مهاجرت تحصیلیمهاجرت سرمایه گذاریمهاجرت کاری

چگونه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنم

مهاجرت به کانادا فرصتی است که بسیاری از افراد از آن برای ساخت یک زندگی جدید و به دست آوردن فرصت‌های استثنائی استفاده می‌کنند و از راه‌های مختلفی برای انجام آن استفاده می‌نمایند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا مهاجرت کاری به کانادا یا مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری به کانادا از انواع آن هستند که افراد می‌توانند با توجه به شرایط و موقعیت خود از آن استفاده نموده و آن را انجام دهند.

در این مطلب سعی داریم تا نحوه مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که با چه روش‌هایی می‌توان به کانادا مهاجرت و زندگی جدیدی را در آن کشور آغاز نماییم.

مهاجرت به کانادا

۱

درباره مهاجرت به کانادا

با توجه به اینکه کشور کانادا دارای طبیعت بسیار زیبا و همچنین تکنولوژی پیشرفته و مزایای دیگر است، بسیاری از افراد برای مهاجرت آن را انتخاب می‌نمایند و روشی را برای دریافت اقامت دائم کانادا انتخاب می‌کنند.

در واقع کشور کانادا بسیار مهاجرپذیر است و حتی برای ارتقاء سطح علمی از ورود دانشجویان استقبال می‌نماید و از این طریق می‌توان بیان کرد که سالانه بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی نیز آن کشور را انتخاب خود قرار می‌دهند.

مهاجرت کاری به کانادا نیز به این علت مورد استقبال قرار می‌گیرد که به طور سالانه بسیاری از افراد استارتاپ‌های خود را در این کشور راه‌اندازی می‌کنند و به دلیل اینکه این کار باعث شکوفایی اقتصاد کانادا می‌شود، از آن استقبال می‌شود و می‌توانند از این طریق اقامت دائم این کشور را نیز دریافت نمایند.

شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا به روشی که فرد برای مهاجرت انتخاب می‌کند بستگی دارد. بنابراین هر فردی پیش از اقدام برای مهاجرت باید از تجربیات دیگران استفاده کرده و به صورت دقیق از جزئیات لازم اطلاع پیدا کند و سپس برای مهاجرت به کانادا اقدام کند.

مهاجرت به کانادا در حالت کلی برخی شرایط را دارا می‌باشد که در همه روش‌ها مورد نیاز هستند. مثلا در اکثر روش‌ها لازم است که فرد گواهی تمکن مالی خود را دریافت کند و تمکن مالی مورد نیاز دریافت آن نوع ویزا را دارا باشد.

در کنار آن باید رزومه قوی مرتبط با نوع مهاجرت داشته باشد که می‌تواند آن را با مدارک خود به سفارت ارائه کند و از این طریق مهاجرت کند. همچنین ارائه مدارک شناسایی و دیگر مدارک مورد نیاز از مواردی هستند که حتما باید به صورت دقیق به مامور مربوطه ارائه شوند تا مورد بررسی قرار گیرند و درخواست فرد قبول شود.

بنابراین دریافت ویزا و ارائه مدارک لازم برای دریافت آن در همه انواع مهاجرت، الزامی هستند و حتما باید ارائه شوند. اما شرایط خاصی برای انواع مهاجرت نیز وجود دارد که فرد باید آن‌ها را داشته باشد.

مهاجرت به کانادا در روش مهاجرت سرمایه گذاری به این صورت است که فرد باید گواهی تمکن مالی داشته باشد و روش خود را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند تا بتواند ویزای سرمایه‌گذاری دریافت کند.

همچنین مثلا در مهاجرت تحصیلی فرد باید دارای رزومه تحصیلی خوبی باشد تا بتواند از دانشگاه‌های مدنظرش پذیرش بگیرد و یا بتواند تمکن مالی اخذ ویزا و زندگی در کانادا برای مدت چند ماه را ثابت کند تا توانایی مهاجرت به کانادا را داشته باشد.

از شرایط مهاجرت کاری به کانادا نیز دریافت جاب آفر یا دارا بودن شرایط مهاجرت کاری با روش‌های دیگر است. بنابراین می‌توانید از یک مشاور خبره و دارای اطلاعات راجع به شرایط مهاجرت، اطلاعات لازم را کسب نموده و برای انجام آن اقدام نمایید.

نحوه ارائه درخواست برای مهاجرت

ارائه درخواست برای مهاجرت به کانادا در همه روش‌ها یکسان نیست و می‌توان بیان کرد که هر فردی می‌تواند نسبت به نحوه ارائه درخواست اطلاعات کسب کرده و مدارک لازم و مورد نیاز را نیز آماده کند.

ارائه درخواست مهاجرت از طریق مهاجرت تحصیلی به این صورت است که فرد در ابتدا  برای دانشگا مورد نظر خود درخواست پذیرش ارسال می‌کند و مدارک لازم و رزومه خود را نیز می‌فرستد. در صورتی که درخواست وی مورد پذیرش قرار گیرد می‌تواند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کند که باید مدارکی مانند مدرک تحصیلی، مدارک شناسایی و تمکن مالی خود را ارائه دهد.

برای مهاجرت کاری نیز مهم‌ترین قدم دریافت جاب آفر است بنابراین می‌توان گفت که فرد باید از طریق بسترهایی مانند لینکدین برای دریافت جاب آفر اقدام نماید و با قرار دادن رزومه خود به طور مرتب پیگیری کند و در صورت دریافت، برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کند.

فردی که قصد مهاجرت کاری دارد باید جاب آفر خود را همراه با مدارک دیگر به سفارت مربوطه اعطا کند و از این طریق اقدام به مهاجرت کاری کند.

مهاجرت سرمایه‌گذاری نیز مثلا اگر از طریق راه‌اندازی استارتاپ باشد باید در ابتدا بررسی شود که استارتاپ وی مورد تایید قرار می‌گیرد یا خیر و در صورت مورد تایید قرار گرفتن توسط دولت کانادا فرد می‌تواند با اثبات تمکن مالی مورد نیاز و ارائه مدارک، نسبت به مهاجرت به کانادا اقدام نماید و ویزای سرمایه‌گذاری دریافت کند.

شایان ذکر است که اقامت دائم در تمامی این روش‌ها به فرد اعطا نمی‌شود و مثلا در مهاجرت سرمایه‌گذاری احتمال دارا شدن اقامت دائم بسیار زیادتر از مهاجرت تحصیلی است و برای مهاجرت تحصیلی فرد نیاز دارد که برای دریافت ان به صورت جداگانه اقدام کند.

نحوه مهاجرت به کانادا

۲

انواع مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا انواع مختلفی دارد که هر فردی با توجه به شرایط خود و هدفی که از مهاجرت دارد می‌تواند آن را انتخاب نماید. مهاجرت به کانادا می‌تواند برای تحصیل، کار یا حتی با تمکن مالی باشد.

در واقع افرادی که قصد ادامه تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا دارند از طریق مهاجرت تحصیلی و افرادی که دارای جاب آفر کانادا هستند و یا قصد مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا را دارند از طریق مهاجرت کاری به کانادا می‌روند.

هر فردی می‌تواند برای انتخاب روش مهاجرت به کانادا از کمک‌ها و مشاوره‌های یک فرد خبره و آگاه استفاده نماید و در واقع تحلیل کند که کدام روش مهاجرت به کانادا برای وی بهتر خواهد بود و احتمال موفقیت بیشتری دارد.

در این قسمت انواع روش‌های مهاجرت به کانادا را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بررسی می‌کنیم که چه روشی برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند مناسب‌تر است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

به طور سالانه بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند که برای ادامه تحصیل خود به کانادا بروند و از این طریق به آن کشور مهاجرت کرده و به صورت دائمی یا موقت در آن کشور بمانند.

در واقع می‌توان بیان کرد که فرد متقاضی می‌تواند پس از تحصیل به کشور خود بازگشته یا برای اخذ ویزای کاری اقدام نماید و مدت زمان اقامت خود را تمدید کند تا پس از آن برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا بیشتر در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد و فرد می‌تواند از این طریق در رشته مرتبط با رشته خود ادامه تحصیل دهد و مدرک معتبر دانشگاهی دریافت کند.

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند باید به صورت دقیق دانشگاه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی را مورد بررسی قرار داده و برای اخذ پذیرش درخواست دهند.

برای انتخاب دانشگاه باید مسائل مختلفی مثل رشته مورد نظر، شهری که دانشگاه در آن واقع است و دولتی یا غیردولتی بودن آن در نظر گرفته شوند و حتی از کمک افرادی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا رفته‌اند بهره‌گیری شود.

مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری

بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه خود را دارند، به این می‌اندیشند که سرمایه‌گذاری را در یک کشور دیگر انجام دهند تا از این طریق بتوانند بیشترین سود را کسب کرده و اقامت دائم آن کشور را نیز دریافت کنند.

کشور کانادا در این زمینه نیز مهاجرپذیر است و سعی می‌کند سرمایه افراد سرمایه‌گذار را جذب نموده تا از این طریق زمینه رشد و شکوفایی کشور خود را فراهم نماید.

سرمایه‌گذاری در کانادا در زمینه‌های مختلفی ممکن است و افراد با توجه به شرایط خود بهترین راه را انتخاب می‌نمایند و از  طریق آن برای سرمایه گذاری در آن کشور اقدام می‌نمایند.

سرمایه‌گذاری در کانادا می‌تواند از طریق راه‌اندازی استارتاپ باشد، به این معنا که فرد با دارا بودن سرمایه می‌تواند برای راه‌اندازی استارتاپ درخواست دهد و در صورتی که درخواست وی مورد پذیرش قرار گیرد، برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید.

بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز به این می‌اندیشند که از طریق ثبت شرکت در کانادا به این کشور مهاجرت کرده و بتوانند با کسب و کار جدید به کسب سود بپردازند و زندگی جدید خود را آغاز کنند.

درباره مهاجرت به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور دیگر و کسب تجربه‌های جدید را دارند، به این می‌اندیشند که بتوانند در آن کشور یک کسب و کار جدید راه انداخته و یا با دریافت پیشنهاد کاری، درآمد کسب کنند.

مهاجرت کاری به کانادا یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که با استفاده از آن می‌توان زندگی جدیدی را در آن کشور آغاز کرد و موقعیت‌های شغلی جدید را هم پیدا کرد.

در واقع افراد می‌توانند با ارائه درخواست جاب آفر به کارفرمایان کانادایی نسبت به دریافت پیشنهاد کاری اقدام نمایند و در صورتی که رزومه و اطلاعات خود را در سایت و پلتفرم‌های مربوطه قرار داده باشند، می‌توانند نسبت به دریافت جاب آفر اقدام کنند.

جاب آفر فرصتی است که بسیاری از افراد برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنند چرا که از طریق دریافت جاب آفر دیگر دغدغه‌ای برای ادامه زندگی در کانادا نخواهند داشت و اگر هم جاب آفر آن‌ها موقتی نباشد و دائمی باشد می‌توانند برای همیشه در آن کشور زندگی کنند و دغدغه کاری نداشته باشند.

روش‌های دیگری نیز برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارند که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود و شانس به دست آوردن آن‌ها، اقدام نمایند و مهاجرت کنند.

مهاجرت با ویزای تمکن مالی

روش دیگری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که نسبت به روش‌های دیگر دارای سختی کمتری است و افرادی که دارای تمکن مالی موردنیاز هستند، آن را برای مهاجرت به کانادا ترجیح می‌دهند و به همین منظور سعی می‌کنند که در کمترین زمان ممکن به کانادا مهاجرت کنند.

بلد بودن زبان انگلیسی یا فرانسوی یکی از چالش‌هایی است که افراد متقاضی مهاجرت به کانادا با آن مواجه می‌شوند و در پی آن هستند که مدار معتبر را برای پذیرش درخواست مهاجرت‌شان به دست آورند.

مهاجرت با ویزای تمکن مالی یکی از راه‌هایی است که در آن نیاز به دارا بودن مدرک زبان نیست و یا حداقل افراد می‌توانند با نمره آیلتس کمتری به کانادا مهاجرت کنند.

