مهاجرت تحصیلی

چگونه بورسیه تحصیلی ایتالیا بگیرم

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که از طریق آن افراد متقاضی می‌توانند برای زندگی در این کشور اقدام نموده و حتی پس از گذشت چند سال برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه تحصیل در این کشور رایگان است و در بسیاری از مواقع نیاز به پرداخت شهریه نیست، انتخاب بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان می‌باشد.

دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از دغدغه‌های افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند و می‌خواهند از این طریق بدون پرداخت شهریه و هزینه زندگی به این کشور مهاجرت نموده و زندگی جدید خود را آغاز کنند و نحصیل نمایند.

با توجه به اینکه دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا نیازمند دارا بودن شرایط خاصی است که هر فردی باید آن را در نظر داشته باشد و نکات مربوط به آن را رعایت نموده تا موفق به دریافت آن شود، این مطلب را نگارش نموده‌ایم تا متقاضیان به شکل بهتری بتوانند در رابطه با آن تصمیم بگیرند.

بورسیه تحصیلی ایتالیا

۱

درباره بورسیه تحصیلی ایتالیا

کشور ایتالیا دارای سطح تحصیلی و علمی بسیار بالایی است و دانشگاه‌های برتری در این کشور وجود دارند که باعث می‌شوند بسیاری از افراد از سراسر جهان برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام نموده و از این طریق مدرک خود را دریافت کنند.

کشور ایتالیا در کنار اینکه مزایای گوناگونی را برای دانشجویان به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود که بتوانند از تحصیل رایگان، بیمه درمانی، کمک هزینه تحصیلی و غیره بهره‌مند شوند، همچنین این امکان را فراهم می‌آورد که بتوانند بورسیه تحصیلی مناسب خود را دریافت نموده و برای آن درخواست خود را ارائه دهند.

بورسیه تحصیلی ایتالیا انواع مختلفی را شامل می‌‌شود که هر فردی می‌تواند با توجه به شرایط خود آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و بهترین را انتخاب نماید و در صورت واجد شرایط بودن، آن را دریافت کند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا مانند بسیاری از کشورهای دیگر سختی‌های خاص خود را دارد و می‌توان بیان کرد که هر فردی می‌تواند با رعایت نکات و مسائل مربوط به آن، برای دریافت بورسیه تحصیلی از هر کشوری اقدام نموده و آن را دریافت نماید و بدین ترتیب مهاجرت خود را انجام دهد.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا به نوع بورسیه آن نیز بستگی دارد و در واقع با توجه به اینکه بورسیه مورد نظر فقط هزینه تحصیل را پوشش بدهد و یا هزینه تحصیل و زندگی با هم را در بر گیرد، شرایط خاصی برای آن معین می‌شود.

از مهم‌ترین شرایط مربوط به دریافت بورسیه‌های تحصیلی در ایتالیا و کشورهای دیگر می‌توان به رزومه تحصیلی و معدل و ریزنمرات اشاره کرد. در حالت کلی فردی که برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام می‌کند نباید معدل کمتر از ۱۷ داشته باشد و همچنین دانشگاه فرد و نمراتی که در طول تحصیل خود کسب کرده تاثیر بسیار زیادی در پذیرش وی دارا هستند.

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا دارا بودن مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی و همچنین داشتن مقاله‌های معتبر که در واقع دارای اعتبار علمی بوده و بتوانند تاثیر مثبتی در رزومه فرد داشته باشند، می‌باشد.

بنابراین شما می‌توانید تمامی شرایط لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا را مورد بررسی قرار داده و ببینید که چگونه می‌توان به قوی‌ترین شکل ممکن برای دریافت ان درخواست داد که این کار با استفاده از کمک و راهنمایی‌های وکلای مهاجرتی نیز ممکن می‌باشد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا و مدارک لازم برای دریافت آن

فردی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا را دارد باید مراحل خاصی را طی کند که یکی از مهم‌ترین مراحل، ارائه مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی می‌باشد و فرد متقاضی باید به صورت دقیق آن را مورد بررسی قرار داده تا شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهد.

در واقع می‌توان بیان کرد که ارائه مدارک لازم به صورت درست و دقیق یکی از مهم‌ترین مراحل مربوط به دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا است که باعث می‌شود شانس فرد برای دریافت آن افزایش یا کاهش پیدا کند.

از مدارک لازم برای ارائه درخواست دریافت بورسیه ایتالیا می‌توان به مواردی که در زیر آمده اشاره کرد:

  • رزومه علمی و تحصیلی فرد و مقالات علمی که تاکنون نگارش نموده و در مجلات معتبر منتشر شده‌اند.
  • مدارک شناسایی و پاسپورت و غیره
  • کارنامه تحصیلی و ریزنمرات
  • مدارک تحصیلی پیشین مانند دیپلم، لیسانس و غیره

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در رابطه با مدارک مورد نیاز به صورت کامل، با یک وکیل یا مشاور مهاجرتی در ارتباط قرار گرفته و ببینید که مهم‌ترین مدارک چه چیزهایی هستند و همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه و نهاد ارائه‌دهنده بورسیه از آن اطلاع یابید.

نکته قابل توجه این است که تمامی مدارک باید به صورت ترجمه شده از سوی دارالترجمه رسمی ارائه شوند و معتبر باشند چرا که صحت آن‌ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

۲

نحوه دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا نیازمند ارائه درخواست برای آن است که فرد متقاضی باید آن را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و مراحل را به خوبی طی کند.

افراد متقاضی باید در ابتدا با بررسی دانشگاه و بورسیه مورد نظر خود، بهترین دانشگاه و بورسیه مناسب را انتخاب نموده و پس از آن برای دریافت آن درخواست خود را ارائه دهد.

مرحله بعدی این است که فرد متقاضی از طریق سایت رسمی ارائه دهنده بورسیه، مهلت ثبت درخواست و غیره را بررسی کند و پس از آن در مهلت مقرر، مدارک و اطلاعات لازم را بارگذاری نماید و منتظر رد یا قبول درخواست خود بماند.

پس از اینکه درخواست وی مورد قبول قرار گرفت، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نماید و به همین منظور به سفارت مربوطه مراجعه نماید و با پر کردن فرم و ارائه مدارک و غیره، درخواست خود را ثبت کند.

در صورتی که درخواست وی برای دریافت ویزای تحصیلی مورد قبول قرار بگیرد می‌تواند برای مهاجرت اقدام کند که البته اگر بورسیه وی به صورت فول فاند باشد، هزینه‌های ویزا و حتی پرواز و غیره نیز به وی پرداخت می‌گردد و می‌توان به صورت رایگان این کار را انجام دهد.

نکات مربوط به دریافت بورسیه تحصیلی

  • دارا بودن رزومه علمی قوی و پژوهش‌های مرتبط با رشته تحصیلی و آکادمیک، برای فرد متقاضی یک امتیاز محسوب می‌شود و می‌تواند از این طریق شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهد.
  • دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا در رشته‌های تحصیلی مختلف و مقاطع گوناگون ممکن است و هر فردی می‌تواند با توجه به مقطع تحصیلی خود، آن را مورد بررسی قرار داده و انتخاب کند.
  • بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا بورسیه‌ای است که از طریق آن فرد متقاضی می‌تواند به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل کرده و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را با کمترین هزینه و در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور انجام دهد.
  • بسیاری از افرادی که برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام می‌کنند، قصد این را دارند که در رشته‌های پرطرفداری مانند دندان‌پزشکی، داروسازی، هنر، پزشکی، حقوق و غیره تحصیل کنند و این کار را به صورت کاملا رایگان انجام دهند.
  • کشور ایتالیا به منظور جذب دانشجویان از سراسر جهان به کشور خود و ارتقاء سطح علمی کشور، بورسیه‌های مختلفی را با شرایط گوناگون ارائه می‌دهد و به همین منظور بهتر است که تمامی آن‌ها پیش از اقدام برای دریافت بورسیه مورد بررسی قرار گیرند.
  • از مهم‌ترین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا می‌توان به سن فرد متقاضی اشاره کرد که معمولا افراد زیر ۳۰ سال می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.
  • یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باعث می‌شود افراد بتوانند شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی بالا ببرند این است که رزومه علمی و پژوهش‌های قوی داشته باشند و در واقع با نوشتن مقاله، کارهای علمی و غیره در رشته خود بتوانند تجربیات گوناگونی به دست آورند و از افراد دیگر متمایز شوند.

اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

وکیل مهاجرتی برای دریافت بورسیه

مهاجرت کاری به ایتالیا یا مهاجرت سرمایه گذاری، تحصیلی و غیره هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و به همین منظور بهترین راه استفاده از آن‌ها این است که فرد متقاضی بتواند با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب نموده و پس از آن اقدام نماید.

استفاده از مشاوره و کمک‌های وکیل مهاجرتی در تمامی مراحل مربوط به انواع مهاجرت‌ها و روش‌های مختلف مربوط به آن، بسیار مفید است و باعث می‌شود که فرد متقاضی بتواند در کمترین زمان ممکن مهاجرت خود را انجام دهد.

در رابطه با اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا نیز به همین ترتیب افراد می‌توانند برای دریافت آن اقدام نموده و پاسخ پرسش‌های خود را از وکیل مهاجرتی خبره دریافت کنند و به صورت دقیق و درست مراحل را طی نموده و مدارک لازم را نیز تهیه نمایند.

شما می‌توانید از طریق این بستر با وکلا و مشاوران مهاجرتی در ارتباط قرار گرفته و در هر ساعتی از شبانه روز برای طرح سوالات و مشکلات خود اقدام کنید و مراحل را پیش ببرید.

۳

انواع بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا

همانطور که بیان شد کشور ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل محسوب می‌شود چرا که تحصیل در ایتالیا رایگان است و همچنین مزایای مختلفی به دانشجو تعلق می‌گیرد و می‌تواند از این طریق سطح زندگی خود را ارتقاء دهد.

این کشور دارای دانشگاه‌های معتبری است که بسیاری از افراد در سراسر جهان به طور سالانه برای تحصیل در آن‌ها اقدام می‌نمایند و حتی برای دریافت بورسیه تحصیلی نیز درخواست می‌دهند که برخی از ان‌ها موفق به دریافت آن می‌گردند.

در این قسمت برخی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی ایتالیا را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید بر اساس معیارهای خود مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

این بورسیه‌ها برای شهروندان ایتالیا، افرادی که در اتحادیه اروپا هستند و افراد خارج از این حوزه در نظر گرفته شده است و دارای دو نوع کلی می‌باشد.

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا

این بورسیه در واقع DIRITTO ALLO STUDIO UNIVERSITARIO نامیده می‌شود و به دانشجویان اختصاص پیدا می‌کند و در مواعد مشخصی که از سوی دولت ایتالیا اعلام می‌گردد می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

دانشجویان در رشته‌ها مختلف و مقاطع تحصیلی دانشگاهی گوناگون، به خصوص کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند برای دریافت آن اقدام نمایند.

این بورسیه هزینه تحصیل و حتی زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد و حدود ۵ هزار یورو برای هر دانشجو در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین نکته در رابطه با آن این است که به دلیل وجود رقابت در دریافت بورسیه بین دانشجویان در سراسر جهان، فرد باید دارای رزومه و شرایط متمایزی از دیگر افراد باشد.

بورسیه تحصیل به زبان انگلیسی

به دلیل اینکه امکان تحصیل رایگان در ایتالیا فقط به زبان ایتالیایی وجود دارد و افرادی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی هستند باید هزینه بپردازند، بورسیه‌ای در نظر گرفته شده است تا از طریق آن افراد بتوانند به زبان انگلیسی و به صورت رایگان تحصیل کنند.

کشور ایتالیا به منظور جذب دانشجویان برتر از سراسر جهان که قصد تحصیل در برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی را دارند بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است و هزینه زندگی و شهریه دانشگاه را به آن‌ها اعطا می‌کند.

این بورسیه بیشتر به متقاضیان تحصیل در رشته‌هایی مانند اقتصاد، حقوق، فنی و مهندسی و غیره تعلق می‌گیرد.

در واقع فردی که برای دریافت هر یک از این دو بورسیه اقدام می‌کند باید دارای شرایط سنی، رزومه علمی، مدارک معتبر و مورد نیاز باشد و پس از آن اقدام کند تا شانس خود را برای دریافت آن افزایش دهد.

نکته قابل توجه این است که هرکدام از این بورسیه‌ها زیرمجموعه‌هایی دارند که باید به طور تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و بتوانید مثلا بورسیه دانشگاه بولونیا و غیره را انتخاب کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاهی

یکی دیگر از انواع بورسیه‌ها که در دسته کلی قرار نمی‌گیرد، بورسیه‌ای است که فرد متقاضی می‌تواند برای دریافت آن از دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کند اقدام نموده و آن را در قالب کمک هزینه دریافت کند.

در واقع در صورتی که فرد پس از آغاز به تحصیل در ایتالیا، نمرات خوبی داشته باشد و رزومه تحصیلی مناسبی را نیز دارا باشد، می‌تواند برای دریافت کمک هزینه و بورسیه دانشگاهی اقدام نموده و شانس خود را امتحان کند.

شرایط دریافت این بورسیه از دانشگاه در ایتالیا این است که فرد متقاضی پس از گذشت مدتی از تحصیل خود برای دریافت آن اقدام کند و واحدهای درسی را نیز به تعداد مورد نیاز پاس کرده باشد و پس از آن بورسیه خود را دریافت نماید و بیشتر به دانشجویان مستر یا کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا