مهاجرت سرمایه گذاری

چگونه خرید ملک در کانادا انجام دهم

بسیاری از افرادی که قصد اقامت دائم در کانادا را دارند و می‌خواهند به طور کامل در آن کشور زندگی کنند، این سوال برای‌شان پیش می‌آید که آیا می‌توانند به عنوان یک فرد خارجی خرید ملک در کانادا انجام دهند یا خیر و شرایط خرید آن به چه صورت می‌باشد.

در واقع با توجه به اینکه برخی کشورها اجازه خرید ملک را به مهاجران نمی‌دهند، هر فردی که قصد مهاجرت به کشور دیگر و خرید ملک در آن را دارد باید بررسی کند که این حق برای وی در آن کشور در نظر گرفته شده است یا خیر.

با توجه به اینکه کشور کانادا از لحاظ اقتصادی و امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارد، مورد توجه بسیاری از افراد برای اقامت و مهاجرت قرار می‌گیرد و به همین منظور افراد متقاضی از انحاء مختلف اخذ اقامت دائم کانادا استقبال می‌نمایند.

کشور کانادا امکان اجاره یا خرید خانه را برای مهاجران خارجی نیز فراهم کرده که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت و شرایط و مراحل آن را توضیح می‌دهیم.

خرید ملک در کانادا

۱

خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن افراد می‌توانند یک قدم به اخذ اقامت دائم کانادا نزدیک‌تر شده و به شکل راحت‌تری بتوانند آن را دریافت نمایند.

خرید ملک در کانادا برای شهروندان یا افراد غیرشهروند کانادایی ممکن است و افراد می‌توانند برای خرید آن اقدام نمایند که البته شرایط متفاوتی با توجه به وضعیت اقامت افراد برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود اما به این صورت نیست که فروش ملک صورت نگیرد.

خرید ملک در کانادا مانند هر کشور دیگری دارای شرایط خاصی است که با توجه به استان و نوع ملک و هدف از خرید آن، متفاوت می‌باشد که به آن می‌پردازیم.

نحوه خرید ملک در کانادا

هر فردی برای خرید ملک در کانادا نیاز دارد که ویزای معتبر داشته باشد و پس از آن اقدام کند. فرد متقاضی می‌تواند ملک مورد نظر خود را در هر ایالت و شهری که مدنظر دارد با توجه به شرایط خود انتخاب کند و با مالک آن در رابطه با مسائل مختلف به توافق برسد.

در واقع به توافق رسیدن درباره قیمت و نحوه پرداخت آن در این مرحله صورت می‌گیرد و پس از آن باید فرد متقاضی در رابطه با ملک و مالک آن با وکیل خود مشورت کند و در صورتی که خرید ملک به سود وی بود، برای آن اقدام نماید.

پس از انجام بررسی‌ها و نبود مشکل، فرد می‌تواند برای پرداخت هزینه و ادامه روند خرید ملک در کانادا اقدام نماید و آن را نهایی کند.

برای پیدا کردن ملک نیز می‌توانید به صورت حضوری به مناطقی که ساخت‌ و ساز در آن‌ها زیاد است مراجعه نمایید و یا از دوستان خود که در کانادا اقامت دارند بپرسید. همچنین از طریق سایت‌هایی که به این منظور تعبیه شده‌اند می‌توانید اقدام نمایید و یا از روزنامه‌هایی که این اطلاعات در آن‌ها وجود دارد کمک بگیرید.

شرایط خرید ملک در کانادا

شرایط خرید ملک در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است و این موضوع به عرف و قوانینی که در رابطه با این موضوع وضع شده است بستگی دارد. در کشور کانادا نیز شرایط خاصی در نظر گرفته شده است.

مهاجران کانادا می‌توانند با ارائه مدارک خود به موسسات مالی کانادا نسبت به واجد شرایط خرید خانه بودن یا نبودن اطلاع پیدا کنند و برای این کار لازم است که مدارک مالی، هویتی و دیگر مدارک لازم را به آن‌ها اعطا نمایند.

در رابطه با شرایط پرداخت نیز باید بیان نمود که به طور کلی طبق توافقات بین اکثر فروشنده‌ها و خریداران، فرد متقاضی خرید ملک در کانادا باید ۲۰ درصد هزینه ملک را به عنوان پیش‌پرداخت به فروشنده بپردازد تا از این طریق قصد قطعی خرید وی احراز گردد.

برای مبلغ باقی‌مانده نیز می‌تواند تا ۶۵ درصد وام بگیرد و همچنین می‌تواند تمام هزینه آن را از سرمایه خودش به صورت یک‌جا پرداخت نماید و این موضوع به تمکن مالی و شرایط فرد خریدار بستگی دارد.

البته در رابطه با شرایط خرید ملک در کانادا نباید به همین موارد بسنده کرد بلکه باید با دریافت مشاوره از یک فرد خبره و آگاه به امور خرید ملک در کانادا، نسبت به تمامی موارد آن آگاهی پیدا کرده و با آگاهی از جزئیات دقیق و صحیح اقدام به خرید ملک نمایید.

مدارک مورد نیاز خرید ملک در کانادا

برای خرید ملک در هر کشوری نیاز است که فرد متقاضی، یک سری مدارک خاص را اعطا کند که فروشنده آن را درخواست می‌کند. برای خرید ملک در کانادا نیز مدارک خصی مورد نیاز هستند که این موضوع نیز با توجه به ایالت متفاوت است و در برخی ایالت‌ها مدارک بیشتری درخواست می‌شوند.

در حالت کلی مدارک شناسایی و هویتی برای خرید ملک در کانادا مورد نیاز هستند و باید مدارک دیگری که نشان‌دهنده تمکن مالی باشند و از سازمان مربوطه دریافت شده باشند نیز ارائه شوند.

در برخی مواقع گواهی عدم سوءپیشینه و یا در صورت بیمه شدن مبلغ هزینه، گواهی آن نیز درخواست می‌شوند و باید به فروشنده اعطا گردند. بنابراین در رابطه با مدارک مورد نیاز نیز باید اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام نمایید.

۲

هزینه خرید ملک در کانادا

هزینه خرید ملک در کانادا با توجه به ایالت متفاوت است و به طور طبیعی در ایالت‌های دارای جمعیت بیشتر و مهم‌تر، هزینه خرید ملک بیشتر است و فرد می‌تواند آپارتمان، ملک تجاری، ویلایی و شخصی خریداری نماید.

برای مثال در رابطه با خانه می‌توان بیان کرد که در حالت کلی اگر بخواهیم قیمت خانه‌ها در کل کشور کانادا را به طور میانگین محاسبه کنیم، حدود ۵۰۰ هزار دلار کانادا است و همچنین این قیمت در ایالت بریتیش کلمبیا ۸۰۰ هزار دلار و در نیوبرانزویک حدود ۲۰۰ هزار دلار است که می‌توان بیان نمود این کمترین و بیشترین میزان هزینه ملک در کانادا است.

در رابطه با شهرهای مهم کانادا نیز باید بیان نمود که مثلا خرید خانه در شهر ونکوور کانادا با قیمت حدود ۱ میلیون دلار ممکن است و تورنتو دارای خانه‌های کمی ارزان‌تر می‌باشد.

نحوه خرید ملک در کانادا

نکته قابل توجه این است که خرید ملک در کانادا به این صورت نیست که فرد مجبور باشد تمام هزینه را خودش پرداخت کند و به صورت یک‌جا به مالک ارائه دهد، بلکه می‌تواند برای خرید هر نوع ملکی در کانادا وام دریافت نماید و تا ۶۵ درصد هزینه ملک را از طریق وام و مبلغ باقی مانده را خودش پرداخت کند.

دریافت وام خرید ملک نیز سخت نیست و پروسه زمان‌بری ندارد. به همین منظور فرد می‌تواند با دارا شدن شرایط و مدارک دریافت آن، وام خرید ملک دریافت کند و از این طریق ملک مورد نظر خود را بخرد.

شایان توجه است که بانک معمولا برای پرداخت وام، از فرد متقاضی وثیقه درخواست می‌کند و به همین منظور فرد باید خود خانه را وثیقه بانک قرار دهد که از این طریق خانه وی نیز نسبت به آتش‌سوزی و غیره بیمه می‌شود.

البته هزینه‌های خرید ملک در کانادا به این موارد محدود نمی‌شوند و پیگیری برخی از روندهای خرید ملک و مالیات‌های دیگر نیز وجود دارند که فرد موظف به پرداخت آن‌ها است.

خرید خانه ارزان در کانادا

همانطور که بیان شد، خرید خانه و ملک در کانادا با توجه به ایالت منتخب، هزینه متفاوتی دارد و نمی‌توان یک قیمت یکسان را در نظر گرفت. افرادی که قصد خرید خانه ارزان در کانادا را دارند باید بررسی دقیق در رابطه با ایالت‌هایی که خانه‌های ارزان‌تر دارند انجام دهند.

به همین منظور فرد می‌تواند از مشاوره‌های یک فرد خبره و آگاه به امور مهاجرتی استفاده نماید و لیست ایالت‌ها و خانه‌های ارزان کانادا را با توجه به نیاز خود به دست آورد و در صورت دارا بودن شرایط خرید آن‌ها، اقدام نماید.‎‌‍

ایالت‌هایی مانند مانیتوبا، ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور و نیوبرانزویک دارای خانه‌های ارزان‌تر نسبت به ایالت‌های دیگر هستند و افراد معمولا می‌توانند تا زیر ۳۰۰ هزار دلار کانادا، خانه خریداری کنند.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق خانه

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با خرید ملک در کاناد، که می‌تواند مسکونی و تجاری و غیره باشد، اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند و می‌توانند از این طریق به شکل دائمی در کانادا زندگی کنند.

با توجه به اینکه سودجویی و سوءاستفاده از این روش برای اخذ اقامت دائم کانادا پیش می‌آید، دولت کانادا از طریق خرید ملک اقامت دائم نمی‌دهد و افراد باید از طرق دیگری اقدام نمایند. برای مثال می‌توانند از طریق مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری در کانادا پس از مدتی اقامت دائم دریافت نمایند.

یا مثلا افرادی که بتوانند ویزای استارتاپ کانادا را دریافت نمایند و دارای ایده استارتاپی مورد قبولی باشند که مورد حمایت سازمان‌های مربوطه در کانادا قرار گیرد، می‌توانند پس از مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا اقامت دائم دریافت نمایند و در صورتی که استارتاپ آن‌ها به موفقیت نرسید و شکست خورد نیز در کانادا بمانند و زندگی را ادامه دهند.

۳

خرید ملک در کانادا با ویزای موقت

خرید ملک در کانادا با هر ویزایی ممکن نیست و مثلا فرد نمی‌تواند با ویزای فرودگاهی یا محض ورود، اقدام به خرید ملک در کانادا کند. در حالت کلی افرادی که دارای ویزای کاری یا در مواردی تحصیلی باشند و یا مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری انجام داده باشند، می‌توانند خرید ملک انجام دهند.

بنابراین درست است که خرید ملک در کانادا توسط همه افراد ممکن است و فقط مختص شهروندان کانادا نیست، اما باز هم قواعد و قوانینی برای آن در نظر گرفته شده است تا از سودجویی افراد و خرید و فروش ملک به عنوان شغل اصلی در حالی که شهروند آن کشور نیستند، جلوگیری شود.

اما در حالت کلی خرید ملک در کانادا با ویزای کوتاه مدت یا بازدیدکننده نیز ممکن است ولی فرد باید پیش از اقدام برای خرید ملک، از جزئیات آن اطلاع پیدا کند و با آگاهی کامل اقدام نماید. نکته دیگر این است که حضور فرد و اقامت وی در کانادا برای خرید ملک الزامی است و نمی‌تواند از راه دور اقدام به خرید نماید مگر اینکه وکالت برخی موارد را به وکیل خود اعطا کرده باشد و از این طریق اقدام کند.

درباره خرید ملک در کانادا

نکات مهم خرید ملک در کانادا

  • در صورتی که فرد خریدار ۲۰ درصد اولیه را برای ارائه به فروشنده نداشته باشد می‌تواند بدهی خود را نزد فروشنده بیمه کند و از این طریق در رابطه با پرداخت آن به وی اطمینان دهد.
  • برای پیدا کردن خانه در کانادا می‌توانید از سایت‌های معتبری مثل www.realtor.ca استفاده نمایید و از این طریق با واسطه در ارتباط قرار گیرید و برای خرید خانه اقدام کنید. در این سایت همچنین امکان انتخاب ملک تجاری یا مسکونی وجود دارد.
  • هیچ فردی نمی‌تواند صرفا از طریق خرید ملک در کانادا اقامت دائم این کشور را دریافت کند و به همین منظور باید روش دیگری را مثل سرمایه گذاری یا مهاجرت تحصیلی به کانادا برای بالا رفتن احتمال اخذ اقامت دائم انتخاب نمایند.
  • روند خرید ملک در کانادا با توجه به اینکه کسی ساکن آن ملک هست یا خیر در مدت متفاوتی انجام می‌گیرد و مثلا اگر کسی در آن ملک سکونت نداشته باشد در حدود ۱ ماه می‌تواند نهایی شود اما در غیر این صورت حتی ۲ ماه یا بیشتر نیز بسته به توافقات بین خریدار و فروشنده طول می‌کشد.
  • با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی و حتی مسائل سیاسی در هر ایالت و شهری در کانادا متفاوت است، هر فردی باید پیش از اقدام به خرید ملک در کانادا در رابطه با مناطق مختلف اطلاعات کسب کند و جزئیات ریز مربوط به آن را نیز به دست آورد تا بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.
  • با توجه به اینکه کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان است، به نظر می‌رسد که برای خرید ملک در آن انتخاب‌های گوناگونی داشته باشید و به همین منظور می‌توانید با توجه به شرایط و مسائل زندگی خود، ملک مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • قوانین خرید ملک در ایالات مختلف کانادا متفاوت است و برای خرید ملک نباید فقط به مطالب و اطلاعات موجود بسنده کنید بلکه می‌توانید از طریق دریافت مشاوره از یک مشاور خوب و خبره اقدام نمایید و اطلاعات کسب کنید.
  • نداشتن سوءپیشینه از مسائلی است که در خرید ملک مورد بررسی قرار می‌گیرد و افرادی که سوءپیشینه دارند در بسیاری از مواقع نمی‌توانند خرید ملک انجام دهند.

درباره نحوه خرید ملک در کانادا

مالیات بر ملک در کانادا

دولت کانادا برای جلوگیری از رکود سرمایه و انباشت سرمایه مردم به شکل ملک، قوانین مالیاتی مختلفی را وضع کرده است که به همین منظور بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای سرمایه‌گذاری و نگه‌داری پول‌های خود ملک نخرند.

این قواعد مالیاتی برای مهاجران نیز اعمال می‌شود و حتی درصد بیشتری دارد تا آن‌ها شغل خود را خرید و فروش ملک قرار ندهند و از این طریق اقدام به دریافت سود نکنند.

در حالت کلی افرادی که مقیم کانادا نیستند باید ۱۵ درصد مالیات بیشتری نسبت به افراد کانادایی پرداخت نمایند و این مقدار مازاد، نسبت به هر مالیاتی است که در هر شهری فرد باید آن را بپردازد و مقدار مشخصی ندارد.

این قانون از سال ۲۰۱۷ تصویب شده است و تمام افراد ملزم به اجرای آن هستند و در مورد مهاجران و غیره نیز اعمال می‌گردد و باید مالیات بیشتری نسبت به افراد مقیم کانادا پرداخت کنند.

همچنین محدودیت‌هایی برای خرید ملک در سال وضع شده است و بیش از حد معینی نمی‌توانند ملک بخرند و حتی برای فروش آن نیز باید مالیات پرداخت کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا