بنیاد وکلا
پشتیبانی و رزرو مشاوره ۴۲۸۱۸ - ۰۲۱
۴۲۸۱۸ - ۰۲۱

لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

آیا جریمه من بر اساس قوانین قبل از سال ۹۴ محاسبه میشود؟

پرسیده شده ۷ سال پیش ۱ پاسخ ثبت شده

با عرض سلام
منزل ویلایی ۳۰ سال ساختی دارم که دارای انباری بصورت زیر زمین یا منهای شصت ( سندی ۳۵ متر ) هست، بعد از دریافت پایان کار ساختمان در همان سال ۲۵ متر به انباری اضافه کردم و از آن بصورت مسکونی استفاده کردم
در حال حاضر میخواهم برای آن سند بگیرم و از انباری به مسکونی تبدیل کنم
آیا جریمه من بر اساس قوانین قبل از سال ۹۴ محاسبه میشود؟ ( ضمن اینکه کنتور آب دارای امتیاز دو واحدی است از ۱۵ سال پیش و همچنین انباری دارای خط تلفن جداگانه است)
و همچنین جریمه ای که برای من در نظر گرفته میشود تنها همان جریمه تبدیل انباری به مسکونی است؟ یا جریمه دیگری بخاطر استفاده انباری به صورت مسکونی نیز بیاد پرداخت کنم؟

۱ پاسخ از وکلا و کارشناسان حقوقی

پاسخ برتر ۷ سال پیش
مهدی مقدس

وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری

شما برای ۲۵ انباری که اضافه ساخت دارید طبق تبصره ۲ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری باید جریمه ای را که کمیسیون ماده ۱۰۰ تعیین می نماید پرداخت نمایید( از نیم برابر تا سه برابر ارزش معاملاتی ساختمان کمیسیون تعیین می نماید) و بر اساس رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری ملاک در محاسبه جریمه زمان وقوع تخلف یعنی احداث اضافه بنا می باشد و چنانچه این جریمه را نپردازید شهرداری می تواند رای تخریب علیه شما بگیرد اما راجع به تبدیل آن به مسکونی چنانچه از نظر اصول فنی و شهرسازی بهداشتی و ایمنی خلاف مقررات نباشد فقط باید باید عوارض معمول شهرداری را بپردازید.

۲۸۰ وکیل متخصص ملکی آنلاین‌اند

پرسش خود را بفرستید؛ اولین وکیل آزاد در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهد.

پرسش حقوقی دیگری دارید؟

پرسش خود را رایگان مطرح کنید؛ وکلا و کارشناسان حقوقی بنیاد وکلا در کوتاه‌ترین زمان پاسخ می‌دهند.

پرسش جدید

کانال تلگرام بنیاد وکلا · هر روز پرسش‌های حقوقی واقعی مردم با پاسخ وکیل

عضویت در کانال