لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

آیا میتوان اظهارنامه معمولی عدم تمکین به منزل پدری زوجه ارسال نمود؟

پرسیده شده
۵ پاسخ ۱۷۷ #85745506

با سلام و احترام
قبلا از وقت و پاسخ شفاف جنابعالی متشکرم.
من و همسرم با تابعیت و پاسپورت ایرانی در خارج از کشور زندگی میکنیم. همسر من مدتی است منزل اجاره ای بنده را ترک کرده اند. لذا بنده با توجه به نداشتن سیستم ثنا برای پیگیری و ارسال اظهارنامه معمولی بدون طرح دعوی از برادر خود که به ایشان قبل از خروج از ایران وکالت تامی جهت پیگیری تمام امور داده بودم خواستم که از طرف بنده (بعنوان اظهارکننده در متن اظهارنامه ارسالی) ازطریق وکالتی که به برادرم قبلا داده بودم بر طبق عنوان نماینده حقوقی به شماره مدرک نمایندگی وکالتنامه قبلی چنین اظهارنامه معمولی بدون طرح دعوی را تنها جهت دعوت به تمکین به تنها آدرسی که از ایشان در داخل ایران داشتم (خانه پدری) ارسال کردند و مخاطب را همسر بنده در اظهارنامه اعلام داشتند.
درپاسخ به این اظهارنامه پدر همسر من ابلاغیه ای به حساب ثنا برادر بنده با نام اظهارکننده که نام خودشان است (و نه نام مخاطب اظهارنامه ارسال شده یعنی دخترشان) و بدون اعلام وکالت نامه یا شماره نمایندگی حقوقی یا حقیقی از طرف دخترشان به برادر من پاسخ داده اند که:
با توجه به اینکه اظهارنامه معمولی ارسال شده از طرف برادر من توسط وکیل دادگستری ارسال نشده است مصداق غیرقانونی دارد. در حین پاسخ خود اظهار داشته اند که شما جهت تضعیف حقوق دخترم این کار را انجام داده درحالی که دخترم در حال حاضر در تمکین و در منزل زوج هست! و ذکر کرده اند که شما حق ارسال اظهارنامه دیگری را به درب منزل بنده نداشته به آدرس مشارالیه ارسال بشود وگرنه غیر قانونی و قابل پیگیری است.

سوال:
۱- آیا اینکه در جواب مخاطب اصلی اظهارنامه شخص دیگری بدون داشتن وکالت پاسخ داده و به دروغ اعلام کرده که دخترم الان در منزل شوهرش در خارج از کشور است قابل پیگیری و دفاع است؟
۲- و آیا ارسال چنین اظهارنامه معمولی بدون طرح دعوی وجهت دعوت به تمکین توسط برادر من با وکالتنامه که شماره آن ضمیمه اظهارنامه اولیه شده بوده است مصداق غیر قانونی داشته است؟
۳- آیا بخاطر چنین تهمتی از پدر ایشان میتوان شکایت کرد؟
۴- چگونه میتوانم در خارج از کشور عدم تمکین ایشان را اثبات کنم باتوجه به اینکه سفارت ایران در خارج از کشور بدون دستور وزارت خارجه یا حتی با آن شرح وظایفی مبنی بر نظارت و دخالت در این امر را ندارد؟
با تشکر

مشاوره حقوقی الزام به تمکین
۳,۰۷۲ مشاوره حقوقی الزام به تمکین تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل الزام به تمکین
۴,۵۱۸ وکیل الزام به تمکین آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۲۰ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۷۹,۰۰۰ تومان
۵ پاسخ برای این سوال ثبت شده

از طریق برادرتان می توانید به وکیل دادگستری اعطای وکالت برای طرح دعوا اقدام کنید لذا نیاز به حضور شما نخواهد بود و وکیل مزبور نماینده شما خواهد بود

۱- ازسال اظهارنامه ولو بدون داشتن سمت قانونی جرم نبوده و قابل پیگیری نیست . به بیان ساده « پدر همسرتان با اظهارنامه ای که به نام خودش ارسال شده به برادرتان گفته که دخترش در منزل شوهرش میباشد» این اقدام هیچ ایرادی نداشته و جرم یا تخلف محسوب نمیشود .
۲- هرچند اقدام برادر برای دعوت همسر برادرش به تمکین فاقد وجاهت و اثر قانونی است ولی این موضوع نیز قابل پیگیری نمیباشد .
۳- خیر .
۴- تنها از طریق برادرتان میتوانید به یک وکیل دادگستری وکالت بلاعزل بدهید تا با ارسال اظهارنامه به نشانی همسرتان موضوع را از طریق دادگاههای ایران پیگیری کند .

جناب شما میتونید موضوع اظهارات خود را از طریق پست دوقبضه یا پیشتاز که بتونی رسیدشو بگیری به آدرس خودش ارسال کنی

اولا اظهارنامه دلیل و مدرک‌نمی باشد و لذا خیر نیازی به دفاع و پاسخ نیست. برادر شما میتوانند با وکالت تام به وکیل دادگستری وکالت دهند تا ایشان نسبت به طرح دعوای الزام به تمکین اقدام نمایند‌ . بطور کلی جهت پیگیری مساله شما باید حتما به برادرتان اختیار تعیین وکیل دادگستری داده باشید و ایشان نیز با وکیل مساله را پیگیری نمایند . نیازی به حضور و دفاع شما نیست

سلام
جهت طرح هرگونه دعوی باید از طریق وکلای دادکستری اقدام فرمایید و مطابق وکالتنامه ای که به برادرتان دادید ایشان میتوانند از طرف شما وکیل تعیین کنند و در خصوص ارسال اظهارنامه توسط برادرتان هیچ منع قانونیدوجوددندارد و ایشان مرتکبرتخلف و یا جرمی نگردیده اند