لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

مراحل اظهار عدم تمکین و درخواست ازدواج مجدد چگونه است؟

پرسیده شده
۲ پاسخ ۱۹۵ #61408233

زوج و زوجه پس از ازدواج در ایران و با تابعیت و محل اقامت ایرانی در گذرنامه هر دو هم اکنون در خارج از کشور ۵ سال در حال کار با ویزای کاری مجزا می باشند و در منزل اجاری زوج زندگی میکردند. اخیرا زوجه منزل مشترک را ترک کرده و منزل مجزا اجاره کرده و بعلت تغییر مسیر زندگی و درخواست تغییر تابعیت از شوهر و بهانه طلاق توافقی بعلت عدم خوشبختی با زوج را با بخشش مهریه دارد و اعلام کرده که اگر زوج حاضر به طلاق توافقی نشود مهریه را اجرا و تهدید به درخواست طلاق از سمت زوجه را بدلایل ضبط صدای دعواهای حرفی دو طرفه جزیی و ثبت عکس از خراش و کوبیدگی دعوای اوایل زندگی و یا عکس از صفحه گوشی و ایمیل و اینستاگرام فردی دیگر البته به شک به زوج در سالهای اولیه زندگی کرده است.
حال زوج قصد طلاق ندارد و از خانواده زوجه درخواست برگشت و تمکین زوجه کرده ولی پدر زوجه اعلام کرده که من بعلت سلامت جان دخترم از وی ترک منزل را خواستار و حاضر به برگشت نیست.
۱- زوج با سفارت ایران در خارج از کشور تماس گرفته و به او اعلام شده که اظهار عدم تمکین بایست از داخل ایران شروع و توسط امور خارجه به سفارت جهت پیگیری اعلام گردد. چگونه میتوان اظهار عدم تمکین و درخواست ازدواج مجدد را با توجه به حضور زوج و زوجه تابع ایران در خارج از کشور پیگیری کرد؟ هزینه وکالت و مدت زمان انجام آن چقدر می باشد؟
۲- در صورتیکه زوجه مهریه خود را به اجرا بگذارد علی رقم عدم تمکین عام و خاص و زوج را ممنوع الخروج کند علی رقم تقسیط مهریه، در صورتیکه زوج به ایران سفر کند چگونه میتواند با و جود پرداخت اقساط مهریه رفع ممنوع الخروجی کند و به خارج از کشور برای کار خود سفر کند؟
۳- آیا زوجه میتواند با مدارک جزیی که در بالا از گذشته جمع آوری کرده است درخواست طلاق یک طرفه بدون حضور زوج دهد و مورد قبول واقع بشود و حتی برای فرار از تمکین چنین مدارکی را در گذشته جمع آوری کرده ارایه دهد و مورد قبول بشود.
متشکرم.

مشاوره حقوقی الزام به تمکین
۳,۰۷۲ مشاوره حقوقی الزام به تمکین تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل الزام به تمکین
۴,۵۱۳ وکیل الزام به تمکین آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۳ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۲ پاسخ برای این سوال ثبت شده

۱- برای طرح درخواست الزام به تمکین باید از طریق دادگاههای ایران اقدام نمایید و ابتدا نیز باید اظهارنامه ای ارسال کنید . با توجه به حضور زوجه در خارج از کشور میتوان آدرس وی را اعلا نمود تا مراحل ابلاغ به سفارت ایران محول شده و گواهی ابلاغ از سوی سفارت صادر شود . البته این پروسه کمی زمان بر خواهد بود . حق الوکاله در موضوعات مربوط به دعاوی خانواده توافقی است .
۲- عدم تمکین زوجه ارتباطی با موضوع مهریه ندارد . همچنین اگر مهریه قسط بندی شده و اقساط به موقع پرداخت شود دیگر ممنوع الخروجی منتفی بوده و نمیتوان مانع سفر زوج شد .
۳- زوجه نمیتواند از طریق عکس و صدا ایراد جراحت از سوی زوج را ثابت نموده و همینطور این موارد نمیتواند عسر و حرج را ثابت کرده و منجر به طلاق شود .

سلام باتوجه به توضیح طولانی شما به چند مورد پاسخ داده میشه اول اینکه ترک منزل مشترک زوجه باید از طریق دادکاه ایران و بوسیله وزارت امور خارجه صورت می گیرد
اسناد وعکس و ایمیل و‌.......مورد اشاره در صورت اثبات موجب عصرحرج می شود و چنانچه ثابت شود می تواند یکطرفه طلاق بگیرد
در مورد صدور عدم تمکین و ناشزه شدن زوجه نیاز به طرح دعوا وپس از اخذ حکم ناشزه بودن زوجه با دادخواست دیگری صورت میگیرد
درمورد اجرای مهریه وشرایط تقسیط زوج تردد روج و کار منعی وجود ندارد و با تضین می تواند
درمورد حق الوکاله نمبشه در پاسخ به سئوال جواب داد و بسته به توافق وکیل و موکل خواهد بود