لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

چرا اعسار از محکوم به رد شده است؟

پرسیده شده
۲۱ پاسخ ۴۶۶ #84405105

با سلام.
زوج هستم ۳۰ ساله ساکن منزل پدریم در تهران سعادت آباد که اجاره ای است.
«رای دادگاه»
در خصوص دادخواست اقای... بطرفیت خانوم... به خواسته اعسار از پرداخت مهریه به میزان ۱۲۰ عدد سکه بهار آزادی موضوع دادنامه ------------مورخ ۱۴۰۰/۳/۳۱ صادره از این شعبه، با توجه به محتویات پرونده خصوصا تعارض در اظهارات و مستندات ارائه شده از جمله استعالم از سازمان بورس و پاسخ مثبت مبنی بر سهام دار بودن خواهان درحالیکه که نامبرده در لیست اموال و دارایی ها هیچ اشاره ای به سهام در بورس نکرده و همین امر نشان از عدم صداقت وی دارد.لذا دادگاه با عنایت به ماده ۱۲۵۷ قانون مدنی و مواد ۷،۶ و ۹ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ضمن عدم احراز اعسار خواهان حکم به بطالن دعوی خواهان صادر می نماید رای صادره حضوری محسوب و ظرف مدت بیست روز از ابالغ قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان تهران است .

سوال:
دو سال پیش برادر بنده با کد ملی من ظاهرا سهام ارز اولیه به مبلغ ۲ملیون تومان خریداری کرده که امروز با کاهش قیمتی که داشته یک ملیون تومان ارزش دارد و بنده تقریبا از این موضوع اطلاعی نداشتم و کلا از یاد رفته بود.

آیا این حکم منطقی و قانونیه که بخاطر کلا یک ملیون تومان ارزش سهام مبلغ تقریبا یک میلیاردو هفتصد ملیون تومان اعسار بنده رد بشه؟
بنده اصلا حضور ذهن نداشتم که این موضوع رو بیان کنم و در برگه اعسار لحاظ کنم.
بنده هیچ مال منقول و غیر منقول دیگه ای ندارم و طی ۲سال گذشته بدلیل شرایط روحی بد که نتیجه ترک زندگی از جانب همسرم هست نتونستم کار کنم و بیکارم، شاهدم برده بودم که اصلا شاهدینو در دادگاه نخواستن.
ضمن اینکه همسر بنده بدون هیچ دلیلی ترک زندگی کردن و من حکم عدم تمکین گرفتم و اجرایی کردم(آیا این موضوع نباید در علم قاضی تاثیر بگذارد که زوجه فقط ۵ماه عقد بوده و بعد از اینکه همبستر شدیم سریعا درخواست مهریه کرده؟ آیا درست است بقیه جوانیم را در زندان سپری کنم؟).
چون ما فقط ۵ماه عقد بودیم و سر خانه زندگی نرفته بودیم بنده مجبور به تهیه خانه ای در نزدیکی منزل زوجه یعنی مهرآباد منطقه ۱۸ و همچنین تهیه اثباب البیت مناسب شدم که همین موضوع دلیلی بر بدهکار شدن من به کلی دوست و آشنا شده که رسید و مدارک دارم که بدهکار هستم.
حالا من بخاطر اینکه همسرم نیومد خانه را تحویل صاحب خانه دادم و مجدد تمدید نکردم و در خانه پدریم که واقع در سعادت آباد و اجاره ای هست زندگی میکنم و خرجم را پدرم میدهد، ضمن اینکه پدرم شرایط مالی خوبی ندارد!
در نتیجه محل زندگیمو در برگه اعسار سعادت آباد زدم و به قاضی گفتم که در منزل اجاره ای پدرم زندگی میکنم و خانه خودم نیست اما هیچ توجهی نکردن. در صورتی که قرارداد خانه پدریم را برده بودم اما اجازه ندادن نشان بدهم.
*در رابطه با شغل و درامدم: چند ماه قبل از عقد تازه کار طراحی سایت میکردم و درامدی هنوز نداشتم چون تازه شروع کرده بودم و در دادگاه گفتم بیکارم اما قبلا طراحی سایت میکردم.
*نکته بعدی از بابت ۳۰ملیون تومان وام بانکی کلی بدهی دارم و توان پرداخت ماهانه ۵۰۰هزار تومان را نداشتم.
*نکته جالب توجه اینکه بنده به پدر خانومم مبلغ ۶ملیون تومان بدهکار بودم که مجبور شدم درخواست اعسار بزنم، جالبه برای ۶ملیون تومان اعسارم در شورای حل اختلاف پذیرفته شد و متن حکم به این صورته که خوانده و خواهان به توافق رسیدن که مبلغ ۶ملیون تومان را در ۳نوبت و طی ۴ماه پرداخت کند و چون طرفین راضی هستن حق اعتراض نیست. (شاکی پدر خانومم بوده و قبول کرده که بنده معسر هستم و توان پرداخت یکجای ۶ملیون تومان را ندارم).
کلی هم شاهد دارم که شهادت بدن بیکار هستم و واقعا معسر هستم و هیچ مال منقول و غیر منقولی ندارم. جالبه که قاضی دو شاهد حاضر را احضار نکردن تا شهادت بدن و با تندی با بنده صحبت کردن و گفتن سعادت آباد هستین و درخواست اعسار دادین! حتی اجازه ندادن توضیح بدم خانه خودم نیست و خانه پدرم هستم که اجاره ای هست. و اجاره نامه نشان بدم.
حالا بنده میخواهم درخواست تجدید نظر ارسال کنم
خیلی استرش دارم همین امروز حکم رسیده دستم
توروخدا نسبت به تجربیاتتون بفرمایین که چقدر احتمال داره در صورت تنظیم یک لایحه خوب حکم بشکنه و عادلانه حکم داده بشه.
با نهایت تشکر و احترام.

مشاوره حقوقی اعسار از پرداخت مهریه
۱,۱۲۴ مشاوره حقوقی اعسار از پرداخت مهریه تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل اعسار از پرداخت مهریه
۴,۵۰۳ وکیل اعسار از پرداخت مهریه آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۶ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
آنلاین
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۶,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
۲۱ پاسخ برای این سوال ثبت شده

با درود پس از قطعیت به رای اعتراض نمایید

با سلام،ادله ای که آوردین همه منطقی است در تجدید نظر با ذکر شماره یک به یک بیان کنید و با استدلال به رای بدوی اعتراض کنید.

بادرودوسلام با عدم قطعیت رای به آن معترض شوید.

سلام و وقت بخیر.
این رای بیشتر به دلیل این صادر شده که قاضی به علت عدم صداقت در ارائه ادله، علم به اعسار شما پیدا نکرده و برعکس تلقی کرده که به دنبال فرار از پرداخت هستید.در فرصت مقرر تجدیدنظرخواهی کنید و مجددا ادله و دفاعیات را شرح بدهید.اگر باز قبول نشد اجازه بدهید بعد مثلا دو تا سه ماه مجددا دعوای اعسار مطرح کنید.
موفق باشید

با توجه به مستندات و اظهارات بیان شده تجدیدنظرخواهی کنید و اگر اعتراض تون رد شد مجددا می توانید مطرح کنید

با سلام جهت تنظیم اوراق قضایی و مشاوره در خدمت هستیم
در مهلت مقرر به رای صادره اعتراضنمایید

در صورت عدم قطعیت رای به آن اعتراض کنید.