فرد متقاضی برای دریافت ویزای تمکن مالی و مهاجرت با ویزای تمکن مالی کانادا باید وجود تمکن مالی خود را با استفاده از گردش مالی حساب و دارایی‌های خود اثبات نماید و در صورتی که این گواهی را دریافت کند، می‌تواند برای مهاجرت به کانادا اقدام کند.

در حالت کلی تمکن مالی مورد نیاز ویزای تمکن مالی برای هر نفر ۵۰ هزار دلار کانادا می‌باشد که فرد باید جزئیات آن را نیز با توجه به تاریخ درخواست خود مجددا مورد بررسی قرار داده و پس از آن اقدام نماید.

همه چیز درباره مهاجرت به کانادا

۳

مهاجرت به کانادا با خانواده

یکی از مسائلی که در مهاجرت وجود دارد و باعث می‌شود که انگیزه افراد برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری کاهش پیدا کند، دوری از خانواده و عزیزان است که برای بسیاری از افراد قابل تحمل نیست.

مهاجرت به کانادا با خانواده یکی از مزایای کشور کانادا است که برای مهاجران این امکان را فراهم کرده تا با خانواده خود به کانادا مهاجرت نمایند.

بنابراین افراد می‌توانند در انواع روش‌های مهاجرت به کانادا برای دریافت ویزای همراه کانادا اقدام نمایند و آن را دریافت کنند. دریافت ویزای همراه کانادا در برخی روش‌ها آسان‌تر است و در برخی دیگر احتمال کمتری دارد.

دریافت ویزای همراه کانادا

تمامی افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می‌توانند نسبت به اخذ ویزای همراه برای مادر و پدر، همسر یا فرزندان وابسته خود اقدام کنند و از این طریق با خانواده به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت ویزای همراه کانادا به دو صورت ممکن است. فرد متقاضی می‌تواند درخواست اخذ ویزای همراه خود را هم‌زمان با درخواست ویزای خود ارسال کند که این روش دارای مزایا و معایبی می‌باشد. مزایای آن این است که در صورت پذیرش درخواست، فرد می‌تواند با خانواده مهاجرت کند و بزرگترین عیب آن این است که احتمال ریجکتی وجود دارد.

بنابراین ممکن است که درخواست فرد ریجکت شود و ویزای تحصیلی نیز به وی اعطا نگردد و به همین منظور بسیاری از افراد این ریسک را نمی‌پذیرند و روش دوم را انتخاب می‌کنند که در آن باید پس از مهاجرت به کانادا نسبت به دریافت ویزا اقدام شود.

درست است که این روش زمان‌بر است و باعث می‌شود که فرد مدت زیادی را تنها بماند اما احتمال پذیرش بیشتری وجود دارد و به همین دلیل ترجیح داده می‌شود.

در روش دوم فرد باید درخواست خود را همراه با واریز مبلغ و غیره ارائه دهد و منتظر پذیرش یا رد آن بماند و از این طریق ویزای همراه کانادا دریافت کند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات نسبت به نحوه مهاجرت به کانادا در انواع روش‌ها از کمک یک مشاور آگاه به امور مهاجرتی استفاده نمایید و از این طریق به شکل صحیح و درستی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

یک دیدگاه

  1. عرض آدب السلام برای شما محترمان عزیز
    امید صحت داشته باشد
    محترم: من از کشور افغانستان استم فارغ التحصیل رشته اقتصاد با تجربه کاری در بخش بانکداری و همچنان در جمهوریت در بخش حقوق بشرو بخش های فعالیت مدنی و در بخش دولت ایفا وظیفه انجام دادم از اینکه فعلا مشکلات های اقتصادی همچنان بی وظیفه یی که دارم مجبور استم به کشور کانادا را که انتخاب کردم مهاجرات کنم اگر چی من کوشش های زیات کردم ثبت نام ها هر رقم کوشش کردم اما بد بختنه نتجه نه داده است پس شما چی کومک یا رهنمایی کرده متواند یعنی طریقه همکاری شما فیس مصارافات شما این تمام چیز را اګر در نظر ګرفته بګوید لطف شما خواهد بود
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا