لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

چگونه آن شخص را از ملکم خارج نمایم؟

پرسیده شده
۵ پاسخ ۳۳۷ #89673098

با سلام
بنده آپارتمانم را با شرط ده میلیون رهن و ششصد تومان اجاره به فردی اجاره داده ام، مشاور املاک سال گذشته بدون اجازه من از مستاجر من بیست میلیون تومان پول گرفته و بجای آن پانصد هزار تومان از اجاره را با تاخیر به من پرداخت می نموده است و امسال با شخصی دیگر قولنامه ای را تنظیم کرده و سی میلیون از او گرفته و به مستاجرم داده است و کلید را به شخص جدید داده و او نیز وسائلش را به آپارتمانم منتقل کرده و متصرف شده است.
من این قولنامه را امضا نکرده ام و راضی به حضور آن شخص نیستم.
چگونه می توانم آن فرد را اخراج و خسارتم را دریافت کنم؟
و چگونه از مشاور املاک شکایت کنم؟

مشاوره حقوقی خلع ید و تخلیه
۹۸۹ مشاوره حقوقی خلع ید و تخلیه تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل خلع ید و تخلیه
۴,۵۸۲ وکیل خلع ید و تخلیه آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۴ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۵ پاسخ برای این سوال ثبت شده

با سلام و احترام
ازنظر حقوقی اگر شما که مالک هستید اجاره واقع شده را تنفیذ نکنید عقد اجاره غیر نافذ بوده و میتوانید مانع ورود مستاجر جدید به منزلتان شوید و مشاور املاک مسول کلیه خسارات می باشد
و از نظر کیفری میتوانید علیه ایشان به جرم انتقال مال غیر شکایت نماید

بدلیل خیانت در امانت و انتقال منافع مال غیر از بنگاه املاک شکایت نمایید ، همچنین دادخواست خلع ید نسبت به ملک تقدیم نمایید .

با سلام
اگر املاکی از شما در انعقاد عقد وکالت یا نیابت نداشته باشد عقداجاره منعقده توسط ایشان غیر نافذ است و شما می توانید این عقد را تنفیذ نکنید یا به عبارتی عقد را رد و باطل نمایید. در این خصوص دادخواست ارائه نمایید و در خواست تنفیذ رد را بنمایید و در دادخواست هم حکم خلع ید و خسارات وارده را خواستار گردید.

با سلام
یکی از جرایم علیه اموال و مالکیت، جرم انتقال منافع مال غیر است که مطابق قانون و به عقیده اکثریت علمای حقوقی، از صور خاص جرم کلاهبرداری است. مطابق ماده ۱ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر، هر کس با سو نیت و با علم به اینکه مال، مال غیر است به هر طریقی و بدون مجوز قانونی (بدون داشتن وکالت یا اجاره در فروش)، عین یا منافع مال غیر را دیگری منتقل کند، در حکم کلاهبردار بوده و مطابق ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام محکوم می‌شود.سی که به عنوان خریدار یا هر عنوان دیگر اعم از متهب ( کسی که مالی به او هبه شده است )، موصی له و . . . منافع مال غیر به او انتقال می یابد چنانچه علم و آگاهی داشته باشد که مال غیر است مطابق قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر، انتقال گیرنده ی عالم با عنوان اتهامی انتقال گیرنده با سو نیت ( در حکم کلاهبرداری ) قابل تعقیب و مجازات است. البته وظیفه اثبات سو نیت انتقال گیرنده بر عهده دادستان شهرستان محل وقوع جرم یا شاکی خصوصی می باشد و می‌بایست دلایل خود مبنی بر علم و عمد انتقال گیرنده را به دادسرا و دادگاه صالح ارائه دهند. نکته ای که اهمیت دارد این است که چنانچه انتقال گیرنده ثابت نماید علم و آگاهی نداشته است که منافع مال برای دیگری بوده است به عنوان کلاهبردار تعقیب و مجازات نمی‌شود هرچند در هر صورت منافع مال را می‌بایست به مالک اصلی برگرداند.
مطابق قانون، مالک اصلی می‌بایست حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از آگاهی از وقوع معامله، اظهارنامه ای مبنی بر مالکیت خود تهیه کرده و از این طریق، مالکیت خویش را به اطلاع انتقال گیرنده برساند. چنانچه مدت یک ماه قانونی تمام شود و مالک به انتقال گیرنده اظهارنامه مبنی بر مالکیت ارسال ندارد و به تکالیف قانونی خویش عمل ننماید به عنوان معاون در جرم تعقیب و مجازات می‌شود. فلسفه جرم انگاری عدم ارسال اظهارنامه مالک توسط قانون گذار ین است که اگر مالک به اطلاع انتقال گیرنده نرساند که مالک است هیچ بعید نیست که امکان دارد با انتقال دهنده تبانی کرده باشد تا از انتقال گیرنده که از موضوع آگاهی نداشته کلاهبرداری کنند.

مجازات جرم انتقال منافع مال غیر

مطابق مقررات حقوقی، انتقال مال غیر جرمی مجزا از کلاهبرداری است اما با توجه به قانون جرم انتقال مال غیر و انتقال منافع مال غیر در حکم کلاهبرداری است و دادگاه برای ان مجازات کلاهبرداری را اعمال می کند. پیش از تصویب قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷ مجازات جرم کلاهبرداری و جرایم در حکم کلاهبرداری مطابق قانون مجازات عمومی اعمال می شده است اما با تصویب قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری ۱۳۶۷ مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام مجازات کلاهبرداری ۱ تا ۷ سال حبس، جزای نقدی معادل مال برده شده و همچنین استرداد مال برده شده به مالک اصلی بیان شده است.
بنابراین مطابق قانون مدنی، چنانچه انتقال دهنده سو نیت نداشته باشد فقط بعنوان معامل فضولی مال غیر مسوولیت حقوقی دارد اما چنانچه با سو نیت منافع مال غیر را منتقل کرده باشد به عنوان کلاهبردار در دادسرا به وی تفهیم اتهام شده و در دادگاه محاکمه می‌شود.

با شکر دربر

وقتی اجاره نامه راامضاء نکردید ، عقد اجاره ای منعقد نشد۶