عمومی

۵ راه شکایت از نانوایی

برخی از کالاهای مصرفی به عنوان کالای اساسی طبقه‌­بندی می­‌شوند. وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تعیین قیمت برای کالاهای اساسی است، البته این امر به دلیل جلوگیری از افزایش قیمت­‌های بی ­رویه و حمایت از اقشار مردم است تا بتوانند به کالاهای اساسی با قیمت مناسب دسترسی داشته­ باشند.

من ­جمله کالاهای اساسی که وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره آن قاعده‌­گذاری می‌­کند صنف نانوایی و قیمت انواع نان‌هاست. علاوه بر قیمت هر کدام از اصناف آیین­‌نامه­‌هایی دارند که انواع اصول قابل رعایت توسط صنف را تعیین می‌­کنند، من­ جمله اصول فنی و بهداشتی.

نوشته های مشابه

در این مقاله تلاش خواهیم کرد که انواع قوانین لازم الرعایت برای اصناف نانوایی را بررسی کرده و نتیجه عدم رعایت هر کدام و شکایت از نانوایی را بیان کنیم. همچنین موضوع رعایت قیمت مصوب و سرپیچی از آن به همراه نتیجه‌­ای که برای نانوایی می‌­تواند به همراه داشته باشد بررسی خواهد شد.

قبل از ورود به بررسی تفصیلی مشاوره حقوقی می‌گوید که رسیدگی و نظارت بر نانوایی‌­ها می­‌تواند راسا توسط بازرسان متولی صورت پذیرد و یا آن که بر پایه تماس و شکایت شهروندان باشد.

قواعد فنی و بهداشتی لازم الرعایه توسط صنف نانوایی

با توجه به اینکه نان محصول نهایی و مصرفی است که شهروندان آن را مستقیما از محل تولید یعنی نانوایی دریافت می­‌نمایند، و نیز به دلیل این واقعیت که تقریبا همه شهروندان به صورت روزمره نان را خریداری و مصرف می­‌کنند، رعایت اصول فنی و بهداشتی که نان سالم با کیفیت مناسب را در اختیار شهروندان قرار دهد از اهمیت به سزایی برخوردار است. درباره نحوه نگهداشت محیط ساختمان نانوایی‌­ها دستور العمل‌­های دقیق و بازرسی­‌های دوره‌ای وجود دارد.

همچنین درباره نظافت فردی نانوایان و نحوه نگه داشتن ابزار نانوایی نیز دستورالعمل­‌ها دقیق و مشخص هستند که در ادامه مطرح خواهند شد.

مطابق با مفاد آیین نامه بهداشت نانوایی، ساختمان محل تولید نان باید از هرگونه آلودگی و گرد و غبار و موادی که بوی نان را تغییر دهند به دور باشند و نیز دارای شرایط زیر باشد:

  1. استفاده از سیگار در محیط نانوایی ممنوع است.
  2. درها و شیشه­‌های نانوایی باید به صورت هفتگی ضدعفونی شوند.
  3. استفاده از حشره کش و سطل زباله بدون درب در محیط نانوایی ممنوع است.
  4. نگهداری از پرندگان و حیوانات خانگی در محیط نانوایی ممنوع است.
  5. نگهداری وسایل غیرضروری در محیط نانوایی مجاز نیست.
  6. در محیط نانوایی باید کپسول اطفا حریق و نیز جعبه کمک‌­های اولیه وجود داشته باشد.
  7. کارت تندرستی اعضای نانوایی باید در محل نانوایی نصب باشد، البته که کارت باید اعتبار داشته باشد و کارت منقضی شده کفایت نمی‌­کند.
  8. نظافت محیط نانوایی شامل دیوار، کف و سالن باید به صورت منظم صورت پذیرد.
  9. افرادی به جز کارکنان نانوایی حق ورود به محیط نانوایی را ندارند.
  10. کف ساختمان نانوایی باید به گونه درست شده باشد که شکاف و درز نداشته باشد و نیز قابل شستشو باشد، برای مثال از جنس سرامیک باشد. همچنین کف ساختمان نانوایی باید به تعداد کافی کف شور داشته باشد، به نحوی که زمین به سمت کف شورها دارای شیب ملایم باشد و از جمع شدن آب در هنگام شستشو ممانعت به عمل آورد.
  11. جنس دیوارهای نانوایی از کف تا سقف باید از جنس قابل شستشو و نیز مقاوم باشد، برای مثال سرامیک.
  12. سقف ساختمان نانوایی باید به رنگ روشن بوده و قابلیت شستشو نیز داشته باشد.
  13. در و پنجره­‌های نانوایی باید از جنس قابل شستشو باشند، همچنین ضروری است که سالم و بدون شکستگی باشند. جنس شیشه‌­ها باید ساده و بدون طرح باشد، همچنین از تور مناسب برخوردار باشد.
  14. میز کار نانوایی باید از جنس قابل شستشو باشد، همچنین باید در سلامت کامل قرار داشته باشد.
  15. تهویه ساختمان نانوایی باید به گونه‌­ای باشد که هوای کافی و سالم در آن جریان داشته باشد، همچنین دمای داخل ساختمان نانوایی حداکثر می­‌تواند ۳۰ درجه سانتی گراد باشد.
  16. باید فضای کافی با نورگیر و تهویه مناسب به عنوان انبار آرد اختصاص داده شود.

نحوه شکایت از نانوایی

علاوه بر ویژگی­‌هایی که ساختمان نانوایی باید دارا باشد، کارکنان نانوایی نیز باید مقرراتی را رعایت کنند که به شرح زیر است:

  1. گذراندن دوره بهداشت عمومی و داشتن گواهینامه دوره­‌های مربوطه توسط تمامی کارکنان نانوایی ضروری است.
  2. داشتن مدرک فنی و حرف‌ه­ای که موید توانایی نانوایان در پخت نان در حال عرضه باشد، برای متصدیان نانوایی ضروری است.
  3. انجام معاینه پزشکی برای کلیه کارکنان نانوایی ضروری است، البته که کارت معاینه باید برای ایشان صادر شده باشد، که اعتبار آن ۶ ماه بوده و کارکنان باید نسبت به تمدید آن­ در موقع مناسب اقدام نمایند.
  4. رعایت بهداشت فردی و عمومی همچون داشتن کلاه و روپوش مناسب و بهداشتی، داشتن وسایل شستشوی شخصی و کمد لباس اختصاصی، دوش گرفتن روزانه و پس از پایان کار،  کوتاه نگهداشتن موی سر و ناخن دست برای کارکنان نانوایی ضروری است.
  5. کارکنان نانوایی باید با نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی و جعبه کمک‌­های اولیه آشنایی کافی داشته باشند.
  6. کارکنان نانوایی نباید با لباس مخصوص کار یعنی روپوش و کلاه از محیط نانوایی خارج شوند.

دسته سوم از قواعدی که باید توسط نانوایی‌­ها رعایت گردد با ابزار آلات مورد استفاده آن‌ها مرتبط است که به قرار زیر است:

  1. در بالای دستگاه پخت نان باید هواکش نصب شود، ضروری است که هواکش نصب شده از قدرت مکش کافی برخوردار باشد.
  2. کارکنان نانوایی باید از ماسک مناسب استفاده نمایند تا ذرات آرد و دوده معلق در هوا به ایشان سرایت نکند.
  3. دستگاه­‌های گخت نان باید به صورت دوره‌­ای سرویس شوند، این دستگاه­‌ها اعم هستند از مشعل­‌ها و اتصالات آن‌ها.
  4. ۴-    ضروری است که از دستگاه خمیر زن مناسب به نحوی که شیر آب سرد و گرم به آن نصب بوده و فاقد هرگونه درزی باشد استفاده شود.
  5. در حین تحویل نان نمی‌­توان از کاغذهای غیر بهداشتی همچون روزنامه استفاده کرد.
  6. نانوایی­‌ها مجاز به استفاده از جوش شیرین در تهیه خمیر نان نیستند.
  7. ضروری است که پیش از درست کردن خمیر، آرد مورد استفاده الک شود.
  8. حداقل یک ساعت پس از اضافه کردن خمیر مایه به خمیر نان باید به خمیر فرصت داده شود تا تخمیر به خوبی انجام شود.
  9. نمک مورد استفاده نباید از حداکثر ۲ درصد بیشتر باشد، همچنین باید از نمک بهداشتی که شماره پروانه بهره برداری و تاریخ تولید و انقضای معلوم داشته باشد استفاده شود.

علاوه بر موارد یاد شده در دسته­‌بندی­‌های فوق، ضروری است که چیدمان تجهیزات در ساختمان نانوایی به گونه باشد که از رفت و آمد آسان کارکنان جلوگیری نکرده و نیز دسترسی ایشان به تجهیزات را دشوار نسازد.

نکته دیگر آن که در مصرف آرد ذخیره شده در نانوایی، ضروری است که تقدم و تاخر تاریخی آن رعایت شود، به نحوی که آرد با تاریخ تولید زودتر اول استفاده شود و به همین ترتیب ادامه پیدا کند.

مطابق با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت، رعایت موارد فوق الذکر برای تمام نانوایی‌­ها ضروری است. البته موارد دیگری هم هستند که در اینجا بدان‌ها اشاره نکردیم و در صورتی که علاقه به کسب اطلاعات بیشتر داشتید می­‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی به پرسش‌­های خود پاسخ دهید.

شکایت از نانوایی بابت مسائل بهداشتی

نانوایی­‌ها به صورت دوره‌­ای مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌­گیرند تا از رعایت قواعد توسط آن‌ها اطمینان حاصل شود، با این حال چنانچه در نانوایی محل خود یا هر محل دیگری، با ساختمان نانوایی مواجه شدید که ضوابط بهداشتی و فنی را رعایت نکرده بود، و یا آن که کارکنان نانوایی را در حال تخلف از یکی از قواعد تعیین شده مشاهده کردید، و نیز در صورتی که نان تهیه و توزیع کیفیت و شرایط مقرر را نداشت، این امکان وجود دارد که نسبت به گزارش و طرح شکایت اقدام نمایید.

راه­‌های متعددی برای طرح شکایت پیش‌­بینی شده است که در ادامه بدان‌ها پرداخته خواهد شد.

عدم رعایت قیمت مصوب توسط نانوایی‌­ها

همان­طور که پیش از این بیان شد با توجه به اهمیت و ضرورت نان در سبد خانوار ایرانی، قیمت نان به صورت مصوب تعیین و اعلام می‌­گردد. قیمت نان که با توجه به نان خریداری شده متفاوت است، برای کلیه نانوایی­‌های تحت شمول لازم­ الرعایه بوده و در صورت تخلف نانوایی قابلیت شکایت برای شهروندان و نیز ثبت گزارش وجود دارد.

البته با توجه به افزایش قیمت­‌ها بهتر آن است که پیش از اقدام و ثبت اعتراض نسبت به قیمت روز نان اطلاعات کسب کرده و از تخلف نانوایی مطمئن شوید.

شکایت از نانوایی

بیان شد که نانوایی­‌ها باید ضوابط متعدد و دقیقی را رعایت نمایند که این ضوابط هم به ساختمان نانوایی، هم به کیفیت نان تولید و توزیع شده و هم به کارکنان نانوایی توجه دارد. همچنین بیان شد که قیمت نان یک قیمت مصوب و سراسری است که امکان تخطی از آن وجود ندارد.

حال باید دید در صورت زیر پا نهادن هر یک از موارد از پیش گفته شده چه گزینه­‌هایی برای شهروندان وجود دارد؟

اقدام از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی، به عنوان مرجع اختصاصی شناخته می‌­شود که به تخلفات صنفی و بهداشتی رسیدگی می‌­نماید. این سازمان شماره تماس ۱۲۴ و نیز سامانه پیامکی با شماره ۳۰۰۰۹۶۵۱ را به عنوان سامانه اطلاع رسانی و طرح شکایات مردمی از نانوایی‌­ها معرفی کرده است.

با توجه به وظیفه تعزیرات به ویژه در بخش اقتصادی، رسیدگی به شکایاتی که مشمول یکی از عناوین تقلب، فروش اجباری، اخفا یا عدم صدور فاکتور باشد بهتر است که از مسیرهای معرفی شده سازمان تعزیرات حکومتی صورت پذیرد.

نانوایی

اقدام از طریق وزارت بهداشت

وزارت بهداشت به عنوان متولی عمومی بهداشت و سلامت سامانه ۱۹۰ را برای اعلام تخلفات بهداشتی نانوایی‌­ها معرفی کرده است، در نتیجه چنانچه با تخلف از هر یک از ضوابط بهداشتی در نانوایی مواجه شدید می­‌توانید از طریق سامانه ۱۹۰ اعتراض خود را به وزارت بهداشت اعلام نمایید.

شکایت از طریق اتحادیه اصناف

اتحادیه اصناف نانوایان از برخی حقوق و تکالیف قانونی و صنفی برخوردار بوده و امکان ورود به تخلفات نانوایی، رسیدگی و تصمیم­‌گیری با نانوایی متخلف را داراست، به همین دلیل می­‌تواند بدون رجوع به سازمان تعزیرات حکومتی یا وزارت بهداشت به اتحادیه صنف نانوایان رجوع کرد.

چنانچه از طریق صنف اقدام به شکایت نمایید و صنف ظرف ۱۰ روز نتواند اختلاف بر طرف نماید، متعهد است که اختلاف را به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دهد. قابل ذکر آن که رسیدگی در سازمان تعزیرات حکومتی با آگاهی سازمان نظارت و بازرسی انجام می­‌گیرد.

شکایت از طریق سامانه ثبت شکایات مردمی

سازمان حقوق مصرف­کنندگان و تولیدکنندگان سامانه‌ای اختصاصی برای طرح شکایات توسط شهروندان تحت عنوان سامانه ثبت شکایات مردمی را معرفی کرده است. در این سامانه امکان ثبت شکایت از کلیه کسب و کارها و فروشگاه‌­ها من جمله نانوایی­‌ها وجود دارد.

شکایت در مراجع قضایی

مراجع قضایی به عنوان مرجع عام رسیدگی به تظلمات و دعاوی، اصولا خود را صالح به رسیدگی به هر اختلافی که به ایشان ارجاع شود می‌­دانند مگر آن که در قانون خلاف این موضوع تعیین شده باشد.

من ­جمله مواردی که امکان طرح شکایت کیفری دارد حالتی است که از اقدامات نانوایی بهداشت عمومی تحت تاثیر قرار می­‌گیرد، با توجه به اهمیتی که بهداشت و سلامت عمومی دارد طبیعی که مرجع قضایی بتواند ورود نماید.

همچنین در فرضی که ساختمان نانوایی مزاحم همسایگان اعم از تجاری یا مسکونی باشد، امکان طرح دعوای حقوقی با وکیل دادگستری وجود خواهد داشت.

نان

مشاوره در شکایت از نانوایی

نانوایی‌­ها با ساعت‌­های کاری زیاد و مشتریان متعدد که در حال رفت و آمد هستند معمولا به عنوان ساختمان‌هایی شناخته می‌­شوند که در صورت عدم رعایت می‌­توانند مزاحمت­‌هایی را برای همسایگان خود ایجاد نمایند.

نکته دیگری که باید بدان توجه داشت ضرورت رعایت بهداشت توسط نانوایی است، محصول تولید شده توسط نانوایی‌­ها، یعنی نان، یک محصول نهایی بوده که به صورت روزانه مورد استفاده شهروندان قرار می­‌گیرد. رعایت نکردن بهداشت توسط نانوایی‌­ها، اعم از بهداشت فردی و بهداشت محیط و نیز رعایت نکردن ضوابطی که کیفیت مناسب نان را تضمین نماید، می‌­تواند سلامت شهروندان را مخدوش نماید.

با توجه به اهمیتی که فعالیت نانوایی و محصول تولیدی آن در سطح خرد و کلان داراست، انواع ضوابط قابل رعایت توسط آن‌ها تهیه و اجرایی شده است، همچنین قیمت نان به صورت دوره‌­ای و سراسری تعیین می­‌شود تا از اعمال سلیقه­‌ها خودداری به عمل آید.

البته با وجودی که بازرسی­‌های دوره‌­ای از نانوایی­‌ها صورت می­‌پذیرد، اما همواره این امکان وجود دارد که تخلفاتی از دید مراجع نهان باقی بماند.

به همین سبب راه­‌های ارتباطی متعددی پیش‌­بینی شده است تا شهروندان بتوانند تخلفات نانوایی اعم از بهداشتی، فنی یا عدم رعایت قیمت را گزارش دهند.

با توجه به تعدد تخلفات و راهکارهای ثبت اعتراض، چنانچه قصد اعلام نظر خود درباره تخلف یک ساختمان نانوایی را دارید پیشنهاد می­‌شود که نخست با وکیل آنلاین و حضوری متخصص بنیاد وکلا تماس بگیرید تا بهترین راه و روش عملکرد را با همراهی هم به دست آوریم.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. سلام وخسته نباشید .نانوایی روستامون اکثر. اوقات بسته است یه رو میگه گازوئیل نیست یه روز میگه آرد تموم کرده یه روز میگه آب شیرین نیست هردفعه یه بهونه میاره روزی که پخت میکنه یه کیسه نهایتا یکو نصفی
    آخه این چه وضعیه پیگیری کنین لطفا آرد که شده کیسه ۴۰۰ تومن کی میتونه بره آزاد بگیره (آرد .نان)الباقی آرد ها رو میفروشن بعد که میگیم چرا بسته است میگن آرد تموم کردیم .

    آدرس دقیق زاهدان بخش کورین روستای حسن آباد

    ممنون میشم پیگیری کنین

  2. سلام وقت بخیر
    نانوایی سنگک فاز ۵ شمالی( مپسا ) پرند بلوار حمیدی بلوار شهید فهمیده بصورت تعمدی نون کنجدی بیکیفیت که مقدار بسیار ناچیزی کنجد پاشیده بقیمت ۷۰۰۰ تومن پخت میکنه و بزور هر مشتری که میاد میگه نان ساده ۳۰۰۰ تومنی نداریم باید همین رو ببرین .مردم این ناحیه وضعیت مالی خوبی ندارن حتی برای خرید نان ساده باید ساعت ها تو صف وایستن. زمانی هم که صف شلوغ میشه نانوایی مذکور سو استفاده میکنه و بجای پخت نان ساده ،کنجدی تحویل مردم میده لطفا رسیدگی کنین

  3. سلام در چیتگر شمالی خ.احد نانوای بربری کارش شد با یک روزپول دوتا نون رو میگیره ویکی نون میده ویک روز بعد با کارخوان دیگر نون آزاد به قیمت ۵۶۰۰میفروشه یعنی دزدی با کارت ملت کسی هم رسیدگی نمیکنه

  4. نانوایی محل ما با آرد یارانه ای که هرنان ۱۶۰۰ تومان میشه، نان شیر مال می پزه میده ۱۵۰۰۰ تومان . دو تا نان گرفتم شد ۳۰ هزار تومان. تو همان کارتخوان نانوایی زد هجده عدد نان. بعبارتی هم ظرفیت نان دستگاه را کامل میکنه و آرد مازادش رو می فروشه هم از آرد یارانه ای نان شير مال می زنه و آزاد می فروشه( یعنی هم از توبره می خوره هم از آخور). مشهد سرافراز ۱۳ راضی ۲/۱ نانوایی سلامت

  5. سلام بالا دستی خودش دزد است ما با سامانه ۱۲۴تماس گرفتیم از نانوایی شکایت کردیم سامانه زنگ زده به نانوا شماره منو داده گفته این شماره از تو شکایت کرده بهش نان نده یغمایی از روستای فسندوز استان آذربایجان غربی شهرستان میاندوآب
    تخلفات نانوا شروع از ساعت ۱۰صبح تا ۱۲صبح کیفیت نان صفر وزن یک قرص نان ۹۰گرم
    استفاده از مشتری برای جمع کردن نان مردم
    الان ۲۰سال است زنگ می‌زنیم هیچ واحدی نمیاد

    1. سلام بله دقیقا همینطوره،با سامانه ۱۲۴ تماس گرفتم در مورد گران فروشی داروخانه، کلی اطلاعات و شماره تماس از من گرفتن و به داروخانه متخلف گفتن ایشون از شما شاکیه و…دیگه هیچ تمام شد پشیمانی ماند.

  6. با سلام نانوایی در محل ماست ک علاوه بر تخلفات نانوایی است بچه های کوچیک اخفال می‌کند و با دادن دستمزد زیاد و بردن بچه های بیرون بعد از ساعت کاری و دعوت آنها جای تفریحی و شام و غیره …از آنها سواستفاده می‌کند در ضمن در این نانوایی ک نان لواش باید پخت کند نان خشک آن هم از بیرون خریداری مشود و سهمیه آرد را ب نانوایی های دیگر می‌فروشد و کاملا ب صورت فورمایته فقط از ساعت ۵ تا ۹ شب بجز روز شنبه باز است تمام کسایی ک برای کمکی می‌آورد کودکان زیر ۱۲ سال است ادرس آبادان .کوی قدس بهار ۳۷ نرسید ب مسجد خواش میکنم رسیدگی کنید

  7. باسلام
    محله ما ی نونوایی هست ک برخورد کسی ک نون میده خیلی بده و به هرکی دلش میخاد نون میده و ب هرکی دلش نخاد نون نمیده و جدا از اون با لحن تند و خشونت رفتار میکنه، جایی هست این مورد و پیگیری کنم

  8. نانوایی بربری محل ما به آدرس ” بابل، خیابان حدفاصل میدان اوقاف تا میدان امامزاده قاسم، نانوایی بربری جنب مسجد چاله زمین” حدود ۵۰ درصد نانها را علناً در زیر میز قایم میکنه، بعبارتی از هر کوره نصفی از نانها را به مردم عرضه نمیکنه و علیرغم عدم رعایت هرگونه موارد نظافتی با رشوه دهی و غیره هم نانها را بصورت غیر قانونی آخر هر شب به افراد خاص میفروشه و هم باعث مریضی صدها نفر از مشتری هاش شده. نظارتتون کجااااست؟

  9. سلام یدونه نانوانی سنگک تومحله ماه هستش که کارگراش معتادن ودر همونجاه مصرف میکنن وهمیشه سیگار روشن دستشون هست ووقتی داخله مغازه میشی بوی مواد همجاه پیجیده حتی چندروز پلمپ کرده بودن ازطرف بهداشت به خاطره موش ومواد مخدر از وقتی که بازکردن ازقبل بدترشده لطفاً رسیدگی کنید.خیلی هم کثیفه ممنون. میدان امام حسین خیابان تهرانو کوچه اسلامی نبش کوچه الماسی کوپایی داخل گاراژ

  10. سلام یدونه نانوانی سنگک تومحله ماه هستش که کارگراش معتادن ودر همونجاه مصرف میکنن وهمیشه سیگار روشن دستشون هست ووقتی داخله مغازه میشی بوی مواد همجاه پیجیده حتی چندروز پلمپ کرده بودن ازطرف بهداشت به خاطره موش ومواد مخدر از وقتی که بازکردن ازقبل بدترشده لطفاً رسیدگی کنید.ممنون. میدان امام حسین خیابان تهرانو کوچه اسلامی نبش کوچه الماسی کوپایی داخل گاراژ

  11. سلام ما از نانوایی بربری سر کوچه مان نان می‌خریم که هر روز در ازای هر دفعه نان خریدن دو تا نان یا یکی نان زیادتر از کارت مان پول می‌کشید ما در موبایل مان رمز دوم داریم میایم نگاه می‌کنیم هر دفعه زیاد می‌کشید کاغذ هم در کارت خوان خود ندارد به همین دلیل هر دفعه پول زیاد تر می‌کشید و نظافت ندارد و هر دفعه با زور گویی با آدم رفتار میکنن همه اش به یک طرف ولی پول خوری تا کی باید ادامه پیدا کنه ما برای پول بدست آوردن یک هزار تومانی زحمت میکشیم و به صورت مجانی اونا به راحتی پول از کارت مان میکشن که انگار ما نمی‌فهمیم ما از دولت می‌خواهیم به این شکایت مان رسیدگی کنن و حداقل یک اخطاریه به این نانوایی بدهن که مردم می‌فهمند و بی عدالتی دیگر بس است آدرس اسلام شهر میان آباد کوچه نجاری سردار ۶

  12. سلام در محله ما دو تا بربری و نه هزارو ششصد میگیره کارتخوانم دست خودش . یعنی سه تا نون کنجد دار میزنه دوتا تحویل میده . محله تهران پارس خیابان جشنواره _خیابان رضا میوه _ نبش کوچه رحیمی _کنار سوپرمارکت سلمان .
    امیدوارم رسیدگی بشه . واقعا مردم خسته آن از این همه دزدی کوچیکه و بزرگ .

  13. این نانوایی بدون لباس مخصوص و رعایت بهداشت نان پخت میکنه و اسرار داره خودش باید نان رو جمع کنه درصورتی که دستاش تمیز نیست
    (سه راه اذری .خیابان برخورداری خیابان حسین
    زاده پلاک ۴۱ نانوایی لواشی گل گندم

  14. سلام. نانوایی در جنت آباد شمالی شهرک مبعث نبش بهارستان ۱۳ هم گرانفروشی می کند و هم رعایت صف را نمی کند. هرکس هم نان گرانتری درخواست بدهد اول نوبت آن شخص است و کارت آن را در دستگاه پوز معمولی می کشد. چرا که معلوم نشود و هیچ رسیدی هم ارائه نمی دهد.

    1. باسلام نانوایی حرارتی کرمان شهرک مطهری خیابان خیبر آقای شهابی پول میزاره مغازه هر کی نون خواست یه ده تومن بهش میده میکشه داخل دستگاه پوز یعنی جای نون پول میده ملتلطفا رسیدگی کنید

  15. سلام لطفا پیام منم استوری کنید دوتا بربری گرفتم ده تومن کشید یعنی هر سری بمن من میگه ده تومن بدم کارت بکشم من نمیزارم اینسری سر خود کشید کار هر روزشون از ملت بیشتر کارت میکشن یه هفته بعد میگن آردمون تموم شده آدرس بربری فروشم رسالت بلوار کشاورز پشت پارک لطفا استوری کنید تا شاید به دست مسئولین برسه باهاشون برخورد کنن مننون

  16. وقتی یک کیسه اردو ۶۰۰هزارتومان ازادمیفروشه مجبورنیست نان درست کنه
    این اب ازسرچشمه کثیف هست اگه راست میگن وام کم بهره بدن به نانوایی ها ودوربین مداربسته نصب کنند وهرهفته تعزیرات چک کنند ببیند اردمیفروشند یا یخچال بزرگ بگن بخرند وصبح زود خمیر اماده تحویل بدن تا دزدی نکنند وهمه خمیر را نان بپزند

  17. سلام
    نانوایی سنگکی محل ما نان ساده را تا دو ماه پیش ۲۰۰۰ تومان می‌داد و بعد کرد ۳۰۰۰تومان و از دیروز کرد ۵۰۰۰ تومان
    می‌گوید دیگر در تهران نان دولتی وجود ندارد و همه آزادپز شده‌اند
    خدا وکیلی مگر حقوق کارمند و بازنشسته چند درصد اضافه شده که همه چیز اینگونه گران می‌شود!!!!؟؟؟؟؟

  18. سلام من از پرند فاز ۶ بلوار امام جعفرصادق ع ایثارگران غربی هستم یک نوای سنگکی ازاد پز هست که وقتی به نوع پخت یا برخورد یا رعایت نوبت اعتراضی میشه با وقاحت تمام ادعا میکنه و میگه همینه که هست من ازاد پزم و به نعوذبالله خداهم جوابگو نیستم و همش در صورت برخورد مشتریان از الفاظ بسیار زشت و توهینی وتهدید وو بکار میبره و فحاشی میکنه .با ۱۲۴ تماس میگیریم جواب نمیده و هیچ جای نیست که جوابگو باشه و به این مردم بیچاره که اکثرا از اقشار کم درامد و جانباز و ایثارگران هستند و درشآن خودشون نمیبینند که دهن به دهن یا جواب بدن این نانوای و عواملش نهایت سواستفاده را نموده وبر رفتار و کردار خودشون جری تر و وقیح ترمیشوند .
    چرا ۱۲۴ جوابگو نیست. ؟چرا باید اینگونه افراد باعث به حاشیه کشیدن زحمات بقیه بشه ؟چرانباید برخورد حداقلی صورت بگیره که اینچنین وقیحانه به بزرگ و کوچک توهین کنه اخ که امان از دل پر مردم این منطقه و بی مسعولیتی عوامل پاسخگو و مسعولین این صنف

    1. اگر دیدید از هیچ مرجعی نتوانستید جواب بگیرید،بهترین کار اقدام عملی خودتان میباشد یعنی محاکمه صحرایی و صدور حکم و اجرای آن توسط تعدادی از جوانان غیور آن محله میباشد.

  19. نانوایی سنگکی شهرک فجر واقع در تهران . بزرگراه نیایش شرق . روبروی پردیس ملت ؛ از آرد نا مرغوب استفاده می کند ؛ یک وجب نان سنگک خمیر و سوخته و آلوده به سیاهی تنور گردان را می فروشد و رسید دریافت پول نمی دهد . شاطر نانوایی معتاد است و رعایت بهداشت را نمی کند . شهرک فجر محل زندگزی ۷۰۰ خانواده شهید و جانباز و آزاده است و چون فقط یک نانوایی سنگکی دارد مشتریها ناچارند تخلفات عدیده نانوا و شاطر را نادیده بگیرند . تقاضای اعزام بازرس و برخورد قاطع با این نانوایی بی وجدان داریم

  20. همین پراکندگی و آشفتگی بین سازمان ها یعنی هیچ نظارتی نیست و آب در هاون کوبیدنه،و نانواها هم هرجور دلشون میخواد می تازونند.شخصا که از چهار پنج نانوایی مختلف خرید میکنم هیچکدوم عاری از مشکل و تخلف نیستند و به جرأت عارضم نانوایی شش دانگ تابع مقررات مربوطه وجود نداره

  21. هیچ تاثیری نداره ۱۰تا نانوایی تو محل خودم میشناسم دولتی هستن کارت خوان رو دست خودشون هست و مصرف کننده فقط کارت میده
    ۱ نان سفارش میدید ۴تا نان پای مصرف کننده میکشه نان ساده بگیریدی کنجدی کارت میکشه و انواع اقسام تخلافات سامانه ۱۲۴ بیشتر از ۱۰ مورد از ۴ماه قبل شکایت ثبت کردم زده در انتظار بررسی کشک چی پشم چی هست این تخلفات ادرس هم خواستید تهرانپارس میدان پروین نانواییهاشو برید بررسی کنید

      1. نانوایی محل ما،به هر کی که دوست نداره،نون نامیده و علیک قوانین و تعرفه ها رو بهونه می‌کنه.من چند باره دارم میرم و دست خالی بر میگردم.با وجود اینا حتما ما هم باید برگ درخت بخوریم دیگه.رسیدگی کنید لطفا.

      2. نانوایی محل ما،به هر کی که دوست نداره،نون نمیده و علکی قوانین و تعرفه ها رو بهونه می‌کنه.من چند باره دارم میرم و دست خالی بر میگردم.با وجود اینا حتما ما هم باید برگ درخت بخوریم دیگه.رسیدگی کنید لطفا.

    1. سلام یدونه نانوانی سنگک تومحله ماه هستش که کارگراش معتادن ودر همونجاه مصرف میکنن وهمیشه سیگار روشن دستشون هست ووقتی داخله مغازه میشی بوی مواد همجاه پیجیده حتی چندروز پلمپ کرده بودن ازطرف بهداشت به خاطره موش ومواد مخدر از وقتی که بازکردن ازقبل بدترشده لطفاً رسیدگی کنید.خیلی هم کثیفه ممنون. میدان امام حسین خیابان تهرانو کوچه اسلامی نبش کوچه الماسی کوپایی داخل گاراژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا