وصول مطالبات

۲ راه جدا کردن یارانه | چطور یارانه خود را از دیگر اعضای خانواده جدا کنیم؟

جداکردن یارانه برای سرپرستان جدید خانوار افراد مطلقه و خانواده‌هایی که عضو جدیدی به آن‌ها اضافه شده به این صورت است که باید اقدامات لازم را در این جهت از ۱۰ تا ۲۰ هر ماه انجام دهند.

افرادی که ازدواج کردند و تمایل به جدا کردن حساب یارانه خود دارند، باید با مدارک از جمله اصل شناسنامه اصل کارت ملی اصل شناسنامه و کارت ملی والدین زوج و اصل و کپی عقدنامه به شعب دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و تقاضای جدا کردن یارانه از سرپرستی پدر کنند (البته در برخی مراکز همراه داشتن مدارک والدین الزامی نیست).

نوشته های مشابه

به علاوه زوج‌هایی که از یکدیگر جدا شده اند، باید با انتقال یارانه بعد از طلاق باید با در دست داشتن مدارک خود از قبیل شناسنامه، کارت ملی، سند طلاق و کپی تمامی مدارک به دفاتر پلیس+ ۱۰ مراجعه و تقاضای سرپرستی جدید برای دریافت یارانه کنند که فرد در این بین باید حساب یارانه جدایی برای خود را در یکی از بانک‌ها ایجاد کند، در غیر اینصورت یارانه پرداخت نمی‌شود.

همچنین اگر افراد مطلقه برای انتقال یارانه به تفاهم نرسند و یکی از طرفین مشکل ایجاد کند، باید به مرکز فرمانداری شهر یا استان خود مراجعه کنند. بعضی از افراد به دلیل ازدواج، طلاق و دیگر موراد یارانه را از سرپرست خانواده جدا می‌کنند.

برای جدا کردن یارانه از سرپرست خانوار نیاز به مدارک، شرایط و سایت جدا کردن یارانه است که در این مطلب توضیح می‌دهیم. اخیرا با جدا کردن یارانه می‌توانید یک میلیون تومان وام دولت را دریافت کنید.

جدا کردن یارانه نقدی از سرپرست خانوار و مدارک مورد نیاز

برای جدا کردن یارانه بعد از ازدواج چه باید کرد؟ جدا کردن ایرانه از سرپرست چقدر طول می‌کشد؟ پاسخ تمامی این سوالات را در این مطلب می‌خوانید.

یارانه یکی از طرح های دولت برای کمک به مردم است که البته به دلیل ثابت ماندن مبلغ آن و پایین آمدن ارزش ریال، مانند سال‌های قبل ارزش ندارد.

با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، خیلی از زوج‌های جوان بعد از ازدواج، که از خانواده پدر جدا می‌شوند و زندگی جدیدی را اغاز می‌کنند، یارانه خود را نیز از آن‌ها جدا می‌کنند تا با جدا کردن یارانه بتوانند یک مکم خرج برای زندگی جدید خود داشته باشند که البته کار درستی است.

پسری که قبل از ازدواج کردن پدر او سرپرست خانواده است و یارانه به حساب او می‌رود، خود سرپرست یک خانواده جدید می‌شود.

زروجین بعد از ازدواج با این سوال روبه‌رو می‌شوند که چگونه باید یارانه را جدا کرد؟ یا بنا به دیگر دلایل مانند طلاق یا فوت سرپرست حتی افراد مجرد که از خانواده خود جدا زندگی می‌کنند قصد می‌کنند که یارانه را جدا کنند، اما جدا کردن یارانه بعد از ازدواج، احتیاج به شرایط خاصی دارد که در اولین قدم باید به مراکز مشخص مراجعه کنیم که می‌توانید آدرس این مراکز را از پلیس به علاوه ۱۰ دریافت کنید.

دریافت کمک از وکیل دادگستری نیز در این زمینه موثر خواهد بود.

جدا کردن یارانه

مدارک لازم جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

در جلسات مشاوره حقوقی به موکلین ۳ مدرک را برای جدا کردن یارانه لازم می‌شمارند:

  1. مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.
  2. مدارک شناسایی هر دو طرف که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.
  3. اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانواده جدید برای یارانه به کجا برویم؟

زوج‌ها باید مدارک خود را آماده کنند و به آدرس‌هایی که مراکز پلیس +۱۰ به آن‌ها داده مراجعه کنند تا نامشان از لیست خانواده حذف شود.

سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس ۱۰+ و پر کردن فرم و گرفتن شماره پیگیری که از مرکز قبلی گرفته اند می‌توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه خود را با معرفی خانواده جدید به اتمام برسانند.

انجام دادن این مراحل حدود ۱ تا ۲ ماه طول می‌شکد. به همین دلیل برای اینکه یارانه یک ماه را از دست ندهید باید مراحل بالا را بین دهم تا بستم هر ماه انجام دهید.

قبل از انجام دادن این پروسه زوجین باید یک حساب بانکی ایجاد کنند و شماره کارت و شماره حساب خود را به همراه داشته باشند.

همچنین برای ثبت نام یارانه می‌توانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

مشکلات جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

اما جدا کردن یارانه از خانواده پس از ازدواج مشکلاتی را نیز به همراه دارد، حتی در مواردی دیده شده است که وقتی نام خود را از لیست خانواده حذف می‌کنند تا نام آن‌ها در لیست خانوده جدید ثبت شود، یارانه آن‌ها قطع می‌شود.

دولت در سال‌های اخیر، تلاش می‌کرد تا یارانه افرادی که درآمد بالاتری دارند را قطع کند و به جای آن‌ها به افرادی که کم درآمد و واقعا نیازمند به یارانه هستند، پرداخت کند.

در این میان، زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند و سرمایه مشخصی نیز ندارند نمی‌توانند یارانه دریافت کنند.

مراحل جدا کردن یارانه

جدا کردن یارانه سرپرست فوت شده

در مواردی که پدر فوت کرده باشد یارانه به حساب مادر خانوار واریز می‌شود با فوت سرپرست خانوار یارانه اعضای خانوار قطع و برای حل این مشکل باید مادر و فرزندان با مدارک اصل شناسنامه و اصل کارت ملی کپی مدارک شناسایی سرپرست قبلی و گواهی فوت به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

در برخی موارد با فوت پدر خانواده فرزند ارشد سرپرستی را بر عهده می‌گیرد و در چنین شرایطی هم انتقال یارانه با این روش مذکور انجام می‌گیرد. این موقعیت یکی از پرتکرارترین پرسش‌های مراجعین از وکیل آنلاین می‌باشد.

جدا کردن یارانه خانوار بد سرپرست

انتقال یارانه در خانوار‌های بد سرپرست نیز در مرکز پلیس +۱۰ انجام می‌گیرد، اما در این موارد جهت تغییر در کفالت و حضانت و غیره افراد باید ابتدا به مرکز فرمانداری استان مربوطه مراجعه کنند و با گرفتن نامه رسمی از فرمانداری به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

در مواردی از قبیل اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر، زندانی بودن، فوت یا مفقود یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی خانوار (مثل زندگی در خارج کشور)، عدم صلاحیت سرپرست خانوار و افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و فاقد سرپرست هستند، کمک‌های موضوع این آیین نامه به تشخیص سازمان، به سرپرست دیگری پرداخت خواهد شد.

افراد زندانی خود سرپرست مستثنی بوده و کمک‌های مربوط به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. جدا کردن یارانه حدود یک تا دو ماه زمان می‌برد تا یارانه افراد پس از انتقال به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

گفتنی است برای ایجاد حساب یارانه جدید در بین زوج‌های جوان الزاما باید هر دو یارانه فعال داشته باشند.

به بیانی اگر یارانه هر دو یا یکی در خانواده قبلی قطع شده باشد با درخواست جدید برای زوجی که یارانه‌اش پیشتر قطع شده است، امکان فعال کردن مجدد یارانه وجود ندارد، حتی اگر زوج در خانواده جدید خود با مشکلات شدید اقتصادی رو به رو باشند.

در هر صورت امکان برقراری تماس با وکیل تلفنی و مطرح کردن سوالات بیشتر همواره در بنیاد وکلا برای شما فراهم می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. چندسال قبل یارانه ما به علت فوت پدرمان قطع شده بود ولی تا مراحل انتقال سرپرست را انجام دهیم حدود چندماه یارانه ماقطع شد این مبالغ که درزمان قطع یارانه به حساب مان واریز نمیشود کجا میرود وکسانیکه خانواده های ضعیف هستند وفوت اعضا هم برایشان پیش می آید رواست که یارانه ماه های قطع شده به افراد واریز نشود؟؟؟

  2. باسلام خدمت شما شهروندان عزیز بنده تمامی نظرهای شما دیدم به حق و دروست ولی راجب این گلایه های شما عزیزان باید مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای نگهبان و مجالس های زیر ربط های دیگر باید تصمیم گیری بشود و رأی گیری انجام گیرد که آیا می‌شود یارانه و معشیتی های هر فردی را به حساب شخصی خودشان واریز کرد یا خیر به همین روال به حساب سرپرستان هر خانوارها خواهد ماند‌:
    السلام علیکم رحمةالله علیه: ستاد رهبری

  3. سلام من و برادرم مجرد هستیم بخاطر بیمه تامین اجتماعی و کارکرد بانکی که داشتیم دهک پدرم ۹ بود البته تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام خمینی .که چند ماه پیش به پا اطلاع دادن که باید دهکتون پایین بیاد در غیر این صورت از کمیته امداد خارجتون میکنند من و برادرم با مراجعه به پلیس +۱۰ یارانه خودمون رو جدا کردیم و از سایت درخواست اعتراض بررسی به دهک بندی پدرم زدم متاسفانه یارانمون جدا شد اما هنوز به اعتراضمون رسیدگی نشده . ممنون میشم راهنمایی کنید که باید چکار کنیم

  4. من سرپرست خانواده۴نفری هستم ودو فرزندم ازدواج کرده وسرزندگی خود هستند ولی چون از خانوار من حذف نشده اند ونیازی به یارانه الحمدا.. ندارند بهمین جهت پیگیری نمیکنند که با مراجعه به دفترپلیس+۱۰ مراجعه گنند واز خانوار من جدا شوند،برای همین کلیه تراکنشهای وخرید خودرو ایشان درکل بحساب من محاسبه شده وبنده را که بازنشسته هستم وهمسربیمارم که نیاز له این کمک داریم متاسفانه اعلام شده جزئ دهک۱۰ هستیم ویارانه قطع شده ودوسال میباشد که دریافت نکرده ایم.
    راهنمایی کنید من سرپرست خانواده که قبلا۴نفر بودیم وحالا ۲نفر هستیم چه اقدامی جهت حذف دو فرزندم انجام دهم.سپاسگزارم

  5. با سلام بعلت دارایی من و برادرم (ماشین و حقوق ) یارانه مادرمان هم قطع شده با اینکه ایشان یک حقوق ناچیز مستمری میگیرند چطور میتوانیم یارانه ایشان را جدا کنیم که لااقل ایشان بصورت انفرادی یارانه بگیرند؟؟؟ ایشان سرپرست خانواده بودند و ما هم متاهل شده ایم اما یارانه مان را جدا نکردیم . غیر از راه حل اینکه ما جدا کنیم آیا میشود کار دیگر کرد (مثلا حذف ما از لیست ایشان). خواهشمند است راهنمایی بفرمایید..

    1. سلام داداش منم هم چین مشکلی داشتم اگر متاهل شدید شما و برادرتان مدارک کامل خودتون عقد نامه هاتون رو ببرید پلیس +۱۰براتون انجام میدن

  6. سلام واقعا دولت باید ی فکری به این حال بکنه. یارانه من دست شوهرمه و هر ماه باید التماسش کنم تا دو قرون پول بهم بده این واقعا بی عدالتیه. یارانه هر کسی باید ب دست خودش برسه. تو تمام خانواده ها این مشکل هست. همه ی زنای اطرافم ازین بابت گلایه دارند

    1. با سلام و احترام.یارانه پرداختی به حساب سرپرست خانوار از بابت کمک هزینه آب و برق و گاز خانواده است نه پول خرجی خانوار و احیانا نفقه و ….. .لذا مسئولیت سرپرست خانوار ، پرداخت هزینه های آب و برق و گاز مصرفی خانواده است و این یارانه هم کمک هزینه آن است.در حالیکه در سهام عدالت ، حتی بچه مثلا پنج ساله هم ، سهام بحساب شخص واریز می‌شود نه سرپرست خانوار .لذا به این مهم افراد خانوار بایستی توجه کنند .با تشکر

      1. سرپرست خانوده ای که نتونه هزینه های ضروری خانواده شو پرداخت کنه بهتره بره بمیره امیدش به چندغاز یارانه زن و بچه ش نباشه.

  7. واقعا این قانون ها خیلی مسخره ست. یعنی فقط مطلقه ها و ازدواج کرده ها حق زندگی دارند؟ اصلا چرا باید یارانه به حساب سرپرست خانواده واریز بشه؟ از کجا معلوم اصلا ایشون سرپرستی خانواده بکنه؟ یا اینکه همش رو برداره بده به مواد مخدر و بکشه و دود کنه. این طفل معصوم ها دیگه حق ندارند یارانه خود رو جداگانه دریافت کنن چون سرپرست خانوار نیستند؟ اگر طرح کمکی عادلانه ای بود باید یارانه و معیشت هرکس جداگانه به کارت ملی خودش واریز میشد تا اگه در نهایت زندگی مشارکتی داشتند به سرپرست خانواده کمک بکنن. یارانه حق سرپرست خانوار نیست. حق اون طفل معصوم هاست که به دنیا اومدن. خیلی از بچه ها بدسرپرست هستند، اصلا سرپرست خانواده برای اونها هزینه ای نمیکنه.

  8. سلام آیا می‌توانم یارانه خودم را به خاطر درآمد بالایی که دارم از سرپرست خانوار جدا کنم تا یارانه سرپرست خانوار و دیگر اعضا به حساب سرپرست واریز شود؟ البته مجرد هستم و قبلا هم ازدواج نکرده‌ام.

    1. آیا به خاطر درآمد بالایی که داری، به شما یارانه تعلق میگیرد؟
      آیا به خاطر درآمد بالایی که داری، به یارانه نیازمند هستی؟
      آیا به خاطر درآمد بالایی که داری، قصد نداری یارانه ی خود را به کسانی که درآمد بالایی ندارند ببخشی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا