لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

آیا اگر برای رییس اداره اجرا اموال همسرم که توقیف نکرده ام را با مدرک ارائه بدهم و با توجه به اینکه منزل ایشان مستاجر داشته میتوان ثابت کرد منزل ایشان مستثنیات نیست؟

پرسیده شده
۹ پاسخ ۳۸۰ #76601004

باسلام،اینجانب همسرم کارمند با حقوق خیلی بالا میباشد که اعتیاد به هروئین و شیشه داشته متهاجر بوده باعث ضرب و شتم و سقط جنین اینجانب شده.مهریه من ۱۱۰ عدد سکه و ۳دانگ از منزل داماد به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان و ۲۵۰ مثقال طلای ۱۸ عیار مربوط به ۳ سال پیش است.دارایی همسرم یک منزل مسکونی حدود ۲ میلیارد، یک ماشین ۲۰۷ که بصورت قولنامه ای خریده که بنام نزده و آنرا پنهان کرده به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون تومان، مبلغی پول در بورس، مبلغ رهن منزل ۱۱۰ میلیون تومان میباشد.اینجانب بابت مهریه ام که حدود ۳میلیارد است فقط منزل مسکونی ایشان را توقیف کردم ۱۹۰ متر به ارزش کارشناسی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان که ایشان اعتراض برای مستثنیات دین زده است و گفته آنجا ساکنم که هنوز رییس اداره اجرا رای نداده است.منزل همسرم تا برج ۸ دارای مستاجر بوده. از طرفی من و همسرم در منزلی لوکس ۱۱۵ متری در منطقه ای خوب با مبلغ رهن ۱۱۰ میلیون تومان تا برج ۹ اجاره بودیم که ایشان برای فرار از دین مستاجر خود را زودتر از پایان قرارداد بلند کرده و خود نیز قرارداد منزل اجاره ای ما را زودتر از پایان قرارداد فسخ کرده و تصمیم به تخلیه منزل استیجاری داشت که من مانع شده و همچنان آنجا ساکن هستم که صاحبخانه تصمیم به گرفتن حکم تخلیه فوری دارد و همسرم تعدادی از وسایل اینجانب را به زور برده و در منزل خودش گذاشته و اعلام کرده که انجا ساکن است که تمامی مدارک اجاره نامه ها نزد بنده میباشد،البته اداره اجرا با توجه به مدارک اجاره نامه ها متوجه شد منزل همسرم تا برج ۸ مستاجر داشته است.۱- آیا اگر برای رییس اداره اجرا اموال همسرم که توقیف نکرده ام را با مدرک ارائه بدهم و با توجه به اینکه منزل ایشان مستاجر داشته میتوان ثابت کرد منزل ایشان مستثنیات نیست؟چطور میتوانم ثابت کنم منزل ایشان مستثنیات نیست؟ ۲- آیا صاحبخانه میتواند با توجه به پایان قرارداد و سلب آرامش به خاطر دعوا با همسرم حکم تخلیه فوری بگیرد؟چقدر طول میکشد؟ ۳-حکم تخلیه باید حتما بنام من باشد که ملک را تصرف کرده ام؟ ۴-باتوجه به اینکه برای تخلیه فوری بنام همسرم باید حکم بگیرد اگر با حکمی که بنام همسرم است مراجعه کند میتواند با مامور و حکم و یا همراه همسرم مرا مجبور به تخلیه کند یا باید حکم بنام من باشد و یا خلع ید بگیرد؟ ۵-به گفته صاحبخانه مبلغ رهن را به مستاجر داده است،حال برای گرفتن حکم تخلیه فوری صاحبخانه مبلغ رهن منزل را باید با مستاجر تسویه کند یا به صندوق دادگستری واریز کند؟و آیا میتوان اگر مبلغ رهن در صندوق دادگستری است آنرا توقیف کرد؟

مشاوره حقوقی مهریه
۱۱,۸۷۹ مشاوره حقوقی مهریه تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل مهریه
۴,۵۱۸ وکیل مهریه آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۲ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۵,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۹ پاسخ برای این سوال ثبت شده

خانم محترم منزل وی از مستثنیات دین است

بله می توانید سایر اموال همسرتان را معرفی نمایید

با سلام
ودیعه قابل توقیف می باشد .
منزل که عرفا متناسب با شان زوج باشد مستثنیات دین است.

درود
یک منزل که عرفا متناسب با شان زوج باشد مستثنیات دین است. ضمنا دستور تخلیه به طرفیت مستاجر اخذ می شود اگر تخلیه نکنید به اجبار تخلیه می شود. ودیعه قابل توقیف است.

در صورتی که منزل مسکونی خارج از متعارف نباشد جزء مستثنیات دین خواهد بود

درود بر شما، یک منزل مسکونی چنانچه در شان و تنها محل سکونت زوج باشد، مستثنیات دین بوده و قابل توقیف نخواهد بود. صرف اجاره دادن آن نیز دلیلی بر توقیف نیست.

درود
طبق قانون یک منزل به عنوان مستثنیات قابل توقیف نیست و اجاره داد ن ملک هم ملاک تشخیص مستثنیات دین نیست