عمومی

شکایت از دفتر پیشخوان دولت

دفتر پیشخوان خدمات دولتی، بخش عمومی و غیردولتی یا به اختصار دفتر پیشخوان به دفاتری اطلاق می شود که دولت برای ارائه خدمات الکترونیک دستگاه های مختلف اجرایی به شهروندان در سطح کشور احداث کرده است.

کلیه دستگاه های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از طریق این دفاتر ارائه دهند.

نوشته های مشابه

هدف از تشکیل این دفاتر، جلوگیری از موازی کاری دستگاه های اداری، کاهش حجم مراجعات مردم به مراکز اصلی دستگاه های دولتی و اجرایی و تسریع در روند اجرای امورات شهروندان می باشد.

اداره این دفاتر با افراد حقیقی یا حقوقی بخش خصوصی است.

برخی از این دفاتر پیشخوان علاوه بر انجام وظایف عادی خود، به عنوان نماینده سازمان ثبت احوال به برخی از درخواست های شهروندان از این سازمان نیز می پردازند.

خدمات و وظایف دفاتر پیشخوان دولت

انجام امور مربوط به ثبت احوال

همیشه وکیل و متخصصین حقوقی به موکلین خود گوشزد می کنند که برای اقداماتی نظیر دریافت شناسنامه المثنی، کارت ملی المثنی، تغییر نام خانوادگی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، تعویض کارت ملی و شناسنامه، درخواست هیات حل اختلاف، صدور گواهی تجرد به دفتر پیشخوان باید مراجعه شود.

انجام امور مربوط به شرکت آب و فاضلاب

خدمات حوادث آب و فاضلاب، تفکیک و ادغام انشعاب، انشعاب آب، تغییر محل، سطح و مسیر، قطع و وصل انشعاب، تعیین قطر انشعاب با ظرفیت قراردادی، تغییر انشعاب آب موقت به دائم، تعویض کنتور خراب، بررسی ترکیدگی لوله آب، درخواست واحد شماری، صدور تسویه حساب آب بها، درخواست اصلاح قبض آب مصرفی، تغییر نام مشترک، جابجایی کنتور، انشعاب فاضلاب.

شکایت از دفتر پیشخوان دولت

انجام امور مربوط به شرکت گاز و توانیر

وصل جریان گاز مشترکین بدهکار، قطع جریان گاز به علت تخریب و نوسازی، ثبت انشعاب جدید، ثبت درخواست افزایش و کاهش قدرت، ثبت درخواست آزمایش کنتور.

انجام امور مربوط به شهرداری

عوارض خودروی سواری، عوارض خودروی سنگین، عوارض موتور سیکلت.

همچنین خدماتی نظیر ثبت نام جهت بیمه سلامت و غیره نیز در این مرکز انجام می شود.

چگونه از دفتر پیشخوان شکایت کنیم؟

نحوه ارزیابی و نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان دولت مطابق با قانون مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. روش های مختلفی برای ثبت شکایت علیه دفتر پیشخوان و پیگیری آن وجود دارد که در ادامه بدان ها می پردازیم:

  • تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با شماره ۱۹۵
  • تماس با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با شماره تلفن ۳۳۱۳۰۴۶۲-۰۲۱
  • مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir/ و ثبت درخواست و شکایت در این سامانه. پس از ثبت شکایت، یک کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد.

از طریق این کد رهگیری می توانید وضعیت درخواست خود را پیگیری نموده و از روند آن آگاه شوید.

  • مراجعه به سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس https://ito.gov.ir و ثبت شکایت خود در قسمت مربوط به شکایات
  • شکایت به سازمان بازرسی کل کشور

مردم در دفتر پیشخوان

ثبت شکایت از طریق وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات

پیشنهاد می شود برای تسریع در پاسخگویی در روند شکایت از دفاتر پیشخوان به سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه نمایید.

بنا بر توصیه وکیل تلفنی باید مراحل زیر را جهت ثبت و پیگیری شکایت خود انجام دهید:

  1. در قسمت شکایت، استان، شهر، نوع شکایت و اپراتور را مشخص نمایید.
  2. چنانچه در سایت اپراتور شکایت کرده و کد پیگیری ۱۷ رقمی دریافت کرده اید، آن را وارد نمایید. اما در صورتی که اپراتور شما این خدمات را ارائه نکرده است، گزینه «اپراتور من سامانه شکایت ندارد» را انتخاب کنید.
  3. در صفحه دوم، مشخصات کامل خود به علاوه موضوع شکایت و خلاصه ای از آن را وارد نمایید.

پیگیری شکایت از دفتر پیشخوان

چنانچه شکایت خود را در سایت وزارت ارتباطات ثبت کرده باشید، به منظور پیگیری شکایت، پس از کلیک بر روی «پیگیری شکایت» با وارد کردن کد پیگیری از آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوید.

چنانچه شکایت شما مراحل مربوط را طی کرده باشد، پاسخ نهایی سازمان در قسمت «نتیجه بررسی» متنی با رنگ قرمز، نتیجه نهایی رسیدگی به شکایت را به شما نشان خواهد داد.

چنانچه ۲۰ روز پس از ثبت شکایت، پاسخی دریافت نکردید می توانید با ارسال شکایت به سازمان بازرسی کل کشور نسبت به پیگیری شکایت خود اقدام نمایید.

معمولا ثبت و پیگیری شکایت از دفتر پیشخوان دولت توسط خود افراد نیز با کمک مشاوره حقوقی قابل انجام است.

این مشاوره حقوقی و دریافت اطلاعات می تواند به صورت برخط و در صفحه اصلی سایت بنیاد وکلا و بخش وکیل آنلاین انجام پذیرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    از مهاباد ۴ عدد بسته داشتم و کل هزینه های ارسال ۲۵۰ هزار تومن بود
    ولی آقای سالار رسول زاده با شماره تماس ۰۹۳۶۵۸۷۷۶۳۶ به من زنگ زد و گفت هزینه ارسال ۶۷۰ هزار تومن میشه منم براش واریز کردم
    و پول زیادی از من گرفته
    شماره مجوز دفتر پیشخوان
    ۷۲۱۱۱۳۰۷

  2. سلام
    پدرم رفته پیشخوان دولت شهریار شناسنامه ش رو عوض کرده نام محل تولد رو اشتباه نوشتند حالا میگند نام روستای امامزاده رو کامپیوتر بالا نمیاره ک دروغ
    پیشخوان میدان امام شهریار
    الان ن گردن میگیرند ن اصلاح میکنن کجا باید شکایت کنیم پیرمرد ۷۸ ساله نمیشه دعوا راه بندازه ک

  3. یک دفتر پیشخوان هست تو سنندج شهرک بهاران روبروی مسجد سراج ، به آقایی همیشه تنها با حال خراب ( شبیه به اعتیاد ) تو دفترشم کلا یه چراغ روشنه وقتی میری داخل فک میکنی رفتی داخل قهوه خونه ای جایی از بس فضا گرفته است. بگذریم
    پول یه کارتن پستی سایز ۶ که قیمتش ۷ هزار تومان است از من ۳۵ هزار تومان گرفت بی شرف ، خدایی به کجا شکایت ببریم پولم ندیم کارمون لنگ میمونه این چه اوضاعیه؟؟!!

    1. سلام
      یه دفتر پیشخوان هست در استان لرستان شهرستان دورود بغل تعویض پلاک آقای رضا فولادوند منصوری یه بیشرف به تمام معنا من یه ثبت سخا رو که دوروز قبل از یه جا دیگه گرفتم نودوپنج هزار تومان از این بیشرف برا خانومم ثبت سخا گرفتم سیصدوپنجاه هزار تومان به هر کجا هم رفتم برا شکایت دست به سرمون کردن حداقل این جا نوشتم که بقیه همشهری ها به دام این حرومزاده نیفتن

  4. برای صدور سیم کارت ایرانسل امروز مورخ اول اذر ۱۴۰۲ حدود ساعت ۹:۱۵ دقیقه مراجعه شد . مسیول دفتر آقایی قد بلند و باریک اندام که نام ایشان را نمیدانم با رفتاری بسیار بی ادبانه و زشت شروع کردند به بد رفتاری کردند و فقط بخاطر اینکه بنده اثر انگشت را کمی دورتر از محل گذاشتم ایشان کاغذ را پاره کرد و وقتی همکار ایشان که خانمی بودند خواستند کارم را تمام کنند و ا انجام دهند ایشون اجازه ندادند !!
    و بنده مجلورشدم بعد از مدتی معطلی بدون گرفتن سیم کارت از دفتر خارج شدم

  5. دفتر پیشخوان پردیس کرمانشاه ، در تمامی سایتها شماره تلفن اشتباهی گذاشته ، نکنه وقت مبارکشون گرفته شه ، از یکماه پیش تا حالا که شمارشو پیدا کردم هر روز زنگ زدم حتی یکبار جواب ندادن . چی میشه گفت این فقط درد من نیست تبریک میگم به مسئول انسان این شعبه

  6. تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱با مراجعه ب دفتر پیشخوان ۷۲۲۵۱۳۶۷ و پیگیری اشتباه دفتر با بی حرمتی و توهین کاربر مواجه شدم .برای گلایه و درخواستم ب مدیریت مراجعه نمودم ک غیر منتظره پشتیبان کارمند خود درامد و ایشان نیز من را مورد توهین و بی حرمتی قرار داد

  7. پیشخوان دولت مشهور صومعه سرا نحوه دزدی ازمشتریانشو خوب بلده بابت کارت ملی ۱۱۵۰۰۰ هزار تومن گرفت در حالی که هزینه اش ۹۰۰۰۰ هزار بوده کیه میخواد رسیدگی کنه وای بحالی که بگونه نمک

  8. سلام وقتتون بخیر
    من چند سال پیش خط خریدم الان اومدم بفروشم
    نشد
    پیگیر شدم حالا مشخص شده خط به اسم موسسه من ثبت شده که درسته ولی مشخصات نام و نام خانوادگی صاحب خط رو اشتباهی بنام یکی دیگه ثبت کردن
    شماره منم زیرش هست
    الان چکار کنم مخابرات هم سردرگم شدن منو نمیتونن راهنمایی کنن

  9. با سلام من از پیشخوان شماره ۱۳۱۰ تبریز شاگی هستم جند نوبته که برای پرداخت حق بیمه مراجعه نمودم به هیچ وجه کارت قبول نمی کنند وقیجانه اظهر می کنند اگر ۹۵ مالیات ارزش افزوده را قبول می کنید از کارت استفاده کن والا باید پول نقد بیاری.وقتی به بانک مراجعه میکنی اونها هم پول نقد نمدهند و استفاد از کارت را پیش میکشند این وسط ما آواره موندیمکی باید به این تخلف رسیدگی کنداگرکارتها اعتبار نخواهد داشت چرا راه اندازی کردند پیشخوان شماره ۱۳۱۰ تبریز طاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا