرداری و خیانت در امانت از جرایم کیفری مهمی است که مجازات حبس دارد و در صورتی که متهم باشید و بیگناه در معرض اتهام قرار گرفته باشید، نیاز به یک وکیل خوب دارید تا به درستی از شما دفاع کند.

وکیلی متخصص که دارای تجربه در این قبیل پرونده‌ها باشد، زیرا نجات متهم در این قبیل پرونده‌ها نیاز به ریزبینی، خلاقیت، جامع نگری و ذکاوت دارد.

همچنین در صورتی که شاکی باشید برای سرعت بخشی به رسیدگی در پرونده و همچنین برای پرهیز از اشتباهات رایج افراد غیر وکیل نیاز به یک وکیل متخصص و خوب دارید، زیرا عدم توجه به ارائه برخی نکات و برخی مدارک در محضر دادگاه که ممکن است به چشم فرد مهم نباشد و برعکس اشاره به نکات غیرضروری که صرفا موجب اطاله و اثرگذاری منفی روی ذهن قاضی میگردد و ممکن است شکایتتان بی نتیجه بماند.

همچنین عدم آگاهی افراد نسبت به نتیجه یک دعوی کیفری مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت و طرح اشتباه دعوی کیفری صرفا موجب اتلاف وقت و هدر رفتن انرژی زیاد در شما می شود و نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت اینجا نقش یک وکیل خوب و متخصص روشن می گردد که اگر دعوی شما شرایط لازم برای طرح شکایت کیفری کلاهبرداری و خیانت در امانت را ندارد راه حقوقی دیگری به شما پیشنهاد دهد و شما را بیهوده درگیر نسازد.

وکیل قضایی کیست؟

وکیل قضایی به وکیلی گفته می‌شود که پروانه وکالت داشته و به همین علت حق وکالت از اشخاص را در دادگاه‌ها و سایر مراجع قضایی دارد.

برای اینکه شخصی بتواند وکیل قضایی شود، باید در رشته حقوق تحصیل کرده و پس آن با قبولی در آزمون وکالت، از کانون وکلای دادگستری پروانه وکالت دادگستری دریافت کند.

وکیل قضایی برای رسیدن به این درجه از مراحلی می‌بایست عبور کند که شامل امتحانات کتبی و شفاهی بوده و در این راستا فرد می‌تواند وکیل پایه یک دادگستری شود.

وکلای پایه یک مجرب‌ترین وکلا محسوب می‌شوند که در تمامی امور حقوقی حق مداخله و پیگیری امور را دارند در حالی که وکلای پایه دو دادگستری از اختیارات محدودتری برخوردار وحق شرکت در برخی پرونده ها را ندارند  

روش های جستجوی وکیل دادگستری

چنانچه به دنبال جستجوی وکیل بخصوصی هستید و نام و نام خانوادگی او را دارید.

ولیکن آدرس و شماره تلفنی از او ندارید باید توجه داشته باشید که وکلا عضو کانون وکلای دادگستری هستند و برای پیدا نمودن نشانی و شماره تلفن وکیل می توانید به ترتیب از روش های زیر را بکار ببرید.

  • جستجوی وکیل از طریق اینترنتی:

اگر اطلاع ندارید که وکیل مورد نظر شما که بدنبال جستجوی آدرس و مشخصات او هستید عضو کدام یک از کانون های وکلای دادگستری  است می بایست نام و نام خانوادگی او را جستجو نمایید (مثلا :محمد مهدی رضیان -کانون وکلای دادگستری اصفهان ).

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا