مهاجرت تحصیلی

چگونه برای تحصیل دکتری در ایتالیا اقدام کنم

کشور ایتالیا به منظور جذب دانشجویان برتر از سراسر جهان و ارتقای سطح علمی خود برنامه‌های مختلفی را برای آنان در نظر گرفته است و متقاضیان می‌توانند برای تحصیل دکتری در ایتالیا یا کارشناسی ارشد در این کشور اقدام کنند.

تحصیل دکتری در ایتالیا در انواع رشته‌ها و دانشگاه‌های این کشور ممکن است و هر فردی می‌تواند برای آن اقدام نموده و تحصیل خود را انجام دهد.

اقدام برای تحصیل در ایتالیا در هر مقطعی که باشد با سختی‌های خاص خود همراه است و فرد متقاضی باید آن را در نظر داشته باشد و به شکل آگاهانه اقدام کند.

به منظور تسهیل روند مهاجرت به ایتالیا در این مطلب تمامی نکات و مسائل مربوط به آن مورد بررسی قرار داده شده است و افراد متقاضی می‌توانند در کنار آن از مشاوره با یک وکیل مهاجرتی خبره نیز استفاده نمایند.

تحصیل دکتری در ایتالیا

۱

درباره تحصیل دکتری در ایتالیا

تحصیل دکتری در ایتالیا اولویت و انتخاب بسیاری از افراد در سراسر جهان محسوب می‌شود و سعی می‌کنند که از این طریق در برترین دانشگاه‌های ایتالیا مشغول به تحصیل شده و مدرک خود را دریافت کنند.

برخلاف تحصیل در مقاطع دیگر در ایتالیا می‌توان بیان کرد که تحصیل دکتری در ایتالیا دارای هزینه است اما هزینه ان نسبت به کشورهای اروپایی دیگر نیز کمتر است و بسیاری از افراد به همین منظور تمایل به تحصیل در آن پیدا می‌کنند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تحصیل دکتری در ایتالیا مورد استقبال افراد مختلف قرار گیرد، این است که می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود برای پیدا کردن شغل و دریافت اقامت دائم ایتالیا اقدام نموده و به همین ترتیب مهاجرت کنند.

دریافت ویزای همراه ایتالیا نیز برای افراد واجد شرایط از طریق تحصیل دکتری در ایتالیا ممکن است و افراد متقاضی پس از گذشت مدتی می‌توانند از این مزیت نیز استفاده کنند.

شرایط تحصیل دکتری

فردی که قصد تحصیل دکتری در ایتالیا را دارا است، باید در نظر داشته باشد که شرایط مربوط به آن چه مواردی را شامل شده و چگونه می‌تواند برای انجام آن در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

از مهم‌ترین شرایط مربوط به تحصیل دکتری در ایتالیا می‌توان به دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد اشاره کرد که اگر فرد متقاضی آن‌ها را نداشته باشد، نمی‌تواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا درخواست بدهد.

از دیگر شرایط آن می‌‌توان به بلد بودن زبان ایتالیایی یا انگلیسی اشاره کرد که بسته به زبانی که فرد قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت در نظر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین شرایط مورد نیاز تحصیل دکتری در ایتالیا دارا بودن رزومه علمی و تحصیلی قوی و مقالات بین‌المللی و در حالت کلی مدارکی است که شما را از دیگران در این حوزه متمایز می‌نماید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی

در مراحلی که فرد متقاضی برای تحصیل دکتری در ایتالیا طی می‌کند، از وی درخواست می‌شود که مدارکی را نیز ارائه نموده و او باید آن‌ها را به صورت دقیق و کامل تهیه کند تا درخواست وی مورد بررسی قرار گیرد و شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا افزایش دهد.

در این قسمت برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را بیان می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق یک وکیل مهاجرتی خبره و حتی مراجعه به سفارت در رابطه با مدارک مورد نیاز به صورت کامل اطلاعات کسب کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر فرد در ایتالیا.
  • انگیزه نامه فرد متقاضی که به شکل درست و دقیق نگارش شده باشد.
  • پاسپورت معتبر
  • توصیه نامه از حداقل دو استاد که دارای اعتبار بوده و حتی افرادی که از لحاظ علمی در دانشگاه مطرح باشند.
  • مدارک شناسایی مورد نیاز.
  • رزومه علمی فرد متقاضی به همراه تحقیقات و پژوهش‌ها.
  • پورپوزال تحقیقاتی در صورت نیاز.
  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریزنمرات سال‌های تحصیل.

درباره تحصیل دکتری در ایتالیا

۲

نحوه تحصیل دکتری در ایتالیا

تحصیل دکتری در ایتالیا بسیاری از مراحل مربوط به تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا و مقاطع دیگر را دارا است و همچنین افراد متقاضی می‌توانند از طریق یک وکیل مهاجرتی خبره در رابطه با تمامی مراحل اطلاعات لازم را کسب نموده و پس از آن اقدام نمایند.

اولین مرحله برای تحصیل دکتری در ایتالیا این است که فرد متقاضی تمام دانشگاه‌‌هایی که امکان تحصیل دکتری در آن‌ها وجود دارد و از دانشگاه‌های برتر محسوب می‌شوند را مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایط خود بهترین دانشگاه را انتخاب کند.

پس از آن باید از طریق سایت رسمی دانشگاه بررسی کند که ددلاین ارائه درخواست و مدارک تا چه زمانی می‌باشد و با توجه به آن برای دریافت پذیرش از آن دانشگاه اقدام کند.

فرد متقاضی باید تمامی مدارک و شرایط را دارا باشد و درخواست خود را در سایت دانشگاه ثبت کند تا مورد بررسی قرار گرفته و قبول یا رد آن پس از مدتی به وی اعلام شود و بتواند از این طریق برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نماید.

اگر درخواست فرد مورد قبول قرار گرفت و موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا شد، پس از آن می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نموده و مهاجرت خود را انجام دهد.

برای دریافت ویزای تحصیلی فرد باید از سفارت مربوطه وقت رزرو کند و سپس فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت نموده و به طور کامل پر کند و همراه با مدارک مورد نیاز، به سفارت ارائه دهد.

پس از اینکه فرد درخواست خود را ارائه داد و مدارک را نیز به سفارت مربوطه اعطا کرد، باید منتظر بماند که درخواست وی مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که مدارک او به طور دقیق ارائه شده باشد و اطلاعات به خوبی پر شده باشند شانس وی برای دریافت ویزای تحصیلی افزایش پیدا می‌کند.

دانشگاه‌های مناسب برای تحصیل دکتری

تحصیل دکتری در ایتالیا در اکثر دانشگاه‌های این کشور ممکن است و با توجه به متفاوت بودن شرایط تحصیل در هرکدام از دانشگاه‌ها، متقاضیان باید در نظر بگیرند که بهترین دانشگاه برای تحصیل در ایتالیا برای آن‌ها کدام است.

بسیاری از دانشگاه‌های برتر ایتالیا بر اساس رتبه‌بندی جهانی در رده‌های خوبی قرار دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را نام می‌بریم.

 ۱دانشگاه بولونیا ۱۶۷
 ۲دانشگاه پیزا ۱۷۰
 ۳دانشگاه ساپینزا رم ۲۰۱
 ۴دانشگاه پادووا ۲۵۱
 ۵دانشگاه ترنتو۳۰۱
 ۶دانشگاه میلان۳۵۱
 ۷دانشگاه میلان- بیکوکا۳۵۱
 ۸دانشگاه باری آلدو مورو۴۰۱
 ۹دانشگاه برشیا۴۰۱

در رابطه با دانشگاه بولونیا می‌توان بیان کرد که از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است و به طور سالانه بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف آن اقدام می‌کنند و همچنین متقاضیان می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی بولونیا ایتالیا اقدام نموده و به شکل رایگانی تحصیل خود را انجام دهند.

دانشگاه ساپینزا رم نیز در حالت کلی قدیمی‌ترین دانشگاه رم است و بزرگترین دانشگاه اروپا می‌باشد. حدود ۵۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه هستند و به طور سالانه نیز از کشورهای مختلف دنیا دانشجو می‌پذیرد.

شما می‌توانید جهت انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل دکتری در ایتالیا از یک مشاور مهاجرتی خبره کمک بگیرید و در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل کنید.

چگونگی تحصیل دکتری در ایتالیا

چه رشته‌هایی برای تحصیل دکتری در ایتالیا مناسب هستند؟

بسیاری از افرادی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام مي‌کنند به این می‌اندیشند که بهترین رشته برای تحصیل در ایتالیا چیست که فرد پس از اتمام تحصیل خود بتواند کار مناسب خود را پیدا کرده و حتی اقامت دائم ایتالیا را دریافت کند.

در حالت کلی تحصیل دکتری در ایتالیا در رشته‌های مرتبط با رشته فرد در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد. اما در بسیاری از مواقع نیز اتفاق می‌افتد که فرد تصمیم بگیرد مدرک دکتری خود را در رشته دیگری دریافت نموده و پس از آن نیز مشغول به کار در همان رشته شود.

به همین منظور افراد پیش از مهاجرت تحصیلی و اقدام برای تحصیل دکتری در ایتالیا بهترین رشته‌ها برای تحصیل را مورد بررسی قرار داده و انتخاب می‌کنند.

در حالت کلی رشته‌هایی از جمله پزشکی، مهندسی و فناوری اطلاعات، شیمی دارویی، اقتصاد، زیست‌شناسی، انواع شاخه‌های آی‌تی و غیره نسبت به رشته‌های دیگر به شکل راحت‌تری می‌توانند پس از تحصیل وارد بازار کار شده و درآمد بالایی را کسب کنند.

همانطور که بیان شد امکان تحصیل در رشته‌های دیگر نیز در مقطع دکتری ممکن است و فرد می‌تواند در انواع شاخه‌های هنر، حقوق، روانشناسی و ریاضیات و غیره نیز تحصیل نماید.

۳

بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری

برای تحصیل دانشجویان در ایتالیا در انواع دانشگاه‌ها بورسیه‌هایی در نظر گرفته شده است که افراد واجد شرایط می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند.

اولین دسته از بورسیه‌هایی که به دانشجویان ارائه می‌شود بورسیه‌های دولتی ایتالیا هستند که برای کمک به دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده‌اند. با توجه به این بورسیه به طور ماهانه ۹۰۰ یورو به دانشجویان اعطا می‌شود.

در واقع بورسیه‌های دولتی ایتالیا حالت عمومی‌تری دارند و به بسیاری از دانشجویان و طیف‌های مختلف تعلق می‌گیرند.

دسته دیگر بورسیه‌های مربوط به هر دانشگاه هستند که دانشجویان همان دانشگاه یا موسسه علمی بر اساس شایستگی فرد به او کمک هزینه تحصیلی ارائه می‌کنند که حدود ۱۲ تا۲۰ هزار یورو در سال می‌باشد.

بورسیه‌های دیگری نیز وجود دارند که افراد متقاضی باید آن‌ها را به صورت جزئی مورد بررسی قرار داده و با توجه به شرایطی که هرکدام دارند، برای دریافت آن‌ها اقدام نماید و هزینه تحصیل خود را کاهش و یا رایگان کند.

دریافت مشاوره مهاجرتی برای تحصیل در ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و انواع روش‌های دیگر برای مهاجرت، دارای مسائل و نکات مربوط به خود هستند و نمی‌توان گفت که کدام روش‌ راحت‌تر است و این موضوع نسبت به شرایط فرد، متفاوت ارزیابی می‌شود.

در حالت کلی افرادی که برای انواع روش های مهاجرت به کشورهای دیگر دنیا از جمله ایتالیا اقدام می‌کنند، ترجیح می‌دهند تا با استفاده از کمک‌ها و مشاوره‌های یک وکیل مهاجرتی خبره روند مهاجرت خود را تسریع بخشیده و بتوانند با بالاترین شانس ممکن برای مهاجرت به ایتالیا اقدام کنند.

با توجه به اینکه در انجام روند مهاجرت به کشورهای مختلف، فرصت‌ها و شانس‌ها در هر سال محدود هستند و توانایی انسان به شکلی نیست که بتواند تمام علوم از جمله اطلاعات مربوط به مهاجرت و غیره را به طور کامل فراگیرد، می‌توان بیان کرد که استفاده از علم و اطلاعات افراد دیگر بهترین گزینه بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از کمک افراد دارای تجربه مهاجرت و جست و جو در اینترنت گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند اما افراد متقاضی مهاجرت معمولا ترجیح می‌دهند با دریافت پاسخ‌های دقیق سوالات خود از وکلای مهاجرتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهاجرت کنند.

مشاور و وکیل مهاجرتی می‌تواند افراد متقاضی را در مراحل مختلف مهاجرت راهنمایی نموده و حتی به آن‌ها کمک کند که بهترین رشته و دانشگاه را با توجه به وضعیت و شرایط خود انتخاب نمایند و همچنین مراحل مربوط به دریافت پذیرش از دانشگاه و حتی ویزای تحصیلی را به درستی تشریح کند.

شما می‌توانید از طریق این بستر با بهترین وکلای مهاجرتی در ایران در ارتباط قرار گرفته و به بهترین شکل ممکن مهاجرت خود را به ایتالیا انجام دهید و پرسش‌های خود را به صورت آنلاین یا حضوری مطرح نمایید.

همه چیز درباره تحصیل دکتری در ایتالیا

مزایا و معایب تحصیل دکتری در ایتالیا

تحصیل دکتری در ایتالیا مانند تحصیل در هر مقطعی در هر کشوری دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد که افراد متقاضی باید آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و سپس برای تحصیل اقدام نماید.

از بزرگترین مزایای تحصیل دکتری در ایتالیا می‌توان به این اشاره کرد که فرد متقاضی می‌تواند از این طریق از مزایای دانشجویی در ایتالیا مانند بیمه، تسهیلات مالی و کیفیت بالای علمی استفاده نموده و بهترین زندگی را تجربه کند.

همچنین فرد دانشجو می‌تواند در کنار تحصیل خود تا ۲۰ ساعت در هفته کار کند و با کسب درآمد خود، هزینه‌های زندگی دانشجویی مانند اجاره خانه، غذا و غیره را بپردازد.

یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا این است که افراد متقاضی می‌توانند بورسیه تحصیلی نیز دریافت نموده و به شکل رایگان تحصیل کنند.

از معایب تحصیل در ایتالیا نیز می‌توان به این اشاره کرد که فرد پس از اتمام تحصیل خود نمی‌تواند به راحتی و به شکل مستقیم مشغول به کار شود چرا که پس از بحران مالی که کشور ایتالیا به آن دچار شد می‌توان گفت که نرخ بیکاری در آن کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بالا است و مشکل کاریابی وجود دارد.

همچنین چالش‌های مهاجرت به ایتالیا از معایب آن هستند و هر فردی پس از مهاجرت باید سعی کند که آن‌ها را بررسی و حل کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن به زندگی خود در ایتالیا ادامه دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا